12.2. 2015 Jan Mička Jan Mička

Volkswagen T5 vs. konkurence: Srovnání cen a výbav

Volkswagen T5 vs. konkurence: Srovnání cen a výbav

Stávající generace Volkswagenu T5 se prodává od roku 2003 a zanedlouho její místo zaujme modernější nástupce T6. Jak si letitý vůz vede ve srovnání s nejbližší a zároveň modernější konkurencí?

Pokud se porozhlédneme po českém trhu, je spousta modelů, které se stejně jako Volkswagen T5 snaží navnadit zájemce o skutečně prostornou a variabilní dodávku. Jmenujme například Ford Transit Custom, Citroën Jumper nebo Mercedes-Benz V, potažmo Viano, coby zástupce luxusního segmentu. Všechny vozy svou maximální hmotností nepřekračují 3,5 tuny, lze je tedy řídit s oprávněním pro skupinu B.

Cílem tohoto srovnání je ukázat, jaké trumfy každý ze zmíněných vozů skrývá, a hlavně za jakou cenu. Podmínkou je nabídka minimálně osm míst k sezení, šest airbagů, tempomat, vyhřívaná přední sedadla, zadní parkovací kamera, navigace, vznětový motor o výkonu alespoň 90 kW a manuální šestistupňová převodovka.

Citroën Jumper Kombi L1H1

Citroën Jumper jako takový pořídíte s rozmanitým množstvím provedení od pouhé kabiny s podvozkem (na něj lze instalovat takřka jakoukoliv homologovanou nástavbu) až po skutečného mastodonta s dlouhým rozvorem, délkou přes 6,3 metru a výškou přesahující 2,7 metru. Pro naše účely ale poslouží osobní verze Kombi L1H1 o délce 4.963 mm a výšce 2.254 mm.

Za ideální motor považujeme čtyřválec 3.0 HDi od Iveca, ten se však k této konfiguraci na českém trhu nenabízí. Podobnou službu tedy musí odvést agregát 2.2 HDi s výkonem 96 kW a točivým momentem 320 N.m, párovaný s manuální šestistupňovou převodovkou. Jumper takto pořídíte od 620.545 bez DPH.

V základní výbavě dostanete například dva airbagy, palubní počítač, elektricky ovládaná boční okna vpředu, psací stolek na přístrojové desce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, přípravu pro autorádio, výškově nastavené sedadlo řidiče nebo látkové čalounění.

Aby vůz odpovídal "naší" konfiguraci, je třeba připlatit 21.000 Kč za boční a hlavové airbagy, 17.000 Kč za třetí řadu sedadel s trojicí míst k sezení (dohromady tedy 9 míst), 6.000 Kč za tempomat, 9.000 Kč za vyhřívaná přední sedadla, 27.000 Kč za zadní parkovací kameru a 25.000 Kč za navigaci. Dohromady za vůz zaplatíte 725.545 bez DPH, tedy 877.909 Kč s jednadvacetiprocentní daní.

Ford Transit Custom Kombi L1H1

Dokonce i nejmenší osobní Transit Custom s délkou 4.972 a výškou 2.020 milimetrů převeze v základu devět cestujících. Do naší skládanky zapadá turbodiesel 2.2 TDCi o výkonu 92 kW a točivém momentu 350 N.m, spolupracující s manuální šestistupňovou převodovkou. Vůz s výbavou Base (nad ní je linie Trend) pořídíte od 640.800 Kč bez daně.

Za vaše peníze dostanete provedení na 15“ plechových kolech, stabilizační systém, start/stop, monitorování tlaku v pneumatikách, dva airbagy, denní svícení, elektricky ovládaná boční okna vpředu, bezzátkový systém doplňování paliva, dálkově ovládané centrální zamykání nebo praktické zařízení pro startování v mrazech do -29°C.

