7.6. 2016 Ladislav Černý

Volkswagen Transporter T6 Kombi 2.0 TDI: Osm pohodlných

 

Nové vydání Transporteru v osobním provedení pro osm pasažérů poháněla prostřední verze dvoulitru 2.0 TDI. Jak se osvědčila?

Šesté vydání Transporteru v osobním provedení Kombi samozřejmě spadá pod emisní požadavek Euro 6. Proto si zájemce může být jistý, že dostane nově vyvinutý agregát řady EA 288 Nutz. Jde o modifikaci čtyřválce 2.0 TDI EA 288 určenou speciálně pro užitková vozidla. Důvod je zřejmý – nový dvoulitr je zcela jinak namáhaný například v osobním modelu Passat a užitkovém Transporteru, který je těžší a vzhledem k rozměrům vykazuje větší aerodynamický odpor. S přihlédnutím k možným dálničním trasám Transporteru pod téměř plným plynem musel Volkswagen nový motor EA 288 upravit pro použití v řadě T6.

Nové výkony

Motory Euro 6 mohou na první pohled dle identického objemu válců odkazovat na starší provedení 2.0 TDI EA 189, ale opak je pravdou. Kromě toho všechny pohonné řetězce Euro 6 v řadě T6 obdržely Bluemotion technologii, která mimo jiné obsahuje systém Start-stop. Znamená to tedy, že už řadu T6 v osobní verzi či T6 skříňové vozidlo (od září letošního roku) pořídíte jen se Start-stopem.

Nový agregát 2.0 TDI Euro 6 je i pro dlouhý Transporter kombi (L2) k dostání i v základní specifikaci o výkonu 62 kW. Podíl prodejů tohoto provedení cíleného výhradně na cenu můžeme čekat pod jedno procento. Tato verze totiž podává pouhých 220 N.m, což i prázdný Transporter kombi s pohotovostní hmotností téměř dvě tuny, odsuzuje do role brzdy provozu. To rovněž dokládá výrobcem udávaná dynamika z klidu na 100 km/h během dlouhých 21,1 sekundy. Pojďme tedy v motorické nabídce o patro výše, kde najdeme příznivějších 75 kW/250 N.m a stejně jako u nejslabšího provedení pětistupňovou převodovku. Vozidla s udávanou totožnou spotřebou a pouze softwarovou úpravou řídicí jednotky dělí v ceníku dvaatřicet tisíc korun bez daně.

Zkoušených 103 kW

Na dvě tuny a dokonce až celkové 2,8 tuny se nám jeví první přijatelná motorizace 2.0 TDI/110 kW. Ta v provedení kombi nahradila jednotku 2.0 TDI/103 kW Euro 5+ (najdeme ji do podzimu ještě ve furgonu), protože podává stejný točivý moment 340 N.m, ale v mnohem příznivějším a větším rozsahu otáček 1500- 3000 min-1 (čtyřválec 103 kW Euro 5+ poskytuje 340 N.m při 1750-2500 min-1).

Díky tomu zlepšení průběhu točivého momentu jasně patrnému i během jízdy jsme mohli čtyřválec držet v nízkých otáčkách i při plně sešlápnutém akcelerátoru. Motor táhl krásně a tempu kolem 1500 min-1 se vůbec nebránil. Výrobce nastavil doporučení řazení pomocí šipek dokonce tak, že ani při otáčkách motoru 1200 min-1 a plně sešlápnutém akcelerátoru jsme výzvu k podřazení nedostali.

Zlepšení průběhu točivého momentu se projevilo na spotřebě, protože jsme během celého testu dosáhli hodnoty 6,8 l/100 km, aniž bychom se významně omezovali v dynamice. Využívali jsme však důsledně točivý moment při 1400-2000 min-1.

Biturbo s očekáváním

Agregát řady EA 189 osazený dvěma turbodmychadly sice vzhledem k dvoulitrovému objemu válců oslňoval výkonem 132 kW a točivým momentem 400 N.m, ale čtyřválec se vyznačuje neúměrnou žízní a ani nepatří k nejspolehlivějším. Proto jsme s velkým očekáváním přijali nový motor řady EA 288 v provedení Twin turbo. Parametry 150 kW a 450 N.m si proti staršímu vydatně polepšil a jistě bude zajímavé v nadcházejících měsících vyzkoušet, jaké nároky si bude dělat na naftu. Podle údajů výrobce má dvouturbový agregát Euro 6 mít spotřebu jen o 0,5 l/100 km vyšší než zkoušená jednotka 2.0 TDI/110 kW. Oba tyto motory již u manuálně řazené převodovky používají také šestku.

Ukazatel AdBlue

Ke splnění normy Euro 6 potřebují motory TDI selektivní katalytickou redukci oxidů dusíku, ke které používají ve výfuku technologii SCR s činidlem AdBlue. Chválíme, že jeho doplňování se děje pod hrdlem nádrže a jde tedy o uživatelsky nejvstřícnější řešení. Přesto výrobce zařadil do menu palubního počítače ukazatel dlouhého dojezdu také pro AdBlue, což u zkoušeného vozidla činilo deset tisíc kilometrů. Tato hodnota klesá po tisících kilometrů, takže další údaj bude činit 9000.

