Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Touareg R50: ceny na českém trhu

Ondřej Láník
Diskuze (54)
Na loňském říjnovém autosalonu v Sydney představil Volkswagen nejsilnější Touareg s označením R50. Akční cena tohoto desetiválce byla stanovena na 2.492.500,- Kč.

Základem pro vývoj modelu R50 se stal Touareg s motorem V10 TDI, který standardně poskytuje výkon 230 kW (313 k) a točivý moment 750 Nm. a pro potřeby ostrého modelu je naladěn na vyšší výkon. Volkswagen uvádí, že R50 disponuje výkonem 258 kW (350 k) při 3500 ot./min a točivým momentem 850 Nm při 2000 ot./min.

Posílený Touareg nyní dosahuje maximální rychlosti 235 km/h, z nuly na 100 km/h zrychluje za 6,7 s a kombinovaná spotřeba se pohybuje okolo 12,6 l nafty na 100 km

Zvnějšku lze nový Touareg R50 snadno rozpoznat podle jednadvacetipalcových litých kol typu „Omanyth“ s pneumatikami šířky 295, modře lakovaných brzdových třmenů, rozšíření podběhů kol, bočních prahových lemů, výrazných nárazníků a modifikované mřížky chladiče (v matně chromovaném provedení). Bohatá sériová výbava zahrnuje pneumaticky odpružený sportovní podvozek.

V interiéru Touareg R50 nabízí sportovní sestavu sedadel potažených antracitově zbarvenou kůží „Nappa“ s logem R50 vyraženým na předních opěrkách hlavy. Stejným logem jsou opatřeny také nerezové lišty prahů u dveří řidiče a spolujezdce. Sportovní temperament Touaregu R50 zdůrazňuje i leštěné hliníkové obložení interiéru v provedení „Engine Spin“, stejně jako pedály plynu a brzdy z ušlechtilé oceli s R-designem.

Ondřej Láník
Diskuze (54)
13. 3. 2008 07:15
Re: CEna ..
Aha, dalsi zavodnik v SUV. Pri normalni jizde rozdil v podvozcich skoro nepocitis. At uz XC90 nebo Touareg te pohodlne odvezou z bodu A do bodu B.
Ani Touareg neni zadnym offroadem. s V12 uz vubec ne. Zde vsak je patricny rozdil v cene. XC90 ti nebidne vic pro tvuj vjem zrakovy. Nemluve o spolehlivosti. Zkratka za cenu Touaregu V12 muzes dostat dustojnejsi a vkusnejsi automobil s podstatne vetsi davkou image, nez pouhy Volkswagen.
12. 3. 2008 16:35
Re: CEna ..
Rozmery na papire nejsou vsechno a neni vsechno zlato co se trpyti a subjektivni posouzeni prostoru dela opravdu velke rozdily i pri stejnych nebo dokonce vyrazne obracenych rozmerech. Napr. moje auto je subjektivne ve vnitr daleko prostornejsi nez jeden z mych tajne oblibenych nemeckych povozu E38, ktere povazuju za vnejsimi rozmery nejlepsi vuz vsech dob. A vsechno dela jenom tvarovani palubni desky, hlavne na strane spolujezdce - u Lancie je vybrana a tvori tak obrovsky prostor pro spolujezdce, kdezto u BMW vycniva do interieru - diky tomu mi i myslim, ze dokonce sirsi BMW prijde uvnitr mensi nez Lancie. To myslim zcela vazne. Vim, ze BMW je sirsi, ale ten pocit v nem je proste jiny, nemuzu si pomoct, sam jsem se hodne divil...
12. 3. 2008 15:54
Re: Vubec, kdyz 6V TDI ma spotrebu 15l na dalnici...
znamy s tim jel, nevim kolik ale 220 urcite ne..
12. 3. 2008 00:40
Re: CEna ..
Prijde mi, ze se jen ze setrvacnosti snazis obhajit znacku jejiz model vlastnis (???). Jinak bys nenapsal tak nehorazny nesmysl jako, ze Volvo ma chladny a nudny interier. Hlavne v porovnani s Volkswagenem.
Nevim jak ty, ale me by ani nenapadlo jet s SUV na Mostecky okruh. Pro normalni jizdu ma Volvo podvozek vyborny. Nic sportovniho SUV nepotrebuje, neni k tomu urcene. V12 je pro takovyto vuz zbytecny, jeho prodeje se daji spocitat v desitkach. Zde je nabidka uplne zbytecna, podil prodeju nebude presahovat 2%.
Z hlediska ekologickeho se behem 5 let s timto motorem ani neprojedes. Nepusti te do center, omezi tvou max. rychlost na 80km/h a navali ti zvlastni ekologicou dan. Nakonec "spokojeny" zakaznik bude rad, kdyz se takoveho problemu zbavi. Tedy pokud ho od nej vubec nekdo koupi. Touareg V10 je znamy propadem ceny diky spatne spolehlivosti daneho modelu.
Zkratka za danou cenu dostanes neco mnohem lepsiho, nez pouheho Volkswagena. Pri vyberu udela potencialni zakaznik lepe, kdyz si vybere u konkurence.
11. 3. 2008 23:52
Re: CEna ..
Seděl jsem v XC90 a je to super, v Touaregu zatím ne, ale nechci zkrátka věřit tomu, že bys mohl mít pocit ztísněnosti nebo nedostatku prostoru v autě v této třídě a ceně. Subjektivně ovšem může působit Volvo lépe, už jen proto, že to je Volvo, což zkrátka něco zaručuje a nemyslím tím jen úroveň bezpečí. Nicméně při nejbližší příležitosti se pokusím posadit i do Touarega.