Diskuse

Volkswagen Touran 2.0 TDI DSG na konci dlouhodobého testu. Dobrý společník s několika mouchami

21.7.2018

Ne obvyklý rok, hned dva a půl roku trval dlouhodobý test Volkswagenu Touran. Žilo se nám s ním dobře, snadno a velmi prakticky. Pár much se také našlo – i proto, že na jejich hledání bylo tolik času.

 

  • 71 Reagovat !

    foto moan78

    moan78 21.07.  08:44

    Veltrh zavad

    Autor sa sice snazi zachranit situaciu a hovori o tom, ze rodiel oproti inym testom je, ze poruchy mali dost casu, aby sa prejavili. Je to pochopitelne, ved dostali auto na dva roky za gratis. Ale keby sme to nazvali pravym menom:
    1. To auto je zmetek (mozno len konkretny kus, ale zmetek)
    2. Zvoleny servis je banda nemysliacich menicov dielov (take typicke pre autorizovane servisy).
    Pozitivum je, ze ich to nenechalo na ceste, aj ked ten vanocny stromecek z kontroliek a ta zaslapnuta brzda...
    Keby auto a servis nieco take predviedol mne, s tou znackou som skoncil.
    • 42 Reagovat !

      foto Mino-1

      Mino 1 21.07.  09:13

      « Re: Veltrh zavad

      Hmmm, pred par rokmi som cital na nemeckom Autobild.de test na 100.000 km so starou generaciou Tourana. A to auto ako jedine zo vsetkych testovanych aut na 100.000 km dostalo znamku 5 (nedostatocny). Skoncilo na poslednom mieste, ako jedine ich nechalo stat na ceste a neslo nastartovat. Mohlo ist o zly kus, ale tento novy sa tiez nejak extra nepredviedol...
      • 20 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 21.07.  10:56

        « Re: Re: Veltrh zavad

        Prva generacia Touranu bola napriek pouzitej technike poruchami povestna. Vela vyriedil facelift.
    • 10 Reagovat !

      foto Reco

      Reco 21.07.  09:36

      « Re: Veltrh zavad

      Neviem ci az uplne taky zmetok to je . Vyhrievanie adblue - vadna kabelaz (to zase sa moze stat uplne na akomkolvek aute), horsie ako vravis so servisom, lebo menili nieco co v chybe nebolo. Zaslapnuta brzda moze byt problem, ale nie zase len konkretneho kusu - dane podmienky by mozno viacere auta vyhodnotili rovnako a vysledok rovnaky, tudiz tazko hodnotit, ci je to problem touranu. Co vsak vidim ako uplne zly zart - doliatie 2l oleja po "zabehu" a potom uz "len" 1l medzi intervalmi. Z mojho pohladu je to presne o 3! litre viac ako by vobec bolo prijemne a minimalne o 2,5 akceptovatelne. Absolutne zle.

      Inak odstavec o kolegovi s rodinou a kocikom - presne ako som spominal pri porovnani s 5008. Touran ma na litre vecsi kufor, avsak kufor je uzky a objem dohana vyskou - pri kociku by viac uvital tu sirku 5008 a mozno (neviem posudit) by nepotreboval stresny box. U mna to tak totiz bolo, kocik do touranu je zmes tetrisu a nie prave idealneho usporiadania batoziny.

      Vymalovany interier od rifli je chaba barlicka - okrem toho, ze je to neakceptovatelne, sivy interier je vseobecne hnusny v kazdom aute. O praktickosti udrzby nehovoriac.
      • 14 Reagovat !

        foto car

        car 21.07.  10:13

        « Re: Re: Veltrh zavad

        Zlatej Hyundai/Kia a Renault..
      • 11 Reagovat !

        foto mikesh

        mikesh 21.07.  14:27

        « Re: Veltrh zavad

        S vyhrivanim adblue nic nebylo, kaput byla ta kabelaz, coz by se stavat nemelo a spis tam byla nejaka chybka uz pri montáži (pokud nejaky umelec nestrikal wapkou cely motor...). Sporadicke chyby byly zaznamenane i u asistentu, coz byl podle me taky problem te kabelaze a mohl souviset s tim zabrzdenim (skoda ze neni videt kamerovy zaznam, by me zajimalo jak to skutecne probihalo).

