Podle informací německým médií se Volkswagen momentálně intenzivně zajímá o koncern Fiat. Mluví se dokonce o tom, že německý gigant vážně uvažuje o koupi italského koncernu.
Co by tak asi Fiat dal VW. Nemá nic co by VW potřeboval kromě jména AR a dokonce mu ničím nedělá ani konkurenci. Jedině tak možná Panda a up si konkurují.
Určitě by se našlo více věcí, které by VW pomohly (hlavně po technické stránce).... ale pevně věřím, že k tomu nikdy nedojde, to bych si asi rovnou šel hodit mašli.
Jasně, Fiata si koupil hned po Peugeotu a taky to musel být hroznej křáp .... Nejspíš bude chyba někde jinde, to je tak, když si někdo s budgetem celých deset tisíc korun jde pro auto. >:-[]
oprav si meno na magor ;-) alebo zmizni odtialto tu by sa mali robit osobnosti lebo vazne neviem co fiat take zle vyraba a ak nieco tak je to 15 rokov stare a robili to prplaci od gm takze ti nic nevies o automobilovom priemysle jedine co dokazes je onanovat nad vw a nadavat na francuzkych odborarov ako stavkuju no jasne lebo tam si mozu robotnici nesuhlasit ale tu v cr alebo sk ta vyleju ako handru lebo je vela idiotov ktory urobia tvoju robotu za 300e (pre pochopenie ako to u nas funguje viem ze 300e nikto asi nezaraba )
Přesně tak, Fiat nebo Alfa jsou nezajímavé, to o co by eventuálně šlo je Chrysler a jeho tržní podíl v USA, to má skutečně pro VW nějakou cenu. Nicméně myslím, že je to celé nerealizovatelné, protože Angelliové už zdaleka nejsou jediní vládci v FCA (jehož plánované navýšení kapitálu je zamířeno právě k tomu aby se dále oslabila jejich pozice).
Na posledním dni otevřených dveří pro investory, kde Marchionne oznámil plány do budoucna, oznámil také, že v září budou akcie FCA vylistovány na NYSE a na dotazy analytiků zda zvažuje zvýšení kapitálu aby měl čím podpořit své plány odpověděl, že ano. O rozsahu řekl, že se zvažuje, ale že to vidí na částku kolem 4 mld. eur. Co se týče formy, tak řekl, že nechává "open door" a že zvažují varianty, buď nové akcie, nebo bondy nebo kombinace (část nové akcie a část nové bondy). Takže se obecně očekává, že do konce roku nějaká forma navýšení kapitálu nastane.
Tak tak, jde jim o delaerskou sít Chrysleru v usa a zřejmě o šanci, jak prodávat svoje modely v usa pod značkami Chrysler, Jeep a Dodge.
Protože s vW jim to nejde, seat a škoda nejsou zastoupeni a i audi má ve své třídě vlekou konkurenci v usa. Takhle by jim to šlo mnohem líp. Jako bonus by získali silného hráče ve třídě pikapů - RAM.
Mimochodem fiatu šlo o to samé, o dealrskou sít a o jeep, jelikož tyto vozy v portfoliu neměl.
Akorát vw by to měl výrazně dražší jak Fiat, který to dostla prakticky zadarmo.
Každopádně mě osobně se neo nelíbí a pro chrysler samotný krok spíš z bláta po okap.
VW by ziskal specialistu na mala auta, prvni pricky v Italii, slusny trzni podil na jihu Evropy, prni pricku v Brazilii, dilerskou sit v Americe, patenty na Common Rail a jine technoligie a sportovni znacku AR, kterou tak moc chce. To urcite stoji za nakup.
Aj to je cesta ako splniť cieľ - stať sa najväčšou automobilkou sveta čo do počtu predávaných vozidiel. Ak máš prachy, tak akvizície sú najľahšou cestou ako ovládnuť trhy.
Pomaly to vyzerá, že EU bude mať na výber z dvoch značiek áut - nemecké a tie, ktoré nemci plánujú kúpiť :-)
Nakonec by si VW asi představovalo koupit i GM a Toyotu a vše ovládnout. >:-[] Ale pak by se objevily zase "zlaté české/slovenské ručičky" a auta bychom si začali vyrábět pěkně doma v garážích. ;-)
Ostatní šanci taky měli, bohužel ji nevyužili. Jak dlouho Francouzi a Taliáni dělají nekvalitní šroty? To už jsou desetiletí. Tak bohužel, teď se jim to vrací.
Tak ještě jednou, kolik Fiatů jste měl čest vlastnit, připadá mi to, že haníte něco, co neznáte a takhle se chová jenom hlupák, opakující cizí názory lidí podobně postižených. Nebo se mýlím? >:-[]
Máš pravdu Clio bylo za poslední měsíc v Evropě na druhém a Captur na šestém místě. Renault byl druhý mezi značkami a odstup za VW už nebyl tak hrozný. Renaultu se jeho dlouholetá práce opravdu začíná vracet. Výjimečně s tebou musím souhlasit. :-)
No upřímně to tak vypadá, že je to zpráva z "okurkový sezóny".Docela by mě zajímal prolink na tu opravdovou zprávu. Dost pochybuji, že by rodina Agneli prodala Fiat, nehledě na to, že by oba narazili na Evropskou komisi a omezení konkurence na evropském trhu. Můj názor je takový, že pokud VW otevřela diskusi, tak to bylo nejspíš opět o Alfe, kterou pan Piëch mooooooc chce. Ale je to jen spekulace ;-)
Bože, chraň nás před něčím podobným. Ač je pravdou, že Fiat prakticky rezignoval na vozy od nižší střední třídy výše, ovšem JTDčko v koncernu VW, to by byla "svatokrádež" :-(
Neumíš-li chápat psaný text, zkus najít někoho, kdo to zvládá a ten ti to vysvětlí. Ty jsi maximálně profesionální PRASE! Pokud si nepamatuješ co píšeš do diskuzí, radím se zamyslet, než bude pozdě...
