Volkswagen Transporter: oblíbené dodávky bylo vyrobeno 10 milionů
Příběh Transporteru začal v roce 1947, kdy areálem továrny ve Wolfsburgu projížděl nizozemský importér automobilů Volkswagen, Ben Pon. Tohoto muže zaujal malý nákladní automobil, který si vyrobili zaměstnanci automobilky z dílů Brouka a převáželi na něm palety.
Ben Pon byl myšlenkou produkce lehkého užitkového automobilu natolik uchvácen, že sám nakreslil několik skic, jak by vůz mohl vypadat. První prototyp se vyznačoval katastrofální aerodynamikou, kterou pomohlo napravit několik návštěv v aerodynamickém tunelu v Braunschweigu.
První sériový vůz s interním označením T2 opustil továrnu v roce 1950 a stejně jako Brouka, který měl označení T1, jej poháněl za zadní nápravou uložený vzduchem chlazený motor o objemu 1131 cm³, poskytující výkon 19 kW (25 k).
V roce 1956 se produkce první generace Volkswagenu Transporter přesouvá do zcela nového závodu v Hannoveru. O jedenáct let později v roce 1967 se představuje druhá generace, která si stále zachovává hlavní designérské rysy svého předchůdce a nejviditelnější změnou je použití neděleného čelního skla.
Třetí generace Transporteru nastupuje v roce 1979 a přichází se zcela novým designem, který svými hranami odpovídá tehdejší první generaci Golfu a Passatu, ale motor je stále vzduchem chlazený a má své pevné místo za zadní nápravou. Rok 1982 představuje konec vzduchem chlazených motorů a za zadní nápravu jsou montovány již jen vodou chlazené pohonné jednotky. V tomto roce automobilka ohlašuje, že vyrobila 5 milionů Transporterů od zahájení výroby v roce 1950.
Velký zlom přichází v roce 1990 s představením čtvrté generace, která opustila pro Volkswagen tradiční koncepci vše vzadu a její pohonné ustrojí se přestěhovalo dopředu. V roce 2003 nastupuje současná pátá generace, která se stala o rok později evropskou dodávkou roku a v letošním roce to byl vůz právě z této generace, který se může pochlubit skutečností, že je 10miliontým vyrobeným Transporterem.