Volkswagen představuje Ducati 899 Panigale
Koncern Volkswagen, to už nejsou jen auta, ale i motorky. Německý koncern vloni koupil italské jednostopé "rodinné stříbro" Ducati a slavnou značku dostalo v rámci skupiny, stejně jako před lety Lamborghini, na starosti prémiové Audi.
Od této události uplynul více než rok a dnes se VW chlubí prvním modelem, vzniklým po převzetí Ducati. A není jím nic menšího, než "malá" 899 Panigale, která nahrazuje dosavadní 848 Evo. K Ducati patří tradičně doslova dechberoucí design a u modelu Panigale to snad platí dvojnásob, agresivně střižená je nejen příď se světlomety, integrovanými do předních sacích kanálů, ale i zbytek kapotáže, z níž v zadní části velmi rafinovaně vystupuje obnažené pérování zadního kola a další tvarově vycizelované komponenty. Motorka má také LED směrovky a brzdová světla.
Nová Ducati 899 Panigale tak hodně připomíná větší 1199 Panigale, největším rozdílem se zdá být úplně nový dvouválcový motor Superquardo L-twin s nízkým zdvihem (100 x 57,2 mm), jenž dává výkon 109 kW (148 k) při 10.750 otáčkách a točivý moment 99 N.m při 9000/min, motorka ale benefituje také z nového hliníkového monokoku, jenž zajistí nejen dobrou agilitu stroje, ale i jeho nízkou váhu 169 kg. 899 Panigale je také napěchována elektronikou, jmenovitě počítejte se sportovním třístupňovým ABS, DTC (Ducati Traction Control), EBC (Engine Brake Control), RbW (Ride-by-Wire) DQS (Ducati Quick Shift) a nechybí ani Ducati Riding Mode s režimy Wet, Sport a Race. Motor má desmodromické ovládání ventilů, ty sací mají průměr 41,8 mm, výfukové pak 34 mm a šestistupňová převodovka byla převzata z 1199.
Pružení zajišťují vpředu 43mm plně stavitelné tlumiče Showa BPF, vzadu taktéž stavitelné tlumiče Sachs, zpomalení mají na starosti brzdy Brembo s 320mm disky a čtyřpístkovými třmeny vpředu, zatímco vzadu je jediný kotouč o průměru 245 mm. Vše je ovládáno prostřednictvím elektroniky Bosch ABS 9MP. 899 Panigale jezdí na pneumatikách Pirelli Diablo Rosso Corsa 120/70 ZR17 vpředu a 180/60 ZR17 vzadu.