je to viacmenej jednoducha matika pre americanov. V texase (okolie Fort Worth/Dallas) stoji galon obycajneho paliva (87) cca 3.10 USD, diesel je za 3.70 USD .. ak pocitame so sedanom nizsej strednej triedy podla EPA metodiky tak pri spotrebe 33 MPG u benzinoveho dvojlitra, stoji jedna mila presne 9,4 centu - u dieslu (napriklad nieco od VW - Jetta - 42 MPG co znamena 8,8 centu. rozdiel je prakticky zanedbatelny a problemom je aj fakt, ze diesle nemaju na kazdej pumpe. Najma v mensich mestach je dost problem najst pumpu, kde je diesel. Alternativou, ktora dost nici vyuzitie dieslov v USA su hybridne auta alebo flexi fuel (etanol).. obe kategorie su dost popularne. Viacero Hybridnych sedanov dosahuje 38-40 MPG bez vacsich problemov
fakt ze VW predava v USA skutocne mizerne mnozstva (z hladiska trhu) jasne ukazuje nezaujem o diesel. je to proste ine prostredie ako v Europe
ty prodeje teda asi nebudou zadnej zazrak, pokud by mesicni prodej VW v USA byl okolo 15 tisic aut (pocitam s celkove 1.5 miliony aut mesicne pro cele US), tak by 27% znamenalo nejakych 4050 naftaku VW mesicne, tohle nejak nesedi se zbytkem clanku?
tak si tie výpočty prežeň ešte raz a tento krát cez kalkulačku... ak je celkovo (asi si myslel ročne) predaných 1,5 mil. tak mesačne to robí 125.000 a 27% z toho je 33.750.
Záver článku mi přijde poněkud demagogický (minimálně odporující logice). Na jednu stranu je v článku jasně řečeno, že podíl aut VW s naftovým motorem na celkových prodejích roste, ale zároveň jim celkové prodeje klesají. Závěr typu "Volkswagenu klesají v USA prodeje což vypovídá o tom jaká je skutečná obliba dieselu v USA ..." bych považoval za relevantní pokud by dieselové motory byly ty jediné VW nabízené. ale tak to evidentně není.
Podle mne to spíš vypovídá o tom, že VW prostě nenabízí auta o která by Američané stáli (a tuto bídu ani zvýšený zájem o jejich diesely nezachrání).
Potrebujeme niekde natlacit naftaky (India nestaci), cim stupne cena nafty na svetovych trhoch. Tym dojde k znizeniu poctu skodlivych naftovych aut v EU, cim sa nas vzduch trochu precisti.
Omyl. Tedy ne s tím CNG, ale diesely jdou rychle nahoru.
Diesel Pickups Thunder Toward the Future
November 15, 2013 // ForConstructionPros.com
2013 Diesel Ram Pickup Truck
There are many reasons to consider a diesel engine, including fuel economy. Diesel engines typically deliver 25% to 30% better fuel economy, but you also need to factor in the cost differential between gasoline and diesel. In the heavy-duty segment, diesel take rates are high because of capability and fuel economy benefits.......
Ve full-size pick-up truck třídě se diesely prodávají v USA už spoustu let....jedná se o užitkový vůz a tudíž se na ně podle legislativy ani nevztahují ekologické limity jako na ostatní osobní auta. Takže touto třídou (RAM, F-class, Silverado) bych opravdu neargumentoval.
Aj ked diesel mam rad a celkom im fandim v USA, minule sa mi stalo, ze idem na vylet do hor v Kalifornii, vonku 30C stupanie z 0 na 2000mnm a predomnou VW Jetta TDI. Smrdelo to priserne, dymilo tiez. Uvedomil som si, ze toto mi naozaj v US doteraz nechybalo.
Tiez nedavno som videl vedla dialnice pokazeny VW Passat, tak ma hned napadlo, ze ako to je s tou ich spolahlivostou.
VW momentalnou politikou v USA neprerazi, ich ceny su vysoke, chybaju naozaj usporne TDI motory. Realna uspora diesela sa zmensuje kvoli prirodzene drahsiemu dieselu oproti benzinu. Diesel len tazko sutazi s benzinovymi hybridmi.
S cim by vedeli v US uspiet je diesel hybrid, alebo naozaj usporne male TDI ako VW Lupo, Polo so spotrebou 3,6l/100km.
S dieselom zerucim 6l/100km naozaj nepochodia.
Ale coby nezmestia, napriek urban legendam v US nie je tolko tucnych ludi. A male auta tu celkom letia, ked pozeram po parkoviskach pri praci a ostatnych firmach, vacsina aut je vo velkosti Toyoty Prius. A su aj mensie. Na dochadzanie jedneho cloveka do prace vacsie auto netreba.