Volkswagen přejde do čtyř let kompletně na turbomotory
Volkswagen se poté, co zjistil, že se v oblasti atmosférických motorů nedá moc dobře soutěžit s japonskými značkami, rozhodl zkusit štěstí s downsizovanými přímovstřikovými motory TSI, kombinujícími menší zdvihový objem s přeplňováním a rozjel tak nový, de facto celosvětový trend, který byla konkurence s větší či menší ochotou nucena následovat.
Výsledkem těchto aktivit je, že má dnes VW v nabídce už jen pět atmosférických motorů - dva v Evropě (1,0 l a 1,2 l) a tři v Americe (pětiválec 2,5 l a dva šestiválce). Není sice momentálně známo, zda a jak dlouho vydrží v nabídce základní motorizace pro up! a Polo, ovšem co se týče Ameriky, tam už atmosférám zvoní hrana.
Vicepresident VW pro kvalitu skupiny VW Group Mark Trahan sdělil deníku Detroit News, že Volkswagen nahradí zmíněné tři atmosféricky plněné motory za downsizované turbomotory a to v časovém horizontu od tří do čtyř let. To znamená, že pak už zbudou VW v nabídce pouze dva malé čtyřválce a ani ty jako bílé vrány značky nejspíš dlouho nevydrží.
Být první značkou s kompletní škálou turbomotorů by totiž mohl být další zajímavý marketingový nástroj, tím spíš, že se VW stál iniciátorem tohoto trendu. Podobného názoru jako Volkswagen je ovšem i americký Ford, jenž je velmi pyšný na své EcoBoosty. Joe Bakaj, viceprezident modrého oválu pro motory, se také netají tím, že atmosférické motory z nabídky automobilky úplně vymizí - s výjimkou hybridů, kde potřebnou efektivitu agregátu zajistí místo turba elektřina. V tomto případě to ale nejspíš bude, běh na časově trošku delší trať.