Volkswagen Touran - první jízdní dojmy

Volkswagen Touran - první jízdní dojmy

 
 

Nové jméno, nová karosérie, nový podvozek - i tak by bylo možno stručně charakterizovat wolfsburskou novinku na českém trhu. Nemá žádného předchůdce, je to první Volkswagen této třídy...

Nové jméno, nová karosérie, nový podvozek - i tak by bylo možno stručně charakterizovat wolfsburskou novinku na českém trhu. Nemá žádného předchůdce, je to první Volkswagen této třídy a podíváme-li se na další koncernové značky, ani tam zatím není konkurent. Naopak malé MPV evropské i zámořské provenience již nějaký ten pátek na trhu úřadují a tak Volkswagen musel přijít s něčím, co odláká zájem například od opelových Zafir. Část zákazníků však asi přesedlá i z domácích kombi na bázi Golfu nebo Passatu.

A první dojem ? Kompaktní van nese typické rysy současných Volkswagenů. Jednoduché, nadčasové tvary, které jen tak nezestárnou, robustní konstrukce dílů karosérie. Uvnitř poněkud strohá, ale funkční přístrojová deska, prvotřídní materiály a zpracování, pohodlná sedadla. Touran přirozeně staví na velké variabilitě interiéru s mnoha vtipnými řešeními. Pro zhruba 60 procent evropských zákazníků je nejdůležitějším argumentem pro koupi nového Touranu právě jeho funkčnost a přizpůsobivost. Asi třetina pak považuje za nejsilnější stránku nového modelu jeho prostornost. Z toho vycházelo zadání pro vývoj VW. Výsledkem je standardně pětimístný automobil, který je možno objednat v sedmimístné verzi za příplatek 16.500,-Kč. Dvě přední sedadla vypadají i na fotografiích velice robustně a pohodlně a taková taky ve skutečnosti jsou. Ve druhé řadě složené ze tří samostatných sedadel se konstruktéři snažili připravit vše pro komfortní cestování dospělých osob a současně nabídnout všemožné uspořádání interiéru. Všechna sedadla je možno sklopit, či vyjmout. Vyjmeme-li to prostřední, dvě krajní sedadla (každé váží 15,9 kg) lze upevnit více ke středu a poskytnout tak dvěma pasažérům více prostoru v oblasti loktů a ramen. Manipulace se sedadly je poměrně snadná, odjištění ze základní polohy se děje ne tlačítky, ale červenými nebo šedými pásky. V krajních sedadlech jsou úchyty ISOFIX pro dětské sedačky, které jsou přístupné po vyjmutí úzkého dílu čalounění na rozhraní opěradla a sedáku.

V pětimístné verzi má prostor pro zavazadla maximální objem 695 litrů, užitečná hmotnost podle provedení dosahuje hodnoty až 660 kg. Pokud si připlatíte za třetí řadu sedadel, získáte sedmimístný Touran, který nabízí v plném obsazení jen 121 litrů prostoru pro zavazadla za třetí řadou sedadel. Minipodlaha tohoto prostoru navíc není zcela vodorovná, ale překvapivě se svažuje směrem k víku. Pokud jsou dvě sedadla ve třetí řadě zapuštěná do podlahy a tři sedadla ve druhé řadě jsou zcela vyjmuta z vozu ven, činí objem takto vzniklého prostoru 1913 litrů (u 5 místné varianty je to 1989 l). Podstatnou změnou sedmimístné verze je absence rezervního kola, což umožnilo zabudování třetí řady sedadel do podlahy zavazadelníku. Místo rezervy nejdete ve voze malý kompresor a sadu pro opravu defektů. Tato sada je pod podlahou v jednom z mnoha (přesněji 39) úložných prostor, které potěší při běžném používání jakéhokoliv automobilu. Ať jde o povinnou výbavu ve voze, mapu, či hudební CD, vše má své místo, nikde nic necestuje po interiéru při průjezdu zatáčkou. Zajímavým detailem jsou dvě polohy zadních výklopných dveří - v první se dveře za pomoci plynových vzpěr vyklopí do výšky 1822 mm (měřeno od zámku k zemi), lze je však ještě pozvednout o něco více až do výšky 1958 mm. V kufru jsou jak bytelná ocelová oka pro uchycení sítě, tak 12 V zásuvka a skládací poutko třeba na tašku s nákupem.

Touran, dlouhý 4391 mm, je téměř přesně tak dlouhý jako kombi Golf Variant (4397 mm), je o šest centimetrů širší (1794 mm), výrazně však svého sourozence převyšuje - jeho výška činí 1652 mm, což je asi o 16 cm více, než v případě Golfu Variant. Jedním z charakteristických rysů Touranu jsou velmi krátké převisy karoserie (877 mm vpředu, 836 mm vzadu) a rozvor dlouhý 2677 mm. Nový podvozek snese nejpřísnější měřítka, neboť jej Touran sdílí mj. s příštím Golfem, jehož světová premiéra se očekává na podzimním autosalónu ve Frankfurtu. Vpředu je modifikovaná náprava McPherson, vzadu čtyřprvkový závěs, který současně příliš nezasahuje do interiéru a umožnil pravidelný tvar zavazadlového prostoru (vnitřní šířka mezi podběhy 1050 mm). Do standardní výbavy všech modelů náleží také všichni elektroničtí andělé strážní: stabilizační systém ESP, protiblokovací systém brzd ABS, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS, protiprokluzový systém ASR a brzdový asistent.

