Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen se už možná stal největší automobilovou skupinou světa

redakce AUTO.CZ
Diskuze (111)
Německá automobilka Volkswagen v letošním prvním čtvrtletí možná předstihla v prodeji svého japonského rivala Toyota Motor, a stala se tak největším výrobcem automobilů na světě.

Naznačují to zatím jen předběžné údaje, zda se pořadí na prvních dvou místech opravdu změnilo, ale později ukáže až konečná statistika.

Celosvětový prodej vozů Volkswagen v prvním čtvrtletí klesl o 11,4 procenta, ale vzhledem k tomu, že propad celého trhu převyšuje 20 procent, Volkswagen si tak mohl proti konkurenci polepšit. Je tedy pravděpodobné, že se probojoval na první místo.

Podpora, kterou na klíčových trzích automobilkám poskytují vlády některých zemí, pomohla zvýšit poptávku po autech německého výrobce. Tím se omezil i pokles prodeje, s nímž se potýká řada jiných výrobců. Volkswagen v prvním čtvrtletí prodal 1,39 milionu vozů.

V číslech za první čtvrtletí nejsou údaje za automobilku Scania, kterou Volkswagen ovládá, zahrnují ale výrobu nákladních vozů a autobusů dalších značek. Celkový podíl na světovém trhu tak Volkswagenu ve čtvrtletí vzrostl na 11 procent z 9,7 procenta před rokem.

Toyota zatím neposkytla žádný srovnatelný výhled, už má ale k dispozici předběžné údaje o prodeji automobilů za první čtvrtletí. Toyota prodala jen asi 1,23 milionu automobilů, což je meziročně o 47 procent méně.

Ve skupině Volkswagen je celkem devět značek osobních a nákladních automobilů, včetně německé Audi, české Škody Auto, španělské Seat a švédské Scanie. Volkswagen měl sice v plánu stát se největším světovým výrobcem automobilů již delší dobu, splnění tohoto cíle si ale stanovil až na rok 2018. Zpočátku se přitom firma setkávala se značnou skepsí, když cíl zveřejnila.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (111)
19. 4. 2009 18:15
Re: BRAVWO
Po šrotovném bude přinejhorším to co před šrotovném. >:D
19. 4. 2009 18:07
Re: BRAVWO
Obhajuji?Spíše se dobře bavím.O trochu níže je článek o šrotovném,skoro všichni ho kritizují.Ovšem když jakékoliv vládní pobídky pomůžou jisté firmě k lepším výsledkům (šrotovné v USA,to by bylo řečí,ale tam mají asi zřejmě více rozumu) v porovnání s konkurencí,což je opravdu zmiňované v každém článku,to si nemusím vymýšlet,ani nevím proč bych to dělal,tak náhle se ona deformace trhu některými jedinci přehlíží.Mně by opravdu zajímaly prodeje bez těchto deformací.Pak by to bylo objektivní a jsem zvědav co bude po šrotovných.Nebo už budou stále pokračovat?Proč?
19. 4. 2009 15:44
Re: FOX
Podle posledníího J.D. Power je VW druhý, ale od konce.
Avatar - white label
19. 4. 2009 00:46
Re: FOX
To si mi teď přepsal svůj celovečerní monolog k manželce...?
>:-[]
19. 4. 2009 00:44
Re: FOX
Už mlč :-O >:D >:D