Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen veze rekord z Pikes Peak. Ale jiný, než by kdokoliv čekal!

Automobilka VW vyslala speciál I.D. R Pikes Peak na slavnou coloradskou horu, aby tu bojoval o triumf mezi nejrychlejšími elektromobily. Nakonec je z toho absolutní rekord!
Zpět na článek
25. 6. 2018 10:08
25. 6. 2018 10:18
25. 6. 2018 10:25
25. 6. 2018 12:44
25. 6. 2018 13:11
25. 6. 2018 12:48
25. 6. 2018 16:01
25. 6. 2018 12:50
Avatar - Uživatel_5340709
25. 6. 2018 10:00
Když baterky
vydrží 8 minut, tak šup do zelného pekla, ........... to může být nadějné! ;-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - speedfred
25. 6. 2018 10:27
Re: Když baterky
tu šiel stále do kopca a v zelenom pekle to je občas aj z kocpa a môže rekuperovať :-) ,takže kľudne aj 2 kolá možno dá.
Avatar - .StenLi.
25. 6. 2018 11:16
Re: Když baterky
Urcite to bude dalsia dobra reklama pre EV.
Avatar - kari.laz
25. 6. 2018 11:57
Re: Když baterky
Bohužel, pak se ty elektrický šaliny budou rozmáhat ještě rychleji.
Avatar - .StenLi.
25. 6. 2018 12:09
Re: Když baterky
Pre ludi ktori si co to nastudovali o ekologickych vplyvoch ICE a EV aut je to velmi dobra sprava :-) (nehovoriac o ludoch trpiach kvoli vojnovym konfliktom o ropu) Pre zbytok prilezitost na opakovanie hoaxov resp. dostudovanie si faktov (silno nepravdepodobne) :-) Tak ci tak je to nastastie nezadrzatelna zmena a haterov moze roztrhnut od zlosti a bude to pre nich kazdym dnom iba horsie a horsie :-) .
25. 6. 2018 12:43
Re: Když baterky
Bože, vypadá to že ses tu rozhodl prudit denně, ty blbý hovado.
No potěš klobás.

Jinak mě změna nevadí a jistě budu mít EV dřív než ty, ale vadí mi demence.
Avatar - kari.laz
25. 6. 2018 13:34
Re: Když baterky
A nebylo by lepší regulovat to co opravdu znečišťuje? Proč je vše plastové a například mikroplasty obsahuje většina organismů v moři? Proč se svět nezaobírá tím, co škodí nejvíce, proč například lodě a letadla nejsou regulována a nebo jen minimálně, když obzvláště lodě se svými rozměry mají spoustu příležitosti k tomu, aby používaly alternativní pohony. Myslíš, že tím, že přesuneš škodliviny z auta do elektráren, na výrobu baterií a jejich recyklaci, nebo likvidaci, že zachráníš svět? A když vše bude závislé na elektrice, tak nebudou spory o to, kdo jí bude vyrábět, dodávat a produkovat? O naleziště surovin potřebných na výrobu baterií, o místa na planetě, kde se dá vyrábět elektrika z obnovitelných zdrojů? Jen se vše přesune jinam, ale svět to nespasí.
Avatar - .StenLi.
25. 6. 2018 14:29
Re: Když baterky
Idealne by bolo regulovat vsetko naraz, nie riesit co je lepsie a co horsie, obzvlast ked niektore negativne vplyvy su nezvratitelne aj keby sme hned dnes zacali vsetci jazdit, lietat a plavit sa na elektrinu zo solaru a prestali pouzivat vsekty plasty. Mas ale pravdu ze emisie ICE su kontrolovane ovela prisnejsie ako napr. lode alebo zivocisna vyroba (produkuje 2x tolko sklenikovych plynov ako vsetky auta). Schvalne nespominam lietadla lebo tam bude pokrok velmi problematicky kvoli zatial nedostatocnemu tahu elektrickych motorov co je vacsi problem ako vaha baterii. Ale spat k lodiam, tam na rozdiel od aut zmeni situaciu samotny trh, co je este lepsie ako regulacia, elektrfikacia lodi sa totiz oplatia este viac ako u kamionov. [odkaz]
Ak ta naozaj zaujima obrovska redukcia emisii pouzitim EV namiesto ICE tak si pozri vysledky a rychlo sa vylepsujuci trend v krajine s druhou najspinavsou elektrinou na svete, US. [odkaz]
Elektrika vyrobena v USA je druha najspinavsia na svete (65% z fosilnych paliv, Cina 70%, SR iba 10%) a aj tak tam jazdiace elektricke auta vyprodukuju v prepocte v priemere tolko emisii ako benzinove auto so spotrebou 2,94 l/100km a prudko sa to zlepsuje ked este minuly rok to bolo 3,22 l + tieto cisla vobec nezohladnuju emisie vyrobene pri tazbe, vyrobe a transporte fosilnych paliv. Emisie vyrobene pri vyrobe baterii su neporovnatelne nizsie a este ich kratis faktorom stoviek nabiti v EV a potom tisicov nabiti v sekundarnom pouziti - ich recyklacia je 98-100% V SR je teda prevadzka EV super ekologicka co sa tyka emisii, horsie je to uz z pohladu likvidacie jadroveho odpadu.. ina tema. To ze emisie sa len premiestnuju z vyfuku do elektrarni je uplny nezmysel, nanestastie velmi popularny. Velmi vyrazne sa pri tom redukuju a na rozdiel od ICE je trend ich znizovania ovela prudsi a stale je moznost prejst na 100% bezemisnu elektrinu. Takze moja odpoved je ano, myslim si to a poskytol som k tomu relevantne data, na rozdiel od tu silno zastupenych haterov.
Uz dnes sa vyraba a predava mnohonasobne viac elektriky ako bude potrebne pre EV celej planety, takze nie, nebudu spory o to kto ju bude vyrabat, tak ako o to nie su spory dnes - vyraba ju kto chce a uspeje ten kto ponukne najnizsiu cenu, pricom vacsina solarnych elektrarni s rozlohou desiatok km sa stavia v neobyvanych nehostinnych castiach zeme.
Zakladom novych baterii bude graphen - vyrabany z uhliku, najbeznejsieho prvku na zemi. Dnes, ekologickej a hlavne humannej tazbe pomozu projekty ako blokchain tracking ([odkaz]
..vsetko veci ktore sa pri tazbe ropy vobec neriesia, kazdy vie ze sa za nu plati krvou a nejako sa to akceptuje.. :-(

