Volkswagen: To je Gol. Jihoamerický
Předchozí model vycházel z originálu z poloviny osmdesátých let a přestože se výrobce několika facelifty snažil omladit dostupný model tak, aby zapadal do měnící se designové linie modelové řady, dařilo se to jen místy. Nízká cena a popularita značky se zasloužila o to, že se Gol stal v Brazílii s pěti miliony prodaných vozů modernějším nástupcem Brouka. Populární je také v dalších zemích Jižní Ameriky, ale i v Iránu, kde se licenčně také vyrábí.
Nové výzvy v podobě úspěchu Dacie Logan ale Volkswagenu jako globálnímu hráči na automobilovém trhu připomněly, že lokální model by mohl dobře posloužit k další expanzi na rozvíjející se trhy. Stárnoucí design a technika (motor stále uložený vpředu podélně) ale bránily dalším úspěchům.
Nový Gol, který by se měl oficiálně představit o nadcházející neděli, bude vystavěn na platformě PQ24, kterou měla první Fabie, současné Polo i brazilský Fox. Počítá se tedy konečně s koncepcí motoru uloženého vpředu napříč a pohonem předních kol. Motory 1,0 l a 1,6 l budou schopny spalovat benzin nebo etanol a to v jakémkoliv směšovacím poměru. Technika i design jsou jednoduché, ale podle prvních neoficiálních snímků kolujících na internetu odpovídají dnešním standardům levných aut.
Gol by se měl stát nejen pokračovatelem úspěšné tradice v Jižní Americe, ale také globálním modelem s nízkou cenou a dobrou užitnou hodnotou. Podrobnosti se zřejmě dozvíme během víkendu nebo příští týden. Do té doby je zde alespoň video brazilské televize se záběry nového Volkswagenu.
{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/47sydzD-0G4&hl=pt-br" style="auto"}