Co je to sfetovanéj? To je česky ty hňupe?
Že jsi diskuzní PRASE, za to poděkuj sobě. Na tebe vychovanej být nepotřebuji, jsi diskuzní póvl a na takové zmetky budu plivat pořád!
Ty jsi školené PRASE, to už vím. Jak už si začínáš mykat, tak to je hodně zlé ;-\ Klidně to ber jako nadávku, já to beru jako prosté označení pro tebe.
Pokud se domníváš, že jsem nevychovaný spratek, nemám problém, je to tvůj boj. Ale můžeme se sejít a můžem si to "vyříkat", budu jen rád!
Nechápu tě.
Psals, že "JTDčko v koncernu VW, to by byla "svatokrádež"".
Píšu ti, že JTD je v podstatě jinak označený motor s technologií common-rail, používá ho jak VW, tak Fiat, a v podstatě dnes už všichni výrobci. Je jedno, jak se ty motory jmenují, to je jen obchodní značka, ale technologie (a podstatná část techniky) vstřikování je stejná. Tedy žádná svatokrádež, oba výrobci používají tu samou techniku, jen ji jinak označují.
Co se týká kategorie 1,6 a "žádnou slávu", opět nechápu - VW používá řadu přeplňovaných dieselových motorů v objemech od 1,2l až někam po 4,2 V8, tudíž nepotřebuje vykrývat velké výkonové spektrum motorem 1,6. Pokud bereš od VW něco slabšího, dostaneš 1,4, nebo 1,2, pokud cheš výkonnější motor, budeš mít 2,0 a více. Někteří konkurenti na dvoulitry už rezignovali (třeba Renault) a tak nejen nižší, ale i vyšší výkony musí zaplnit motorem 1,6.
Ani nemusíš, nepíšu zde pro to, aby mě musel každý chápat. Pro tebe je to naprosto to samé a já ti to neberu, principiálně máš pravdu. Pouze ti k tomu řeknu, že JTD není TDi. V tom je pro některé rozdíl.
A pokud znovu a nadále nechápeš, zase nemusím sloužit. Vysvětlení, že koncern používá i jiné objemové kategorie je naprosto zcestné. Já ti nadhodil kategorii, kde to prostě koncernu drhne. To, že jde aktuálně o nejběžnější objemovou kategorii naftoých motor v nižší střední, je fakt.
Jednomu z nás to takhle v noci nemyslí...
Pro mně JTD není TDI a není to pro mně to samé.
Nicméně principiální rozdíly mezi JTD a TDI jsou dnes mizivé, to dříve bylo TDI se systémem PD a tam byl rozdíl v technologii markantní, to byla naprosto odlišná technologie vstřikování. Tehdy bys mohl psát o svatokrádeži, dnes je to passé.
Zkus mi popsat co v té kategorii 1,6 koncernu drhne.
Pokud se shodneme v tom, že JTD a TDi není to samé, pak není co dál řešit. Jde-li ti o principy stejné technologie, to jsem ti psal, že máš pravdu. Ale o tom to fakt není... Jde o samu podstatu použití obchodního označení u jiných.
Tak pokud jde o obchodní označení, samotného by mně zajímalo, jak by se pak diesely jmenovaly. Tipuju asi jen TDI, neboť JTD je zkratka, která patří Fiatu Powertrain a ten asi na prodej nebude...
no, chybí, klasický nízký jistě, ale přivezl jsem v sobotu domů funglovku Livinga, 0,9T a myslím, že to je ono, prostorný, svižný, jen zvuk dvouválce trochu připomíná sekačku >:D
Zatím si na sebe zvykáme, ale nevidím tam vážný problém. Časem dám na Moje auto recenzi
tak jak to sakra víš???? Koliks jich měl? Ani jednoho??? Tak nejdřív vyzkoušej a pak buď chytrej, nebo nemel kraviny. Sám mám v pořadí už 8. a neměnil bych. A co se týká VW, poslední poctivý auto byl brouk, a s tím mám taky mnoholetý zkušenosti
tak to jseš kritičtější než já.
Golfa nepovažuju za špatný auto... jen se mu dělá "medvědí službaa" tou nekritickou adorací.
Je to normální, obyčejný auto.
Takový řeči mám nejradši... mám Punto II, z roku 2008.
1.2 benzin.
A je úplně v pohodě... nic nedrnčí... všechno funguje... je v tom ticho, a komfort pérování je lepší než u Passata.
Jo, jasně - je to malý.
Samozřejmě, tobě se Punto nezkazilo a tak je naprosto vyloučeno, aby se zkazilo i jakékoliv další ze stovek tisíců vyrobených Punt a miliónů dalších Fiatů komukoliv na světě, viď?