Ja som za buducnost so 100% elektrickymi lodami a lietadlami (to bude kus zlozitejsie) a ludmi ktori sa potrebuju premiestnit z bodu A do bodu B jazdiacimi v elektrickych vlakoch/metrach/hyperloopoch atd a aj EV autach/motorkach a ak si ti isti ludia budu chciet zajazdit na hlucnych vykonnych sportiakoch, budu mat k dispozicii hybridy: elektro + benzin z rias/vodik(nie FC ale bude sa spalovat)/plyn, ale nebude to kvoli potrebe transportu, ale pre radost a adrenalin ktore chybaju aj vyrazne rychlejsim EV hypersportom. Mesta plne hlucnych, kazovitych, smradiacich aut spalujuich fosilne paliva je nechutna predstava.. a pritom kazdodenna realita :-(
25. 6. 2018 12:46
Re: Když baterky
Teď půjde NRing pod 5 minut. S tím Porsche hybridem.
Nevím, jaký jsou na PP pravidla, ale vždycky se dá podržet momentálně politicky korektní a doporučovaný pohon.
Viz pravidla LeMans šitá pro diesel. Když ho europanstvo chtělo.
Člověk by nevěřil, jak málo let to je.
To je důkaz, co je to za dobytek.
Avatar - Emel
25. 6. 2018 10:08
Povrch
Jak je to tam s tím povrchem? Původně to byla šotolina, teď je celé asfalt? Tím se trošku relativizuje srovnání s Loebem... ale bez ohledu na to samozřejmě skvělý čas :yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Uživatel_5340709
25. 6. 2018 10:15
Re: Povrch
Před 3-4mi lety to vyasfaltovali. Takže teď se píšou trochu jiné dějiny peaku.
Avatar - Ham.
25. 6. 2018 10:18
Re: Povrch
Za Loeba už to byl kompletní asfalt až na vrchol, takže co se týče povrchu je to srovnatelné. Srovnávat to nejde s Vatanenem, ten jel velkou část na šotolině.
[odkaz]
25. 6. 2018 10:25
Re: Povrch
Kompletne cele je to vyasfaltovane od roku 2012, a na takom povrchu siel uz aj Loeb (2013). Inak asfalt sa pokladal postupne od roku 2002, kazdy rok pridali kusok. Tie casy ktore tam odjazdili v obdobi ked tam kladli asfalt (2002-2011) sa nedaju porovnavat s nicim...
25. 6. 2018 12:44
Re: Povrch
Asfalt je bezpečnější a férovější, ale "písek" měl své kouzlo :yes: [odkaz]
Avatar - Stejsn
25. 6. 2018 13:11
Re: Povrch
Problém je v tom, že to není závodní trať, ale normální silnice pro civilní auta. Tam byla šotolina neudržitelná, kór když se jim ta silinice s jarním táním vždycky rozdrolila.
25. 6. 2018 12:48
Re: Povrch
Nevím, ale zas až tak se to nerelativizuje. Myslím, že Seb jel už taky komplet asfalt.
Avatar - Emel
25. 6. 2018 16:01
Re: Povrch
Jojo, já myslel, že Seb tam měl ještě místy šotolinu, neuvědomil jsem si, že už to tehdy bylo komplet.
Avatar - praděda7
25. 6. 2018 12:50
Co za podvod
vymyslel koncern tentokrát? :-!
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Uživatel_5340709
25. 6. 2018 13:26
Re: Co za podvod
Tajně si tam natáhl troleje? :-)
Avatar - praděda7
25. 6. 2018 13:33
Re: Co za podvod
...troleje i koleje........ :-)
25. 6. 2018 14:01
Baterky vyřadí stará auta.
Baterky vydrží 8 let.
Dá se předpokládat, že do 16 (náš průměr, 2. výměna baterek) let starých aut nikdo nové baterky kupovat nebude a auto vyřadí.
Moc si nedokážu představit, že by někdo do 16 let starého auta za 50 000 kupoval baterky za 500 000 .

