jsem zvědavý, jak to chlapci chtějí provést, jelikož čím vyšší eko norma, tím více se zvyšuje spotřeba paliva, takže aby snížili emise, zvýší se tím pádem spotřeba..
Michal David čeká z aktualizací svého hitu. Pro VW budou dvě verze "Když se nedaří, co se dařit má" a pak druhá "když se vošulí, co vošulit jde" >:D >:D
Co na to říct? Snad jen, kdyby to bylo tak jednoduché, tak by to udělali hned ne?
Opravdu si myslíte, že o tom vedení VW nevědělo, že to nebude fungovat? Podle mě jen něco patlali, aby se všichni uklidnili a tak za rok se řekne, nechte ty auta tak, vždyť je to stará záležitost...
Ještě, že je tu amerika, která si to doufejme nenechá líbit...
Dle mého, by mělo dojít k nápravě třeba do 1/2 roku, pokud ne, odkup vozu z5, jelikož nesplňuje normy. Když v zaměstnání nesplníte normy, taky Vás vyhodí. Když na stavbě nesplníte normy, taky budou chtít náhradu, opravu bez ohledu na Vaše náklady a na to, zda na to máte.
A nějaké hraní si na největší koncern v EU ať si strčí za kobouk. Drobného podnikatele by za to zadlužili na 2 generace dopředu, tak proč né je?
Přesně tak. Jasně, že věděli dopředu, že to nebude fungovat. Určitě vyvinuli nový SW a otestovali ho na pár autech kde změřili emise. Logicky jim to muselo nevyjít už na nich a oni to nepřiznali. Podle mě teď hrají o čas. Důležitý je že se něco děje. I cesta je někdy cíl ;-)
"přezkum spolkového úřadu pro motorová vozidla ukázal, že spotřeba pohonných hmot u některých dvoulitrových naftových motorů se po aktualizaci softwaru kvůli vyřešení problémů zvýšila"
U některých??? jak je to možné, že jen u některých a né u všech???? >:D
Co to tam mele ten manager za nesmysly, že nafty mají nižší emise než benzíny?!
Že taky neřekne, co ty naftový motory mají navíc blbostí a kolik to stojí navíc (při koupi a údržbě) oproti benzínům.
V údržbě? V čem by měly být náklady na servis u CR dieselů vyšší než u přímovstřikových benzinů? To platilo před 20lety, kdy se olej u dýzlů měnil po 7500km, dnes se u obou konstrukcí mění po 30000km, cena oleje je stejná, náplň oleje je stejná, výměny filtrů u obou konstrukcí jsou po stejné době a filtry stojí stejně, cena práce je stejná, rozsah prací také, rozvody se mění po stejné době a jejich cena je stejná. Jediný rozdíl jsou svíčky, které se u benzínu mění, u dieselu ne, což znamená náklady navíc u benzínu kolem 1500kč po 60 nebo 90tkm dle konkrétního motoru.
Hm, srovnání výhodnosti motorizací ve vztahu k pořizovací ceně a spotřebě. A co? Píšu o něčem takovém, rozporuju to? Ne!
Moje poznámka směřuje na tvrzení Pepka, že naftové motory "mají navíc blbostí" a stojí víc i nejen při koupi, ale i v údržbě, proto se v první větě ptám, "v údržbě"?
Nejdřív čti, pak reaguj! :-!
Píšeš to, co se nehodí do krámu >:-[] Také jsem se nesetkal při běžném servisu s jinými náklady, možná jen (a to je spíš otázkou konkrétního typu motoru a objemu), že do naftových sem lil více oleje
ˇudržba u auta co má najeto 0-100 tis km se zásadně neliší, obrat nastvá v 100-500 tis. Tam proděláš na CRD gatě >:D Vstřiky, turbo, dvouhmota, čerpadlo, žhavičky, rozvody, dpf atd
Máš pravdu, ale já myslel spíš opravy, než běžnej servis.
Kolik stojí filtr pevnejch částic, žhavící svíčky + vstřikovače a turbo (který budou rozhodně náchylnější na "smrt" u dieselu než u benzínu)???
A to nemluvim o vyšší pořizovací ceně nafty (cca +- 50 tisíc navíc) a spočítej si, za jak dlouho těch 50 tis. projedeš (pokud nenalítáš ročně stovky km) u benzínu!!
Takže za mě nafta = pro běžnýho člověka velkej mínus a nesmysl a o to víc mně vadí, když se všude testujou jen nafty, nafty a nafty a lidem se tohle neřekne a nafty jim jsou podsouvány jako super věc (a to ani nemluvim o dieselgate, která to jen potvrzuje!!!).