        Dolit 1litr za 30tis. mi zas tak hrozne neprijde, pri kratsim intervalu tam dolivas daleko vic litru, dokonce celou napln ;-)

        U odstavce o kolegovi jsem se zasmal, maryjapanno jestli nekomu nestaci touran na dovolenou at jde za nekym kdo ho nauci balit, ten by bral rakev i s VW Transporterem. Na dovolenou neni problem se sbalit se 3 detmi a kocarkem ani do oktavky lift, tak b me zajimalo co tam ten umelec vyrabel...
        • 21 Reagovat !

          foto Reco

          Reco 21.07.  15:05

          « Re: Veltrh zavad

          Treba definovat aky kocik mame na mysli. Maly sportovy "golfac" zlozis a das kdekolvek. To ale za kocik nepovazujem.
          Dolievat olej medzi intervalmi a este v takom mnozstve pride OK asi len pouzivatelom koncernu.
          • 12 Reagovat !

            foto mikesh

            mikesh 21.07.  16:02

            « Re: Re: Veltrh zavad

            Samozrejme klasicky velky skladaci kocar, žádné golfky...
            Si zjisti kolik dolivaji jini longlifu ty "experte"... zvlast kdyz tomu nakladaji na nemecke dalnici jako tihle novinari...
            • 01 Reagovat !

              foto majkomm

              majkomm 22.07.  19:34

              « Re: Re: Re: Veltrh zavad

              Nevim jak ini, ale ja do opovrhovaneho hyundai nedolievam nic, len kazdych 30 tisic km vymena. A jazdi, zatial 180 tisic km a cajk... benzin atmo
          • 03 Reagovat !

            foto kyklop

            kyklop 21.07.  20:19

            « Re: Re: Veltrh zavad

            Dolievať olej medzi intervalom je normálne naprieč značkami, nevieš kto a ako auo zabehol a ako mu "nakladá"
            • 10 Reagovat !

              foto Reco

              Reco 22.07.  08:18

              « Re: Re: Veltrh zavad

              Ze je normalne dolievat olej sa nehadam - pisem to aj vyssie. Doliat za +/-30k km 3litre oleja normalne nie je ani nahodou.
              • 02 Reagovat !

                foto kyklop

                kyklop 22.07.  10:14

                « Re: Re: Re: Veltrh zavad

                Keď myslíš
                • 00 Reagovat !

                  foto traveldrive

                  traveldrive 22.07.  11:05

                  « Re: Re: Re: Re: Veltrh zavad

                  Či je to normálne alebo nie, rozhodne nepoteší. Ja som zvyknutý nedolievať ani kvapku, len v intervaloch mením. 200 tis.km. Takže mňa by to rozhodne štvalo a nepríde mi to OK.
                  Tiež mi príde vysoká spotreba. S dieslom by som ju čakal rozhodne pod 6 litrov a nie pol litra nad.
                  • 01 Reagovat !

                    foto kyklop

                    kyklop 22.07.  12:52

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Veltrh zavad

                    Súhlas s tým , že to nie je pohodlné, na strane druhej nevieme ako sa kto k autu správal a akým spôsobom ho používal. Pokiaľ to je liter na 10k km, tak je tu úplne v pohode.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Ja-Prvni-123

                      Ja Prvni 123 22.07.  13:13

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veltrh zavad

                      Není to pravda... je to jen důsledek drtivého marketingu!
                      Výměny jsou chvile, kdy jedu do servisu... mezi tím by to mělo prostě fungovat.

                      Tady nemluvíme u supersportu! Ale o dýzlové dodávce...
                      • 00 Reagovat !

                        foto kyklop

                        kyklop 22.07.  15:21

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veltrh zavad

                        Čo je zase výsledkom marketingu? Čo s tým má dýzlová dodávka?
                        • 00 Reagovat !

                          foto CommonUser

                          CommonUser 23.07.  11:54

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veltrh zavad

                          Dolievanie oleja teda nie je OK. To, ze ty si zvyknuty od VAGu, neznamena, ze je to bezne vsade. Ja som dolieval len u AUDI. Ine znacky 0.
                          • 00 Reagovat !

                            foto kyklop

                            kyklop 23.07.  13:20

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Veltrh zavad

                            Nie som zvyknutý na dolievanie oleja u Vagu, žiaden nevlastním, len služobne používam. Píšem vo všeobecnej rovine
    • 11 Reagovat !

      foto Ja-Prvni-123

      Ja Prvni 123 21.07.  18:08

      « Re: Veltrh zavad

      Vadnej kus to nebyl... temer nostalgicky mi to pripomina chovani meho noveho Passata pred 4 rokama.., a servisu.

