Volkswagen Temporary Auto Pilot: Krok k automatickému řízení

Volkswagen Temporary Auto Pilot: Krok k automatickému řízení

 

Systém Temporary Auto Pilot od Volkswagenu zvládne vůz automaticky řídit až do rychlosti 130 km/h.

Automobilka Volkswagen představila na závěrečné prezentaci evropského výzkumu HAVEit (anglická zkratka pro Vysoce automatizované vozy pro inteligentní přepravu) systém Temporary Auto Pilot (TAP), který je primárně určen k tomu, aby snižoval riziko nehod způsobených nepozorností a roztržitostí řidiče.

V poloautomatickém režimu, takzvaném módu Pilot, systém udrží bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla, jede stálou rychlostí nastavenou řidičem, přibrzdí vůz před zatáčkou a hlídá jízdu v pruzích.

Systém dbá na pravidla pro předjíždění a dodržuje povolenou rychlost. Dále samočinně automobil zastavuje a rozjíždí během jízdy v koloně.

Volkswagen říká, že se zapnutým TAP (česky dočasný autopilot) je možné na dálnicích a rychlostních silnicích jet až do rychlosti 130 km/h. Řidič ale musí nadále sledovat provoz kolem sebe, aby tak mohl zasáhnout v případě nebezpečí.

TAP je podle Volkswagenu krokem mezi dnešními asistenčními systémy a automaticky řízenými vozidly. Řidič bude ale i nadále zodpovědný za řízení vozu a bude mít nad autem stálou kontrolu. „Řidič může kdykoliv přejít k manuálnímu řízení a systém tak deaktivovat,“ řekl Jürgen Leohold, šéf vývoje koncernu Volkswagen, během prezentace systému ve švédském městě Borås.

Základem TAP je několik radarových, kamerových a ultrazvukových senzorů, které jsou doplněny laserovým skenerem a dalšími elektronickými prvky.

A jaké je použití TAP v praxi? Podle Volkswagenu by se systém mohl používat během jednotvárných jízdních situací. Mezi ně německá automobilka řadí dopravní zácpy a části silnic, kde je mimořádně omezena rychlost, tedy například opravované úseky dálnic.

Cílem projektu HAVEit byl vývoj konceptů a systémů pro vysoce automatizované řízení. Díky nim se má snížit zátěž řidiče a dopad na životní prostředí. Také pomohou předejít dopravním nehodám, čímž zvýší bezpečnost na silnicích.

Na projektu HAVEit spolupracovalo 17 evropských partnerů z automobilového průmyslu a vědeckého sektoru. Od roku 2008 bylo do HAVEit investováno 28 milionu euro, přičemž 17 milionů euro pochází z dotací Evropská unie.

Vedle Volkswagenu pracovala na tomto projektu také automobilka Volvo, společnost Continental, firma Haldex, či univerzity z Athén a Budapeště.

Volkswagen.auto.cz: Vše o značce Volkswagen na auto.cz

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

 

Štítky Volkswagen Technika

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 






 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Dnes 18:45

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám komáři, žloutenka i průjem

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám…

Češi se letos chystají na dovolenou hlavně do Chorvatska, ale mezi tradiční destinace už patří Itálie, Řecko,…

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí obvolávání hotelů pro termín

Slevové portály zjednoduší nákup dovolené. Skončí…

Koupě domácího či zahraničního pobytu či rezervace místa v restauraci přes slevové servery se výrazně…

 

iSport.cz

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé padli, nestačili na Španěly

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé…

Čeští volejbalisté po dvou hladkých výhrách poprvé na domácím kvalifikačním turnaji o postup na mistrovství…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…