Európa je konzervatívna, to vieme všetci, ale takéto kvázi hybridy, to je iba zakrývanie si očí, či pchanie hlavy do piesku a hranie sa na alternatívne pohony...koncepcia, v ktorej je elektromotor iba podporným prvkom pohonu je o ničom, nemám príliš v obľube US vozy, ale tam to automobilky zobrali šupom a obrátili japonskú a európsku koncepciu naruby, pretože spaľovacie motory sú iba podporou pre elektromotory, pravda, osvedčená je zatiaľ cesta Japonska a Európy, ale ak sa ukáže, že US elektromobily sú spoľahlivé, tak má Európa po chlebe...odhliadnuc od dizajnu, osobne bych si oveľa radšej kúpil Jeep so spotrebou 2,5 až 3 l/100km ako Touarega, ktorý mi zo súčasnej spotreby 12 až 15 l/100km ušetrí 25% paliva, čo je vlastne úspora na úrovni spotreby toho Jeepa...ach jo, Európa, zaspala si ;-\ :-(
doba a krize vse obraci, americani od velkejch motoru prejdou na velkou elektrinu + nale spalovaci motory a evropa prejde na velke spalovaci motory + malej elektromoturek co dnes mame i v sekackach na travu kde je ted hlavni reklamni hvezdou Danny Trejo >:D
Európa investuje do projektov, ktoré neprinesú v tomto smere očakávanú výnosnosť, americké automobilky investovali do vývoja "čistých" vozidiel natoľko, že to mnohé z nich priviedlo na pokraj krachu, ale do budúcna majú "zaděláno" na poriadne výnosy...stačí, že sa osvedčí ich koncepcia a razom sa stanú vo výrobe áut pupkom sveta :-O
aspon nejaka snaha v podani VW tu je, ale teda nechci videt tu pruznost v pripade ze se pojede jen na elektromotor, precijen 38kW a auto s vahou nekde pres 2 tuny asi nebude zrovna to prave :-) meli spise zkusit variantu 200kW elektromotor + 1.4TSI, spotreba by sla jeste tak o 3-4 litriky dolu a tim padem i emise
tak tomuhle rikam vysmech ekologii :-)
Benzinovej motor jako krava, miniaturni elektromotor, 70kg baterii a 2t zivy vahy Touarega. Dojezd radeji neuvadi, protoze by to bylo smesny >:D
V roce 2009 ohlasuje koncern KONCEPT postaveny na zastarale bateriove technolgii NiMh. Jeho vyroba zacne v roce 2010, kdy jine automobilky zacnou SERIOVOU produkci, zalozenou na o generaci novejsich bateriich Li-ion. Mozna bych pochopil, kdyby koncern takticky vyckal (jak tvrdi jejich PR) a po stadiu hledani si vybral viteznou lepsi technologii (dnes bezesporu Li-on) a do te se pustil. Ale tento pocin tezko nazvat jinak nez jako ocividne zaostavani.
Ted jsem to nejaky patek nesledoval. Posledni info, kterou jsem zachytil je, ze NanoSafe a jeste baterie nejake druhe firmy jsou kandidaty na baterii do noveho Ch. Volt. Takze pokud budou vybrany tak take vstoupi do realneho hromadne vyrabeneho auta uz pristi rok. Maloseriove uz se v USA montuji napr. do prestavenych SangYongu. Nicmene pokud jsem spravne informovan, tak i NanoSafe jsou v zasade modifikovane baterie Li-ion, po uprave lithium-titanát, kde vyuzivaji moznosti nanostruktur k "uskladnovani" elektronu. Ale v zasade Li-ion, Li-pol, Li-titanát jsou variace na podobne tema. Rozhodne to neni NiMh.
Neviem najst spolahlive info o enegretickej hustote NanoSafe a najma nie o objemovej hmotnosti v navaznosti na kapacitu.
Po našom, koľko by vážili NanoSafe pri požiadavke na nejaký daný výkon a aký by zaberali objem. Vedel by si helfnúť?
Tohle je od VW evidentni krok vedle, spise vsak zpatky. Koncepce standadni benzinovy motor + maly elektormotor je v soucasne dobe zastarala. A to nemluvim o predpotopnich NiMH bateriich. Kluci, zkuste to znovu a hlavne jinak :no:
No jo. Problem je ten, ze se nebyli schopni rozhodnout jestli hybrid jo nebo hybrid ne. 3x ho ohlasili a trikrat odvolali. Pak si ho naplanovali na rok 2015. Mezitim si pro jistotu neco bastlili v laboratorich, ale ve skrytu duse doufali ze TDI forever. A najednou jim padly prodeje SUVcek k nule. Tak co ted? No tak odvolame co jsme odvolali, a slibujeme co jsme slibili - v kancelari oprasime co mame a honem s tim do vyroby. A tak nejak mile deti vznikl Touareg hybrid.
Sice je produkce CO2 dnes módní záležitost, ke které se upnuli všichni "ekologové" světa, ale benzínový motor s katalyzátorem je z hlediska skutečné ekologie vhodnější než diesel s filtrem pevných částic. Diesel vypouští do atmosféry mnoho jedovatých sloučenin, které nikdo nekontroluje, u dieslu se zase všichni módně upnuli k filtru pevných částic.
Takže, abych tu nebyl za věčného anti-VW aktivistu, tak tento počin VW bych chtěl pochválit, není to sice výkvět poslední techniky ale na rozdíl od V12 TDI je to počin správným směrem.