Moderní benzíny mají také turbo a vstřikovače ;) Kolikrát může vydržet méně, než to naftové ;)
Měl bys být objektivní a soudit jen podle sebe SVÉ potřeby a ostatním jejich preference a potřeby nepodsouvat.... Všichni vědí, že nafta stojí v pořizovací ceně více, takže je jen a jen jejich věc, jestli si ji koupí... Dieselgate nehází všechny nafťáky světa do koše... jde jen o některé motory jedné značky..
vstřikovače možná, ale když porovnám turbo u nafty, který je mnohonásobně namáhanější sazemi a zanášením než u benzínu (o to víc pokud má proměnnou geometrii lopatek), tak si troufám tvrdit, že vydrží mnohem méně než u benzínu.
A to víš nebo se domníváš, že vydrží míň u benzínu. Docela bych to rád měl něčím doložené nějakou statistikou. :-O
Ty teploty spalin jsou sice pravda, ale to snad výrobce taky ví a počítá s tím již při konstrukci s odolnějšími materiály u benzínovýho turba. Kdežto to, co jsem psal u turba nafty (ohledně sazí atd.) výrobce těžko ovlivní, když neví, co majitel bude tankovat za naftu a jak bude jezdit (např. krátké trasy).
Vstreky na benzine pracuju s 10x nizsim tlakom, vydrzia na veky a ich citlivost na mechanicke necistoty je na urovni vstrekov z doby pred CR.
Ak riesis len servisne naklady pri novych autach tak si k dieslu prihod vymenu palivoveho filtra. Co ti vyvazi sviecky. Sevisne naklady su o nieco vyssie, lebo maloktora znacka ma rovnku cenu servisu, ale rozdiel je mali.
Viac problemov zacne az vo veku ked to prveho majitela casto uz netrapy. Turbo je spotrebak a benzim viem stale kupit bez turba. Vstreky tiez nevydrzia na veky o DPF nehovoriac. Hlavne ked si setrilkovia kupuju jazdeny diesel na dochadzenie do prace kde denne spravia 12km.
Nebude to taky tím, že litr nafty je těžší (o cca 10-15%), než litr benzínu? Až přepočteš, kolik energie dostaneš z 1 kg nafty a 1 kg benzínu, tak se nůžky zase sevřou.
Re: jinak včera nebylo pěkné, jak pod článek o nej prodejích
Taky jsem si toho všiml. Celkově ty diskuse se přehazují od normálních aut k elektromobilům, tam se vedou vášnivé diskuse, až se divím, že místní redaktoři nepíší spíš o tom. Taková Tesla vydá na 150 příspěvků, nějaká Škodovka na 50. Vždyť to je reklam a reklam >:D >:D >:D
PS: ten červený proužek mě nedonutí vypnout adblock :-!
- vw: Dobrý deň, ako vám môžeme pomôcť?
- zákazník: Dymí sa mi z auta.
- vw: To vyzerá, že potrebujete nový softvér RJ
- zákazník: Nie nie, chyba je v motore.
- vw: Vážený pane, dymiaci motor zásadne riešime novým softvérom
- zákazník: Ako môže softvér zastaviť dym z auta??
- vw: Pane, vy nečítate auto.cz?!! Dym je len údajný, softvér to vyrieši.
- zákazník rezignovane: Dobre teda, nahrajte mi tam ten nový softvér...
O pár mesiacov neskôr
- vw: Dobrý deň, ako vám môžeme pomôcť?
- zákazník: Dymí sa mi z auta.
- vw: To vyzerá, že potrebujete nový softvér RJ
- zákazník: Nie nie, softvér ste mi už aktualizovali a stále sa mi dymí z auta!
- vw: Dymí sa len údajne, tento problém neexistuje, písali o tom aj na najväčšom webe o autách.
- zákazník: Ale ja som neprešiel emisnou kontrolou.
- vw: Aha, tak pán už absolvoval celú servisnú tortúru, akú verziu softvéru máte?
- zákazník: TDINoSmokeV.2016.drv
- vw: Aha, tak to budete musieť vymeniť motor, táto verzia softvéru nie je kompatibilná s vašou pohonnou jednotkou...
na vsechny tyto wv sra*cky uplatnovat pravidlo zakazu vjezdu do mest a je po problemu. v nemecku modre plakety jsou dobrej napad, ale ne pouze do center ale pustit maximalne po vnejsi okruh.
Navrhuji zrušit technickou, respektive měření emisí, i pro ostatní. Když to nemusí splňovat auta made in VW, tak proč by ostatní měli?
Že to změna softwaru bezbolestně nezachrání bylo jasné hned. A že oprava / úprava bude v ČR dobrovolná, je naprostá prasárna a plivnutí do obličeje všem ostatním majitelům aut.
