Máte-li v současném Passatu Lane Assist, můžete si tuto funkci vychutnat již dnes ;-) Ale jenom po dobu max. 8 vteřin, pak se systém za mohutného pípání vypne.
Upřímně doufám, že se stavu, kdy se auta budou řídit sama, nedožiju. Tohle mi vždycky ve sci-fi filmech připadalo jako noční můra. Btw. k čemu pak chlapi budou? ;-\ ... vždycky jsme něco řídili - od koňa, velblouda, povoz, kočár po auto.
Vývoj už nějakou dobu jednoznačně směřuje k plně automatickému silničnímu provozu, určitě se najdou i tací, kteří tomu budou tleskat (třeba ti, co tleskali při představení automatické převodovky Audi, která řadí podle údajů v navigaci,že :-)). Navíc je to zcela logické, silniční doprava slouží k přemisťování z bodu A do bodu B. Že se to nelíbí někomu (třeba mně) kdo rád řídí není podstatné, auta se taky nelíbila těm co jezdili na koních... prostě vývoj :no:
Pro většinu světa je auto samozřejmě pouze prostředek k přemístění, ale existuje stále dost lidí, kteří berou auto i jako zábavu, něco víc. Dokud tam bude knoflík na převzetí řízení do teplejch, tak se nebojím. Stejně nejbližších deset patnáct let to bude jen za tučný příplatek... >:-[]
Stejně si myslím, že plně automatické auto není v této době (ani v bližší budoucnosti) moc reálné. Vždyť právě na autě je nejlepší ta jakási svoboda v pohybu a ne aby se lidé akorát nechali někam svézt. Od toho tu jsou autobusy a vlaky. Př: A co když se budu chtít s terénním vozem dostat někam přes louky na chalupu v horách kam nevede žádná cesta??? S klasickým autem v pohodě, ale s autem které jezdí samo se tam nedostanu ... ;-)
To iba v tomto prípade - automatika funguje len 8 sekúnd. Ja som myslel skôr prípad, že to bude fungovať v praxi naplno, nie len ako technická zaujímavosť a ukážka toho, čo ľudia s technikou dokážu - lebo zatiaľ je tolen demonštrácia schopností - a prv alebo neskôr to bude v praxi zavedené výraznejšie.
Několik radarových, kamerových a ultrazvukových senzorů? Takže až to bude mít každé auto a každý bude vysílat různé radarové a ultrazvukové signály, tak nebude fungovat ani jeden a dojde k hromadné havárii.
Je to jak v pelotonu cyklistů - taky nikomu nefunguje bezdrátový cyklokomputer >:D
Rekl bych, ze budoucnost techto systemu bude hlavne na kamerovych senzorech- i my se ridime hlavne ocima. Tyhle ruzny radary a ultrazvuky by delaly jen dasli druh *smogu* Jeste by me zajimalo, jak na to budou reagovat zvirata, aby si je auta mezi sebou vzajemne nenahanely
Jedině plně vizuální řízení bude v praxi použitelné. Paradoxně na to není potřeba tolik, stačí tak 1 až 4 3D kamery a počítač, který vytvoří 3D obraz okolí vozidla a identifikuje co se kam hýbe, co stojí, atd. Včetně rozpoznání typů objektů samozřejmě. Potom už se auto bude řídit samo jako by jelo v nějaké hře. Technicky už je to dávno proveditelné, ale proč ještě nevytáhnout z EU nějaké peníze na drahý nesmyslný vývoj ve slepé uličce?
Asi to bude jako s elektromobily - veškerou technologii vyvinou číňani a evropské automobilky to budou kupovat a s velkou slávou montovat do svých aut...