Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Tiguan 1,4 TSI: řekněte nám, co vás zajímá?

Libor Zezulka
Diskuze (99)
V rámci přípravy na natáčení video testu Volkswagenu Tiguan 1,4 TSI se vás otevřeně ptáme, co vás zajímá v souvislosti s tímto autem?

Možná to od nás není příliš strategické, ale raději budeme mít dobré video a spokojené diváky než vypilovanou strategii. Rádi bychom vám položili jednoduchou otázku. Chystáme se na natáčení videa Volkswagenu Tiguan 1,4 TSI neboli nového kompaktního SUV automobilky Volkswagen s přeplňovaným benzinovým motorem s objemem 1390 cm3 a zajímá nás, jaké otázky vás v souvislosti s tímto vozem napadají? Řekněte nám, co vás zajímá a my se vám pokusíme dát v Roadlook testu odpověď. Své nápady vkládejte prosím do diskuse pod tímto článkem.

Libor Zezulka
Diskuze (99)
4. 2. 2008 15:05
TIGITEST
Není co doporučovat. Vždyť načteni testů po ušní boltce, nakoukáni videí do ječných zrn... nejsou výhrady. Vy přece moc dobře víte, jak chcete videotestík natočit. A že točíte výborně, tomu nasvědčuje zájem, dnes již nejen zde, ale i v televizi.

Tedy, chci vidět TIGIho v klasické auto.cz akci. Zhodnocení auta jako ikony, zhodnocení ikony jako reprezentanta segmentu, zhodnocení segmentu jako pevného segmentárního autopilíře. Chci hodnocení jízdy, schopnosti podvozku (není nutné testovat v pískovně), zhodnocení ergonomie, materiálů... prostě chci to tak, jako mi to předkládáte vždy.

Možná, nad rámec klasického testu, by nebylo od věci jednou či dvěma větami se zamyslet nad skutečností, proč, že Evropa si dávala tolik na čas se segmentem mainstreamových středních SUV, ale hlavně... hlavně je nutno vysvětlit, jaký je rozdíl mezi TIGIM a Ravkou... na to tu čeká každý. Kapesníky nebudou nárokovány, a to i přesto, že pravda... VWítězí.
Avatar - Dinar
4. 2. 2008 13:03
Srovnání
Na co zaměřit test? Nejlepší testy jsou vždy ty srovnávací, takže pokud by to bylo možné, pak postavit proti Tiguanu jednoho dva soupeře z malých SUV.
Obecně bych hodnotil univerzálnost testovaného auta, malá SUV jsou postavena s úmyslem pokrýt veškeré potřeby rodinného života aktivně žijící rodiny, takže z hlediska ideálního malého SUV to znamená hledat nejlepší kombinaci jízdní vlastnosti na všech površích a co nepraktičtějšího balení. Tzn. jaké jsou jízdní vlastnosti na silnici ve srovnávní s běžnými hatchbacky resp. kombíky nižší střední, co se terénu týká, jak si poradí podvozek resp. náhon na čtyři na polní/lesní cestě nebo ve 30cm sněhu. Jiné terénní vlastnosti zkoumat netřeba. No, a konečně praktičnost, tj. prostor, variabilita, provozní náklady plus klady a zápory tj. některé vychytávky, které konkurence nemá vs. věci, které naopak autu oproti konkurenci chybí, to celé zhodnoceno ve světle pořizovací ceny.

S Tiguanem 1,4 TSI jsem už jel, a pokud jde o motor, můžu s klidným svědomím konstatovat, že je to první z malých SUV s použitelným benzinovým motorem. Tím „použitelným“ mám na mysli motor, který vyhoví potřebám pohonné jednotky SUV, tedy auta, které musí zvládnout vyšší váhu než obyč. hatchbacky C segmentu, a sílu musí poskytovat od co nejnižších otáček. To je problém naprosté většiny konkurenčních dvoulitrů v SUV, které výše zmíněné nezvládají nejlépe, a proto lze na silnicích potkat většinu malých SUV v naftovém provedení.
Někteří tu neustále kladou pochybovačné otázky ohledně síly 1,4 TSI, divím se, že podobné pochyby nevyjadřovali nad nedostatečností dvoulitrů např. CRV nebo RAV4, něco podobného jsem tu nikdy nečetl.
Takže srovnání:
Tiguan 1,4TSI - 110kW, 240Nm (1750-4000ot.) 1546kg, přívěs 2t.
CRV 2,0i - 110kW, 192Nm (4200ot.) 1569 kg, přívěs 1,6t.
RAV 4 2,0i - 112kW, 194Nm (4000ot.) 1540 -1605kg, přívěs 1,5t.
Myslím, že ta čísla mluví celkem jasnou řečí, ale pochybnosti rozptýlí TSI nejlíp při jízdě, prostě se běžte svézt.
Avatar - SpiderJ
4. 2. 2008 10:10
Re: MNO,řekli jste si o to.....
Mno právě že mám... jenže automobilka ti prodává auto jako celek!! A testovat ho má smysl taky jako celek... ;-)
Avatar - R32
3. 2. 2008 20:24
Re: MNO,řekli jste si o to.....
:no: čo dodať, asi nemáte vôbec páru o tom aký obrovský rozdiel môžu pneumatiky predstavovať... No a Hubert, tlmiče pružiny si ma normálne rozosmial >:D >:D či ty si zvykneš meniť úplne bežne aj tlmiče a pružiny? Na zimu mäkšie komfortnejšie, v lete pritvrdíš? >:D >:D
3. 2. 2008 14:55
Re: Test
Bolo to určite v SME, v auto prílohe