K dalším čtyřem airbagům přijdete dokoupením Sady předních sedadel 11 (obsahuje například i vyhřívané sedadlo řidiče a poloviny dvousedadla spolujezdce) za 6.500 Kč, tempomat stojí 8.000 Kč, parkovací kameru, ovšem i s asistentem pro připojení přívěsu včetně předních a zadních parkovacích čidel pořídíte za 16.000 Kč a navigace tvořící součástí paketu Ice 11 (včetně systému Sync s funkci Applink) vyjde na 32.800 Kč. Zmíněné ceny jsou opět bez DPH, po připočtení daně tedy za vůz podle naší konfigurace zaplatíte 851.961 Kč.

Volkswagen Caravelle - Srovnání rozměrů a hmotností s konkurencí
ModelVolkswagen CaravelleCitroën JumperFord Transit CustomMercedes-Benz V L
Délka [mm]4890496349725140
Šířka [mm]1904205020801928
Výška [mm]1990225420201880
Rozvor [mm]3000300029333200
Pohotovostní hmotnost [kg]2017235921502075
Maximální hmotnost [kg]3000315030003050
Hmotnost brzděného přívěsu [kg]2500200021002500

Mercedes-Benz V L

Nová třída V, která se dříve prodávala jako Viano, působí s ohledem na své soky honosně, nicméně i s ní se musí v segmentu osobních dodávek počítat. Jako pohon jsme vybrali čtyřválec 200 CDI o objemu 2,2 litru, výkonu 100 kW a točivém momentu 330 N.m v rozmezí 1200 až 2400 otáček. Zajímavostí zůstává, že vůz má palivovou nádrž o objemu jenom 57 litrů, přičemž sedmdesátilitrová je za příplatek 2.332 Kč bez daně. Vůz stojí minimálně 873.500 Kč (bez DPH).

Výrobce aktuálně nabízí pouze provedení L (varianty K a XL budou dostupné od března) s délkou karoserie 5.140 mm a rozvorem náprav 3.200 mm. Výška 1.880 mm je ve srovnání s dříve uvedenými modely nejnižší, to je ale výhoda v případě, že parkujete v podzemních garážích. Některé z nich totiž vyhoví pouze vozům s výškou do 1,9 metru (například pražské Arkády Pankrác), zde tedy s trochou opatrnosti vjedete bez problémů.

Ve standardu je mimo jiné manuální šestistupňová převodovka, litá 16“ kola, denní svícení, mlhovky, autorádio 20 USB, samočinná klimatizace, palubní počítač, tempomat, šest airbagů, látkové čalounění, vyhřívaná přední sedadla nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Z výbavy, která odpovídá námi zvolené konfiguraci, v podstatě zbývá pouze parkovací kamera za 15.450 Kč a navigace Garmin, která stojí 14.575 Kč (obě ceny bez DPH). I tak ale za vůz zaplatíte 1.093.265 Kč, a to jsme nezapočítali sedadla pro naplnění minimálního počtu osmi kusů. V nabídce jsou, výrobce však jejich cenu v běžně dostupném ceníku neuvádí a liší se dle typu a výbavy vozidla.

Volkswagen Caravelle

Posledním vozem našeho kvarteta je odcházející generace Volkswagenu Caravelle, u kterého s ohledem na velký výkonový odstup nabízených turbodieselů volíme čtyřválec 2.0 TDI/103 kW s točivým momentem 340 N.m. Vůz je k mání se dvěma rozvory náprav, ani kratší z nich s délkou 3.000 milimetrů (vůz je dlouhý 4.892 mm) však neklade omezení v případě, že potřebujete přepravovat osm osob (devět zvládne pouze Caravelle s rozvorem 3.400 mm).

Vůz s manuální šestistupňovou převodovkou přijde na 764.717 Kč, přičemž základní výbava Trendline obsahuje například dva airbagy, denní svícení, 16“ plechová kola, přípravu pro autorádio a tachograf, tónovaná skla nebo nádrž na 80 litrů nafty. To skutečně není mnoho, což některé zákazníky pravděpodobně přiměje k výběru linie Comfortline za 843.456 Kč.

