Volkswagen Touran - první jízdní dojmy

Volkswagen Touran - první jízdní dojmy

 
 

Nové jméno, nová karosérie, nový podvozek - i tak by bylo možno stručně charakterizovat wolfsburskou novinku na českém trhu. Nemá žádného předchůdce, je to první Volkswagen této třídy...

Nové jméno, nová karosérie, nový podvozek - i tak by bylo možno stručně charakterizovat wolfsburskou novinku na českém trhu. Nemá žádného předchůdce, je to první Volkswagen této třídy a podíváme-li se na další koncernové značky, ani tam zatím není konkurent. Naopak malé MPV evropské i zámořské provenience již nějaký ten pátek na trhu úřadují a tak Volkswagen musel přijít s něčím, co odláká zájem například od opelových Zafir. Část zákazníků však asi přesedlá i z domácích kombi na bázi Golfu nebo Passatu.

A první dojem ? Kompaktní van nese typické rysy současných Volkswagenů. Jednoduché, nadčasové tvary, které jen tak nezestárnou, robustní konstrukce dílů karosérie. Uvnitř poněkud strohá, ale funkční přístrojová deska, prvotřídní materiály a zpracování, pohodlná sedadla. Touran přirozeně staví na velké variabilitě interiéru s mnoha vtipnými řešeními. Pro zhruba 60 procent evropských zákazníků je nejdůležitějším argumentem pro koupi nového Touranu právě jeho funkčnost a přizpůsobivost. Asi třetina pak považuje za nejsilnější stránku nového modelu jeho prostornost. Z toho vycházelo zadání pro vývoj VW. Výsledkem je standardně pětimístný automobil, který je možno objednat v sedmimístné verzi za příplatek 16.500,-Kč. Dvě přední sedadla vypadají i na fotografiích velice robustně a pohodlně a taková taky ve skutečnosti jsou. Ve druhé řadě složené ze tří samostatných sedadel se konstruktéři snažili připravit vše pro komfortní cestování dospělých osob a současně nabídnout všemožné uspořádání interiéru. Všechna sedadla je možno sklopit, či vyjmout. Vyjmeme-li to prostřední, dvě krajní sedadla (každé váží 15,9 kg) lze upevnit více ke středu a poskytnout tak dvěma pasažérům více prostoru v oblasti loktů a ramen. Manipulace se sedadly je poměrně snadná, odjištění ze základní polohy se děje ne tlačítky, ale červenými nebo šedými pásky. V krajních sedadlech jsou úchyty ISOFIX pro dětské sedačky, které jsou přístupné po vyjmutí úzkého dílu čalounění na rozhraní opěradla a sedáku.

V pětimístné verzi má prostor pro zavazadla maximální objem 695 litrů, užitečná hmotnost podle provedení dosahuje hodnoty až 660 kg. Pokud si připlatíte za třetí řadu sedadel, získáte sedmimístný Touran, který nabízí v plném obsazení jen 121 litrů prostoru pro zavazadla za třetí řadou sedadel. Minipodlaha tohoto prostoru navíc není zcela vodorovná, ale překvapivě se svažuje směrem k víku. Pokud jsou dvě sedadla ve třetí řadě zapuštěná do podlahy a tři sedadla ve druhé řadě jsou zcela vyjmuta z vozu ven, činí objem takto vzniklého prostoru 1913 litrů (u 5 místné varianty je to 1989 l). Podstatnou změnou sedmimístné verze je absence rezervního kola, což umožnilo zabudování třetí řady sedadel do podlahy zavazadelníku. Místo rezervy nejdete ve voze malý kompresor a sadu pro opravu defektů. Tato sada je pod podlahou v jednom z mnoha (přesněji 39) úložných prostor, které potěší při běžném používání jakéhokoliv automobilu. Ať jde o povinnou výbavu ve voze, mapu, či hudební CD, vše má své místo, nikde nic necestuje po interiéru při průjezdu zatáčkou. Zajímavým detailem jsou dvě polohy zadních výklopných dveří - v první se dveře za pomoci plynových vzpěr vyklopí do výšky 1822 mm (měřeno od zámku k zemi), lze je však ještě pozvednout o něco více až do výšky 1958 mm. V kufru jsou jak bytelná ocelová oka pro uchycení sítě, tak 12 V zásuvka a skládací poutko třeba na tašku s nákupem.

Touran, dlouhý 4391 mm, je téměř přesně tak dlouhý jako kombi Golf Variant (4397 mm), je o šest centimetrů širší (1794 mm), výrazně však svého sourozence převyšuje - jeho výška činí 1652 mm, což je asi o 16 cm více, než v případě Golfu Variant. Jedním z charakteristických rysů Touranu jsou velmi krátké převisy karoserie (877 mm vpředu, 836 mm vzadu) a rozvor dlouhý 2677 mm. Nový podvozek snese nejpřísnější měřítka, neboť jej Touran sdílí mj. s příštím Golfem, jehož světová premiéra se očekává na podzimním autosalónu ve Frankfurtu. Vpředu je modifikovaná náprava McPherson, vzadu čtyřprvkový závěs, který současně příliš nezasahuje do interiéru a umožnil pravidelný tvar zavazadlového prostoru (vnitřní šířka mezi podběhy 1050 mm). Do standardní výbavy všech modelů náleží také všichni elektroničtí andělé strážní: stabilizační systém ESP, protiblokovací systém brzd ABS, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS, protiprokluzový systém ASR a brzdový asistent.

