22.2. 2016 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Volkswagen Transporter T6 Van 2.0 TDI: Podstatné i fajnové

 

Vyzkoušeli jsme nové vydání skříňové dodávky v exkluzivním lakování a s retro poklicemi kol. Co nového nás čekalo?

Šesté vydání modelu T6 přišlo v případě Transporteru s výraznou změnou tváře. Jakkoli nejde o přínos v užitkovém smyslu, majitelé tzv. tunových dodávek umí velmi ocenit také vzhled. Posun výrazu přídě k ještě agresivnějším linkám kopíruje požadavek či spíše projev doby. Díky novým světlometům, mřížce chladiče i nárazníku T6 výrazně „přitvrdila“. Výrobce u ní navíc zdůraznil vodorovné linky v předním nárazníku, čímž vozidlo opticky narostlo do šířky a snížilo se. Tento krok se nám velmi líbil.

Retrobarvy

Zkoušené užitkové provedení nové řady T6 budilo na silnici velkou pozornost. Bíločervené lakování okořeněné osmnáctipalcovými koly z lehké slitiny v retro stylu vytvořily spolu s lakem karoserie celek, kvůli kterému se řidiči některých kabrioletů či luxusních sedanů nejvyšší třídy zpozdili při rozjezdu z křižovatky. Bylo až legrační pozorovat, jak někteří řidiči dávající najevo své ego skrze vybrané modely, jednoduše zírají na „obyčejnou“ dodávku. Pravda, zcela obyčejná nebyla, protože zájemce o toto lakování musí sáhnout hlouběji do kapsy. Je totiž k němu (47.443 Kč bez DPH) třeba přiobjednat lakované nárazníky (15.373 korun bez daně) a lakovaná vnější zrcátka a kliky za 1114 Kč bez DPH. Celkem tedy tato paráda týkající se jen lakování vyjde na 63.930 Kč bez DPH.

Výrazně horizontální ladění měla také záď s novými sdruženými svítilnami ve stylu připomínajícím ty předchozí používané v Multivanu. Velký prolis v oblasti registrační značky vůz zdánlivě rozšířil stejně jako zapuštění dolní části výklopné stěny hluboko do zadního nárazníku. Výrazným odlišujícím prvkem modernizovaného vydání je také rozměrné sklo (na přání) ve výklopné stěně. Zájemci o T6 v provedení Transporter se nemusejí obávat snížení vnitřního prostoru, protože optické rozšíření vozidla na úkor výšky je způsobeno pouze geniálně upraveným designem.

Uvnitř

Wolfsburský výrobce také provedl změny v prostoru pro posádku. Nejnápadněji působí přístrojová deska zdůrazňující horizontální linie. Na jejím povrchu se však nacházel velký jednodílný plastový díl, který měl uprostřed prohlubeň na drobnosti a dokumenty do formátu A5. Na straně spolujezdce se nacházely dvě velké schránky, přičemž jedna z nich může být vyplněna na přání dodávaným airbagem.

Uprostřed desky se nacházel velký pětipalcový dotykový displej se zábavným využitím. Patří mezi prvky na přání stejně jako kvalitní rádio s CD/MP3 přehrávačem a čtveřicí reproduktorů vpředu. Hudbu jsme si také pouštěli díky příplatkovému USB rozhraní, k dispozici ještě byl konektor aux-in. Součást rádia také tvořil slot na SD kartu, čímž zkoušený Transporter nabízel všechny přístupu pro externí zařízení kromě masivně opouštěné CD mechaniky.

T6 v Euro 5+

Jelikož Transporter registrovaný v kategorii N1 ještě nepodléhal šesté úrovni emisí, vystačil si s motorem 2.0 TDI ve specifikaci Euro 5+. Ten nepoužívá ke snížení oxidů dusíku systém vstřikování AdBlue, ale NOx vznikající při vysokých teplotách redukuje recirkulací výfukových plynů.

Zkoušený motor o výkonu 103 kW používal jedno turbodmychadlo a pro maximální celkovou hmotnost 2,8 tuny stačil. Jde o nejsilnější variantu osazenou jedním turbodmychadlem (62, 75 a 103 kW), v nabídce ještě najdeme BiTDI s dvěma dmychadly a výkonem 132 kW. Tento motor navzdory pěkným parametrům však vykazuje větší než předpokládanou žízeň, proto zájemcům o provedení přes 103 kW doporučujeme novou jednotku EA 288 Euro 6 s maximem 150 kW.

Zkoušený čtyřválec o 103 kW a zejména 340 N.m je roky provozu osvědčený agregát a rovněž tentokrát jsme s ním byli zcela spokojeni. Slušný tah kombinoval s naftovým nárokem 7,1 l/100 km, což je pro profesionálního provozovatele zásadním bonusem. Řidič si nebude muset dělat starosti s doléváním činidla AdBlue, které souvisí s požadavkem Euro 6, který pro užitková vozidla N1 do 3,5 tuny celkové hmotnosti přijde na podzim letošního roku. Nový požadavek více neomezí množství a počet pevných částic, ale výrazně redukuje oxidy dusíku. Proto změna nastane pouze ve vstřikování činidla AdBlue, které používají všechny osobní verze řady T6, protože od začátku září již nelze registrovat osobní vozidla Euro 5.

