Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Slovakia už vyrobil čtyři miliony převodovek a chystá se zvýšit výrobu automobilů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
V osmdesátých letech se v Bratislavě vyráběla například kupé Škoda Rapid s motorem ze stodvacítky, dnes je zde jeden z důležitých podniků koncernu Volkswagen.

V současné době je Volkswagen Slovakia výrobně-montážním podnikem, který patří k největším zaměstnavatelům na Slovensku.

Za třináct let od spuštění výroby převodovek bylo do letošního roku vyrobeno 4 miliony kusů, přičemž rekordní produkce bylo dosaženo v loňském roce s 376 040 převodovkami.

Výrobu převodovek zajišťuje zhruba 200 zaměstnanců společnosti Volkswagen Slovakia, pracujících ve výrobě, v logistice, sledování kvality a plánování.

Hlavními modely vyráběnými slovenskou automobilkou jsou Audi Q7, VW Touareg, Porsche Cayenne a VW Polo, přičemž první dva jmenované se jinde než v Bratislavě nevyrábějí.

Vedení Volkswagenu má v plánu zvýšit výrobu automobilů třídy SUV v Bratislavě. V loňském roce se tyto automobily podílely na celkové produkci zdejšího podniku 68 procenty a v roce letošním by měl jejich podíl dosáhnout 80 procent.

V loňském roce bylo ve slovenském závodě vyrobeno 239 tisíc vozů a tržby dosáhly 195,5 miliardy slovenských korun. Přes 98 procent produkce šlo na export a hlavním tahounem výroby se stalo Audi Q7. Automobilka do továrny v Bratislavě investovala 1,5 miliardy slovenských korun a počet zaměstnanců se zvětšil na 9257, což je 15% přírůstek.

Podle Bohdana Wojnara, člena představenstva VW Slovakia, bude společnost i v letošním roce investovat do rozvoje podniku okolo 1,5 miliardy slovenských korun. Předseda představenstva Andreas Tostmann dodává, že objem výroby by měl zůstat stabilní a do roku 2010 by se měl pohybovat v rozmezí 230 až 240 tisíc vozů ročně.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
4. 4. 2007 06:55
Re: sk.veny germansky *!!!!!!!!!!
Montaz moze byt sebelepsia, ked konstrukcia stoji za prd...mozes si byt isty, pokial by kvalita nebola na dost vysokej urovni, tak by im tam nenechali vyrobu tak zlozitych a drahych aut, akymi Q7, Touareg a Cayenne su. Chyba Nemcov je, ze do drahych aut sa snazia nacpat co najviac elektroniky a technickych "high-end", bohuzial, vsetko tam rvu surove a nevyskusane a dodavatelov tlacia do nemoznych terminov a este nemoznejsich cien. Preto ta poruchovost, nie pre nekvalitnu montaz.
Avatar - princ
3. 4. 2007 18:02
Re: sk.veny germansky *!!!!!!!!!!
Muzes se jeste vyjadrit proc a co se kazi na Q7? Diky