Důraz na životnost

Výrobce stanovuje interval výměny motorového oleje pro TDI motory standardně po 20.000 km nebo roku provozu. Prodloužené intervaly na dva roky budou pravděpodobně zajímavé jen pro výběrová řízení a flotilové výpočty, soukromý uživatel bude dávat pravděpodobně přednost životnosti s ročním intervalem a maximem dvaceti tisíc kilometrů. Tomuto nájezdu odpovídá také první inspekční prohlídka vozidla po dvou letech/40.000 km.

Spousta místa

Zkoušený Transporter Kombi se nacházel v delším provedení L2, které přidává 40 cm do rozvoru vozidla. Díky tomu zůstává velmi dobrá směrová stabilita, ale kvůli pohonu předních kol samozřejmě utrpěla otáčivost vozidla v menších prostorech. Jinak delší vzdálenost mezi předními a zadními koly přináší samá pozitiva. Přístup ke druhé řadě sedadel měly posuvné dveře na obou stranách. K zadním sedadlům bylo možné vstupovat přes sklopenou sedačku na levé straně druhé řady. I pro ně jsme našly výdechy ventilace.

Třetí až páté místo tvořila samostatná křesla s individuálně stavitelným sklonem opěradla, což na delších trasách umožňuje vyhovět odlišným přáním přepravovaných osob.

Ještě příjemnější sezení nabízely přední sedačky vybavené stavitelnými loketními opěrkami po obou stranách.

Plusy

  • Úsporný motor
  • Nezávislé zadní zavěšení
  • Bezpečnostní prvky

Minusy

  • Plastové obložení zadní části vozu

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 TDI
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem válců (cm3) 1968
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Emise CO2 (g/km) 157
Emisní norma Euro 6
Největší výkon (kW/min-1) 110/3250
Točivý moment (N.m/min-1) 340/1500
Převodovka šestistupňová manuální
Pohon předních kol
Nejvyšší rychlost (km/h) 182
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 11,9
Spotřeba paliva (l/100 km) 7,2/5,3/6,0
Délka/šířka/výška (mm) 5304/1904/1990
Rozvor (mm) 3400
Provozní hmotnost (kg) 1930
Celková hmotnost (kg) 2800
Objem zavazadlového prostoru (m3) max. 6,7
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 2500
Objem nádrže paliva (l) 70
Objem nádrže AdBlue (l) 13
Cena vozu (Kč bez DPH) 619 017*
*Akční nabídka
Spolupracujeme s TipCars.com
Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou Japonský gigant NTT ulovil obří zakázku. Bude spolupracovat s Toyotou

Japonská telekomunikační firma NTT expanduje do…

Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let Velcí průmysloví hráči v Německu nasmlouvali nejméně zakázek za 12 let

Němečtí dodavatelé velkých průmyslových celků loni…

Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce? Lidl prudce zvýšil mzdy. Jak zareagují ostatní řetězce?

Přesčasy, práce o víkendech a nízká mzda – tak vypadá…

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr České pošty na datové schránky

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil zatím…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 




VW Transporter T6 Van 2.0 TDI BMT: Na spotřebu VW Transporter T6 Van 2.0 TDI BMT: Na spotřebu

Už jsme informovali o extrémně úsporné jízdě Gerharda…

Video: Pekelný Volkswagen T1 se 7,7litrovým osmiválcem Chevrolet Video: Pekelný Volkswagen T1 se 7,7litrovým osmiválcem Chevrolet

Na první pohled působí tento Volkswagen T1 z roku 1963,…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898 a stalo se zakladatelem dodnes trvající tradice.




Blesk.cz

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

UniCredit Bank asi prodají: Co bude s jejími klienty?

Italská skupina UniCredit prodává svoji slovenskou a českou divizi. O segmenty má údajně zájem Moneta Money Bank…

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i policii. Prošetřuje ho

Dětské porno u Zemana v počítači překvapilo i…

Zpráva o dětské pornografii na počítači prezidenta Miloše Zemana byla překvapivá i pro orgány činné v trestním…

 

iSport.cz

TOP 10 příběhů play off: Marná Sparta, Štichův blikanec i flastry

TOP 10 příběhů play off: Marná Sparta, Štichův…

Play off není jen o výsledcích a gólech. V téhle fázi jsou hlavním tahákem i silné příběhy, které se prolínají…

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli dvojí ceně vstupenek

170 korun vs. 450 korun. Fans Komety běsní kvůli…

V hokejové extralize zbývá v Generali play off už jen čtveřice nejlepších, semifinále začne ve středu 29. března…

 

Reflex.cz

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují jeho nejupřímnější tvář

Tohle uvidíte jen v Rusku. Snímky, které ukazují…

Fotograf Alexander Petrosyan strávil několik let objevováním a dokumentováním nekonečných zákoutí Petrohradu.…

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů, společnost ji u nás nebude nadále vyrábět

Dvoulitrová Coca-Cola zmizí z českých obchodů,…

Nápoje Coca-Cola, Fanta, Sprite a Kinley tonic se v Česku už nebudou prodávat ve dvoulitrovém balení. Před…