22.2. 2016 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Volkswagen Transporter T6 Van 2.0 TDI: Podstatné i fajnové

 

Vyzkoušeli jsme nové vydání skříňové dodávky v exkluzivním lakování a s retro poklicemi kol. Co nového nás čekalo?

Šesté vydání modelu T6 přišlo v případě Transporteru s výraznou změnou tváře. Jakkoli nejde o přínos v užitkovém smyslu, majitelé tzv. tunových dodávek umí velmi ocenit také vzhled. Posun výrazu přídě k ještě agresivnějším linkám kopíruje požadavek či spíše projev doby. Díky novým světlometům, mřížce chladiče i nárazníku T6 výrazně „přitvrdila“. Výrobce u ní navíc zdůraznil vodorovné linky v předním nárazníku, čímž vozidlo opticky narostlo do šířky a snížilo se. Tento krok se nám velmi líbil.

Retrobarvy

Zkoušené užitkové provedení nové řady T6 budilo na silnici velkou pozornost. Bíločervené lakování okořeněné osmnáctipalcovými koly z lehké slitiny v retro stylu vytvořily spolu s lakem karoserie celek, kvůli kterému se řidiči některých kabrioletů či luxusních sedanů nejvyšší třídy zpozdili při rozjezdu z křižovatky. Bylo až legrační pozorovat, jak někteří řidiči dávající najevo své ego skrze vybrané modely, jednoduše zírají na „obyčejnou“ dodávku. Pravda, zcela obyčejná nebyla, protože zájemce o toto lakování musí sáhnout hlouběji do kapsy. Je totiž k němu (47.443 Kč bez DPH) třeba přiobjednat lakované nárazníky (15.373 korun bez daně) a lakovaná vnější zrcátka a kliky za 1114 Kč bez DPH. Celkem tedy tato paráda týkající se jen lakování vyjde na 63.930 Kč bez DPH.

Výrazně horizontální ladění měla také záď s novými sdruženými svítilnami ve stylu připomínajícím ty předchozí používané v Multivanu. Velký prolis v oblasti registrační značky vůz zdánlivě rozšířil stejně jako zapuštění dolní části výklopné stěny hluboko do zadního nárazníku. Výrazným odlišujícím prvkem modernizovaného vydání je také rozměrné sklo (na přání) ve výklopné stěně. Zájemci o T6 v provedení Transporter se nemusejí obávat snížení vnitřního prostoru, protože optické rozšíření vozidla na úkor výšky je způsobeno pouze geniálně upraveným designem.

Uvnitř

Wolfsburský výrobce také provedl změny v prostoru pro posádku. Nejnápadněji působí přístrojová deska zdůrazňující horizontální linie. Na jejím povrchu se však nacházel velký jednodílný plastový díl, který měl uprostřed prohlubeň na drobnosti a dokumenty do formátu A5. Na straně spolujezdce se nacházely dvě velké schránky, přičemž jedna z nich může být vyplněna na přání dodávaným airbagem.

Uprostřed desky se nacházel velký pětipalcový dotykový displej se zábavným využitím. Patří mezi prvky na přání stejně jako kvalitní rádio s CD/MP3 přehrávačem a čtveřicí reproduktorů vpředu. Hudbu jsme si také pouštěli díky příplatkovému USB rozhraní, k dispozici ještě byl konektor aux-in. Součást rádia také tvořil slot na SD kartu, čímž zkoušený Transporter nabízel všechny přístupu pro externí zařízení kromě masivně opouštěné CD mechaniky.

T6 v Euro 5+

Jelikož Transporter registrovaný v kategorii N1 ještě nepodléhal šesté úrovni emisí, vystačil si s motorem 2.0 TDI ve specifikaci Euro 5+. Ten nepoužívá ke snížení oxidů dusíku systém vstřikování AdBlue, ale NOx vznikající při vysokých teplotách redukuje recirkulací výfukových plynů.

Zkoušený motor o výkonu 103 kW používal jedno turbodmychadlo a pro maximální celkovou hmotnost 2,8 tuny stačil. Jde o nejsilnější variantu osazenou jedním turbodmychadlem (62, 75 a 103 kW), v nabídce ještě najdeme BiTDI s dvěma dmychadly a výkonem 132 kW. Tento motor navzdory pěkným parametrům však vykazuje větší než předpokládanou žízeň, proto zájemcům o provedení přes 103 kW doporučujeme novou jednotku EA 288 Euro 6 s maximem 150 kW.

Zkoušený čtyřválec o 103 kW a zejména 340 N.m je roky provozu osvědčený agregát a rovněž tentokrát jsme s ním byli zcela spokojeni. Slušný tah kombinoval s naftovým nárokem 7,1 l/100 km, což je pro profesionálního provozovatele zásadním bonusem. Řidič si nebude muset dělat starosti s doléváním činidla AdBlue, které souvisí s požadavkem Euro 6, který pro užitková vozidla N1 do 3,5 tuny celkové hmotnosti přijde na podzim letošního roku. Nový požadavek více neomezí množství a počet pevných částic, ale výrazně redukuje oxidy dusíku. Proto změna nastane pouze ve vstřikování činidla AdBlue, které používají všechny osobní verze řady T6, protože od začátku září již nelze registrovat osobní vozidla Euro 5.

