Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Touareg Hybrid: Spojuje benzin s elektrikou

Nejen ekologicky smýšlejícím řidičům, nýbrž i těm, kteří požadují ve svém SUV Volkswagen Touareg zážehový agregát, je určena jeho hybridní verze. Jak pracuje a co nabízí?
Zpět na článek
27. 1. 2015 13:10
27. 1. 2015 14:24
27. 1. 2015 16:22
27. 1. 2015 21:50
27. 1. 2015 13:10
Toureg Hybrid
Nebyl tenhle článek vydaný v roce 2011? Protože na rok 2015 je tenhle kousek zralej do muzea. Cayenne SE hybrid používá cca 10kw/h Lixx baterie a nová Q7 dostane dokonce 17kw/h. Tedy dojezd 25-50km. A ne ty směšný 2km co tady.

Krom toho 3,6VR6 splňovala Euro5 a na EU6 by šla naladit pouze přeporgramováním. Kompresorová verze je pro lepší nástup krouťáku, původní vr6 nebyla nejsilnější na tu hmotnost.

Jediný co je na tomhle Turku zajímavý je cena, čas od času vyplave na trhu několik set tisíc korun levněji než V8 tdi. Protože za ceníkovou cenu by jen opravdový fanda dal přednost tomuhle před velmi dobrým V8tdi. A to hybridům moc fandím.
Rozbalit vlákno
14
27. 1. 2015 13:21
Re: Toureg Hybrid
Do muzea je zralý V8TDI, ale je tam ještě třeba posílit vzduchotechniku. Nepoužili to nejlepší a nejdražší z nějakého důvodu a třeba jim to vyjde. Problémy s citlivou a drahou palivovou soustavou dieselu stoupají s počtem válců, takže si nemyslím že je V8TDI řidičský sen.

Nedávno jsem jel za minulou generací Legacy na LPG a musím říct, že jsem tomu řidiči chtěl na pumpě koupit kafe. Nechápu, že se automobilky nesoustředí na plyny víc než na smradlavý diesely.
Avatar - Fortune Rayzor
27. 1. 2015 13:54
Re: Toureg Hybrid
Ty smradlavý diesely nebudou ani tak o automobilce, ale o lidech. Všude jsou čipnutý voktáfky a vybrakovaný DPF filtry. Takový lidi dát do vzduchotěsný komory s vytočenou Liazkou. :no:
V8 TDI je jeden z nejspolehlivějších motorů původem z Audi. Vybral sis hodně špatnej cíl na strefování. >:D Když už chci pomlouvat, tak jdu aspoň do legendární tragédie V10 TDI (z předchozí generace Touarega) nebo V12 TDI (Q7).
27. 1. 2015 14:17
Re: Toureg Hybrid
Může být spolehlivý po mechanické stránce samotného motoru, ale vzhledem k počtu vstřikovačů a čerpadel to bude bída. Namátkou jsem našel tohle.

Vadné vstřikovače Common-Railu: Vozidlo kouří. Stává se po ujetí 60 až 100 000 km, zejména u 4.2 V8 TDI. Jeden vstřikovač vyjde na 16 až 18 000 Kč.

