Tak toto by bol od VW výborný ťah. Aj existujúci segment hot-kombi je relatívne skromný (Octavia kombi RS, Focus ST kombi, Megane GT220), ale to sú autá v rozmedzí 162-184 kW a Golf R s 221 kW je o level vyššie, to by bolo prvé a jediné kompaktné uber-kombi (to, čo v zásade robí o triedu vyššie prémia s modelmi typu RS4 Avant).
To auto může být sebeschopnější, jenže při každém novém pohledu na něj se těžko ubránit smíchu. Nechápu proč subaru stále dokola provádí tohle designové sebemrskačství.
Souhlas.
Já bych uvítal spíš avizovaný (třídveřový) Golf R Evo, kombík mě u podobně koncipovaného Golfu moc nebere. Ale může to mít souvislost s údajně plánovaným příchodem Golfu RD (s R4 BiTDI), verze RD by dávala v kombíku větší smysl, než kombi R v benzínu.
P.S. V AutoBildu byla srovnávačka GR/S3/M135ix a nejméně nedotáčivý byl právě GR, navíc působil ze všech nejsportovněji/"nejultimativněji", takže klame tělem skvěle.
Čumák je skoro stejný jako u WRX [odkaz] , jen ho hyzdí chromované doplňky, zadek už je horší. Ale já ho neuváděl pro designové srovnání s Golfem, jen jsem chtěl poukázat, že jiné 300 koňové kombi v nižší střední se ukáže dřív.
EDIT: v původním odkazu je slabší verze. Silnější by měla vypadat takto: [odkaz]
To už je lepší... teda kola jsou divný, závodnický geny z toho zrovna netryskají... ale to nakonec ani z toho Golfu. WRX se moc neliší, ale celkový dojem o dost lepší.
S3 SB nie je konkurent pre Varianta, to je len trošku dlhší hatch, rovnako ako Rapid SB. A o cenovú blízkosť S4 avant sa moc nebojím, to je (žiaľ) úplne inde. G R ako taký je drahý, ale ak si človek pozrie konkurenciu, s tými výkonmi si ju zrejme obháji.
SB nebude mít praktičnost kombíku, jenže má lepší značku, uvažování, jestli nevzít radši audi, protože imidž voe, než golfa s o něco větším kufrem, je klidně možné, tady je prostor pro kanibalizaci, golf musí být levnější, o S4 nemluvě, jinak to bude jen paběrkování. ;-)
S3 Sportback je snad pořád menší než pětidveřový Golf (zhruba stejný rozvor a kufr). Třídveřová S3 má zkrácený rozvor, jestli si dobře pamatuji. SB je pak plnohodnotný HB nižší střední.
Přesná čísla napsal WL. A je myslím i o chlup kratší. Možná to zdání dělá S3 (A3), nebo relativně tenký D sloupek a třetí boční okno ve stylu Avantů, ale SB bude jeden z nejmenších pětidveřových HB nižší střední, pokud ne nejmenší (už Golf platí za kompaktní).
Jinak... cena nebude podle mě velké překvapení, skoro bych tipnul Golf R + obligátní příplatek za kombi (30.000 nebo kolik to teď dělá), může to být o kousek víc, ale asi ne o moc. A pokud není cenová blízkost problém pro R, pak pro R Variant to bude úplně v pohodě.
No, já mám k těmhle hot-kombi dost rezervovaný vztah a ani základní G7 kombi se mi v reálu moc nelíbí. Ale hlavně zase černý disky, co s tím furt maj ? Ve většině případů to vypadá blbě, opticky zmenšuje kolo... ;-\
Jsem taky proti celočerným diskům (např. u Thomasinova MRS C), ale tyhle jsou přece jasně "dvoubarevné", přičemž na ramenech převládá leštěný kov, takže tady větší problém nevidím. Naopak, kromě těch kol, písmene R a odstínu Lapiz Blue není na tom autě vůbec nic jiného, než na běžném, lépe vybaveném Golfu. Ani ten přední nárazník není z eRka a dokonce ani z eR-linu. Snad to opticky není finální verze.
G7 Variant se mi taky moc nelíbí, ale jinak... jinak je to rodinný ideál, ne? Přiměřeně místa pro rodinku, k tomu silnej motor, díky DCC snad i slušnej komfort, jistota 4x4 na sněhu, výbavu si můžeš navymýšlet dle libosti... to nemá slabé místo.
To ano, jako jediné auto samozřejmě, ale čas běží a já začínám mít rodinných ideálů plný zuby. ;-) Midlife Crisis jak z učebnice. >:-[] S rodinkou stejně nakonec jezdíš plus mínus klidně, jednak že oni si ty řezaný zatáčky a posouvání hranic tolik neužijí >:D a druhak máš v hlavě starost o bezpečnost. No a když jedu sám, tak nevidím důvod za sebou tahat další hmotu.
Myslím, že poslední dobou podobné zdánlivě nelogické kombinace letí. Zářným příkladem je trend SUV... na druhou stranu, poslední dobou se z některých menších pseudo SUV stávají spíš MPV... a vlastně takové modely se stávají ideálem pro starší generaci (sice je to vysoké, tak to více žere, hůře drží v zatáčkách, ale člověk sedí příjemně vysoko, bez problémů s nastupováním a vystupováním...).