Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Tiguan: Návrat měničových automatů

Aleš Dragoun
Diskuze (35)
Jednou z obětí snižování spotřeby bývají automaty s hydrodynamickým měničem. VW toto pravidlo ale v zájmu zákazníků tak trochu porušil.

Volkswagen nestačí vyrábět pro řadu Tiguan sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku (DSG). Pro zájemce o automatickou volbu rychlostních stupňů tedy připravil jinou volbu.

Tou je návrat klasického Tiptronicu. Zákazníci, kteří například zvolí Tiguan 2,0 TDI s výkonem 140 koní (103 kW) a DSG, se svých vozů totiž dočkají nejdříve v červnu 2012.

Poptávka po této verzi je vysoká a Volkswagen ji nestačí pokrývat, výroba se nezvyšuje. Proto se do nabídky na vybraných trzích vrací právě tradiční automat Tiptronic s měničem točivého momentu.

Ten má šest stupňů a navíc je k dispozici pouze s benzinovým motorem 2,0 TSI/132 kW (180 k). Poháněna jsou v tomto případě všechna kola. Příplatek je ale menší: 925 eur oproti 1825 eurům u DSG ve shodné motorizaci. Za silniční verzi Trend & Fun je tedy nutné zaplatit 29.500 eur (zhruba 754.700 Kč).

Nové varianty jsou zatím v prodeji jen v Německu, v ceníku českého importéra je v tuto chvíli nenajdeme. Čeští zákazníci si mohou koupit třeba Tiguan 2,0 TDI/103 kW 4Motion DSG, jenž přijde nejméně na 725.900 Kč, stejně vybavený 2,0 TSI/132 kW je pak levnější: stojí 704.200 Kč.

Aleš Dragoun
Diskuze (35)
Avatar - white label
23. 12. 2011 21:54
Re: dvouspojka vs automat
Tu si můžete podat hlavně vy dva, jediný rozdíl mezi váma je opačně extrémní vztah ke koncernu VW, jinak jste "tupí" skoro stejně, proto se tu taky hádáte jak malé děcka... : :*) >:D
Avatar - white label
23. 12. 2011 21:50
Re: dvouspojka vs automat
Co bych měl jako mít proti "aisinu"? Vyčetl si snad v mém příspěvku něco v tom smyslu, blonďáku. Není horší kombinace, jako nevědomost kombinovaná s aktivitou..., diskuse o autech s tebou, je jako služební rozhovor atomového inženýra s "blondýnou"... 8-s >:-[]
Avatar - white label
23. 12. 2011 21:44
Re: dvouspojka vs automat
Tebe tu nemusí nikdo pomlouvat, ty si tu děláš "reklamu" aktivně a intenzivně sám... :-O :*)
>:-[]
23. 12. 2011 20:27
Re: Zkušenost
Srovnávat auto s krabicí, to už chce kuráž... Pokud si aspoň trochu chytrej, podívej se do specifikací a poznáš, že Tiguan bude vždy při stejné motorizaci žrát víc ne Passat.
23. 12. 2011 20:25
Re: dvouspojka vs automat
Řazení N za jízdy se nedoporučuje jak u DSG, ani třeba u klasickýho HDM Tiptronicu. Jednoduše řečeno, při zařazení N za jízdy (např. dlouhé klesání v kopci) nemažou díly převodovky - "ztratí" se tlak oleje pro mazání.
Když stojíte a máte N, tak je to v pohodě, ale při jízdě zařazené N opravdu převodovce neprospívá.