reklama


Volkswagen Up! Lite: Dvouválcové TDI + elektromotor = spotřeba 2,44 l/100 km

Volkswagen Up! Lite: Dvouválcové TDI + elektromotor = spotřeba 2,44 l/100 km

 
 

Volkswagen přivezl na Los Angeles Auto Show studii, která ukazuje šíři možností budoucí rodiny miniaut New Small Family. Up! Lite je hybridní čtyřmístný hatchback s půdorysem Pola a s výškou menší než má Scirocco.

Up! Lite je koncipován jako všestranný vůz pro levné, ekologicky šetrné a hospodárné dojíždění do práce, či pro krátké víkendové výlety. Malý třídveřový hatchback je sice v této fázi studií, ale výrobce sám v tiskové zprávě připouští, že "vůz s dvoulitrovou spotřebou se pravděpodobně dočká celosvětového uvedení na trh".

Studie se při délce 3,84 metru, výšce 1,40 metru a šířce 1,60 metru může pochlubit špičkovou aerodynamikou, když se hodnotu cx podařilo snížit až na 0,237. Karoserie z oceli, hliníku a uhlíkových kompozitů dostala masku s uzavíratelnými lamelami (Volkswagen opatření zahrnuje do tzv. active thermal managementu) a postrádá kvůli snížení odporu vzduchu i vnější zpětná zrcátka. Ta nahrazují kamery a obrazovka v interiéru.

Díky hnacímu ústrojí tvořenému ze vznětového motoru TDI, elektromotoru a 7rychlostní dvouspojkové převodovky DSG se podařilo snížit kombinovanou spotřebu na 2,44 l/100 km.

Základem hnacího ústrojí konceptu Up! Lite je nově vyvinutý vznětový dvouválec 0,8 TDI s výkonem 38 kW při 4000 min-1 a nejvyšším točivým momentem 120 Nm. S ním spolupracuje elektrický motor o výkonu 10 kW, který je navržen jako pulsní startovací modul, jehož úkolem je snižovat zátěž vznětového motoru při rozjezdech a rekuperovat energii vzniklou při brzdění. Během rozjezdu, či při předjížděcích manévrech, dává hnací soustava celkový výkon 48 kW.

Hybridní pohon konceptu Up! Lite je schopen provozu na čistě elektrický pohon, kdy získává energii z lithiové baterie. Koncept je vybaven systémem Start-Stop, který vypíná spalovací motor nejen při stání na křižovatkách, ale i při jízdě, kdykoliv není běh motoru TDI potřeba. Koncept vyvine maximální rychlost 160 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 12,5 s.

Řada komponent 695 kilogramů vážícího konceptu vychází z připravovaných vozů „New Small Family“. Zcela nová modelová řada se na trhu objeví koncem roku 2011 a bude vyráběna v Bratislavě.

Na palubě studie nechybí stabilizační systém ESP, kompletní sada airbagů, pokročilý informační systém s intuitivním ovládáním, ventilace horkého vzduchu ven z vozu v případě, že je vůz zaparkován na slunci („passive park ventilation“), či automatické nastavení výšky sedadla řidiče a spolujezdce při jejich podélném posunu. Novinkou je možnost sklopení zadních sedadel pouhým zatáhnutím za hlavovou opěrku („Easy switch“).

Spolupracujeme s TipCars.com
Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
 

Tapety

Volkswagen Studie Up! Lite Volkswagen Studie Up! Lite
Volkswagen Studie Up! Lite Volkswagen Studie Up! Lite
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen Up! Lite: Dvouválcové TDI +…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama