Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Touareg: Nový základní motor 3,0 TDI (150 kW) za 1,19 mil. Kč

Ondřej Láník
Diskuze (33)
Půl roku po premiéře se dostává do výroby dosud nejlevnější motorizace nového Touaregu.

Stávající nabídku šestiválců a osmiválců rozšiřuje nová verze motoru 3,0 TDI. Její maximální výkon byl snížen na 150 kW, ale je k dispozici v širším otáčkovém pásmu (3750 - 4750 min-1), než v případě silnější verze (176 kW mezi 4000 a 4400 min-1). Podobné je to i s točivým momentem 400 Nm mezi 1400 a 3500 min-1, ve srovnání s 550 Nm mezi 2000 a 2250 min-1.

Kombinovaná spotřeba základního Touaregu 3,0 TDI s přívlastkem BMT činí 7,4 l/100km, nejvyšší rychlost je 206 km/h a akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 9 s. Cena se snížením výkonu klesla na 1.189.900,-Kč.

Standardem je šest airbagů, ESP, permanentní pohon všech kol 4Motion se samosvorným mezinápravovým diferenciálem Torsen, asistent pro rozjezd do kopce a z kopce, dvouzónová klimatizace, rádio RCD 550 s měničem na 6 CD a podporou MP3, tempomat, elektromechanická parkovací brzda a 17palcová litá kola.

Hybrid a osmiválcové TDI mají základní výbavu rozšířenou o kožené čalounění, komfortní elektricky seřiditelná a vyhřívaná sedadla vpředu, posuvné zadní sedadlo, bezklíčkový vstup, elektrické ovládání pátých dveří, bi-xenonové adaptivní světlomety s diodami pro denní svícení a 18palcová kola. Motor 4,2 TDI V8 má navíc i vzduchové odpružení a adaptivní tlumiče.

Paket Terrain Tech nabízí pro 3,0 TDI pohon všech kol 4XMotion s uzávěrkou mezinápravového diferenciálu, redukční převodovkou a uzávěrou zadního diferenciálu. Touareg je v tomto provedení navíc zvýšený o 10 mm vpředu a o 15 mm vzadu a má palivovou nádrž o objemu 100 litrů.

Pro ty, kdo neplánují s Tuaregem výlety do terénu, má VW naopak v zásobě sportovní podvozek snížený o 25 mm (+13.500,- Kč). Vzduchový podvozek je za příplatek 105 nebo 115 tisíc Kč i pro šestiválcové motory, existuje standardní verze i provedení pro sportovní podvozek nebo paket Terrain Tech.

Volkswagen Touareg 2010 - Přehled modelů na českém trhu
Model3,0 TDI V6 BMT3,0 TDI V6 BMT3,6 FSI V6 BMT4,2 V8 TDI3,0 TFSI Hybrid
Pohon4x44x44x44x44x4
Převodovka8A8A8A8A8A
Zdvihový objem [cm3 ]29672967359741342995+el.motor
Válce/ventily6/46/46/48/46/4
Největší výkon [kW/min-1]150/3750-4750176/4000-4400206/6200250/4000279/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/1400-3500550/2000-2250360/3200800/1750-2750580/-
Max. rychlost [km/h]206218228242240
Zrychlení 0-100 km/h [s]97,87,85,86,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,47,49,99,18,2
Pohotovostní hmotnost [kg]21792174210322972315
Cena [Kč]1.189.900,-1.227.900,-1.237.600,-1.843.900,-1.887.200,-

Ondřej Láník
Diskuze (33)
Avatar - Plautus
20. 10. 2010 12:02
Re: Nepovedeny upgrade
A nemá to dokonca ani kelímky na pívwo >:-[]
Darmo, nároky užívateľov sa neustále zvyšujú...
Avatar - Dinar
20. 10. 2010 10:58
Re: JEMNOCITNÝ TOUAREG
Jistě, proč to má mít jen ford, oranžová je IN. Černá/černá zlatý dub, v tom dneska jezdí jen postarší páprdové. >:D ;-)
Avatar - white label
20. 10. 2010 09:53
Re: Nepovedeny upgrade
Taky se teď Adovi trochu divwím....
Má to diesel? Má! Má to 4x4? Má! tak co by zrovwna on ještě chtěl, kuvwa...??? 8-s >:-[]
20. 10. 2010 07:24
Re: Nepovedeny upgrade
Ale hovwno... :-!
Veci, ktoré spomínaš, sú pre túto triedu absolútne nepodstatné.
19. 10. 2010 22:07
Re: JEMNOCITNÝ TOUAREG
>:D >:D >:D