      A ano, vthledem k predchozim negativnim zkusenostem s Oktavkama jsem proste skrtnul celej koncern.

      a jen trochu pobavene sleduji, jak dlouho se da zit z marketingu...
  • 21 Reagovat !

    foto kyklop

    kyklop 21.07.  09:01

    Zaoxidované konektory

    Po dvoch rokoch vyzerajú ako zlý žart. Podľa popisu závad a ich priebehu počas používania boli tie konektory vadné už na výrobnej linke. Ok, pri zložitosti súčasných vozidiel sa to stane ľahko. Čo ale zarazí viac je "dupnutie" na brzdy od zmeteného prednárazového asistenta. Dopadlo to super, ale pokiaľ by to bolo v plnej premávke a za autom kamión, prípadne klasická kolóna vozidiel idúca v rannej špičke, tak by bol následok veľmi špatný. V širšiej rodine sú dva kusy rodinných vozidiel od VW. Jeden touran a jeden sharan. Sharan je kapitola sama o sebe, start stop úraduje od prvých metrov, úplne ignoruje fakt či je teplo a chcete trochu vychladiť interiér, alebo či je zima a chcete niečo vykúriť. Aj pri dlhých zimných jazdách je problém vykúriť interiér (servisom opisované ako vlastnosť). U toho sharana dsg šialene podtáča motor a pokiaľ nevylezie na diaľnicu, tak si užijete dunenia a vybrácií. Čo sa týka kultúry radenia, tá je ok (problém s cukaním som si nevšimol tak ako Hammuna). Škoda pretože čo sa týka rodinných požiadaviek, tak tie spĺňa za 1. Čo sa týka tourana, tak ako spolujazdca zaujal len hrubý chod motora. Majiteĺ je spokojný aj ked bolo auto x krát štartované káblami. To by som samotnému autu v tomto prípade za vinu nedával, lebo mix krátkych jázd, SS a dlhšieho státia na mieste urobia svoje..
    • 03 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 21.07.  23:25

      « Re: Zaoxidované konektory

      start stop aj mne uz parkrat akoby "zblbol" ... tu je to zrejme uplne jedno ci je to nove auto alebo 5 rocne preto ho vzdy vypinam tlacitkom na palubovke hned po starte a mam klud.... po roku a pol ozaj uz to clovek robi intuitivne automaticky takze mi to nejak nevadi... se.re ma len to ze mi potom stejne je na nic takyto system ale mam ho tam.. to iste tempomat... na jaku onu mi je v malom aute... keby radsej to moje malo miesto toho ledkove svetla :*) ;-)
      • 10 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 22.07.  09:34

        « Re: Re: Zaoxidované konektory

        ja napr jazdím na tempomat aj v meste,tak mne by neva ani v malom aute.
        • 10 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 22.07.  10:00

          « Re: Re: Re: Zaoxidované konektory

          Presne tak, večerná jazda po Bratislave znamená zapnutý tempomat tak 60% celkového času jazdy. Práve dostupnosť týchto prvkov výbavy aj v malých autách je príjemná, keďže malé auto neznamená automaticky len jazdenie po meste….
  • 02 Reagovat !

    foto topten

    topten 21.07.  09:31

    adblue

    spotreba adblue necely 2% spotreby nafty
    nakladak ma 5%
    to je asi duvod, proc nakladaky maj min emisi jedovateho NOx nez osobaky

    jakou spotrebu to bude mit, az to bude plnit euro 6d-temp, a bude moct v realu vypoustet tolik jedovateho NOx, jako benzinovy euro3, tedy skoro 20 let stary klumpr?
    • 00 Reagovat !

      foto kyklop

      kyklop 21.07.  10:08

      « Re: adblue

      Čoskoro sa spotreba močoviny zvýši
    • 00 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 21.07.  10:52

      « Re: adblue

      Pokial viem tak 5 - 6 percent mali nakladaky pred x rokmi s prvou generaciou pri Euro 4. Teraz po case maju zhruba 3 percenta, zalezi od vyrobcu a typu nasadenia.
      • 00 Reagovat !

        foto kyklop

        kyklop 21.07.  11:14

        « Re: Re: adblue

        Ono to bolo naopak, vyššia emisná norma znamenala nárast spotreby močoviny
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 21.07.  12:00

          « Re: Re: Re: adblue

          Mrkni relevantne dobove testy. Medzicasom zdokonalili tzv. laboratorium a tym spotrebu adblue znizili.
  • 00 Reagovat !

    foto kovv

    kovv 21.07.  10:13

    Topení

    Z vlastní zkušenosti bych doporučil nezávislé topení jako povinnou výbavu. V zimě jdete do teplého, v létě krásně vyvěrá a částečně chladí, ale v taky z hlediska bezpečnosti, když často v zimě vozíte děti. Nemusíte řešit, zda v sedačce mají být v bundě (nedoporučuje se), nebo mrznout v mikině. A taky je v zimě nižší spotřeba, takže pokud jen popojíždíte, tak to co spotřebuje topení, tak se vám vrátí na nižší spotřebě. A ještě setříte motor.
    • 00 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 21.07.  10:55

