Volkswagen je překvapen úspěchem turbodieselů v USA
Dá se říci, že sázka na naftové motory je jedním z klíčů k úspěchu celého koncernu Volkswagen v Evropě a není tedy divu, že se o podobný boom pokouší v oblasti osobních automobilů i v USA, zemi vyhrazené téměř výhradně benziňákům, co se individuální automobilové dopravy týče. Moderní diesely s nízkými emisemi nicméně už mají v USA dveře otevřené a německá automobilka se vcelku logicky stala leaderem v této oblasti trhu.
V současnosti dělá VW 27 % všech prodejů nafťáků v osobních autech v USA a co se podílu turbodieselů na celkových prodejích značky týče, u Volkswagenu dělaly vozy s označením TDI na zádi minulý měsíc 22 %. A popravdě řečeno prodávat téměř čtvrtinu všech aut v USA s turbodiesely je určitě důvodem, proč být překvapen a potěšen, tím spíš, že leaderem v této oblasti je veledůležitý model Passat, u něhož se předpokládalo 17 %, ve skutečnosti však atakuje třicetiprocentní hranici.
To je ta první strana mince. Tou druhou je skutečnost, že se Volkswagenu v USA v poslední době moc nedaří a prodeje jsou oproti roku 2012 o více než 20 % nižší a tržní podíl VW se pohybuje na americkém trhu kolem 1 %. To asi dost jasně vypovídá o tom, jak jsou nafťáky doopravdy v osobních autech v USA populární...