22.2. 2016 Ladislav Černý Zveřejněno ve spolupráci s časopisem Auto Profi

Volkswagen Transporter T6 Van 2.0 TDI: Podstatné i fajnové

 

Vyzkoušeli jsme nové vydání skříňové dodávky v exkluzivním lakování a s retro poklicemi kol. Co nového nás čekalo?

Šesté vydání modelu T6 přišlo v případě Transporteru s výraznou změnou tváře. Jakkoli nejde o přínos v užitkovém smyslu, majitelé tzv. tunových dodávek umí velmi ocenit také vzhled. Posun výrazu přídě k ještě agresivnějším linkám kopíruje požadavek či spíše projev doby. Díky novým světlometům, mřížce chladiče i nárazníku T6 výrazně „přitvrdila“. Výrobce u ní navíc zdůraznil vodorovné linky v předním nárazníku, čímž vozidlo opticky narostlo do šířky a snížilo se. Tento krok se nám velmi líbil.

Retrobarvy

Zkoušené užitkové provedení nové řady T6 budilo na silnici velkou pozornost. Bíločervené lakování okořeněné osmnáctipalcovými koly z lehké slitiny v retro stylu vytvořily spolu s lakem karoserie celek, kvůli kterému se řidiči některých kabrioletů či luxusních sedanů nejvyšší třídy zpozdili při rozjezdu z křižovatky. Bylo až legrační pozorovat, jak někteří řidiči dávající najevo své ego skrze vybrané modely, jednoduše zírají na „obyčejnou“ dodávku. Pravda, zcela obyčejná nebyla, protože zájemce o toto lakování musí sáhnout hlouběji do kapsy. Je totiž k němu (47.443 Kč bez DPH) třeba přiobjednat lakované nárazníky (15.373 korun bez daně) a lakovaná vnější zrcátka a kliky za 1114 Kč bez DPH. Celkem tedy tato paráda týkající se jen lakování vyjde na 63.930 Kč bez DPH.

Výrazně horizontální ladění měla také záď s novými sdruženými svítilnami ve stylu připomínajícím ty předchozí používané v Multivanu. Velký prolis v oblasti registrační značky vůz zdánlivě rozšířil stejně jako zapuštění dolní části výklopné stěny hluboko do zadního nárazníku. Výrazným odlišujícím prvkem modernizovaného vydání je také rozměrné sklo (na přání) ve výklopné stěně. Zájemci o T6 v provedení Transporter se nemusejí obávat snížení vnitřního prostoru, protože optické rozšíření vozidla na úkor výšky je způsobeno pouze geniálně upraveným designem.

Uvnitř

Wolfsburský výrobce také provedl změny v prostoru pro posádku. Nejnápadněji působí přístrojová deska zdůrazňující horizontální linie. Na jejím povrchu se však nacházel velký jednodílný plastový díl, který měl uprostřed prohlubeň na drobnosti a dokumenty do formátu A5. Na straně spolujezdce se nacházely dvě velké schránky, přičemž jedna z nich může být vyplněna na přání dodávaným airbagem.

Uprostřed desky se nacházel velký pětipalcový dotykový displej se zábavným využitím. Patří mezi prvky na přání stejně jako kvalitní rádio s CD/MP3 přehrávačem a čtveřicí reproduktorů vpředu. Hudbu jsme si také pouštěli díky příplatkovému USB rozhraní, k dispozici ještě byl konektor aux-in. Součást rádia také tvořil slot na SD kartu, čímž zkoušený Transporter nabízel všechny přístupu pro externí zařízení kromě masivně opouštěné CD mechaniky.

T6 v Euro 5+

Jelikož Transporter registrovaný v kategorii N1 ještě nepodléhal šesté úrovni emisí, vystačil si s motorem 2.0 TDI ve specifikaci Euro 5+. Ten nepoužívá ke snížení oxidů dusíku systém vstřikování AdBlue, ale NOx vznikající při vysokých teplotách redukuje recirkulací výfukových plynů.

Zkoušený motor o výkonu 103 kW používal jedno turbodmychadlo a pro maximální celkovou hmotnost 2,8 tuny stačil. Jde o nejsilnější variantu osazenou jedním turbodmychadlem (62, 75 a 103 kW), v nabídce ještě najdeme BiTDI s dvěma dmychadly a výkonem 132 kW. Tento motor navzdory pěkným parametrům však vykazuje větší než předpokládanou žízeň, proto zájemcům o provedení přes 103 kW doporučujeme novou jednotku EA 288 Euro 6 s maximem 150 kW.

Zkoušený čtyřválec o 103 kW a zejména 340 N.m je roky provozu osvědčený agregát a rovněž tentokrát jsme s ním byli zcela spokojeni. Slušný tah kombinoval s naftovým nárokem 7,1 l/100 km, což je pro profesionálního provozovatele zásadním bonusem. Řidič si nebude muset dělat starosti s doléváním činidla AdBlue, které souvisí s požadavkem Euro 6, který pro užitková vozidla N1 do 3,5 tuny celkové hmotnosti přijde na podzim letošního roku. Nový požadavek více neomezí množství a počet pevných částic, ale výrazně redukuje oxidy dusíku. Proto změna nastane pouze ve vstřikování činidla AdBlue, které používají všechny osobní verze řady T6, protože od začátku září již nelze registrovat osobní vozidla Euro 5.

