Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Tiguan: nabídka rozšířena na 5 motorizací, české ceny

Ondřej Láník
Diskuze (106)
Ceník Tiguana se pořádně zahustil. Místo dvou je teď k dispozici na výběr pět motorů, všechny se šestistupňovou převodovkou a navíc i tři motorizace se šestistupňovým automatem. Ceny všech verzí se pohybují řádově v osmisettisícové kategorii.

Paleta zážehových motorů se rozšířila o dva přeplňované dvoulitry, které doplňují netradiční 1,4 TSI. Úplnou novinkou pod kapotou Volkswagenu je motor 2.0 TSI v provedení s výkonem 125 kW, důvěrně známou verzí je motor 2.0 TSI (147 kW). Cenový rozdíl dvou méně výkonných téesíček je malý, takže pokud jste zastánci benzinových motorů v SUV, asi se rozhodnete pro dvoulitr.

Naprostou převahu v prodeji Tiguanu mají ale vznětové motory. Cenový skok řádově 25 tisíc korun v této cenové kategorii nehraje zásadní roli a spotřeba nižší v průměru o 2 litry je klíčovým argumentem. Nově je v nabídce také silnější common-rail se 125 kW, které jsou dosahovány až ve 4400 ot./min.

Příplatek za šestistupňovou automatickou převodovku je 63.500,-Kč u benzinových i naftových motorů.

Doporučujeme
Volkswagen Tiguan: První jízdní dojmy
TEST Volkswagen Tiguan 2.0 TDI - small brother
TEST Volkswagen Tiguan 2.0 TDI AT – Kopečky, bahýnka a snížky

Základní výbava Trend & Fun obsahuje vše potřebné a obvyklé, mj. 6 airbagů, stabilizační systém, nepřímou kontrolu tlaku v pneumatikách, klimatizace "Climatic", rádio RCD 300 s CD a MP3 přehrávačem a 8 reproduktorů, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, jízdní program "Off Road", tempomat, multifunkční ukazatel Plus s kompasem nebo ocelová kola a pneumatiky 215/65 R16.

Terénnější výbava Track & Field se liší jinými nárazníky a ochranným krytem pod motorem, standardními koly z lehkých slitin "San Diego" (pneumatiky 215/65 R16), střešními podélníky a k dispozici je také sklopné opěradlo spolujezdce.

V nabídce je také třetí stupeň výbavy Sport & Style.

Volkswagen Tiguan - rozšířená nabídka motorizací na českém trhu
Motor1,4 TSI2,0 TSI2,0 TSI2,0 TDI2,0 TDI (125 kW)
Zdvihový objem [cm3]13901984198419681968
válce/ventily4/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]110/5800125/4300147/5100103/4200125/4400
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]240/1750-4000280/1700-4200280/1700-5000320/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]192201 (197)210 (207)186 (182)201
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,68,5 (9,9)7,9 (8,5)10,5 (10,7)8,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8,48,8 (9,9)8,8 (9,9)6,9 (7,5)7,0
Cena Trend & Fun [Kč]791.200,-803.300,--816.500,--
Cena Track & Field [Kč]831.500,-843.700,-881.200,-856.900,-893.100,-

Poznámka: Údaje v závorkách jsou pro verzi se šestistupňovou automatickou převodovkou.

Ondřej Láník
Diskuze (106)
26. 3. 2008 10:22
Re: podivne
:yes: :yes: :yes:
20. 3. 2008 09:43
Re: Kapacita výroby
Jasně. Bouráků je tu málo, myslím ovšem že ty patříš k těm nevelsatisovanějším. To víš, mi bezdomovci, mi ujíždíme na těch matchboxech, vy velcí a dospělí ta velká auta střídáte jako boxerky. Rád tě čtu, tyhle týpky v podstatě žeru >:D 8-s >:-[]
Avatar - Dinar
20. 3. 2008 09:11
Re: podivne
No, b abo, zrovna RAV4 je tím autem, které by se nástupu Tiguanu mělo bát, ji si jako etalon malých SUV Tiguan bere na paškál. Nějak nerozumím tomu, že „RAV4 je uplne inde“, ta auta jsou naopak velmi srovnatelná, velikost prakticky totožná, ceny také, zaměření stejné. Tiguan jako nováček ve třídě musí k přetlačení RAV nabídnout něco navíc, a také to dělá, nabízí více motorizací, v naftě ve srovnatelné kvalitě, v benzínu modernější, lepší, a pro SUV vhodnější, přeplňované. Standardně má pro všechny motorizace šestikvalty a nabízí i modernější automaty než RAV. Poráží RAV také v písmenku U jako Utility, protože odveze špičkových 750 kg nákladu a utáhne dvoutunový přívěs, na tohle RAV nemá argument. Nemluvě o možnosti volby terénně zaměřené varianty. Pokud jsi myslel to, že "RAV4 je uplne inde“ tak, že už mírně zastarává a k tomu, aby mohla se ctí čelit nováčkovi, bude třeba faceliftu ve smyslu alespoň částečného přezbrojení, třeba v motorech a převodovkách, pak ti rozumím. ;-)
19. 3. 2008 21:50
Re: podivne
Kdyz to srovnas s japonci tak te to vyjde tak nastejno jestli Tigi nebo treba RAV 4....
19. 3. 2008 21:05
Re: podivne
Jsem videl Tuarega a Tiguana vedle sebe a to moc velky rozdil nebyl vypadali velmi hezky... ;-)