      « Re: Topení

      Ja to skor vidim na konstrukcny nedostatok krorym trpel aj moj prvy Carnival z r. 2004. Nasledujuca generacia o 5 rokov mladsia uz s tym problem nema. Rychlo chladi aj vytapa za akychkolvek podmienok.
      • 00 Reagovat !

        foto kovv

        kovv 21.07.  12:26

        « Re: Re: Topení

        Ono taky záleží, zda má dané auto pomocný příhřev vzduchu pro naftový motor. Škodovky v naftě, které jsou určeny na náš trh ho mají standardně, kdežto ty co jsou určeny do jižních zemí, tak ho nemají. Proto jsou taky na škodováckých fórech časté dotazy typu "Koupil jsem ojetou Oktávku a začne topit až po delší době..." Nevím jestli to tak má VW a třeba měli VW původně určené do Francie?
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 21.07.  13:15

          « Re: Re: Re: Topení

          Tak toto som teda netusil ze v Skodovkach to robia tak ako si popisal. Ale uznavam ze aj tam by mohol byt pes zakopany. Auto urcene do inych podmienok.
        • 00 Reagovat !

          foto mikesh

          mikesh 21.07.  14:19

          « Re: Re: Re: Topení

          Tohle by ho mělo mít určitě, otázka je jestli bylo zapnuté, je to položka v menu. By mě zajimalo s cim to topení srovnavali...
      • 00 Reagovat !

        foto m-z-

        m.z. 21.07.  21:44

        « Re: Re: Topení

        U velkých naftových MPV, vidím nez. topení, jako nutnost. Je bláhové očekávat, že to bude topit dobře jen na běžné topení.
        • 00 Reagovat !

          foto wakantanka

          wakantanka 22.07.  07:37

          « Re: Re: Re: Topení

          Hm. Mam velke dieslove MPV od Kie a kuri ci chladi vyborne aj bez nez.kurenia.
  • 30 Reagovat !

    foto nippon

    nippon 21.07.  11:20

    .

    Na mojom 1,5 r. aute (naj. 61 400) som vymenil 2 žiarovky. A to mám francuza.
    • 01 Reagovat !

      foto moan78

      moan78 21.07.  21:35

      « Re: .

      5 rokov 101 000. Jedna ziarovka. Jeden kabel od mysi. Frantik, naftak. Ale nemam iluzie, ze by frantici boli lepsi,alebo horsi. Akurat po tom, co vsade citam sa normalne bojim kupit nove auto.
      • 00 Reagovat !

        foto nippon

        nippon 21.07.  22:07

        « Re: Re: .

        Kúp niečo jednoduché. Ja mám peug. 301 1.6 benz. a spokojnosť. Ale pri zložitosti budúcich áut to už bude japonec.
        • 00 Reagovat !

          foto moan78

          moan78 21.07.  22:47

          « Re: Re: Re: .

          myslis, ze s japoncom si az tak safe? Napr nissan ziadna hitparada. Ale zasa mame v rodine CRV 2.2 d na ktoru sa nejak zabudlo a olej sa prvy krat menil v 105 000 a teraz ma 180 000 a zatial zije bez problemov. Dokonca ani olej nezere:). Ale aj tak
          lutujem toho, kto ju kupi ako jazdenku.
  • 30 Reagovat !

    foto bufes

    bufes 21.07.  13:26

    Porchvala redakcii

    Mozno to bol zly kus, mozno nie. V kazdom pripade, pochvala redakcii za detailne vylicenie peripetii! Skusenosti s autorizovanym servisom sa velmi podobaju na tie moje (iny stat, ina znacka), to je to najdeprimujucejsie. Aj im date sancu, aj im platite nekrestanske peniaze a ajtak nie su schopni vam pomoct.
  • 00 Reagovat !

    foto 99matthew99

    99matthew99 21.07.  14:51

    Mazda3

    Takže “nemecká kvalita” sa nezaprie. Len pre porovnanie. Mazda3 2014 70tkm a servis navštívila len pre pravidlné výmeny oleja po 1roku alebo 20tkm - žiadne prehnané 30tkm. Mimo toho absolútne žiaden problém len benzín a voda do ostrekovačov. Pre rýpalov ani hniť ešte nezačala. Inak ja by som si auto s tým de.ilným adblue nikdy nekúpil. Ako keby toho v aute čo sa môže pokaziť nebolo dosť. Cena za kabeláž je snaď žart!
    • 02 Reagovat !

      foto stealth01

      stealth01 21.07.  20:36

      « Re: Mazda3

      Passat 2.0TDI 4Motion - 127.000 km naprosto bez jediného problému (jo nějaká kuna prekousla kabel v motoru)
      Golf GTI - nic, jen jsem jezdil. Ani žárovka, proste bez problémů.69000 a prodej, majitel na Slovensku jezdí v pohodě dodnes.
      Audi SQ7 - po 53000 km proste jen jezdím.