Elektronické pomůcky

S příchodem řady T6 přišlo do vozidla více elektroniky. Kromě povinných prvků jako ABS, stabilizačního systému a kontroly tlaku v pneumatikách dostala užitková verze do vínku mnoho dalších pomocníků. Najdeme je spíše v osobních provedeních Caravelle a Multivan, ale na přání mohou přispět k bezpečí a pohodlí i v Transporteru. Patří mezi ně adaptivní tempomat, asistent nouzového brzdění a sledování únavy řidiče. My jsme vyzkoušeli zejména ten poslední, protože jsme vláčnou jízdou simulovali unaveného řidiče. Během dvaceti kilometrů jsme dvakrát obdrželi výzvu k odpočinku.

Podvozek

Zkoušený Transporter používal upravené nezávislé zavěšení zadních kol, což má v řadě T6 význam pro začlenění progresivních tlumičů pro model Multivan. Proč však výrobce zařadil do ryze užitkového modelu soudkovité vinuté pružiny? Importér nám sdělil, že výrobce používá tyto vinuté pružiny v závislosti na modelu. Tím zdůrazňuje buď nosnost vozidla, nebo progresivní charakteristikou maximalizuje pohodlí například v Multivanu.

Plusy

  • Úsporný motor
  • Komfort jízdy
  • Elektroničtí pomocníci

Minusy

  • Start-stop systém ve standardu

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 TDI
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem válců (cm3) 1968
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Emise CO2 (g/km) 193
Emisní norma Euro 5+
Největší výkon (kW/min-1) 103/3500
Točivý moment (N.m/min-1) 340/1750
Převodovka šestistupňová manuální
Pohon předních kol
Nejvyšší rychlost (km/h) 173
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 12,2
Spotřeba paliva (l/100 km) 8,8/5,8/6,9
Délka/šířka/výška (mm) 4904/1904/1990
Objem náklad. prostoru (m3) 5,8
D/š/v náklad. prostoru (mm) 2572/1692/1410
Šířka mezi podběhy (mm) 1244
Rozvor (mm) 3000
Provozní hmotnost (kg) 1785
Celková hmotnost (kg) 2800
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 2500
Objem nádrže paliva (l) 80
Cena vozu (Kč bez DPH) 563 081*
* akční nabídka
Spolupracujeme s TipCars.com
Neznámí hackeři zaútočili na britský parlament Neznámí hackeři zaútočili na britský parlament

Britský parlament se stal terčem kybernetického útoku.…

Toyota v Boleslavi ukázala auto na vodík, ostatní ale sází spíš na elektromobily Toyota v Boleslavi ukázala auto na vodík, ostatní ale sází spíš na elektromobily

V poslední době opanovaly diskuze o alternativních…

Eurozóna uvolnila další peníze Řecku, tomu tak stoupá úvěrový rating Eurozóna uvolnila další peníze Řecku, tomu tak stoupá úvěrový rating

Mezinárodní ratingová agentura Moody ?s zlepšila v závěru…

Více kamionů, více příjmů. Na mýtu se vybralo víc než loni Více kamionů, více příjmů. Na mýtu se vybralo víc než loni

Na mýtném se v květnu od kamionů a autobusů vybralo…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 




Fotoreportáž ze srazu VW Transporter: Legendární dodávka 180krát jinak! Fotoreportáž ze srazu VW Transporter: Legendární dodávka 180krát jinak!

Letos jsme opět zavítali na velké celorepublikové setkání…

Busík od VW za 3,8 milionu korun? Pozor, jde o model! Busík od VW za 3,8 milionu korun? Pozor, jde o model!

Za skoro čtyři miliony můžete mít leccos. Třeba slavný VW…

 



 
Poslechněte si zvuk Lamborghini Urus na Nürburgringu. Je to vůbec ještě Lambo?

Poslechněte si zvuk Lamborghini Urus na Nürburgringu. Je to vůbec ještě Lambo?

Dnes 17:50

Karoserie Lamborghini Urus je stále ještě maskovaná, o zvuku ale máme docela jasno už nyní.




Blesk.cz

Oběti požáru v Londýně dostanou luxusní byty: Není to fér, stěžují si budoucí sousedé

Oběti požáru v Londýně dostanou luxusní byty: Není…

Oběti požáru londýnského věžáku Grenfell tower, při kterém zemřelo na sedmdesát lidí, dostanou od města nové…

Dva výbuchy za tři minuty: Útoky v Pákistánu zabily 73 lidí

Dva výbuchy za tři minuty: Útoky v Pákistánu zabily 73 lidí

Počet obětí na lidských životech po třech separátních pátečních útocích v Pákistánu během noci a soboty vzrostl…

 

iSport.cz

Slovenky jsou temperamentnější než Češky, směje se trenér Svoboda

Slovenky jsou temperamentnější než Češky, směje se…

Ať už mistrovství Evropy v basketbale žen dopadne jakkoliv, on bude nejúspěšnějším Čechem. Českým trenérem…

Šilhavý po výhře: Jugas potvrdil kvality, o Pavlenkovi se jedná

Šilhavý po výhře: Jugas potvrdil kvality, o…

První zápas Slavie v přípravě, první výhra. Jaroslav Šilhavý mohl při utkání s Žižkovem poprvé sledovat v…

 

Reflex.cz

Být policajtem, to je vyražení

Být policajtem, to je vyražení

Výsledek vyšetřování: policii nevadí civil z Hradu v nabouraném BMW. Mně taky ne. Ale vadí mi ta bouračka, vadí…

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší pravděpodobnost těhotenství, ukázal výzkum

Ženy, které si špatně čistí zuby, mají nižší…

Tým vědců z Helsinské univerzity testoval vztah mezi zvýšenou přítomností bakterií ve slinách žen a mírou jejich…