Volkswagen Temporary Auto Pilot: Krok k automatickému řízení

Volkswagen Temporary Auto Pilot: Krok k automatickému řízení

 

Systém Temporary Auto Pilot od Volkswagenu zvládne vůz automaticky řídit až do rychlosti 130 km/h.

Automobilka Volkswagen představila na závěrečné prezentaci evropského výzkumu HAVEit (anglická zkratka pro Vysoce automatizované vozy pro inteligentní přepravu) systém Temporary Auto Pilot (TAP), který je primárně určen k tomu, aby snižoval riziko nehod způsobených nepozorností a roztržitostí řidiče.

V poloautomatickém režimu, takzvaném módu Pilot, systém udrží bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla, jede stálou rychlostí nastavenou řidičem, přibrzdí vůz před zatáčkou a hlídá jízdu v pruzích.

Systém dbá na pravidla pro předjíždění a dodržuje povolenou rychlost. Dále samočinně automobil zastavuje a rozjíždí během jízdy v koloně.

Volkswagen říká, že se zapnutým TAP (česky dočasný autopilot) je možné na dálnicích a rychlostních silnicích jet až do rychlosti 130 km/h. Řidič ale musí nadále sledovat provoz kolem sebe, aby tak mohl zasáhnout v případě nebezpečí.

TAP je podle Volkswagenu krokem mezi dnešními asistenčními systémy a automaticky řízenými vozidly. Řidič bude ale i nadále zodpovědný za řízení vozu a bude mít nad autem stálou kontrolu. „Řidič může kdykoliv přejít k manuálnímu řízení a systém tak deaktivovat,“ řekl Jürgen Leohold, šéf vývoje koncernu Volkswagen, během prezentace systému ve švédském městě Borås.

Základem TAP je několik radarových, kamerových a ultrazvukových senzorů, které jsou doplněny laserovým skenerem a dalšími elektronickými prvky.

A jaké je použití TAP v praxi? Podle Volkswagenu by se systém mohl používat během jednotvárných jízdních situací. Mezi ně německá automobilka řadí dopravní zácpy a části silnic, kde je mimořádně omezena rychlost, tedy například opravované úseky dálnic.

Cílem projektu HAVEit byl vývoj konceptů a systémů pro vysoce automatizované řízení. Díky nim se má snížit zátěž řidiče a dopad na životní prostředí. Také pomohou předejít dopravním nehodám, čímž zvýší bezpečnost na silnicích.

Na projektu HAVEit spolupracovalo 17 evropských partnerů z automobilového průmyslu a vědeckého sektoru. Od roku 2008 bylo do HAVEit investováno 28 milionu euro, přičemž 17 milionů euro pochází z dotací Evropská unie.

Vedle Volkswagenu pracovala na tomto projektu také automobilka Volvo, společnost Continental, firma Haldex, či univerzity z Athén a Budapeště.

Volkswagen.auto.cz: Vše o značce Volkswagen na auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Heleny Horské: Strašák českého exportu – koruna, nebo nedostatek lidí? Komentář Heleny Horské: Strašák českého exportu – koruna, nebo nedostatek lidí?

Česká koruna posílila na úrovně, které jsme naposledy…

Ministerstvo odsouhlasilo obří železniční stavbu za miliardy Ministerstvo odsouhlasilo obří železniční stavbu za miliardy

Železniční trať v úseku Veselí nad Lužnicí – Doubí…

 

Štítky Volkswagen Technika

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 





 
Další škatulata ve vedení značek VW Group Je za tím vstup koncernu do F1?

Další škatulata ve vedení značek VW Group Je za tím vstup koncernu do F1?

Dnes 16:51

VW Group opět mění vedení svých značek. Nových šéfů se dočkají v Bugatti a Bentley, kterým dosud vládne Wolfgang Dürheimer.




Blesk.cz

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery Journey: Katrielle and the Millionaires' Conspiracy

Jaký otec, taková dcera. Recenze Layton's Mystery…

Krev není voda. A geny nadějná detektivka Katrielle Layton rozhodně nezapře. Jejím otcem totiž není nikdo jiný…

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku zastřelil, pak zabil i sebe

Brutální vražda hvězdy Hlasu: Manžel zpěvačku…

Měla před sebou zářnou budoucnost, talentovanou zpěvačku San Sreylai (†23) ale připravil o život její žárlivý…

 

iSport.cz

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s Muguruzaovou i Venus

Plíšková zná soupeřky. Na Turnaji mistryň se utká s…

Tenistka Karolína Plíšková se na Turnaji mistryň utká v Bílé skupině stejně jako před rokem se Španělkou Garbiňe…

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky, je to jako rakovina

Trenér Říha: Jakmile v kolektivu vzniknou mezírky,…

Před dvěma týdny skončil Miloš Říha ve Slovanu. Důvody? Podle slovenských médií docela vážné. Zastaralé metody.…

 

Reflex.cz

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy nepublikované fotky mladých Stounů

Žena si přinesla z blešího trhu raritu. Nikdy…

Bleší trhy. Jedni je milují, vyhledávají a jsou dokonce ochotni za nimi i cestovat. Například do Paříže, kde…

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Padrťské rybníky aneb Hluboké oči brdské krajiny

Brdy loni definitivně opustili vojáci a tato středočeská oblast se po dlouhých 90 letech otevřela turistům.…