Volkswagen Touran - první jízdní dojmy

Volkswagen Touran - první jízdní dojmy

 
 

Nové jméno, nová karosérie, nový podvozek - i tak by bylo možno stručně charakterizovat wolfsburskou novinku na českém trhu. Nemá žádného předchůdce, je to první Volkswagen této třídy...

Nové jméno, nová karosérie, nový podvozek - i tak by bylo možno stručně charakterizovat wolfsburskou novinku na českém trhu. Nemá žádného předchůdce, je to první Volkswagen této třídy a podíváme-li se na další koncernové značky, ani tam zatím není konkurent. Naopak malé MPV evropské i zámořské provenience již nějaký ten pátek na trhu úřadují a tak Volkswagen musel přijít s něčím, co odláká zájem například od opelových Zafir. Část zákazníků však asi přesedlá i z domácích kombi na bázi Golfu nebo Passatu.

A první dojem ? Kompaktní van nese typické rysy současných Volkswagenů. Jednoduché, nadčasové tvary, které jen tak nezestárnou, robustní konstrukce dílů karosérie. Uvnitř poněkud strohá, ale funkční přístrojová deska, prvotřídní materiály a zpracování, pohodlná sedadla. Touran přirozeně staví na velké variabilitě interiéru s mnoha vtipnými řešeními. Pro zhruba 60 procent evropských zákazníků je nejdůležitějším argumentem pro koupi nového Touranu právě jeho funkčnost a přizpůsobivost. Asi třetina pak považuje za nejsilnější stránku nového modelu jeho prostornost. Z toho vycházelo zadání pro vývoj VW. Výsledkem je standardně pětimístný automobil, který je možno objednat v sedmimístné verzi za příplatek 16.500,-Kč. Dvě přední sedadla vypadají i na fotografiích velice robustně a pohodlně a taková taky ve skutečnosti jsou. Ve druhé řadě složené ze tří samostatných sedadel se konstruktéři snažili připravit vše pro komfortní cestování dospělých osob a současně nabídnout všemožné uspořádání interiéru. Všechna sedadla je možno sklopit, či vyjmout. Vyjmeme-li to prostřední, dvě krajní sedadla (každé váží 15,9 kg) lze upevnit více ke středu a poskytnout tak dvěma pasažérům více prostoru v oblasti loktů a ramen. Manipulace se sedadly je poměrně snadná, odjištění ze základní polohy se děje ne tlačítky, ale červenými nebo šedými pásky. V krajních sedadlech jsou úchyty ISOFIX pro dětské sedačky, které jsou přístupné po vyjmutí úzkého dílu čalounění na rozhraní opěradla a sedáku.

V pětimístné verzi má prostor pro zavazadla maximální objem 695 litrů, užitečná hmotnost podle provedení dosahuje hodnoty až 660 kg. Pokud si připlatíte za třetí řadu sedadel, získáte sedmimístný Touran, který nabízí v plném obsazení jen 121 litrů prostoru pro zavazadla za třetí řadou sedadel. Minipodlaha tohoto prostoru navíc není zcela vodorovná, ale překvapivě se svažuje směrem k víku. Pokud jsou dvě sedadla ve třetí řadě zapuštěná do podlahy a tři sedadla ve druhé řadě jsou zcela vyjmuta z vozu ven, činí objem takto vzniklého prostoru 1913 litrů (u 5 místné varianty je to 1989 l). Podstatnou změnou sedmimístné verze je absence rezervního kola, což umožnilo zabudování třetí řady sedadel do podlahy zavazadelníku. Místo rezervy nejdete ve voze malý kompresor a sadu pro opravu defektů. Tato sada je pod podlahou v jednom z mnoha (přesněji 39) úložných prostor, které potěší při běžném používání jakéhokoliv automobilu. Ať jde o povinnou výbavu ve voze, mapu, či hudební CD, vše má své místo, nikde nic necestuje po interiéru při průjezdu zatáčkou. Zajímavým detailem jsou dvě polohy zadních výklopných dveří - v první se dveře za pomoci plynových vzpěr vyklopí do výšky 1822 mm (měřeno od zámku k zemi), lze je však ještě pozvednout o něco více až do výšky 1958 mm. V kufru jsou jak bytelná ocelová oka pro uchycení sítě, tak 12 V zásuvka a skládací poutko třeba na tašku s nákupem.

Touran, dlouhý 4391 mm, je téměř přesně tak dlouhý jako kombi Golf Variant (4397 mm), je o šest centimetrů širší (1794 mm), výrazně však svého sourozence převyšuje - jeho výška činí 1652 mm, což je asi o 16 cm více, než v případě Golfu Variant. Jedním z charakteristických rysů Touranu jsou velmi krátké převisy karoserie (877 mm vpředu, 836 mm vzadu) a rozvor dlouhý 2677 mm. Nový podvozek snese nejpřísnější měřítka, neboť jej Touran sdílí mj. s příštím Golfem, jehož světová premiéra se očekává na podzimním autosalónu ve Frankfurtu. Vpředu je modifikovaná náprava McPherson, vzadu čtyřprvkový závěs, který současně příliš nezasahuje do interiéru a umožnil pravidelný tvar zavazadlového prostoru (vnitřní šířka mezi podběhy 1050 mm). Do standardní výbavy všech modelů náleží také všichni elektroničtí andělé strážní: stabilizační systém ESP, protiblokovací systém brzd ABS, elektronická uzávěrka diferenciálu EDS, protiprokluzový systém ASR a brzdový asistent.