      Mazda3 2005 - po 57km odešla lambda sonda, po 1170 km jsem vrátil zpět prodejci.

      To je moje zkušenost.
      • 00 Reagovat !

        foto moan78

        moan78 21.07.  21:29

        « Re: Re: Mazda3

        Ta mazda bola funglovka?
        • 00 Reagovat !

          foto stealth01

          stealth01 22.07.  14:00

          « Re: Re: Re: Mazda3

          Nikdy jsem nekoupil ojeté auto. Vše do výroby. Plus jsem si tam objednal speciální řadicí páku. Kupoval jsem ji Horním Benešově.
      • 00 Reagovat !

        foto white-label

        white label 22.07.  11:09

        « Re: Re: Mazda3

        Psal jsi, že u SQ7 máš problémy s elektronikou.
      • 10 Reagovat !

        foto -Karel-

        _Karel_ 22.07.  11:47

        « Re: Re: Mazda3

        On obecně - psát mě auto najelo bez poruchy 200tkm/mě se auto polámalo po půl roce - je k ničemu. Aby z toho něco plynulo, je potřeba daleko větší vzorek aut.
        Audi má údajně nejporuchovější motory- cca jeden z třiceti, taková Honda jeden z třista padesáti. Tzn, že i u nejhoršího motoru v Audi může být 97 lidí ze sta pořád v klidu. Jakou má pak cenu jedna zkušenost? :-)
        • 00 Reagovat !

          foto kyklop

          kyklop 22.07.  12:53

          « Re: Re: Re: Mazda3

          Skoro žiadnu, ale časť ľudí to nepochopí ;)
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 21.07.  23:05

      « Re: Mazda3

      kamarat ma par rocnu mazdu 3 a uz mu vzadu v okoli blatnikov kvitne.... sice je pekne ze prejde milion km bez poruchy ale stejne to nase.re .... ale zase niekomu ani 10 rocna 3-ka nekvitne... vzdy je to aj kusok o "stasti" na kus jak sa vravi.... my sme mali feldu ktora mala 17 rokov a nemala ziadne vazne "tazkosti" ( hrdzu teraz neratam ) .. za to nas sused mal len o rok starsi kus od nasej a uz po nejakych 8 rokoch sa jej zbavil lebo udajne mal na nej stale nieco pokazene a bol proste nespokojny ... pritom tam sa ani nema co pokazit na felde >:D lebo tam nic nemas.... teda okrem volantu a radia za priplatok >:D s nadhladom povedane ... takze za mna vzdy je to aj o kuse... u nas na parkovisku vidim jednu O2 v kombiku ... a ma uz tu a tam aj hrdzu... pritom vidim aj kopec inych O2 so starsimi poznavacimi znackami a hrdzu nemaju .. vlastne najst vobec hrdzavu O2 je stale dost problem ... takze urcite je to ako vravim aj o "danom kuse" a akomsi (ne)stasti na kus bez ohladu na znacku auta
  • 11 Reagovat !

    foto Ja-Prvni-123

    Ja Prvni 123 21.07.  18:01

    hmm... takze kdyz odectu mistni bezhlavou adoraci vw... tak je to proste mizerny auto, s jeste horsim servisnim zazemim.

    Coz dost presne odpovida me zkusenosti s Passatem.
    Jako plus lze chapat jen poctivost redakce. Nebo uz jsou fakt tak zblbly, ze tem vymluvam skutecne veri?

    Ten ohnostroj kontrolek jsem tady presne popisoval... a byl jsem osocen ze zaujatosti proti koncernu.

    Zaplat pambu jsem se Passata zbavil... mam kolem baraku tri Fiaty a do servisu jezdim na kafe a na pravidelne prohlidky.
    ;-)

    A smutna zprava: [odkaz]
  • 00 Reagovat !

    foto H-K-svwet

    H/K_svwet 21.07.  22:44

    za mna prvy touran

    ktory mi pride vazne kukatelny... v tej modrej mu to doslova az slusi... aj disky pasuju ... uz to nie je vizualne taka ta dodavka a la prerobeny caddy ako jeho predchodcovia ale posobi to uz menej "pracovne" a viac smrncovo a stylovo... vidim takyto modry aj biely touran pomerne casto v blizkom okoli a za mna slusia mu prave tieto studene farby.. naopak v bordovej sa mi nepaci moc a to ani mensi sportsvan ani klasicky golfik ... ale to uz su len detaily a uhol pohladu ... auto ako take ale iste bude v pohode.. no a u mna jasne ze to chce benzin.. ale inak fakt tento touran sa myslim uz da.... tie predosle fakt nic moc a udajne ani spolahlivostne ... ale tento novy by som si ako rodinne MPV predstavit v pomyselnej garazi normalne vedel ( a to aj vzhladom na coraz mesiu a pre mna nevkusnejsiu MPV konkurenciu ) .. iste ano .. slo by to
  • 01 Reagovat !

