Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Skupina Volkswagen i značka Škoda loni zvýšily prodej vozů na rekordní maxima

redakce AUTO.CZ
Diskuze (68)
Německá automobilová skupina Volkswagen i její česká dceřiná společnost Škoda Auto loni i přes krizi světových trhů zvýšily celosvětový prodej svých automobilů na rekordní maxima.

Celý Volkswagen dodal zákazníkům 6,29 milionu vozů, o 1,1 procenta více než v roce 2008. Odbyt vozů Škoda vzrostl o 1,4 procenta na 684.200 vozů, oznámila dnes Volkswagen Group.

Světový trh osobních vozů v roce 2009 zaznamenal pokles o více než šest procent. Skupině Volkswagen Group se tak mírným růstem prodeje podařilo zvýšit její podíl na globálním trhu podle předběžných údajů o 1,1 procentního bodu na 11,4 procenta.

Volkswagenu jako celku se dařilo zejména díky růstu odbytu v Číně, kde dodávky vzrostly o 36,7 procenta na 1,40 milionu vozů. Čína tím poprvé předstihla Německo jako největší trh Volkswagenu. Také na domácím německém trhu se odbyt skupiny díky programu šrotovného zvýšil o 17,5 procenta na 1,24 milionu. Třetím silně rostoucím trhem byla pro koncern Brazílie, kde odbyt vzrostl o 8,7 procenta na 688.300 vozů.

Škoda si podle sdělení Volkswagenu vedla dobře zejména v Číně a Německu a dodávky se jí podařilo zvýšit i v Polsku a Francii. Z jednotlivých modelů automobilky vykázaly zvláště "povzbudivý" vývoj zejména Škoda Fabia a Superb, uvedl Volkswagen bez dalších podrobností.

Prodej osobních vozů vlajkové značky Volkswagen loni vzrostl o 7,8 procenta na nový rekord 3,95 milionu. V Číně odbyt vyskočil o 32,4 procenta a v Brazílii o 18,4 procenta. V důsledku ekonomické recese si naopak špatně vedla divize užitkových vozů Volkswagen Commercial Vehicles, jejíž odbyt se propadl o 20,7 procenta na 354.800 vozů.

Výkonný viceprezident Volkswagen Group pro prodej a marketing Christian Klingler upozornil, že vyspělé trhy v čele s Evropou stále nevykazují známky udržitelného růstu, protože poptávka je zde uměle podporována vládními opatřeními typu šrotovného. Volkswagen se proto hodlá nadále opírat o velké rozvojové trhy.

"Stále nevidíme známky trvalého oživení globálního automobilového trhu. Rozvojové trhy jako Čína a Brazílie však vykazují růstový trend," řekl Klingler.

V celé Evropě loni odbyt vozů Volkswagen Group klesl o 7,1 procenta na 3,28 milionu a stejným tempem se propadl v Severní Americe, kde se prodalo 467.500 automobilů skupiny. Naopak v regionu Asie a Tichomoří dodávky vzrostly o 32,1 procenta na 1,55 milionu. V Jižní Americe skupina prodala 815.000 aut, o 2,2 procenta více než předloni.

Světový prodej vozů značky Audi sice klesl o 5,4 procenta na 949.700, i to však byl lepší výkon proti poklesu celosvětového trhu a také lepší, než se původně čekalo. Odbyt vozů španělské značky SEAT však klesl o 8,6 procenta na 336.600, což byl důsledek krizového vývoje na domácím trhu, který se loni propadl o téměř 18 procent.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (68)
Avatar - ZoomZoom
13. 1. 2010 09:22
Re: Kdo umi, ten umi!
A vidí taktéž, když jedou za ním :-) Tolik čoudu a smradu jak ze starý Avie se nedá přehlédnout.
13. 1. 2010 00:03
Re: Germany made
Nemusím myslet nic,jen beru v potaz pravidla důkazů kvalit,to jest rozšíření spektra zákazníků. ;-)
12. 1. 2010 17:02
Re: Je to tak
Jj, mas recht jak na to ted koukam, VW jako koncern je 9., jako samostatna znacka 13. Porad je nejlepsi evropska znacka na trhu, tak nechapu proc je z toho misiak takovy hystericky.
Avatar - white label
12. 1. 2010 16:47
Re: Sunky
V tomto ohledu je bohužel naprosto "bezedný" a "nevyčerpatelný"...
;-)
12. 1. 2010 16:32
Re: Sunky
Už jsem si myslel, že tvá ubohost dosáhla dna, ale vidím, že klesáš stále dál...