Kolik já už viděl hulících SUV a když už viditelně nehulily, tak dost smrděly - řekl bych nad normu. Ty tlaky jsou tam proti benzínu tak velké (více jak 300x proti starýmu dobrýmu MPI), že to prostě nejde udělat perfektně a hodně aut jezdí s částečně načatými vstřikovači a nikoho to netrápí dokud se to úplně nepodělá. Však nekupují si diesel šetřílci co neumějí počítat? Takový lidé na ohleduplnost kašlou a jezdí dokud to jde - většinou.
Avatar - Fortune Rayzor
27. 1. 2015 15:00
Re: Toureg Hybrid
Vstřiky jsou ovlivňovány hlavně kvalitou paliva, lidi holt šetří jak na naftě, tak na filtrech a když je ouvej, radši to střelí do bazaru, aby vstřiky řešil jiný majitel. :no:
Dneska se common rail používá i v přímovstřikových benzínech. Skyactiv od Mazdy (také mimo jiné) zvyšuje kompresní poměr oproti ostatním. Cpe se na všechno aspoň jedno turbo. Člověk si nevybere, tlaku je všude spousta.
Já osobně proti nic benzínu nemám. I když jezdím v dieselu, každý večer se pomodlím k zesnulé VR6 a doufám v její reinkarnaci. :'-( Nicméně s průměrná spotřeba 4.5l/100km je příliš silný argument ve prospěch nafty.
27. 1. 2015 15:19
Re: Toureg Hybrid
Přímovstřikový benzíny mají ty tlaky pořád asi 10x nižší.Jak jsem už psal, je škoda že je CNG-lpg luxusníma fritzkama tak ignorovaný i když se do luxusního auta hodí víc než diesel. Naštěstí už se i Evropa probouzí a nikde jinde už se kvůli emisním normám a nástupu hybridů diesely tak nerozšíří.
Avatar - Fortune Rayzor
27. 1. 2015 23:34
Re: Toureg Hybrid
D3 možná na CNG/LPG kašlou, ale konkrétně VW dealeři CNG verze tlačí ve velkém (hlavně do firem). Caddy, Golf, snad bude brzo i Passat. Ale je to pořád slabota.
10. 2. 2015 16:19
Re: Toureg Hybrid
Myslím že 4.2 V8 TDI je skvělý motor, nejen že jsem s ním naprosto spokojen po stránce dynamiky auta, prozatím najeto cca 245 tis km a s motorem žádný problém, řešil jsem pouze blbosti typu čidlo klimatizace nebo kabelové svazky ke kamerám ve zpětných zrcátkách ....
27. 1. 2015 14:02
Re: Toureg Hybrid
No já právě s dieselem (2,0tdi CR/ 3,0tdi) jezdím a zařekl jsem se, že už nikdy. Na léto mám starý v12 benzín a už jiný auto než benzínový nechci.
Mě by se plug-in-hybrid na bázi VR6 F/Tsi a elektromotorů ve stylu studií CrossBlue/Coupe/Coupe GTI moc líbil, protože to spojuje výhody silnějšího benzínu, k tomu krouťák elektromotorů a přitom nízký spotřeby. Já se svým použitím bych bez problémů najezdil 30-40% pouze na elektřinu. No a k tomu když si vezmu spotřebu cca 11l (za to jezdí mimo město/dálnice Lexus RX 450h) tak jsem v součtu na velmi příjemných 7-8l.
Jenže to tenhle Touareg nedá ani náhodou, krom toho zrovna tenhle kompresorovej motor žere jak tank i v a6..
27. 1. 2015 14:23
Re: Toureg Hybrid
Beru to tak, že hoši s těma hybridama jen začínaj a ještě mají ve své stáji Porsche, tak proč hned tlačit na pilu. V8 na CNG bych ale ocenil víc.
27. 1. 2015 14:24
Re: Toureg Hybrid
Chápeš rozdíl mezi full hybridem a plug-in hybridem? Nemluvě o tom, že kapacita baterie nevypovídá o vyspělosti pohonu. Je to maximálně zajímavé z hlediska hustoty.

PS: Je to kWh, ne kw/h.
27. 1. 2015 14:54
Re: Toureg Hybrid
Ano chápu, ale podívej se na spotřebu tohodle konkrétního hybridu, při dlouhodobým běžným použití je to reálně aspoň 12l.
Krom toho porovnej s Cayenne ohledně vyspělosti..

Specifika baterií Lixx ve Nixx asi znáš, takže netřeba připomínat rozdíly.

PS: Tímto se panu Jamesovi Wattovi omlouvám za malé W. Jinak ok, mělo to být kWh.
27. 1. 2015 16:22
Re: Toureg Hybrid
Psal jsi o kapacitě v souvislosti s tím, že patří do muzea. Jen říkám, že kapacita nevypovídá o vyspělosti pohonu. Je to full hybrid, větší kapacita ho v první řadě prodraží (cílem je dobrý kompromis). Menší kapacita jim také umožnila použít NiMH články. Ostatně, dodnes je používá Toyota/ Lexus (i v horké novince Mirai).

Šlo mi spíš o to lomítko.
27. 1. 2015 16:44
Re: Toureg Hybrid
To je pravda, ale spíš je to určením. Poface Touareg se u nás nabízí snad jen s V6 a V8 dieselem. V USA a Kanadě jezdí snad vr6, V6tdi a tenhle hybrid. Tam je po full hybridu asi větší poptávka, protože jsou na to zvýhodnění. Jak je to v Asii a Rusku nevím. Ale pro Evropu, kde se hraje na spotřebu a emise CO2 nepřináší tohle řešení moc výhod. Protože tady je Touareg relativně drahej. Lexus RX používá NiMH baterky, ale je nutný vzít v potaz, že je trošku menší a má hlavně úplně jinej systém pohonu. Tohle má pořád mechanickej mezinápravovej dif torsen. Oproti tomu Lex/Toyota je předokolka na benzín a zadní náprava na elektřinu. Tím odpadají ztráty přenosu 4x4 mechanicky. Takže RX podstatně míň žere. Plug-in podle mého přináší ohromnou výhodu do měst právě proto, že člověk mající na SUV v hodnotě 2mil.Kč má parkování a může tedy auto nabít. Po městě najede většinu km na elektřinu bez emisí a hlavně potichu. Spotřeba na dálnici to pak dorovná do celkovýho průměru šestiválcovýho dieselu.
Do muzea jsem ho "odepsal" ve srovnání s Cayenne/panamerou SE a nebo s budoucí Q7, která nabídne větší baterky a úplně jinej dojezd. Taky si nejsem jistej převodovkou, žil jsem v domění, že Panamera/Cayenne má ZF se zabudovaným elektromotorem.
27. 1. 2015 21:50
Re: Toureg Hybrid
I před faceliftem v Německu nabízeli jen diesely a hybrid, co vím (moc Touareg nesleduji, ale nikdy jsem neviděl v nabídce zážehový motor mimo hybrid).

