Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Touareg: Modernizované SUV na nových fotografiích

David Bureš
Diskuze (63)
Touareg se v rámci letošní modernizace dočkal nového vzhledu i vznětového šestiválce splňujícího normu Euro 6.

Modernizované provedení Volkswagenu Touareg sice debutovalo již na dubnovém autosalonu v Pekingu, do prodeje se ale dostane až teprve během podzimu. Před blížícím se zahájením prodeje automobilka připomíná novinky faceliftovaného Touaregu a zveřejňuje nové fotografie tohoto vozu.

Touareg po modernizaci je možné na první pohled poznat již zvenčí. Příď s ostřeji řezanými světly a vodorovnými lištami v masce chladiče se přiblížil ostatním modelům značky. Světlomety jsou nově již v základu bixenonové. Přepracovaná světla najdeme i na zádi.

Uvnitř najdeme změny menšího rázu, například rozšířený panel s tlačítky nad obrazovkou multimediálního systému. Novinkou je přístup k internetu, Touareg bude schopen využívat služby Googlu, jako je hledání bodů zájmů, mapy Google Earth a Street View, nebo online informace o dopravní situaci.

Změny se odehrály také pod kapotou, vynuceny byly především emisní normou Euro 6, která vstoupila v platnost 1. září 2014, od kdy ji musí splňovat všechna nově homologovaná auta v EU. Upravené vznětové šestiválce splňují tato přísnější pravidla, a to především díky katalyzátoru SCR, který výrazně snižuje množství oxidů dusíku ve výfukových plynech.

Třílitrový turbodiesel nabízí dva stupně výkonu – základem zůstává 150 kW, silnější provedení si polepšilo na 193 kW (+13 kW). Novinkou je funkce plachtění, tedy vyřazování na neutrál v době, kdy není třeba akcelerovat, která spolu se zlepšením aerodynamiky a pneumatikami s nižším valivým odporem vede ke snížení spotřeby paliva.

Obě výkonové varianty V6 nyní v kombinovaném cyklu spotřebují 6,6 litru nafty na 100 kilometrů, zatímco dosud potřebovalo silnější provedení na ujetí 100 kilometrů podle evropské normy 7,2 litru paliva. Touareg s úpravami Terrain Tech pro větší schopnosti v terénu s V6 TDI pod kapotou spotřebuje v kombinovaném cyklu 6,9 litru paliva na 100 km.

Vedle dvojice třílitrových turbodieselů bude Touareg v závislosti na trhu dostupný také se vznětovým osmiválcem, se zážehovým šestiválcem a v hybridní variantě.

Modernizované SUV dostalo i vylepšené odpružení pro lepší pohodlí posádky a zároveň agilnější řízení. Za příplatek bude nadále nabízeno vzduchové odpružení, které je schopno zvýšit světlou výšku vozu až na 30 centimetrů.

Modernizovaná auta se již tradičně dočkávají také nových laků karoserie, obložení interiéru nebo sad kol a faceliftovaný Touareg v tomto ohledu není výjimkou. Nabídku barev karoserie obohatily modrá metalíza Reef, zlatá metalíza Sand, hnědá metalíza Black Oak a perleťový modrý lak Moonlight. Nové jsou rovněž čtyři sady kol (18“, 19“ i 20“) nebo dvě dřevěná obložení interiéru – mahagonové a ebenové.

Volkswagen Touareg – technické údaje
Motor3.0 V6 TDI3.0 V6 TDI4.2 V8 TDI3.0 TSI Hybrid
Převodovka8A8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]2967296741342995
Válce/ventily6/46/48/46/4
Největší výkon [kW/min-1]150/3200-4400193/3800-4400250/4000279/-
Točivý moment [N.m/min-1]450/1250-3200580/1750-2500800/1750-2750580/-
Max. rychlost [km/h]206225242240
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,77,35,86,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,66,69,18,2

David Bureš
Diskuze (63)
Avatar - white label
17. 9. 2014 23:18
Re: Sekáč
Jo, i pouhý odstín se může stát legendou... ;-)
Avatar - boost.
17. 9. 2014 15:27
Re: Sekáč
Imola Rot! :yes: :yes: :yes:

/gilgit copyright
Avatar - The Spešl Uan
17. 9. 2014 15:10
Re: Design
No jéje, Ada je zase tady je zase tady :-) Chlapáčtější? No nevím, Kajénko mi i přes ohavný vzhled připadalo "chlapáčtější". :/ A kdyby byl VW ještě trochu méně kreativní, kola by byla hranatá místo kulatých, taková by to byla krabice :/ :/ . Mě se tento Touareg na titulní fotce hnusí, je to jak Passat Variant se stejně hlubokou spodní částí ( tzn. pod nárazníkem ). No pěkné auto, ale na té fotografii je to vyblitý nějakým amatérem.
Avatar - white label
17. 9. 2014 14:32
Re: Sekáč
Opravdu je to většina! od vyšší stř. nahoru? ;-)
Možná tak ještě u těch verzí orientovaných směr sport.
Já proti dobře trefené červené metle nic nemám (naopak), ale nesmí to být typická vínově červená (viz Touraeg I.g.) . Červená (Flamme) na novém Cliu není špatná, ale třeba Mazdě se povedla červená (Soul) ještě lépe, podobný odstín červené metly měl kluk na tom svém dieselovém prckoletu (Chatenet CH26).
Barvy jsou o odstínech a když se správně trefí třeba "nudná" šedá, může z toho být "barevná nirvána".
Obecně se nahoře s "pastelkami" musí zacházet opatrněji, než s neutrálně "barevným" materiálem.
Avatar - Dinar
17. 9. 2014 14:10
Re: Sekáč
Jasně, proto je většina nových modelů a faceliftů modelů od vyšší střední nahoru prezentována v nějaké červené metle. Asi to prezentují seniorům proto, aby je to pak mohli v nabídce reálných barev nechat koupit v černé, bílé nebo šedé. >:D

Ale ano, ani pro mně není vermillion red úplně ideál červené, osobně bych si velké suv (potažmo vyšší střední nebo lux. sedan) vzal klidně v takové červené, jakou dává např. renault na clio. Každopádně i tahle modrá na touaregu je pokrok oproti té modročerné, co tam měli dosud jako doplněk obvyklé palety šedi a černě. ;-)