reklama


Volkswagen Touran - první jízdní dojmy

Volkswagen Touran - první jízdní dojmy

 
 

Nové jméno, nová karosérie, nový podvozek - i tak by bylo možno stručně charakterizovat wolfsburskou novinku na českém trhu. Nemá žádného předchůdce, je to první Volkswagen této třídy...

Nové jméno, nová karosérie, nový podvozek - i tak by bylo možno stručně charakterizovat wolfsburskou novinku na českém trhu. Nemá žádného předchůdce, je to první Volkswagen této třídy a podíváme-li se na další koncernové značky, ani tam zatím není konkurent. Naopak malé MPV evropské i zámořské provenience již nějaký ten pátek na trhu úřadují a tak Volkswagen musel přijít s něčím, co odláká zájem například od opelových Zafir. Část zákazníků však asi přesedlá i z domácích kombi na bázi Golfu nebo Passatu.

A první dojem ? Kompaktní van nese typické rysy současných Volkswagenů. Jednoduché, nadčasové tvary, které jen tak nezestárnou, robustní konstrukce dílů karosérie. Uvnitř poněkud strohá, ale funkční přístrojová deska, prvotřídní materiály a zpracování, pohodlná sedadla. Touran přirozeně staví na velké variabilitě interiéru s mnoha vtipnými řešeními. Pro zhruba 60 procent evropských zákazníků je nejdůležitějším argumentem pro koupi nového Touranu právě jeho funkčnost a přizpůsobivost. Asi třetina pak považuje za nejsilnější stránku nového modelu jeho prostornost. Z toho vycházelo zadání pro vývoj VW. Výsledkem je standardně pětimístný automobil, který je možno objednat v sedmimístné verzi za příplatek 16.500,-Kč. Dvě přední sedadla vypadají i na fotografiích velice robustně a pohodlně a taková taky ve skutečnosti jsou. Ve druhé řadě složené ze tří samostatných sedadel se konstruktéři snažili připravit vše pro komfortní cestování dospělých osob a současně nabídnout všemožné uspořádání interiéru. Všechna sedadla je možno sklopit, či vyjmout. Vyjmeme-li to prostřední, dvě krajní sedadla (každé váží 15,9 kg) lze upevnit více ke středu a poskytnout tak dvěma pasažérům více prostoru v oblasti loktů a ramen. Manipulace se sedadly je poměrně snadná, odjištění ze základní polohy se děje ne tlačítky, ale červenými nebo šedými pásky. V krajních sedadlech jsou úchyty ISOFIX pro dětské sedačky, které jsou přístupné po vyjmutí úzkého dílu čalounění na rozhraní opěradla a sedáku.

V pětimístné verzi má prostor pro zavazadla maximální objem 695 litrů, užitečná hmotnost podle provedení dosahuje hodnoty až 660 kg. Pokud si připlatíte za třetí řadu sedadel, získáte sedmimístný Touran, který nabízí v plném obsazení jen 121 litrů prostoru pro zavazadla za třetí řadou sedadel. Minipodlaha tohoto prostoru navíc není zcela vodorovná, ale překvapivě se svažuje směrem k víku. Pokud jsou dvě sedadla ve třetí řadě zapuštěná do podlahy a tři sedadla ve druhé řadě jsou zcela vyjmuta z vozu ven, činí objem takto vzniklého prostoru 1913 litrů (u 5 místné varianty je to 1989 l). Podstatnou změnou sedmimístné verze je absence rezervního kola, což umožnilo zabudování třetí řady sedadel do podlahy zavazadelníku. Místo rezervy nejdete ve voze malý kompresor a sadu pro opravu defektů. Tato sada je pod podlahou v jednom z mnoha (přesněji 39) úložných prostor, které potěší při běžném používání jakéhokoliv automobilu. Ať jde o povinnou výbavu ve voze, mapu, či hudební CD, vše má své místo, nikde nic necestuje po interiéru při průjezdu zatáčkou. Zajímavým detailem jsou dvě polohy zadních výklopných dveří - v první se dveře za pomoci plynových vzpěr vyklopí do výšky 1822 mm (měřeno od zámku k zemi), lze je však ještě pozvednout o něco více až do výšky 1958 mm. V kufru jsou jak bytelná ocelová oka pro uchycení sítě, tak 12 V zásuvka a skládací poutko třeba na tašku s nákupem.

Touran, dlouhý 4391 mm, je téměř přesně tak dlouhý jako kombi Golf Variant (4397 mm), je o šest centimetrů širší (1794 mm), výrazně však svého sourozence převyšuje - jeho výška činí 1652 mm, což je asi o 16 cm více, než v případě Golfu Variant. Jedním z charakteristických rysů Touranu jsou velmi krátké převisy karoserie (877 mm vpředu, 836 mm vzadu) a rozvor dlouhý 2677 mm. Nový podvozek snese nejpřísnější měřítka, neboť jej Touran sdílí mj. s příštím Golfem, jehož světová premiéra se očekává na podzimním autosalónu ve Frankfurtu. Vpředu je modifikovaná náprava McPherson, vzadu čtyřprvkový závěs, který současně příliš nezasahuje do interiéru a umožnil pravidelný tvar zavazadlového prostoru (vnitřní šířka mezi podběhy 1050 mm). Do standardní výbavy všech modelů náleží také všichni elektroničtí andělé strážní: stabilizační systém ESP, protiblokovací systém brzd ABS, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS, protiprokluzový systém ASR a brzdový asistent.