Ano, v EU dává plug-in velký smysl kvůli tomu, jak se počítá spotřeba plug-in hybridů. Pro mne však nejsou moc zajímavé, protože auto používám jinak. Někomu to samozřejmě může sednout a třeba ujede 90 % kilometrů na elektřinu.

E-Hybrid by měly mít Aisin, ale ruku do ohně bych za to nedal.
27. 1. 2015 15:24
Nesmyslná čísla
Kapacita 2 akumulátorů o hmotnosti do 150 kg, že je 87 kWh?
Tak to bych je rád viděl, to má Volkswagen asi nějakou super cool novou technologii.

Asi to má být spíš 8,7 kWh.
Rozbalit vlákno
7
27. 1. 2015 15:31
Re: Nesmyslná čísla
je to 1,7kWh...
27. 1. 2015 15:41
Re: Nesmyslná čísla
Tak to se mi zdá zase málo.

AGM akumuláttor o hmotnosti kolem 60kg má kapacitu ca. 200 Ah při 12V, to je 2,4 kWh. Takže 2 by měly 4,8 kWh. (cca 40 Wh/kg)

Mimochodem, akumulátor se 144 V taky není zrovna obvyklý. Tak nevím, zda to nemá být spíš 14,4V.

Pokud by byly Li-Ion nebo Li-Pol, tak ty mají při stejné hmotnosti zhruba 2,5-5-násobnou kapacitu. (kolem 100-200 Wh/kg) Takže potom by to kolem 8-9 kWh klidně mít mohlo (i mírně víc).

Nicméně, v článku se píše, že to jsou NiMH (ty mají kolem 60-100 Wh/kg), takže pokud je tento údaj správný, tak čistě odhadem bych to očekával někde mezi 7-9 kWh. Takže těch 8.7 kWh by to +/- mohlo být.

No, rozhodně se na ty údaje v tabulce nedá spoléhat, protože podle nich to prostě nedává smysl. Řekl bych, že by si to měl autor důkladně prověřit, když už chce psát "odborné" články.
A vynásobit 2 čísla zase není tak složitá matematika, abych zjistil, že to nesedí.
27. 1. 2015 16:31
Re: Nesmyslná čísla
Za prvé, baterie nebudou vážit 150 kg. Za druhé, v jejich hmotnosti nebudou jen články.
27. 1. 2015 20:27
Re: Nesmyslná čísla
Tak hmotnost celého hybridního systému má být 175 kg. Z toho ten elektromotor bude max. do 20 kg, + nějaké drobnosti kolem. Dovolím si tvrdit, že baterie těch min. 120 kg mít budou.

"V hmotnosti nebudou jen články" - to znamená co?
27. 1. 2015 21:22
Re: Nesmyslná čísla
To znamená, že baterii bude tvořit vedle článků nějaká konstrukce, vodiče, chlazení. Bavíme se o více než dvou stech článcích.

Podíval jsem se na specifikaci předfaceliftové verze a baterie (288 V, 240 článků) má mít 79 kg.
27. 1. 2015 16:46
Re: Nesmyslná čísla
Předface měl opravdu 1,7kWh, jestli to změnili nevím..
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
29. 1. 2015 09:02
Re: Nesmyslná čísla
Vše jsem dělal podle technického školení na Tourage Hybrid (jak jistě mnozí z vás vědí, tzv. SSP). Nevím, kde bych si měl něco víc ověřovat. Snad si nemyslíte, že tohle co je tam napsané někdo novináři běžně řekne. To jste fakt naivní, jestli si myslíte, že je tohle uvedeno v nějaké tiskové zprávě.
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
29. 1. 2015 09:18
kapacita
Kapacita je opravdu 1,87 kWh. Opravím to v textu.
Rozbalit vlákno
0