Elektronické pomůcky

S příchodem řady T6 přišlo do vozidla více elektroniky. Kromě povinných prvků jako ABS, stabilizačního systému a kontroly tlaku v pneumatikách dostala užitková verze do vínku mnoho dalších pomocníků. Najdeme je spíše v osobních provedeních Caravelle a Multivan, ale na přání mohou přispět k bezpečí a pohodlí i v Transporteru. Patří mezi ně adaptivní tempomat, asistent nouzového brzdění a sledování únavy řidiče. My jsme vyzkoušeli zejména ten poslední, protože jsme vláčnou jízdou simulovali unaveného řidiče. Během dvaceti kilometrů jsme dvakrát obdrželi výzvu k odpočinku.

Podvozek

Zkoušený Transporter používal upravené nezávislé zavěšení zadních kol, což má v řadě T6 význam pro začlenění progresivních tlumičů pro model Multivan. Proč však výrobce zařadil do ryze užitkového modelu soudkovité vinuté pružiny? Importér nám sdělil, že výrobce používá tyto vinuté pružiny v závislosti na modelu. Tím zdůrazňuje buď nosnost vozidla, nebo progresivní charakteristikou maximalizuje pohodlí například v Multivanu.

Plusy

  • Úsporný motor
  • Komfort jízdy
  • Elektroničtí pomocníci

Minusy

  • Start-stop systém ve standardu

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 TDI
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem válců (cm3) 1968
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Emise CO2 (g/km) 193
Emisní norma Euro 5+
Největší výkon (kW/min-1) 103/3500
Točivý moment (N.m/min-1) 340/1750
Převodovka šestistupňová manuální
Pohon předních kol
Nejvyšší rychlost (km/h) 173
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 12,2
Spotřeba paliva (l/100 km) 8,8/5,8/6,9
Délka/šířka/výška (mm) 4904/1904/1990
Objem náklad. prostoru (m3) 5,8
D/š/v náklad. prostoru (mm) 2572/1692/1410
Šířka mezi podběhy (mm) 1244
Rozvor (mm) 3000
Provozní hmotnost (kg) 1785
Celková hmotnost (kg) 2800
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 2500
Objem nádrže paliva (l) 80
Cena vozu (Kč bez DPH) 563 081*
* akční nabídka
Spolupracujeme s TipCars.com
Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě

Ženy v Evropské unii vydělávají na hodinu méně než muži,…

Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů

Plzeňský Prazdroj rozšíří za více než 280 milionů korun…

Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích

Úhradová vyhláška, která byla jedním ze spouštěčů…

Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB

Česká měna k euru zpevnila na silnější úroveň, než měla…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Fotoreportáž ze srazu VW Transporter: Legendární dodávka 180krát jinak! Fotoreportáž ze srazu VW Transporter: Legendární dodávka 180krát jinak!

Letos jsme opět zavítali na velké celorepublikové setkání…

Busík od VW za 3,8 milionu korun? Pozor, jde o model! Busík od VW za 3,8 milionu korun? Pozor, jde o model!

Za skoro čtyři miliony můžete mít leccos. Třeba slavný VW…

 



 
Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Včera

Jaká jsou ta nejlepší MPV na trhu? Podle českých zákazníků Hyundai ix20, Opel Meriva nebo VW Touran. Hodně se daří i osobním dodávkám.




Blesk.cz

Jak ušetřit na Vánoce? Tipy, jak přežít svátky bez dluhů a průvanu v peněžence

Jak ušetřit na Vánoce? Tipy, jak přežít svátky bez…

Vánoce jsou ještě poměrně daleko. Abychom však tyto svátky v pohodě ustáli, respektive aniž bychom se jimi…

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími kanony. Gundam Versus je zběsilá řežba s roboty

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími…

Souboje obřích robotů nejsou oblíbeností výhradně Japonců. Filmy jako Pacific Rim ukázaly, že toto téma mají…

 

iSport.cz

To má být náhrada za Pavelce? Jednička Jets je na dně statistik

To má být náhrada za Pavelce? Jednička Jets je na…

Šest zápasů mají za sebou hokejisté Winnipegu a jejich úspěšnost je v tuto chvíli padesátiprocentní. Ucházející…

Chelsea v dramatu s AS Řím uhrála remízu 3:3, PSG přejelo Anderlecht

Chelsea v dramatu s AS Řím uhrála remízu 3:3, PSG…

Brankář Tomáš Vaclík podruhé za sebou udržel v Lize mistrů čisté konto a pomohl fotbalistům Basileje ve 3. kole…

 

Reflex.cz

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého zákona. Stát přece není biřic, politici nejsou vrchnost

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého…

Hloučky kuřáků před hospodami, cigaretový dým a hluk pod okny bytů, štamgasti, kteří se dívají na fotbal přes…

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena na působivých fotografiích

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena…

Visel na tenkém laně 200 metrů nad zemí v nejhlubší přírodní šachtě na světě, prozkoumal nejtemnější zákoutí…