Volkswagen Touareg V6 TSI Hybrid: Budoucnost z Wolfsburgu

Volkswagen Touareg V6 TSI Hybrid: Budoucnost z Wolfsburgu

 
 

Automobilka Volkswagen představuje prototyp připravovaného Touaregu V6 TSI Hybrid, jehož výroba se má rozběhnout v roce 2010.

Volkswagen Touareg V6 TSI Hybrid má pod svou kapotou, jak již jeho název napovídá, uložen přeplňovaný zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,0 litru s výkonem 245 kW (333 k) při 5500 ot./min. a točivým momentem 440 Nm při 3000 ot./min. Za tímto spalovacím motorem je umístěn elektromotor, který přidává výkon 38 kW (52 k) a točivý moment 300 Nm. Konečný výkon hybridního pohonného ústrojí je 275 kW (374 k) a točivý moment vrcholí hodnotou 550 Nm. S výkonným pohonem spolupracuje osmistupňová automatická převodovka umístěná za elektromotorem.

Hybridní Touareg zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,8 s, přičemž jeho průměrná spotřeba v kombinovaném provozu má být méně než 9,0 litru paliva na 100 km a emise CO2 jsou nižší než 210 g/km. Tiskové materiály automobilky uvádějí, že Touareg V6 TSI Hybrid má o 25 % nižší spotřebu paliva než jeho sérioví příbuzní se srovnatelně výkonným spalovacím motorem.

Volkswagen Touareg V6 TSI Hybrid je vybaven systém start-stop a funkcí regenerativního brzdění, které může posloužit pro dobíjení NiMH baterií uložených za zadní nápravou. Elektromotor ve voze slouží také jako startér motoru a do rychlosti 50 km/h se hybridní Touareg může pohybovat pouze s jeho pomocí.

Umístěním NiMH baterií za zadní nápravou došlo ke zvýšení podlahy zavazadlového prostoru. Baterie společně se schránkou v níž jsou uloženy a vlastním systémem chlazení mají hmotnost 79 kg, ale aby se příliš nezvýšila celková hmotnost vozu byl systém pohonu všech čtyř kol používaný u sériových Touaregů nahrazen lehčím diferenciálem Torsen, stejným jako je v Audi Q7. Dalšími úpravami oproti sériovému vozu je například použití elektro-hydraulického posilovače řízení nebo vyjmutí alternátoru, jehož funkce přebírá elektromotor.

Volkswagen má v plánu spustit produkci Touaregu s hybridním systémem pohonu v roce 2010 a již nyní uvádí, že toto SUV je schopné utáhnout přívěs o hmotnosti 3,5 tuny.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 




Český trh v červnu 2009: Nejvíce SUV zatím letos prodal Volkswagen a Nissan Český trh v červnu 2009: Nejvíce SUV zatím letos prodal Volkswagen a Nissan

BMW, Volkswagen a Mitsubishi, to jsou značky, které…

Volkswagen Touareg V6 TDI: Nižší spotřeba díky úpravám BlueMotion Volkswagen Touareg V6 TDI: Nižší spotřeba díky úpravám BlueMotion

Volkswagen představil pro své velké SUV Touareg s motorem…

 



 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Bizarní soutěž etiopského kmene: Svobodní muži závodí, kdo za půl roku nejvíc ztloustne!

Bizarní soutěž etiopského kmene: Svobodní muži…

Ať jsme tlustí na tři prsty! Toto pořekadlo je patrně životní mantrou příslušníků etiopského kmene Bodi. V tomto…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…