Zákazníci budou moci volit ze čtyř motorů – dvou turbodieselů s přímým vstřikováním nafty a dvou zážehových agregátů, přičemž jeden z nich je vybavený technologií přímého vstřikování benzinu.

Výraznou novinkou pod kapotou vozu je výkonný turbodiesel 2.0 TDI se čtyřventilovou technikou a moderní zážehový čtyřválec 1.6 FSI s přímým vstřikováním benzinu o výkonu 85 kW/115 k. Turbodiesel 2.0 TDI disponuje výkonem 100 kW/136 k, o něco menší agregát 1.9 TDI má výkon 74 kW/100 k. Všechny pohonné jednotky plní emisní limity normy Euro 4. S oběma diesely jsme měli možnost se krátce svézt. Modernější dvoulitr byl na první poslech tišší a přes vysoký točivý moment 320 Nm/1750 ot/min byl jeho zátah plynulejší než u motoru 1,9 TDI PD. Touran s ním zrychluje na 100 km/h za 10,6 s a nejvýše jede 197 km/h. Slabší diesel se 74 kW již nenabízí takovou dynamiku (zrychlení na 100 km/h za 13,5 s), ale jeho doménou zůstává kombinovaná spotřeba 5,9 l /100 km. Základním agregátem je zážehový čtyřválec 1.6 o výkonu 75 kW/102 k, v nabídce se objeví ještě zážehová 1.6 FSI (85 kW) a později dvoulitr s přímým vstřikováním benzinu 2.0 FSI o výkonu 110 kW/150 k. Příjemná je standardní manuální šestistupňová převodovka. Poněkud méně příjemná je základní cena 618.200,-Kč za benzínovou variantu 1.6 (75 kW), ale pokud si pospíšíte můžete jej mít za zaváděcí cenu 599.000,-Kč.

Touran jsme vám představili již dříve v našem magazínu, kde najdete detailní popis a další fotografie.

Touran 1.6 (75 kW)                  618.200,-Kč (zaváděcí cena 599.000,-Kč)
Touran 1.6 FSI (85 kW)              668.800,-Kč 
Touran 1.9 TDI (74 kW)              706.500,-Kč 
Touran 2.0 TDI (100 kW) Trendline   806.800,-Kč 

Spolupracujeme s TipCars.com
Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském…

Jména agentů i tajná letadla: sedm tajemství, které se dozví Donald Trump Jména agentů i tajná letadla: sedm tajemství, které se dozví Donald Trump

Spojené státy investují obrovské částky na to, aby si…

Národní by se měla zklidnit, budou tam zpomalovací pruhy pro přecházení Národní by se měla zklidnit, budou tam zpomalovací pruhy pro přecházení

Na Národní třídě budou široké zpomalovací prahy určené…

České akcie letos budou díky dividendám vynášet, tvrdí analytici České akcie letos budou díky dividendám vynášet, tvrdí analytici

České akcie by měly podle převažujícího názoru analytiků…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

 






 
Bateriová revoluce z Česka. Byli jsme při výrobě akumulátorů, které mají změnit svět elektromobilů!

Bateriová revoluce z Česka. Byli jsme při výrobě akumulátorů, které mají změnit svět elektromobilů!

Dnes 13:05

Jiné dveře do uchovávání energie – tak by se dal popsat revoluční druh baterie z Česka!




Blesk.cz

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Nový pracovní týden bude ve znamení ledových dnů, inverzního počasí a smogu. „Teplotně bude období na srážky…

Lyžařka (†11) v Jeseníkách narazila do stromu: Zemřela v nemocnici

Lyžařka (†11) v Jeseníkách narazila do stromu:…

Jízdu po černé sjezdovce nezvládla o víkendu v areálu Dolní Morava v Jeseníkách teprve jedenáctiletá lyžařka.…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Sevilla po vítězném obratu stíhá Real, ten zdolal Málagu

SESTŘIHY: Sevilla po vítězném obratu stíhá Real, ten…

Fotbalisté Realu Madrid porazili v 19. kole španělské ligy doma Málagu 2:1 díky gólům kapitána Sergia Ramose a…

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám Limberského, hlásí posila

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám…

Rakouský Horváth, rozený vítěz a podobně. Takových přezdívek se od fanoušků dočkala jedna z nejzajímavějších…

 

Reflex.cz

All you can Shoot. V americké restauraci si můžete čekání na jídlo ukrátit střelbou

All you can Shoot. V americké restauraci si můžete…

S nápadem, jak ozvláštnit pobyt v restauraci, přišli v jednom arizonském baru. Kromě jídla či pití si tu také…

Tragédie v horském středisku. Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva byli zachráněni

Tragédie v horském středisku. Dva Češi zahynuli pod…

Dva Češi přišli o život pod lavinou u Salcburku. Pod sněhem skončili celkem čtyři čeští turisté. Dva se podařilo…

 
 
reklama