Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW Scirocco Million Edition: „Šíro“ slaví milion

David Bureš
Diskuze (32)
Edice slavící jubileum třídveřového kompaktního Volkswagenu bude dostupná pouze na vybraných trzích.

Volkswagen se rozhodl oslavit jubileum modelu Scirocco. Automobilka už postavila milion aut s tímto názvem, na tuto počest vznikla speciální verze Scirocco Million Edition.

Všechny vozy z této edice budou lakovány černou metalízou doplněnou o „rychlé“ šedé pruhy přes celou karoserii. Šedé jsou rovněž kryty vnějších zpětných zrcátek a 18palcová kola z lehkých slitin. Exteriér speciálního Scirocca se dále liší nárazníky a bočními prahy z verze R-Line či zatmavenými zadními skly.

Uvnitř se objevuje kožené čalounění s kontrastním oranžovým prošíváním, speciální rohože, pedály z nerezové oceli a prvky z kartáčovaného hliníku.

Nabídka motorů pro Scirocco Million Edition zahrnuje tři benzinové agregáty – 1,4 TSI ve verzích s 90 kW a 118 kW a 2,0 TSI se 155 kW – a dvě výkonové varianty turbodieselu 2,0 TDI se 103 kW a 130 kW. Všechny jednotky jsou v případě této edice kombinovány s dvouspojkovou převodovkou DSG.

Scirocco Million Edition bude podle automobilky dostupné pouze na dvou trzích – na německém a na čínském. Naši západní sousedé zaplatí za vůz minimálně 27.325 eur, což je v přepočtu asi 700.000 korun. Výroba edice bude zahájena na konci května.

První generace Volkswagenu Scirocco se začala vyrábět v roce 1974, křivky auta tehdy navrhl italský designér Giorgetto Giugiaro. Druhá generace Scirocca následovala v roce 1981, ve výrobě vydržela až do roku 1992.

Volkswagen vyrobil 795.650 exemplářů prvních dvou generací modelu s tímto názvem. Třetí generace Scirocca následovala až v roce 2008, mezeru mezi ní a tou předchozí vyplnil alespoň model Corrado vyráběný mezi lety 1988 a 1995.

Německý výrobce již pracuje na čtvrté generaci Scirocca. Automobil dorazí v polovině dekády a proti předchůdcům ho mají čekat větší změny. Šéfdesignér Volkswagen Group Walter de Silva si totiž přeje, aby se Scirocco radikálně změnilo, z třídveřového sportovně laděného hatchbacku by se tedy klidně mohlo stát tradiční kupé.

David Bureš
Diskuze (32)
Avatar - flyboyeda
9. 5. 2013 21:46
Re: Daleko Široklko
Ještě jsem od tebe neslyšel nic chytrého ,Mustang je Máslo kára,která neumí jezdit v zatáčkách protože má podvozek z nákladáku ,podvozek z Mustangu je jeden z nejhorších na světě,ale lidi si ho nekupujou kvůli podvozku ale kvůli image, já si zas vybírám podle podvozku a Mustang bych si nikdy nevybral protože je to Máslo Kára
Avatar - Barrichello
9. 5. 2013 09:57
Re: Daleko Široklko
HAHAHAHAAAAAAA............je vidět že si hodne, ale velmi hodně omezený a disponuješ informace typu JPP 20 let neplatnými....

Oni maeriky halvně nemaj chcíplé 3válce takže než dojedeš k první zatáčce sou už půl kilometru za ní
Avatar - flyboyeda
7. 5. 2013 17:38
Re: Daleko Široklko
Jsi retardovaný? jediné americké auto které umí projet zatáčku je Ford GT,jinka nic
Avatar - white label
7. 5. 2013 17:09
Re: Znáte Alfu Romeo?
A jaká je aktuální dodací lhůta? Nejsou to spíš předobjednávky? Někde jsem četl, že Alfa chce dát u 4C časovou přednost US trhu, před trhem evropským.
Avatar - Barrichello
7. 5. 2013 15:31
Re: Daleko Široklko
>:D >:D >:D >:D
Jasně neumí to zatáčet, žere to 20 litrů a nejsou an to díly.

vítej v roce 2013, tohle platilo v roce 1993 >:D >:D