To ale přece bylo jasné, že když přeprogramují software na nižší emise, že to buď sníží výkon, nebo zvýší spotřebu (popř. se stane obojí)? Pokud by tomu tak nebylo, tak proč by ten podvod dělali, že... 8-s
Je to smutne, co si s nami robi VW v Europe. Ja len pevne verim, ze Amerika zakruti krk tym podvodnikom, ktori sa tu hraju na to, ako Clean Diesel vyrabaju, ako su technologicky pokrokovi a namiesto reklamovanej hi-tech nam tu predvadzaju podvod. Ja len nerozumiem tym ludom, ktori este stale haja VW, i ked im asi rozumiem, nie je to tak o hajeni VW, ale ich chujoveho vyberu znacky svojho auta. Koncern az priliz naparoval ramena, skupoval znacky naokolo a teraz sa mu to vsetko vypomsti, pretoze strategiu rastu polozenu na podvodoch a manipulacii... loz ma kratke nohy. Hlupa Europa urobi len naoko bu-bu-bu a ziadne sankcie nebudu. Ak sa im nepodarilo softver na prvy krat urobit spravny, je zrejme, ze motory vedome neboli stavane na najnovsiu Eco-normu a ziadny predstierany zachranny softver ich nezachrani. Verim, ze po zalobe USA pridu na stol aj individualne zaloby jednotlivych klientov. Nie, ze by som bol zaujaty voci VW, takyto postoj by som mal voci kazdej znacke, ktora takto VEDOME porusovala normy, kym konurencia sa tie normy snazi dodrziavat.
Nevím proč bych si neměl koupit VW (kdybych ho chtěl)? Rozhodně tahle kauza není důvodem proč jít od této značky. Zatím mi všechny auta od VW fungovala a fungují k mé naprosté spokojenosti a pokud tomu bude i nadále (udrží kvalitu), tak není důvod jít jinam. Tím neříkám, že si nekoupím, třeba i jinou značku. Jen zkrátka tato kauza nijak neovlivní můj výběr dalšího vozu... Když koukám na prodeje, tak to nevypadá, že by nějak masivně zákazníci odcházeli (zatím samotné VW max. pár % ztratilo, což je ale dáno i jinými věcmi a většina značek koncernu roste).
No právě, že reálné emise těch koncernových motorů nijak zásadně nevybočují z průměru. Některé jsou spíš lepší průměr, takže reálný dopad na životní prostředí nebude nijak zásadní v porovnání s konkurencí. To, že nabízeli něco jinýho než dodávali je samozřejmě špatný (nicméně se týká USA). Z hlediska EU a platných norem nic zásadního nepřekračují. Jinak větší prasárnu v oboru vidím například chování Takaty, kdy prokazatelně přes 10 let dodávám součástky, které zabíjejí a vědomě falšuju co se dá, abych to vyráběl dál a ani se nesnažil to vylepšit. U koncernu se to víceméně vyřešilo novými motory.
Hele, asi jedné o případ, kdy emise jsou vztažené na jednoho pasažéra, přičemž se předpokládá, že obě vozidla jsou plně obsazena. Ono to tak nějak koreluje i s výkonem obou vozidel vztaženým na jedno sedadlo.
Zisťujem, že doteraz som poriadne nepoznal význam výrazu "vylízaný mozog", až poniektorí jedinci na ACZ mi k jeho pochopenie pomohli. Že ťa to s nimi ešte baví. Ja už by som sa na to vwykašlal...
No co tak namátkou čtu tvoje příspěvky, tak vyváženost vůči koncernu je asi tak -100%... >:D Ostatně jako u 95% zdejších diskutujících nablblů. Osobně se spíš divím, že někoho tady baví celej den dokola psát stále stejný sr.c.ky... Ale zase lepší než škodit v reálu. Takhle to alespoň skoro nikomu nevadí... >:D
například na ty, kteří stojí za podvodem zvaným 1,6 DCI :no::no::no:
Jinak je jasné, že SW úprava fyziku motoru neohne. Pokud se obohatí směs, bude výsledkem více (a mnohem škodlivějšího) CO2 na úkor snížení NOx. Tedy m.j. větší spotřeba. Pokud má zůstat spotřeba ± ve stejných mezích a je skutečně nutné snížit NOx, nedá se to u toho motoru zřejmě udělat bez chcanek, případně bez nějakého podobného chemického činidla. A to by výrobce nepochybně hodně bolelo, protože by to bylo velice drahé. Nicméně VW i to přežije, což se ovšem nedá říci o jiných obskurních automobilkách, kteří podvádějí ještě hůř, ale naštěstí pro ně nevyvážejí své kreatury do USA buď vůbec, nebo v takovém rozsahu jako VW, který tam svým úspěšným exportem vytvořil situaci, která ekonomickým zájmům některých amerických výrobcům hodně, hodně vadila - no a tak bylo zapotřebí s tím něco udělat... :-!
Vítejte v reálném světě ;-)