Nutno podotknout, že aby Volkswagen Caravelle Trendline přepravil osm osob, musíte zaplatit minimálně 8.633 Kč (uspořádání 2+3+3). Boční a hlavové airbagy stojí 19.454 Kč, tempomat je za 6.553 Kč, za vyhřívání předních sedadel dáte 9.042 Kč, parkovací kamera je v nabídce za 13.527 Kč a navigace RNS 315 stojí 16.422 Kč. Podrženo, sečteno, za námi konfigurovaný Caravelle u prodejce necháte 838.348 Kč bez DPH, tedy 1.009.561 Kč včetně daně.

Volkswagen Caravelle – srovnání s konkurencí
ModelVolkswagen CaravelleCitroën JumperFord Transit CustomMercedes-Benz V
Motor2.0 TDI2.2 HDi 1302.2 TDCi200 CDI
Zdvihový objem [cm3]1968219821982143
Válce/ventily4/44/44/44/4
Největší výkon [kW/min]103/350096/350092/3500100/3800
Točivý moment [N.m/min]340/1750-2500320/2000350/1450330/1200-2400
Převodovka6M6M6M6M
Max. rychlost [km/h]173140157183
Zrychlení 0-100 km/h [s]14.2--13.8
Komb. spotřeba [l/100 km]8.07.46.46.1
Základní cena bez DPH [Kč]764.717620.545640.800873.500
Základní cena s DPH [Kč]925.308750.859775.3681.056.935

Závěr

Z našeho srovnání vyplývá dominance Fordu Transit Custom, který sice není nejlevnější, již v samotném základu však převeze devět cestujících, vznětová dva-dvojka poskytuje přijatelnou dynamiku a nespotřebuje moc paliva. Překážkou může být pouze šířka 2080 mm a maximální hmotnost brzděného přívěsu jenom 2,1 tuny.

Cenový nesoulad Mercedes-Benzu V ve srovnání se zbylou uvedenou konkurencí byl jasný již na začátku, po doplnění výbavy na „naši“ konfiguraci se však výsledek zas tak moc neliší od Volkswagenu Caravelle. „Véčko“ se suverénně největší délkou, avšak nejnižší výškou, se navíc řídí podobně jako běžná SUV (například Mercedes-Benz ML) a s ohledem na to je i obratný ve stísněnějších prostorech.

Spolupracujeme s TipCars.com
Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura

Čeští investoři se připravují na éru volného kurzu…

Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy

Česká republika hodlá investovat 70 milionů dolarů (1,74…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce

Samovýrobci jsou ti, kteří elektrickou energii vyrábějí…

Malé podniky dostanou místo dotací úvěr zdarma Malé podniky dostanou místo dotací úvěr zdarma

Česko poprvé použije evropské peníze na úvěry. Devět…

 
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen T5 vs. konkurence: Srovnání cen a výbav







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




RFK Tuning VW T5 Team-Bus: Transporter pro kultovní A-Team RFK Tuning VW T5 Team-Bus: Transporter pro kultovní A-Team

Německé tuningové firmy se nevyhýbají ani užitkovým…

Volkswagen Transporter T5: Technika pod lupou Volkswagen Transporter T5: Technika pod lupou

Pátá generace užitkového Volkswagenu se letos vyrábí již…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední chvíle. Jedno vyšetření za druhým!

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední…

Od středeční noci ležela v bezvědomí. Zpěvačka Věra Špinarová (65), na niž její fanoušci nepřetržitě mysleli,…

 

iSport.cz

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s Mountfieldem i na příští sezonu

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s…

V Hradci Králové v těchto dnech slaví historický postup do extraligového semifinále, euforie je neutuchající.  A…

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto jako živá voda

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto…

Dostali šanci a popadli ji. Hodně pevně. Tři čeští nováčci, které povolal do zbraně trenér Karel Jarolím,…

 

Reflex.cz

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…

Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony,…

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs za sebou. Na nejvíc peněz si přišli biatlonisté.