Volkswagen Tiguan se částečně odstěhuje do Hannoveru
Severoněmecký Hannover je rodištěm Transporterů T5 a pick-upů Amarok, těch druhých pouze pro evropský trh. Tiguan se vyrábí v hlavním závodě ve Wolfsburgu, ale podle agentury Reuters by se alespoň část produkce měla přestěhovat do zhruba 90 km vzdáleného Hannoveru. Tamní továrna totiž jede aktuálně zhruba na 70 % a část zaměstnanců by tak musela odejít. Agentuře to řekl již v lednu jeden zástupce vedení závodu. Legrace to pro ně rozhodně není, v komplexu pracuje na 14 tisíc lidí. Poptávka po užitkových autech na starém kontinentu však v poslední době poklesla a Volkswagen se tomuto faktu musí přizpůsobit.
Původně se uvažovalo o tom, že by v Hannoveru moha vznikat nová generace velkých užitkových Crafterů, pro tu se ale staví nový závod v Polsku v blízkosti toho poznaňského. Ani Porsche Panamera se sem z Lipska rozhodně nepřesune. Tiguan je jedním z nejprodávanějších modelů svého segmentu na evropském trhu. Z produktů Volkswagenu jde pak o třetí nejmasovější, který vzniká na domácí půdě.
Kompaktní SUV se rodí od roku 2007 nejen v Německu, ale i v ruské Kaluze a čínské Šanghaji. Facelift přišel na jaře 2011. Volkswagen plánuje v Hannoveru vyrábět až několik stovek aut denně, linky ve Wolfsburgu se však nezastaví a z bran mateřské továrny bude vyjíždět stále více vozů než z hannoverské.
Je po sedmi letech nejvyšší čas na střídání stráží? Určitě, druhá řada se možná objeví ještě letos, Reuters však nemluví o tom, zda už v případě částečného přesunu půjde o novou generaci, nebo ještě tu stávající. Od Volkswagenu se zatím oficiálně nevyjádřil nikdo. Schválení takového kroku vyžaduje hlasování v dozorčí radě a je potřeba alespoň dvoutřetinová většina z 20 křesel. Zástupce v řídícím orgánu mají i firemní odbory.