Elektronické pomůcky

S příchodem řady T6 přišlo do vozidla více elektroniky. Kromě povinných prvků jako ABS, stabilizačního systému a kontroly tlaku v pneumatikách dostala užitková verze do vínku mnoho dalších pomocníků. Najdeme je spíše v osobních provedeních Caravelle a Multivan, ale na přání mohou přispět k bezpečí a pohodlí i v Transporteru. Patří mezi ně adaptivní tempomat, asistent nouzového brzdění a sledování únavy řidiče. My jsme vyzkoušeli zejména ten poslední, protože jsme vláčnou jízdou simulovali unaveného řidiče. Během dvaceti kilometrů jsme dvakrát obdrželi výzvu k odpočinku.

Podvozek

Zkoušený Transporter používal upravené nezávislé zavěšení zadních kol, což má v řadě T6 význam pro začlenění progresivních tlumičů pro model Multivan. Proč však výrobce zařadil do ryze užitkového modelu soudkovité vinuté pružiny? Importér nám sdělil, že výrobce používá tyto vinuté pružiny v závislosti na modelu. Tím zdůrazňuje buď nosnost vozidla, nebo progresivní charakteristikou maximalizuje pohodlí například v Multivanu.

Plusy

  • Úsporný motor
  • Komfort jízdy
  • Elektroničtí pomocníci

Minusy

  • Start-stop systém ve standardu

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 TDI
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem válců (cm3) 1968
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Emise CO2 (g/km) 193
Emisní norma Euro 5+
Největší výkon (kW/min-1) 103/3500
Točivý moment (N.m/min-1) 340/1750
Převodovka šestistupňová manuální
Pohon předních kol
Nejvyšší rychlost (km/h) 173
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 12,2
Spotřeba paliva (l/100 km) 8,8/5,8/6,9
Délka/šířka/výška (mm) 4904/1904/1990
Objem náklad. prostoru (m3) 5,8
D/š/v náklad. prostoru (mm) 2572/1692/1410
Šířka mezi podběhy (mm) 1244
Rozvor (mm) 3000
Provozní hmotnost (kg) 1785
Celková hmotnost (kg) 2800
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 2500
Objem nádrže paliva (l) 80
Cena vozu (Kč bez DPH) 563 081*
* akční nabídka
Spolupracujeme s TipCars.com
Evropané nakupují čím dál více nových aut, Češi naopak méně Evropané nakupují čím dál více nových aut, Češi naopak méně

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v…

Trump vypadal vedle Putina ponížený a slabý, kritizují americká média Trump vypadal vedle Putina ponížený a slabý, kritizují americká média

Americký prezident Donald Trump zašel na summitu v…

Nejdříve za volant, teď do kokpitu. Saúdská Arábie dovolí ženám pilotovat letadla Nejdříve za volant, teď do kokpitu. Saúdská Arábie dovolí ženám pilotovat letadla

Ženám v Saúdské Arábii se letos poprvé otevře letecká…

Z Penty je kvůli nové trase metra předvolební terč, říká manažer skupiny David Musil Z Penty je kvůli nové trase metra předvolební terč, říká manažer skupiny David Musil

Výstavba kolem stanic plánovaného metra D představuje…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak…

Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video) Šílená logistika závodů Formule 1. Podívejte se do zákulisí! (video)

Kolotoč Formule 1 je neuvěřitelně nabitý. Zamýšleli jste…

 



Tradiční Transportersraz na vlastní kůži: Takhle paří téčka! Tradiční Transportersraz na vlastní kůži: Takhle paří téčka!

Zúčastnili jsme se srazu užitkáčů od Volkswagenu,…

VW spolupracuje s Applem. Mají postavit autonomní Transporter VW spolupracuje s Applem. Mají postavit autonomní Transporter

Není to sice oficiální, ale automobilka Volkswagen už prý…

 



 
Pamatujete pohonné jednotky PRV? Globální V6 měl být původně osmiválcem!

Pamatujete pohonné jednotky PRV? Globální V6 měl být původně osmiválcem!

Dnes 08:00

Dlouhých 24 let figuroval pod kapotami mnoha větších evropských vozů motor označený PRV. Pod trojicí písmen se však za ta léta ukrývala celá rodina různorodých agregátů.




Blesk.cz

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku Peake a velké drzosti

Exministr dopravy Dobeš: O úplatcích, Bártovi, tlaku…

Bývalý ministr dopravy za Věci veřejné a později strany LIDEM Pavel Dobeš se pokouší o politický návrat. Loni na…

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Tajemství otce vévodkyně Meghan: Jak přišel k 16 milionům?

Otec vévodkyně Meghan (36) si nechal zaplatit tučnou sumu za nafocení naaranžovaných snímků a nevynechá jedinou…

 

iSport.cz

Maradona už vládne v Brestu: obří džíp i prsten, těší se na Lukašenka

Maradona už vládne v Brestu: obří džíp i prsten,…

Legendární argentinský fotbalista Diego Maradona se dnes oficiálně ujal funkce předsedy Dinama Brest. Fanouškům…

Byli jsme u chorvatských oslav! Modřič potěšil malého fanouška

Byli jsme u chorvatských oslav! Modřič potěšil…

PŘÍMO ZE ZÁHŘEBU | Chorvatský Záhřeb v pondělí zažil erupci národní hrdosti a nadšení. Více než půl milionu lidí…

 

Reflex.cz

Kontroverzní reklama představuje Norsko jako zemi „fjordů a pohlavní nemoci“

Kontroverzní reklama představuje Norsko jako zemi…

Na hlavním železničním nádraží v Oslu se v minulých dnech objevila kontroverzní reklama na kondomy, která…

I povislá prsa jsou nádherná! Chidera Eggerue bojuje proti stereotypizaci ženského těla

I povislá prsa jsou nádherná! Chidera Eggerue bojuje…

Teprve třiadvacetileté bloggerce a nyní také spisovatelce Chideře Eggerue se v zahraničních médiích dostává čím…