Zákazníci budou moci volit ze čtyř motorů – dvou turbodieselů s přímým vstřikováním nafty a dvou zážehových agregátů, přičemž jeden z nich je vybavený technologií přímého vstřikování benzinu.

Výraznou novinkou pod kapotou vozu je výkonný turbodiesel 2.0 TDI se čtyřventilovou technikou a moderní zážehový čtyřválec 1.6 FSI s přímým vstřikováním benzinu o výkonu 85 kW/115 k. Turbodiesel 2.0 TDI disponuje výkonem 100 kW/136 k, o něco menší agregát 1.9 TDI má výkon 74 kW/100 k. Všechny pohonné jednotky plní emisní limity normy Euro 4. S oběma diesely jsme měli možnost se krátce svézt. Modernější dvoulitr byl na první poslech tišší a přes vysoký točivý moment 320 Nm/1750 ot/min byl jeho zátah plynulejší než u motoru 1,9 TDI PD. Touran s ním zrychluje na 100 km/h za 10,6 s a nejvýše jede 197 km/h. Slabší diesel se 74 kW již nenabízí takovou dynamiku (zrychlení na 100 km/h za 13,5 s), ale jeho doménou zůstává kombinovaná spotřeba 5,9 l /100 km. Základním agregátem je zážehový čtyřválec 1.6 o výkonu 75 kW/102 k, v nabídce se objeví ještě zážehová 1.6 FSI (85 kW) a později dvoulitr s přímým vstřikováním benzinu 2.0 FSI o výkonu 110 kW/150 k. Příjemná je standardní manuální šestistupňová převodovka. Poněkud méně příjemná je základní cena 618.200,-Kč za benzínovou variantu 1.6 (75 kW), ale pokud si pospíšíte můžete jej mít za zaváděcí cenu 599.000,-Kč.

Touran jsme vám představili již dříve v našem magazínu, kde najdete detailní popis a další fotografie.

Touran 1.6 (75 kW)                  618.200,-Kč (zaváděcí cena 599.000,-Kč)
Touran 1.6 FSI (85 kW)              668.800,-Kč 
Touran 1.9 TDI (74 kW)              706.500,-Kč 
Touran 2.0 TDI (100 kW) Trendline   806.800,-Kč 

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Britský ministr Johnson chce mostem překlenout La Manche, nápad se zalíbil Macronovi Britský ministr Johnson chce mostem překlenout La Manche, nápad se zalíbil Macronovi

Britský ministr zahraničí Boris Johnson navrhl údajně…

Nácvik osídlení Marsu bude možný i v Česku, říká český architekt pracující pro NASA Nácvik osídlení Marsu bude možný i v Česku, říká český architekt pracující pro NASA

Architekt Ondřej Doule je jedním z mála lidí s českým…

Desetitisíce Čechů už platí pomocí Android Pay Desetitisíce Čechů už platí pomocí Android Pay

Službu Android Pay, která umožňuje zaplatit pouhým…

SoftBank získala v Uberu patnáctiprocentní podíl, stala se největším akcionářem SoftBank získala v Uberu patnáctiprocentní podíl, stala se největším akcionářem

Konsorcium investorů v čele s japonskou skupinou SoftBank…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě Toto je nová Škoda Fabia! Láká na premiéru v Ženevě

Škoda Auto dnes zveřejnila první skicu modernizované…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 





 
BMW 530d Touring – Opravdu je ve všem lepší než předchůdci?

BMW 530d Touring – Opravdu je ve všem lepší než předchůdci?

Dnes 08:04

Aktuální BMW 5 se nám hodně zalíbilo, jak si ale stojí v porovnání s předchůdci? Srovnání hned se dvěma předchozími generacemi odhalilo některá překvapení.




Blesk.cz

ONLINE: „Prasárna a velká s*ačka.“ Babiš a Faltýnek u Čapího hnízda sprostě klejí

ONLINE: „Prasárna a velká s*ačka.“ Babiš a Faltýnek…

O dalším osudu kauzy Čapí hnízdo rozhodnou poslanci na sněmovní schůzi, která odstarovala v pátek v devět ráno.…

Ruský soud odmítl stížnost Navalného na volby. Kvůli právním nedostatkům

Ruský soud odmítl stížnost Navalného na volby. Kvůli…

Ruský ústavní soud se odmítl zabývat stížností vůdce ruské opozice Alexeje Navalného na odmítnutí jeho…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Krejčí a Pastrňák byli u další výhry, Palát skóroval poprvé od listopadu

Krejčí a Pastrňák byli u další výhry, Palát skóroval…

SOUHRN | Díky vítězství 5:2 na ledě New York Islanders prodloužili hokejisté Bostonu bodovou sérii na luxusních…

 

Reflex.cz

Macron napsal jako student peprný román inspirovaný románkem se svou pozdější manželkou

Macron napsal jako student peprný román inspirovaný…

Čtyřicetiletý francouzský prezident napsal jako teenager erotický román inspirovaný vzplanutím, které tehdy…

Opakování voleb i povolání nových kandidátů. Co se stane, když skončí 2. kolo remízou?

Opakování voleb i povolání nových kandidátů. Co se…

Všichni politologové se svorně shodují, že druhé kolo prezidentské volby bude nesmírně vyrovnané. Nastat tak…