Zákazníci budou moci volit ze čtyř motorů – dvou turbodieselů s přímým vstřikováním nafty a dvou zážehových agregátů, přičemž jeden z nich je vybavený technologií přímého vstřikování benzinu.

Výraznou novinkou pod kapotou vozu je výkonný turbodiesel 2.0 TDI se čtyřventilovou technikou a moderní zážehový čtyřválec 1.6 FSI s přímým vstřikováním benzinu o výkonu 85 kW/115 k. Turbodiesel 2.0 TDI disponuje výkonem 100 kW/136 k, o něco menší agregát 1.9 TDI má výkon 74 kW/100 k. Všechny pohonné jednotky plní emisní limity normy Euro 4. S oběma diesely jsme měli možnost se krátce svézt. Modernější dvoulitr byl na první poslech tišší a přes vysoký točivý moment 320 Nm/1750 ot/min byl jeho zátah plynulejší než u motoru 1,9 TDI PD. Touran s ním zrychluje na 100 km/h za 10,6 s a nejvýše jede 197 km/h. Slabší diesel se 74 kW již nenabízí takovou dynamiku (zrychlení na 100 km/h za 13,5 s), ale jeho doménou zůstává kombinovaná spotřeba 5,9 l /100 km. Základním agregátem je zážehový čtyřválec 1.6 o výkonu 75 kW/102 k, v nabídce se objeví ještě zážehová 1.6 FSI (85 kW) a později dvoulitr s přímým vstřikováním benzinu 2.0 FSI o výkonu 110 kW/150 k. Příjemná je standardní manuální šestistupňová převodovka. Poněkud méně příjemná je základní cena 618.200,-Kč za benzínovou variantu 1.6 (75 kW), ale pokud si pospíšíte můžete jej mít za zaváděcí cenu 599.000,-Kč.

Touran jsme vám představili již dříve v našem magazínu, kde najdete detailní popis a další fotografie.

Touran 1.6 (75 kW)                  618.200,-Kč (zaváděcí cena 599.000,-Kč)
Touran 1.6 FSI (85 kW)              668.800,-Kč 
Touran 1.9 TDI (74 kW)              706.500,-Kč 
Touran 2.0 TDI (100 kW) Trendline   806.800,-Kč 

Spolupracujeme s TipCars.com
Prodej elektromobilů rekordně vzrostl, pomohla vysoká poptávka v Číně Prodej elektromobilů rekordně vzrostl, pomohla vysoká poptávka v Číně

Celosvětový prodej elektromobilů ve třetím čtvrtletí…

USA vyhlásily nové sankce proti Severní Koreji, zahrnují i čínské firmy USA vyhlásily nové sankce proti Severní Koreji, zahrnují i čínské firmy

Spojené státy dnes vyhlásily nové obchodní sankce proti…

Šéfa nadace čínské CEFC zadržely americké úřady Šéfa nadace čínské CEFC zadržely americké úřady

Spojené státy kvůli podezření z rozsáhlého uplácení…

Vděčnost za sovětskou invazi? Zemana článek na ruském armádním webu rozhořčil Vděčnost za sovětskou invazi? Zemana článek na ruském armádním webu rozhořčil

Prezidenta Miloše Zemana rozzlobil článek na webu ruské…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 





 
Plymouth Duster: Americké kompaktní kupé přišlo mnohem dříve než rumunské SUV

Plymouth Duster: Americké kompaktní kupé přišlo mnohem dříve než rumunské SUV

Včera

Jméno Duster si spojujeme s SUV rumunské Dacie. Stejný název ale neslo i kupé se značkou Plymouth už v 70. letech.




Blesk.cz

Horká linka Blesku: Lékaři zvali volající do ordinace

Horká linka Blesku: Lékaři zvali volající do ordinace

Srdeční nemoci, poškození ledvin, ale i nemocné žíly, dieta při cukrovce, bolesti zad, hubnutí a chřipka – to je…

Doly krále Šalamouna i potápění s delfíny. Utečte před zimou do izraelského Ejlatu

Doly krále Šalamouna i potápění s delfíny. Utečte…

Chcete plavat s delfíny, šnorchlovat mezi korálovými útesy nebo se jen tak uprostřed zimy povalovat na pláži? To…

 

iSport.cz

Vydra se trefil podruhé za sebou, osmým gólem v sezoně načal výhru

Vydra se trefil podruhé za sebou, osmým gólem v…

Český útočník Matěj Vydra skóroval v druhé anglické lize ve druhém zápase za sebou. Tři dny poté, co pomohl…

VIDEO: Plzeň přestřílela Kometu, Indrák dal hattrick. Sparta prohrála

VIDEO: Plzeň přestřílela Kometu, Indrák dal…

SOUHRN | Extralize nadále vládne Plzeň. Ve šlágru 24. kola Škoda doma zvládla přestřelku s Kometou Brno a po…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…