To budou ceny v bazarech, 16 let staré auto za 50 000, s novými baterkami za 550 000.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - .StenLi.
25. 6. 2018 14:56
Re: Baterky vyřadí stará auta.
Kus cudne vypocty :-) Skusme to s faktami. Dnes stoji 40kWh bateria do noveho Leafu 165tis Kc. Pred 8 rokmi stal 1kWh 1000 USD, dnes iba 190 USD, cize 5x menej. O 16 rokov bude teda ta ista bateria stat vyyyrazne menej ako zvysok auta. Vypocty su ovela zmysluplnejsie ked sa naraba s faktami ;)
Avatar - Ham.
25. 6. 2018 16:30
Re: Baterky vyřadí stará auta.
Kdyby to bylo s cenou baterek tak jednoduché jak tvrdíš, tak se nemohlo stát, že Leaf stál v roce 2013 715 tis. czk s 24 kWh baterkou a dnes stojí 926 th czk se 40kWh baterkou, musel by být dnes levnější než v roce 2013 i přes nárůst kapacity, ta nestoupla ani dvakrát a přesto je cena o 210 th. czk vyšší.
Avatar - .StenLi.
26. 6. 2018 09:35
Re: Baterky vyřadí stará auta.
Tak teraz si pomiesal melony s jahodami >:D Piseme o cene baterii pri ich vymene, a ty porovnavas dve rozdielne auta a Ceska cena vobec nekorespoduje s vyrobnou cenou co jednoducho dokladuje to ze 40kWh Leaf 2.0 je v US lacnejsi ako stary Leaf s horsou vybavou a mensou bateriou. Ak by si to ozaj sledoval tak by si vedel o navyseni ceny v Europe kvoli vysokemu zaujmu + zruseniu najlacnejsej vybavy. Na SR zacinal Leaf 2.0 vo verzii Visia na 31400e, dnes je najlacnejsia ponukana verzia Acenta za 34 250e ;)
Avatar - _Karel_
25. 6. 2018 16:51
Re: Baterky vyřadí stará auta.
>:D "Vypocty su ovela zmysluplnejsie ked sa naraba s faktami" - např. s faktem, kolik budou stát baterky za za 16 let. Můj ty Tondo.....
Avatar - .StenLi.
26. 6. 2018 09:39
Re: Baterky vyřadí stará auta.
To ze nieco bude stat vyrazne menej ako nieco ine je vypocet? >:D Ty si mi teda matematik >:D Podel sa s nami ake vysokoskolske matematicke vzdelanie mas nech sa moze tvoj profesor hanbit. Je to predpoklad zalozeny na trende zistenom vypoctami s pouzitim pravdivych udajov, na rozdiel od cisel vycucanych z prsta ktore uviedol Josef1. Snazis sa sledovat moje posty a hladat v nich chybu ale tvoja inteligencia ti brani stale sa nestrapnovat ;) Sorry.
25. 6. 2018 14:44
opravdu nečekaný výsledek...
Vzhledem k výhodě EV v tom, že jaksi během stoupání neztrácí výkon a k tomu, že předchozí EV rekord drží skládačka od Rhyse Millena (auta stavět umí,ale se zázemím a možnostmi VW se skutečně nemůže rovnat), tak je tenhle rekord fakt senzace >:D ...
Rozbalit vlákno
0
26. 6. 2018 09:17
To je zase titulek ...
Nemyslím si, že bych byl jedinej, kdo očekával nový rekord.
To bude zase pár dní tady opěvovat koncern (spíš už se opěvuje pár let)
Když už v kvalifikaci zajeli 3:16,083 = o 10 sekund rychleji než Loeb před 5 lety (3:26.153)
Když se podívám na Loebův peugeot a pak na tuhle placku.... No nijak se nedivím a to ještě berte v potaz jak rozdílný podmínky pro turbomotor byly dole a nahoře (řídký vzduch) - tohle alektromotor vůbec nemusel řešit...
Takže asi 16,6 sekundy celkem jestli dobře počítám.
Rekord jo, ale žádná senzace se rozhodně nekonala :-!
Rozbalit vlákno
0
26. 6. 2018 19:45
Blahopřání VW
Výborný výsledek pro EV.

EV je rychlejší než benzín :yes:

A co na to diesel? :-)
Rozbalit vlákno
0