    foto NPramer

    NPramer 22.07.  08:51

    Spolehlivost těžko posoudíš

    Můj názor je, že jako individuální motorista, který za život vystřídá pár kusů aut od různých nebo jedné značky v podstatě nemůže objektivně posoudit spolehlivost. Závadovost se určitě počítá na jednotky procent a mnohem větší pravděpodobnost tedy bude, že ať už jezdíte čímkoliv, budete v té drtivé skupně majitelů, kteří mají OK auto. Jako např. 187tis. km s rodinným Daewoo Matiz v podstatě bez vážnější závady, přestože jde o známé nespolehlivé auto. Chápu, že jako majitel auta, který má zrovna smůlu a odejde mu něco drahého, tak na značku zanevře a mluví o tom, jak se zhoršila kvalita atd. atd. Ono to prostě tak horké nebude a já bych dneska ani omylem netvrdil, že BMW, Škoda nebo VW je nějak významě nespolehlivější než Mazda nebo Renault a naopak. Vězte že je hromada lidí, kteří měli 7 toyot a bez závady nedají na značku dopustit - a takto má každá značka. Stejně tak má každá značka spousta smolařů. Je to stroj, díly vyrabějí stejné firmy, kompletace probíhají plus mínus podle obdobných automotive standardů. Takže si přejte štěstí, ať nemáte zrovna kus z těch např. 9% nespolehlivých:-)
    • 00 Reagovat !

      foto Ja-Prvni-123

      Ja Prvni 123 22.07.  13:20

      « Re: Spolehlivost těžko posoudíš

      1. přesto existuje "trendování"... obecně životnost a spolehlivost aut dramaticky klesá...
      2. nezanevřu na značku kvůli závadě. le znechutí se mi dokonale, pokud servis neví jak nebo nechce opravovat... a pak se dozvíš, že je to standardní závada na tom typu motoru... a přesto se vyrábí a prodává řadu let.

      Nevěřil bys, ale jsou značky, kde přijedeš s autem a chceš ho dát na protiúčet při koupi nového... a značkový prodejce Ti řekne: jo to je TSI... tak to si raději prodejte jinak, s tím nemáme dobré zkušenosti...
      • 21 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 22.07.  16:03

        « Re: Re: Spolehlivost těžko posoudíš

        Tak to musí být opravdu prodejce na úrovni.
        • 10 Reagovat !

          foto ericn

          ericn 24.07.  18:26

          « Re: Re: Re: Spolehlivost těžko posoudíš

          Přesně, docela bych rád tohle od nějakýho prodejce slyšel. Každé auto má svého kupce, někdy holt musíš dolu s cenou. Když jsem kupoval Tourana (ano tohoto Tourana, ale s benzínem), dával jsem na protiúčet v salonu VW Peugeota 5008 v THP a žádný problém s výkupem nebyl, idkyž pověst 1.6THP je také slušně pošramocená. Normálně jsme se dohodli na slušný ceně a ještě ten týden ho prodal někam na Moravu ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto twistedTSD

            twistedTSD 27.07.  01:23

            « Re: Re: Re: Re: Spolehlivost těžko posoudíš

            Já dával rezavý pekáč, který pak prodávali měsíce. Prodejce si nedovolil jedinou připomínku a stav ho víceméně nezajímal. Představa, že se s někým budu hádat o výkup a slevu za protiúčet, mi připadá ujetá.
  • 10 Reagovat !

    foto kpt-Budha

    kpt.Budha 22.07.  21:10

    Hustý

    Hustý, co všechno se tu bude předkládat jako závada, která je úplně normální, jako by ji měli mít všichni. Vždyť jste testovali nové auto a nenajeli s tím moc. Neměli byste ho po tolika kilometrech vracet bez jediné závady? Na druhou stranu Vám bohužel rozumím, sám mám koncernové auto, 2,0 TFSI, najeto 70000 a jak se něco 1000km neozve, tak už se mi zdá, že je něco špatně ;-\ Například zde zmíněný olej - mám stažené intervaly na 15000km a už při deseti od poslední výměny jsem dolil celou náplň znovu. V autorizáku předpokládám, že opět řeknou, že to tak má být, vlastně stejný závěr, jako zde :no: Kontrolky se ozývají, jak chtějí, nouzové režimy si tam také skáčou dle svého uvážení, ale jo, určitě to tak mají i jiné značky, ne jen koncern... ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto Vaidimar

