VW Scirocco Million Edition: „Šíro“ slaví milion
Volkswagen se rozhodl oslavit jubileum modelu Scirocco. Automobilka už postavila milion aut s tímto názvem, na tuto počest vznikla speciální verze Scirocco Million Edition.
Všechny vozy z této edice budou lakovány černou metalízou doplněnou o „rychlé“ šedé pruhy přes celou karoserii. Šedé jsou rovněž kryty vnějších zpětných zrcátek a 18palcová kola z lehkých slitin. Exteriér speciálního Scirocca se dále liší nárazníky a bočními prahy z verze R-Line či zatmavenými zadními skly.
Uvnitř se objevuje kožené čalounění s kontrastním oranžovým prošíváním, speciální rohože, pedály z nerezové oceli a prvky z kartáčovaného hliníku.
Nabídka motorů pro Scirocco Million Edition zahrnuje tři benzinové agregáty – 1,4 TSI ve verzích s 90 kW a 118 kW a 2,0 TSI se 155 kW – a dvě výkonové varianty turbodieselu 2,0 TDI se 103 kW a 130 kW. Všechny jednotky jsou v případě této edice kombinovány s dvouspojkovou převodovkou DSG.
Scirocco Million Edition bude podle automobilky dostupné pouze na dvou trzích – na německém a na čínském. Naši západní sousedé zaplatí za vůz minimálně 27.325 eur, což je v přepočtu asi 700.000 korun. Výroba edice bude zahájena na konci května.
První generace Volkswagenu Scirocco se začala vyrábět v roce 1974, křivky auta tehdy navrhl italský designér Giorgetto Giugiaro. Druhá generace Scirocca následovala v roce 1981, ve výrobě vydržela až do roku 1992.
Volkswagen vyrobil 795.650 exemplářů prvních dvou generací modelu s tímto názvem. Třetí generace Scirocca následovala až v roce 2008, mezeru mezi ní a tou předchozí vyplnil alespoň model Corrado vyráběný mezi lety 1988 a 1995.
Německý výrobce již pracuje na čtvrté generaci Scirocca. Automobil dorazí v polovině dekády a proti předchůdcům ho mají čekat větší změny. Šéfdesignér Volkswagen Group Walter de Silva si totiž přeje, aby se Scirocco radikálně změnilo, z třídveřového sportovně laděného hatchbacku by se tedy klidně mohlo stát tradiční kupé.