Volkswagen Touran - první jízdní dojmy

Volkswagen Touran - první jízdní dojmy

 
 

Nové jméno, nová karosérie, nový podvozek - i tak by bylo možno stručně charakterizovat wolfsburskou novinku na českém trhu. Nemá žádného předchůdce, je to první Volkswagen této třídy...

Nové jméno, nová karosérie, nový podvozek - i tak by bylo možno stručně charakterizovat wolfsburskou novinku na českém trhu. Nemá žádného předchůdce, je to první Volkswagen této třídy a podíváme-li se na další koncernové značky, ani tam zatím není konkurent. Naopak malé MPV evropské i zámořské provenience již nějaký ten pátek na trhu úřadují a tak Volkswagen musel přijít s něčím, co odláká zájem například od opelových Zafir. Část zákazníků však asi přesedlá i z domácích kombi na bázi Golfu nebo Passatu.

A první dojem ? Kompaktní van nese typické rysy současných Volkswagenů. Jednoduché, nadčasové tvary, které jen tak nezestárnou, robustní konstrukce dílů karosérie. Uvnitř poněkud strohá, ale funkční přístrojová deska, prvotřídní materiály a zpracování, pohodlná sedadla. Touran přirozeně staví na velké variabilitě interiéru s mnoha vtipnými řešeními. Pro zhruba 60 procent evropských zákazníků je nejdůležitějším argumentem pro koupi nového Touranu právě jeho funkčnost a přizpůsobivost. Asi třetina pak považuje za nejsilnější stránku nového modelu jeho prostornost. Z toho vycházelo zadání pro vývoj VW. Výsledkem je standardně pětimístný automobil, který je možno objednat v sedmimístné verzi za příplatek 16.500,-Kč. Dvě přední sedadla vypadají i na fotografiích velice robustně a pohodlně a taková taky ve skutečnosti jsou. Ve druhé řadě složené ze tří samostatných sedadel se konstruktéři snažili připravit vše pro komfortní cestování dospělých osob a současně nabídnout všemožné uspořádání interiéru. Všechna sedadla je možno sklopit, či vyjmout. Vyjmeme-li to prostřední, dvě krajní sedadla (každé váží 15,9 kg) lze upevnit více ke středu a poskytnout tak dvěma pasažérům více prostoru v oblasti loktů a ramen. Manipulace se sedadly je poměrně snadná, odjištění ze základní polohy se děje ne tlačítky, ale červenými nebo šedými pásky. V krajních sedadlech jsou úchyty ISOFIX pro dětské sedačky, které jsou přístupné po vyjmutí úzkého dílu čalounění na rozhraní opěradla a sedáku.

V pětimístné verzi má prostor pro zavazadla maximální objem 695 litrů, užitečná hmotnost podle provedení dosahuje hodnoty až 660 kg. Pokud si připlatíte za třetí řadu sedadel, získáte sedmimístný Touran, který nabízí v plném obsazení jen 121 litrů prostoru pro zavazadla za třetí řadou sedadel. Minipodlaha tohoto prostoru navíc není zcela vodorovná, ale překvapivě se svažuje směrem k víku. Pokud jsou dvě sedadla ve třetí řadě zapuštěná do podlahy a tři sedadla ve druhé řadě jsou zcela vyjmuta z vozu ven, činí objem takto vzniklého prostoru 1913 litrů (u 5 místné varianty je to 1989 l). Podstatnou změnou sedmimístné verze je absence rezervního kola, což umožnilo zabudování třetí řady sedadel do podlahy zavazadelníku. Místo rezervy nejdete ve voze malý kompresor a sadu pro opravu defektů. Tato sada je pod podlahou v jednom z mnoha (přesněji 39) úložných prostor, které potěší při běžném používání jakéhokoliv automobilu. Ať jde o povinnou výbavu ve voze, mapu, či hudební CD, vše má své místo, nikde nic necestuje po interiéru při průjezdu zatáčkou. Zajímavým detailem jsou dvě polohy zadních výklopných dveří - v první se dveře za pomoci plynových vzpěr vyklopí do výšky 1822 mm (měřeno od zámku k zemi), lze je však ještě pozvednout o něco více až do výšky 1958 mm. V kufru jsou jak bytelná ocelová oka pro uchycení sítě, tak 12 V zásuvka a skládací poutko třeba na tašku s nákupem.