Zákazníci budou moci volit ze čtyř motorů – dvou turbodieselů s přímým vstřikováním nafty a dvou zážehových agregátů, přičemž jeden z nich je vybavený technologií přímého vstřikování benzinu.

Výraznou novinkou pod kapotou vozu je výkonný turbodiesel 2.0 TDI se čtyřventilovou technikou a moderní zážehový čtyřválec 1.6 FSI s přímým vstřikováním benzinu o výkonu 85 kW/115 k. Turbodiesel 2.0 TDI disponuje výkonem 100 kW/136 k, o něco menší agregát 1.9 TDI má výkon 74 kW/100 k. Všechny pohonné jednotky plní emisní limity normy Euro 4. S oběma diesely jsme měli možnost se krátce svézt. Modernější dvoulitr byl na první poslech tišší a přes vysoký točivý moment 320 Nm/1750 ot/min byl jeho zátah plynulejší než u motoru 1,9 TDI PD. Touran s ním zrychluje na 100 km/h za 10,6 s a nejvýše jede 197 km/h. Slabší diesel se 74 kW již nenabízí takovou dynamiku (zrychlení na 100 km/h za 13,5 s), ale jeho doménou zůstává kombinovaná spotřeba 5,9 l /100 km. Základním agregátem je zážehový čtyřválec 1.6 o výkonu 75 kW/102 k, v nabídce se objeví ještě zážehová 1.6 FSI (85 kW) a později dvoulitr s přímým vstřikováním benzinu 2.0 FSI o výkonu 110 kW/150 k. Příjemná je standardní manuální šestistupňová převodovka. Poněkud méně příjemná je základní cena 618.200,-Kč za benzínovou variantu 1.6 (75 kW), ale pokud si pospíšíte můžete jej mít za zaváděcí cenu 599.000,-Kč.

Touran jsme vám představili již dříve v našem magazínu, kde najdete detailní popis a další fotografie.

Touran 1.6 (75 kW)                  618.200,-Kč (zaváděcí cena 599.000,-Kč)
Touran 1.6 FSI (85 kW)              668.800,-Kč 
Touran 1.9 TDI (74 kW)              706.500,-Kč 
Touran 2.0 TDI (100 kW) Trendline   806.800,-Kč 

Spolupracujeme s TipCars.com
Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student Maturitní zkoušku z matematiky nezvládl téměř každý čtvrtý student

U maturity z češtiny i matematiky uspělo letos méně…

Největšího českého výrobce pražců kupují Němci Největšího českého výrobce pražců kupují Němci

Český výrobce pražců ŽPSV z Uherského Ostrohu na…

Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu Jak to vidí Martin Lobotka: Chlad ze západu

Německý růst se začátkem roku sesunul k italskému tempu.…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně Nástupce Rapidu se rodí v bolestech. Chybí nářadí, montuje se ručně

Aktuální vydání týdeníku Škodovácký odborář informovalo o…

EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete EU schválila další povinnou výbavu aut. S alkoholem v dechu nenastartujete

Rozšíření povinné výbavy o dalších dvanáct prvků vstoupí…

 





 
Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

TEST: Renault Talisman Grandtour dCi 130 Intens – Zlatá střední cesta

Dnes 13:03

Vlajkovou lodí Renaultu je od roku 2015 model Talisman. Po vrcholných verzích Initiale Paris s motorem dCi 160 jsme po určité době usedli za volant verze dCi 130 Intens.




Blesk.cz

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku (†90) nahradila neteř a ornamenty kreslí jinak

Slavná kaplička v Louce má novou malérečku: Tetičku…

Sláva, unikátní tradice nezaniká! Kapličku v Louce zdobí po padesáti letech o něco jiné vzory než obvykle.…

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy nebude stejná!

Zemřela Patrasové láska a opora! Rodina už nikdy…

Bolestné chvíle prožívají Dáda Patrasová (62) s dcerou Annou Slováčkovou (22). Přišly o milovaného člena jejich…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka z Kladna!

Přestupy v extralize ONLINE: Chomutov získal tvrďáka…

ONLINE | Hokejová Tipsport extraliga zná šampiona, sestupující, i nováčky, a začínají vycházet na povrch nové…

 

Reflex.cz

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci definitivně, nebo ne?

Záhada jménem yetti. Rozlouskli ji vědci…

Slyšel o něm každý, ale nikdo ho neviděl. Alespoň ne tak, aby věrohodně potvrdil jeho existenci. Jaký tajemný…

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra jsme v troubě

Německá zkušenost s alternativními zdroji: Bez jádra…

Civilizaci žene kupředu energie. Kdyby došly cenově přijatelné a únosné zdroje energie, tak se naše civilizace…