    Vaidimar 23.07.  07:29

    Autorizované servisy

    Dobrý den,
    po přečtení celého článku a diskuse pod ním, musím říct, že udělat botu při výrobě je vždy možné, otázkou však zůstane, jak ji umí autorizovaný servis potom odstranit. Vy píšete, že vše bylo řešeno v rámci záruky, to je fajn, ale spočetli jste si čas strávený v servisu a v případě toho, že by to bylo jediné auto v rodině komplikace s tím spojené.
    Mám bohužel podobnou zkušenost s jinou něměckou značkou, začínající na O..., kde jsem vkládal po dobu 6 let důvěru do dražšího, ale autorizovaného servisu, v naději, že budou měnit věci s předstihem, dle plánu a auto bude fungovat více méně OK. 1,5 roku jsem s nimi řešil cukaní auta při akceleraci, vyměnili svíčky (Jednou dokonce špatný typ pro jiný motor), zapalovací lištu..., vždu auto bylo vráceno s poznámkou v pořádku. Nakonec to byla závada na snimači otáček motoru, čidlu za několik stovek (Objeveno neautorizovaným servisem, poté, co jen nesmazali chyby na diagnostice, ale s autem se s připojenou diagnostikou i projeli). Po zaslání stížnosti na autorizované zastoupení pro CZ, přišla arogantní odpověď, že vozdilo bylo vráceno vždy správně opravené a funkční - fakt toho, že na faktuře byly namarkovány špatné svíčky opomenuli.
    A teď se vraťme k Touranu, ta situace je jasná, servis nemá zájem ztrácet čas mechanika na odhalení skutečné závady, ale raději mění na účet fabriky ty nejdražší díly, protože z toho žije, ne z prodeje, ale ze servisu prodejce je živ. Jenže s takovým přístupem si příští auto do stejné značky koupit nepůjdete a zkusíte štěstí jinde, kde to bude patrně to samé. A teď pánove z VW, Škoda, Opel.... nechtěli byste raději zkvalitnit síť vašich servisů a mít spokojené a věrné zákazníky? Než drtit prodejce, sundavat jim marže a nutit je k takovému postupu, kdy za co nejkratší servisní čas musí nastrkat do auta co nejvíce drahých , nových dílů, aby se uživili?
  • 00 Reagovat !

    foto GeekStar

    GeekStar 23.07.  14:46

    VW šrot

    Bohužel se potvrzuje to, co už většina z nás "od fochu" tak nějak ví. Koncernová auta z posledních cca deseti let jsou poruchové šroty. A čím dražší, tím větší průšvih. Mohl bych vyprávět o Audi.
  • 00 Reagovat !

    foto Pistos

    Pistos 24.07.  22:45

    Touran po 4 mesiacoch

    Dobrý deň,
    jazdím na rovnakom Tourane až na prevodovku, ktorá je manuálna a 16 palcové kolesá. Mám najazdených 7500km. Spotreba podľa p. počítača je 5.4l/100km. Zatiaľ som mal iba jednu závadu a to vypadnutú pružinku v stropnom madle, pričom madlo ostávalo v spodnej polohe. Vyriešené reklamáciou, kvôli ktorej som do servisu však musel ísť trikrát. Raz ma zavolali kvôli nahratiu nového sw riadiacej jednotky airbagov. S autom som spokojný až na tvrdý podvozok a tiež mi občas spanikári protikolízny systém. Pravidelne keď cúvam z prudšieho nájazdu v mieste zlomu s rovnou vozovkou. A minule celkom nepredvídateľne pred mriežkou odvodňovacieho žľabu. Auto pred ním zabrzdilo naplno, sám som ostal v šoku a deti nehovoriac.
  • 00 Reagovat !

