Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen je překvapen úspěchem turbodieselů v USA

Michal Fokt
Diskuze (18)
Podle Volkswagenu americká veřejnost přijímá velmi pozitivně novinku v podobě moderních naftových motorů. Je to fakt nebo marketing?

Dá se říci, že sázka na naftové motory je jedním z klíčů k úspěchu celého koncernu Volkswagen v Evropě a není tedy divu, že se o podobný boom pokouší v oblasti osobních automobilů i v USA, zemi vyhrazené téměř výhradně benziňákům, co se individuální automobilové dopravy týče. Moderní diesely s nízkými emisemi nicméně už mají v USA dveře otevřené a německá automobilka se vcelku logicky stala leaderem v této oblasti trhu.

V současnosti dělá VW 27 % všech prodejů nafťáků v osobních autech v USA a co se podílu turbodieselů na celkových prodejích značky týče, u Volkswagenu dělaly vozy s označením TDI na zádi minulý měsíc 22 %. A popravdě řečeno prodávat téměř čtvrtinu všech aut v USA s turbodiesely je určitě důvodem, proč být překvapen a potěšen, tím spíš, že leaderem v této oblasti je veledůležitý model Passat, u něhož se předpokládalo 17 %, ve skutečnosti však atakuje třicetiprocentní hranici.

To je ta první strana mince. Tou druhou je skutečnost, že se Volkswagenu v USA v poslední době moc nedaří a prodeje jsou oproti roku 2012 o více než 20 % nižší a tržní podíl VW se pohybuje na americkém trhu kolem 1 %. To asi dost jasně vypovídá o tom, jak jsou nafťáky doopravdy v osobních autech v USA populární...

Michal Fokt
Diskuze (18)
3. 12. 2013 17:26
Re: Asi predcasna radost
Ale coby nezmestia, napriek urban legendam v US nie je tolko tucnych ludi. A male auta tu celkom letia, ked pozeram po parkoviskach pri praci a ostatnych firmach, vacsina aut je vo velkosti Toyoty Prius. A su aj mensie. Na dochadzanie jedneho cloveka do prace vacsie auto netreba.
3. 12. 2013 09:48
Re: Asi predcasna radost
Male naftove auto sa nevyplati ani v EU, nie to este v USA, nehovoriac o tom, ze sa do neho nezmestia.
Avatar - Lonestarstate
2. 12. 2013 23:03
Re: VW v tomto fandim
Ve full-size pick-up truck třídě se diesely prodávají v USA už spoustu let....jedná se o užitkový vůz a tudíž se na ně podle legislativy ani nevztahují ekologické limity jako na ostatní osobní auta. Takže touto třídou (RAM, F-class, Silverado) bych opravdu neargumentoval.
2. 12. 2013 20:45
Asi predcasna radost
Aj ked diesel mam rad a celkom im fandim v USA, minule sa mi stalo, ze idem na vylet do hor v Kalifornii, vonku 30C stupanie z 0 na 2000mnm a predomnou VW Jetta TDI. Smrdelo to priserne, dymilo tiez. Uvedomil som si, ze toto mi naozaj v US doteraz nechybalo.
Tiez nedavno som videl vedla dialnice pokazeny VW Passat, tak ma hned napadlo, ze ako to je s tou ich spolahlivostou.
VW momentalnou politikou v USA neprerazi, ich ceny su vysoke, chybaju naozaj usporne TDI motory. Realna uspora diesela sa zmensuje kvoli prirodzene drahsiemu dieselu oproti benzinu. Diesel len tazko sutazi s benzinovymi hybridmi.
S cim by vedeli v US uspiet je diesel hybrid, alebo naozaj usporne male TDI ako VW Lupo, Polo so spotrebou 3,6l/100km.
S dieselom zerucim 6l/100km naozaj nepochodia.
Avatar - WinDiesel
2. 12. 2013 19:45
Re: nechapu proc nas tady
Tvé příspěvky jsou nám také víceméně u pudele ........... Ale můžeš nás překvapit kvalitou svých příspěvků .... >:D >:D >:D