Touran, dlouhý 4391 mm, je téměř přesně tak dlouhý jako kombi Golf Variant (4397 mm), je o šest centimetrů širší (1794 mm), výrazně však svého sourozence převyšuje - jeho výška činí 1652 mm, což je asi o 16 cm více, než v případě Golfu Variant. Jedním z charakteristických rysů Touranu jsou velmi krátké převisy karoserie (877 mm vpředu, 836 mm vzadu) a rozvor dlouhý 2677 mm. Nový podvozek snese nejpřísnější měřítka, neboť jej Touran sdílí mj. s příštím Golfem, jehož světová premiéra se očekává na podzimním autosalónu ve Frankfurtu. Vpředu je modifikovaná náprava McPherson, vzadu čtyřprvkový závěs, který současně příliš nezasahuje do interiéru a umožnil pravidelný tvar zavazadlového prostoru (vnitřní šířka mezi podběhy 1050 mm). Do standardní výbavy všech modelů náleží také všichni elektroničtí andělé strážní: stabilizační systém ESP, protiblokovací systém brzd ABS, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS, protiprokluzový systém ASR a brzdový asistent.

Zákazníci budou moci volit ze čtyř motorů – dvou turbodieselů s přímým vstřikováním nafty a dvou zážehových agregátů, přičemž jeden z nich je vybavený technologií přímého vstřikování benzinu.

Výraznou novinkou pod kapotou vozu je výkonný turbodiesel 2.0 TDI se čtyřventilovou technikou a moderní zážehový čtyřválec 1.6 FSI s přímým vstřikováním benzinu o výkonu 85 kW/115 k. Turbodiesel 2.0 TDI disponuje výkonem 100 kW/136 k, o něco menší agregát 1.9 TDI má výkon 74 kW/100 k. Všechny pohonné jednotky plní emisní limity normy Euro 4. S oběma diesely jsme měli možnost se krátce svézt. Modernější dvoulitr byl na první poslech tišší a přes vysoký točivý moment 320 Nm/1750 ot/min byl jeho zátah plynulejší než u motoru 1,9 TDI PD. Touran s ním zrychluje na 100 km/h za 10,6 s a nejvýše jede 197 km/h. Slabší diesel se 74 kW již nenabízí takovou dynamiku (zrychlení na 100 km/h za 13,5 s), ale jeho doménou zůstává kombinovaná spotřeba 5,9 l /100 km. Základním agregátem je zážehový čtyřválec 1.6 o výkonu 75 kW/102 k, v nabídce se objeví ještě zážehová 1.6 FSI (85 kW) a později dvoulitr s přímým vstřikováním benzinu 2.0 FSI o výkonu 110 kW/150 k. Příjemná je standardní manuální šestistupňová převodovka. Poněkud méně příjemná je základní cena 618.200,-Kč za benzínovou variantu 1.6 (75 kW), ale pokud si pospíšíte můžete jej mít za zaváděcí cenu 599.000,-Kč.

Touran jsme vám představili již dříve v našem magazínu, kde najdete detailní popis a další fotografie.

Touran 1.6 (75 kW)                  618.200,-Kč (zaváděcí cena 599.000,-Kč)
Touran 1.6 FSI (85 kW)              668.800,-Kč 
Touran 1.9 TDI (74 kW)              706.500,-Kč 
Touran 2.0 TDI (100 kW) Trendline   806.800,-Kč 

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim

Neratovická Spolana může používat amalgámovou elektrolýzu…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 






 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně. „Mluvili jsme otevřeně“

Macron vytáhl na Putina gaye i chemické zbraně.…

Stav francouzsko-ruských vztahů byl dnes hlavním tématem rozhovorů francouzského a ruského prezidenta ve…

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli skoro o 60 milionů

Češi vzali Dešťovku útokem: Za jeden den si řekli…

Od dnešního spuštění programu Dešťovka do zhruba 17:00 přijal Státní fond životního prostředí (SFŽP) 1215…

 

iSport.cz

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s Braunschweigem zvládl

Wolfsburg zůstává v bundeslize. Baráž s…

Fotbalisté Wolfsburgu se udrželi v bundeslize. Po domácí výhře 1:0 nad Braunschweigem zvítězili v barážové…

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že podporu stáhne i CEFC

V lize končí ePojisteni.cz! Tvrdík varuje, že…

V názvu fotbalové ligy dojde k další změně. Firma ePojisteni.cz se jako titulární sponzor rozhodla nevyužít…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…