    foto LuKo

    LuKo 26.07.  17:54

    Touran po roce a 45.000 km

    VW Touran mám od začátku května 2017 a od té doby jsem najezdil lehce přes 45.000 km. Za tu dobu jsme spolu vyzkoušeli jak největší vedra, tak noční starty v -20°C. Je pravda, že sice chvilku trvá, než se vyhřeje, ale vzhledem k tomu, že cesty do 100 km jsou v menšině, naopak většina je 200 km a více, není to pro mě problém. Zatím mě nepotkala žádná závada (jednou se sice rozsvítila kontrolka motoru, ale po vypnutí a vychladnutí už se neobjevila), vše funguje, jak má (snad to nezakřiknu). Jen sednu a jedu. Dolívání oleje považuji za samozřejmost. Podařilo se nakombinovat verzi, která má vše užitečné bez zbytečných příplatkových nesmyslů (LED světla jsou těžce návyková, navigace užitečná, tažné zařízení praktické, elektrické páté dveře otevírané mávnutím nohou k nezaplacení, vyhřívané sedačky závidí každý, koho v zimě svezu). TDI 110 kW manuálu, na základním rozměru kol, takže i pohodlné. Dlouhodobá spotřeba kolem 5,6 l. Za ten rok jsme odstěhovali spoustu věcí a materiálu a pokaždé si říkám, že ne nadarmo je Touran nazýván král praktičnosti. Aby to nevypadalo, jako laciné PR, tak i jeden nedostatek - neskutečný turbo efekt u motoru. V několika recenzích zmiňovali, že i jim chvíli trvalo, než se naučili rozjíždět, aniž by jim to na křižovatce chcíplo. Je fakt, že po sešlápnutí pedálu se pod 1800 otáček nic neděje. Ale vůbec nic. Pokud zároveň pustíte spojku, motor nekompromisně chcípne. Až po 1-2 vteřinách začne motor něco dělat. To samé při předjíždění - pokud není motor dostatečně vytočený, po sešlápnutí pedálu nulová reakce. Byl jsem zvyklý ze svých předchozích dieselů, že se mohu opřít o krouťák i při nízkých otáčkách, u Tourana je to ještě horší, než u slaboučkého benzínu. Ale jakmile řídicí jednotka dovolí všem 150 koňům, aby ukázali svou sílu, je Touran velmi hbité vozítko, se kterým je radost jezdit.
    • 00 Reagovat !

      foto moan78

      moan78 29.07.  10:43

      « Re: Touran po roce a 45.000 km

      Ja nerozumiem, ako mozes povazovat za normalne dolievat olej do noveho auta. Vlastnil som do teraz 8 aut. 5 z nich od nova a jedine, co potrebovalo dolievat bola felda 1.6, ale to tiez len mojou zasluhou, lebo som ju chcel zabehnut “do rychla”. Ostatne auta nepotrebuju dolievat medzi vymenami olej. A pritom hovorim aj o benz aj o dizloch. Pre mna je taky motor symbol zlej konstrukcie.
      • 00 Reagovat !

        foto LuKo

        LuKo 29.07.  12:33

        « Re: Re: Touran po roce a 45.000 km

        Jak máš dlouhé intervaly výměny oleje? Do první garančky v 30.000 km jsem dolil cca 1.5l, nedávno jsem v půlce intervalu dolíval cca 0.5l. U kratších intervalů není potřeba dolívat, protože se to dorovnává při výměně oleje.
        • 00 Reagovat !

          foto moan78

          moan78 30.07.  11:06

          « Re: Re: Re: Touran po roce a 45.000 km

          Tento argument beriem. Ja menim po max. 15000 km, alebo roku. U druheho auta v rodine to vychadza vymenu po ca 7000 km. Ale to auto skace len po meste. Lenze aj tak tam nepozorujem ubytok oleja.
  • 00 Reagovat !

    foto Hynek40

    Hynek40 02.08.  21:15

    Touran

    Dcera ho má a je naprosto spokojená,tak snad nebude mít zrovna ona smůlu na vadný kus. ;-\
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj bílý prášek a páchl, dvě ženy skončily v nemocnici

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj…

V pátek o půl jedenácté 17. srpna dostali policisté hlášení o podivné zásilce. Zaměstnanci pošty zjistili, že z…

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red…

Nejenom dobří holubi se vracejí. I klasické a oblíbené videohry vycházejí v nových remasterovaných konverzích.…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Dukla – Slovácko 1:2. Chlumecký si vstřelil dva vlastní góly

SESTŘIH: Dukla – Slovácko 1:2. Chlumecký si vstřelil…

Bída Dukly pokračuje i nadále! Pražský tým prohrál i pátý zápas nové sezony FORTUNA:LIGY, se Slováckem padl na…

Sparta redukuje kádr. Mustedanagič míří za Holoubkem na Slovensko

Sparta redukuje kádr. Mustedanagič míří za Holoubkem…

Po vyřazení ve druhém předkole Evropské ligy bylo zřejmé, že Sparta přistoupí k redukci početného kádru. Tak se…

 

Reflex.cz

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč je rozhodně nesmíte propásnout

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč…

Homeland. Sherlock. Peaky Blinders… Zatímco zbrusu nové seriály vám kriticky (OK, většinou spíš nekriticky)…

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka? Bylo to horší, nebránili jsme se. Celých dvacet let!

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka?…

Ta noc z úterka 20. na středu 21. srpna 1968 skutečně nebyla krátká.  Čtenáři Reflexu se podělili o své…