Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Touareg V6 TSI Hybrid: Budoucnost z Wolfsburgu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Automobilka Volkswagen představuje prototyp připravovaného Touaregu V6 TSI Hybrid, jehož výroba se má rozběhnout v roce 2010.

Volkswagen Touareg V6 TSI Hybrid má pod svou kapotou, jak již jeho název napovídá, uložen přeplňovaný zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru s výkonem 245 kW (333 k) při 5500 ot./min. a točivým momentem 440 Nm při 3000 ot./min. Za tímto spalovacím motorem je umístěn elektromotor, který přidává výkon 38 kW (52 k) a točivý moment 300 Nm. Konečný výkon hybridního pohonného ústrojí je 275 kW (374 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 550 Nm. S výkonným pohonem spolupracuje osmistupňová automatická převodovka umístěná za elektromotorem.

Hybridní Touareg zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,8 s, přičemž jeho průměrná spotřeba v kombinovaném provozu má být méně než 9,0 litru paliva na 100 km a emise CO2 jsou nižší než 210 g/km. Tiskové materiály automobilky uvádějí, že Touareg V6 TSI Hybrid má o 25 % nižší spotřebu paliva než jeho sérioví příbuzní se srovnatelně výkonným spalovacím motorem.

Volkswagen Touareg V6 TSI Hybrid je vybaven systém start-stop a funkcí regenerativního brzdění, které může posloužit pro dobíjení NiMH baterií uložených za zadní nápravou. Elektromotor ve voze slouží také jako startér motoru a do rychlosti 50 km/h se hybridní Touareg může pohybovat pouze s jeho pomocí.

Umístěním NiMH baterií za zadní nápravou došlo ke zvýšení podlahy zavazadlového prostoru. Baterie společně se schránkou v níž jsou uloženy a vlastním systémem chlazení mají hmotnost 79 kg, ale aby se příliš nezvýšila celková hmotnost vozu byl systém pohonu všech čtyř kol používaný u sériových Touaregů nahrazen lehčím diferenciálem Torsen, stejným jako je v Audi Q7. Dalšími úpravami oproti sériovému vozu je například použití elektro-hydraulického posilovače řízení nebo vyjmutí alternátoru, jehož funkce přebírá elektromotor.

Volkswagen má v plánu spustit produkci Touaregu s hybridním systémem pohonu v roce 2010 a již nyní uvádí, že toto SUV je schopné utáhnout přívěs o hmotnosti 3,5 tuny.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
Avatar - Ada je zase tady
5. 2. 2009 01:22
Normalni TDI je mnohem ekologictejsi
Srovnejte si spotrebu paliva a produkci CO2
4. 2. 2009 21:39
Re: Zastarale, jeste ani nevyjelo
Tak napis co jsi spocital. :-)
4. 2. 2009 18:28
Re: Zastarale, jeste ani nevyjelo
Ďakujem veľmi pekne. To PDF som tuším ešte nevidel. Wikipediu zvyknem brať s rezervou, ale mojim účelom asi úplne zaručené info netreba. :yes:
4. 2. 2009 16:08
Re: Takhle ne..
No jo. Problem je ten, ze se nebyli schopni rozhodnout jestli hybrid jo nebo hybrid ne. 3x ho ohlasili a trikrat odvolali. Pak si ho naplanovali na rok 2015. Mezitim si pro jistotu neco bastlili v laboratorich, ale ve skrytu duse doufali ze TDI forever. A najednou jim padly prodeje SUVcek k nule. Tak co ted? No tak odvolame co jsme odvolali, a slibujeme co jsme slibili - v kancelari oprasime co mame a honem s tim do vyroby. A tak nejak mile deti vznikl Touareg hybrid.
4. 2. 2009 15:58
Re: Zastarale, jeste ani nevyjelo
Firemni PDFko rika toto
[odkaz]

Wikipedia uvadi daleko obsahlejsi tabulku, ale jak rikas, buch vi, jak dalece je to pravda:
[odkaz]