Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Transporter: oblíbené dodávky bylo vyrobeno 10 milionů

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
Volkswagen Transporter v letošním roce oslavil šedesáté narozeniny a nyní k tomu přidává další pěkně zaokrouhlené číslo, které informuje o skutečnosti, že německá automobilka vyprodukovala od počátku výroby první generace již 10 milionů těchto vozů.

Příběh Transporteru začal v roce 1947, kdy areálem továrny ve Wolfsburgu projížděl nizozemský importér automobilů Volkswagen, Ben Pon. Tohoto muže zaujal malý nákladní automobil, který si vyrobili zaměstnanci automobilky z dílů Brouka a převáželi na něm palety.

Ben Pon byl myšlenkou produkce lehkého užitkového automobilu natolik uchvácen, že sám nakreslil několik skic, jak by vůz mohl vypadat. První prototyp se vyznačoval katastrofální aerodynamikou, kterou pomohlo napravit několik návštěv v aerodynamickém tunelu v Braunschweigu.

První sériový vůz s interním označením T2 opustil továrnu v roce 1950 a stejně jako Brouka, který měl označení T1, jej poháněl za zadní nápravou uložený vzduchem chlazený motor o objemu 1131 cm³, poskytující výkon 19 kW (25 k).

V roce 1956 se produkce první generace Volkswagenu Transporter přesouvá do zcela nového závodu v Hannoveru. O jedenáct let později v roce 1967 se představuje druhá generace, která si stále zachovává hlavní designérské rysy svého předchůdce a nejviditelnější změnou je použití neděleného čelního skla.

Třetí generace Transporteru nastupuje v roce 1979 a přichází se zcela novým designem, který svými hranami odpovídá tehdejší první generaci Golfu a Passatu, ale motor je stále vzduchem chlazený a má své pevné místo za zadní nápravou. Rok 1982 představuje konec vzduchem chlazených motorů a za zadní nápravu jsou montovány již jen vodou chlazené pohonné jednotky. V tomto roce automobilka ohlašuje, že vyrobila 5 milionů Transporterů od zahájení výroby v roce 1950.

Velký zlom přichází v roce 1990 s představením čtvrté generace, která opustila pro Volkswagen tradiční koncepci vše vzadu a její pohonné ustrojí se přestěhovalo dopředu. V roce 2003 nastupuje současná pátá generace, která se stala o rok později evropskou dodávkou roku a v letošním roce to byl vůz právě z této generace, který se může pochlubit skutečností, že je 10miliontým vyrobeným Transporterem.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (13)
23. 11. 2007 14:26
Re: Miliónová varianta
Kdepak...T 1 byl pouze začátek úspěchu,startovní čára.VW se snažil každou novou generaci Transportéru posunout dále,lidem nabídnout něco nového a to samozřejmě zabralo.Takže každá verze má na tom,že jméno TRANSPORTER je legenda,kus svého dílu,nese část úspěchu.Nebo si myslíš,že lidé kupují Transporter kvůli tomu,že T 1 byl něčeho průkopníkem? ;-)
23. 11. 2007 08:26
Re: Miliónová varianta
Iba legendárne meno. Auto-legenda môže byť jedine T1, tie ďalšie už ani nie.
23. 11. 2007 08:25
Re: OPAT
Yes, máš pravdu. ;-)
23. 11. 2007 05:58
Re: OPAT
Lepšie by napísali, že VW predal už 10 miliónov dodávok a mikrobusov, bolo by to trefnejšie. Autá sú stále iné, keby mali iné mená, nebolo by sa čím pochváliť.
To je podobné ako keby sme šli porovnávať celkové počty predaných Golfov a napríklad Astier alebo Focusov. V prípade Opla by sa museli počítať aj Kadetty, u Forda aj Sierry, aby to bol reálnejší pohľad.
Faktom zostáva, že v užitkáčikoch bol Volkswagen priekopníkom, dnes už jeho sláva na tomto poli pohasla. Je to iba slušná úroveň za pomerne značné peniaze, nič zvlášť výnimočné. Už by sa nejaká tá legenda značke znovu zišla. v dnešnej dobe je to ťažšie.
22. 11. 2007 21:39
Re: OPAT
:yes: