22.2. 2016 Ladislav Černý

Volkswagen Transporter T6 Van 2.0 TDI: Podstatné i fajnové

 

Vyzkoušeli jsme nové vydání skříňové dodávky v exkluzivním lakování a s retro poklicemi kol. Co nového nás čekalo?

Šesté vydání modelu T6 přišlo v případě Transporteru s výraznou změnou tváře. Jakkoli nejde o přínos v užitkovém smyslu, majitelé tzv. tunových dodávek umí velmi ocenit také vzhled. Posun výrazu přídě k ještě agresivnějším linkám kopíruje požadavek či spíše projev doby. Díky novým světlometům, mřížce chladiče i nárazníku T6 výrazně „přitvrdila“. Výrobce u ní navíc zdůraznil vodorovné linky v předním nárazníku, čímž vozidlo opticky narostlo do šířky a snížilo se. Tento krok se nám velmi líbil.

Retrobarvy

Zkoušené užitkové provedení nové řady T6 budilo na silnici velkou pozornost. Bíločervené lakování okořeněné osmnáctipalcovými koly z lehké slitiny v retro stylu vytvořily spolu s lakem karoserie celek, kvůli kterému se řidiči některých kabrioletů či luxusních sedanů nejvyšší třídy zpozdili při rozjezdu z křižovatky. Bylo až legrační pozorovat, jak někteří řidiči dávající najevo své ego skrze vybrané modely, jednoduše zírají na „obyčejnou“ dodávku. Pravda, zcela obyčejná nebyla, protože zájemce o toto lakování musí sáhnout hlouběji do kapsy. Je totiž k němu (47.443 Kč bez DPH) třeba přiobjednat lakované nárazníky (15.373 korun bez daně) a lakovaná vnější zrcátka a kliky za 1114 Kč bez DPH. Celkem tedy tato paráda týkající se jen lakování vyjde na 63.930 Kč bez DPH.

Výrazně horizontální ladění měla také záď s novými sdruženými svítilnami ve stylu připomínajícím ty předchozí používané v Multivanu. Velký prolis v oblasti registrační značky vůz zdánlivě rozšířil stejně jako zapuštění dolní části výklopné stěny hluboko do zadního nárazníku. Výrazným odlišujícím prvkem modernizovaného vydání je také rozměrné sklo (na přání) ve výklopné stěně. Zájemci o T6 v provedení Transporter se nemusejí obávat snížení vnitřního prostoru, protože optické rozšíření vozidla na úkor výšky je způsobeno pouze geniálně upraveným designem.

Uvnitř

Wolfsburský výrobce také provedl změny v prostoru pro posádku. Nejnápadněji působí přístrojová deska zdůrazňující horizontální linie. Na jejím povrchu se však nacházel velký jednodílný plastový díl, který měl uprostřed prohlubeň na drobnosti a dokumenty do formátu A5. Na straně spolujezdce se nacházely dvě velké schránky, přičemž jedna z nich může být vyplněna na přání dodávaným airbagem.

Uprostřed desky se nacházel velký pětipalcový dotykový displej se zábavným využitím. Patří mezi prvky na přání stejně jako kvalitní rádio s CD/MP3 přehrávačem a čtveřicí reproduktorů vpředu. Hudbu jsme si také pouštěli díky příplatkovému USB rozhraní, k dispozici ještě byl konektor aux-in. Součást rádia také tvořil slot na SD kartu, čímž zkoušený Transporter nabízel všechny přístupu pro externí zařízení kromě masivně opouštěné CD mechaniky.

T6 v Euro 5+

Jelikož Transporter registrovaný v kategorii N1 ještě nepodléhal šesté úrovni emisí, vystačil si s motorem 2.0 TDI ve specifikaci Euro 5+. Ten nepoužívá ke snížení oxidů dusíku systém vstřikování AdBlue, ale NOx vznikající při vysokých teplotách redukuje recirkulací výfukových plynů.

Zkoušený motor o výkonu 103 kW používal jedno turbodmychadlo a pro maximální celkovou hmotnost 2,8 tuny stačil. Jde o nejsilnější variantu osazenou jedním turbodmychadlem (62, 75 a 103 kW), v nabídce ještě najdeme BiTDI s dvěma dmychadly a výkonem 132 kW. Tento motor navzdory pěkným parametrům však vykazuje větší než předpokládanou žízeň, proto zájemcům o provedení přes 103 kW doporučujeme novou jednotku EA 288 Euro 6 s maximem 150 kW.

Zkoušený čtyřválec o 103 kW a zejména 340 N.m je roky provozu osvědčený agregát a rovněž tentokrát jsme s ním byli zcela spokojeni. Slušný tah kombinoval s naftovým nárokem 7,1 l/100 km, což je pro profesionálního provozovatele zásadním bonusem. Řidič si nebude muset dělat starosti s doléváním činidla AdBlue, které souvisí s požadavkem Euro 6, který pro užitková vozidla N1 do 3,5 tuny celkové hmotnosti přijde na podzim letošního roku. Nový požadavek více neomezí množství a počet pevných částic, ale výrazně redukuje oxidy dusíku. Proto změna nastane pouze ve vstřikování činidla AdBlue, které používají všechny osobní verze řady T6, protože od začátku září již nelze registrovat osobní vozidla Euro 5.

Elektronické pomůcky

S příchodem řady T6 přišlo do vozidla více elektroniky. Kromě povinných prvků jako ABS, stabilizačního systému a kontroly tlaku v pneumatikách dostala užitková verze do vínku mnoho dalších pomocníků. Najdeme je spíše v osobních provedeních Caravelle a Multivan, ale na přání mohou přispět k bezpečí a pohodlí i v Transporteru. Patří mezi ně adaptivní tempomat, asistent nouzového brzdění a sledování únavy řidiče. My jsme vyzkoušeli zejména ten poslední, protože jsme vláčnou jízdou simulovali unaveného řidiče. Během dvaceti kilometrů jsme dvakrát obdrželi výzvu k odpočinku.

Podvozek

Zkoušený Transporter používal upravené nezávislé zavěšení zadních kol, což má v řadě T6 význam pro začlenění progresivních tlumičů pro model Multivan. Proč však výrobce zařadil do ryze užitkového modelu soudkovité vinuté pružiny? Importér nám sdělil, že výrobce používá tyto vinuté pružiny v závislosti na modelu. Tím zdůrazňuje buď nosnost vozidla, nebo progresivní charakteristikou maximalizuje pohodlí například v Multivanu.

Plusy

  • Úsporný motor
  • Komfort jízdy
  • Elektroničtí pomocníci

Minusy

  • Start-stop systém ve standardu

TECHNICKÉ PARAMETRY
Motor 2.0 TDI
Typ přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem válců (cm3) 1968
Chlazení kapalinou
Vstřik paliva common rail
Emise CO2 (g/km) 193
Emisní norma Euro 5+
Největší výkon (kW/min-1) 103/3500
Točivý moment (N.m/min-1) 340/1750
Převodovka šestistupňová manuální
Pohon předních kol
Nejvyšší rychlost (km/h) 173
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) 12,2
Spotřeba paliva (l/100 km) 8,8/5,8/6,9
Délka/šířka/výška (mm) 4904/1904/1990
Objem náklad. prostoru (m3) 5,8
D/š/v náklad. prostoru (mm) 2572/1692/1410
Šířka mezi podběhy (mm) 1244
Rozvor (mm) 3000
Provozní hmotnost (kg) 1785
Celková hmotnost (kg) 2800
Hmotnost nebrzděného přívěsu (kg) 750
Hmotnost brzděného přívěsu (kg) 2500
Objem nádrže paliva (l) 80
Cena vozu (Kč bez DPH) 563 081*
* akční nabídka
Spolupracujeme s TipCars.com
Dokončili jsme největší obojživelné letadlo na světě, ohlásili Číňané Dokončili jsme největší obojživelné letadlo na světě, ohlásili Číňané

Čína po sedmi letech práce dokončila výrobu největšího…

Provozovatel Alberta se sloučil s Delhaize, musí prodat obchody v USA Provozovatel Alberta se sloučil s Delhaize, musí prodat obchody v USA

Nizozemská maloobchodní společnost Ahold a belgická…

Orbán ocenil Trumpovy bezpečnostní návrhy jako vzor pro Evropu Orbán ocenil Trumpovy bezpečnostní návrhy jako vzor pro Evropu

Maďarský premiér Viktor Orbán dnes řekl, že díky svým…

Umělá inteligence Googlu zjistila, jak ušetřit za elektřinu v datacentrech Umělá inteligence Googlu zjistila, jak ušetřit za elektřinu v datacentrech

Velká datacentra denně spotřebují ohromné množství…

 
 






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nechcete tento Tatraplan? Najeto 40 tisíc km, 600 000 Kč stačit nebude Nechcete tento Tatraplan? Najeto 40 tisíc km, 600 000 Kč stačit nebude

Nedávno jsme psali o Tatře 603, která je na prodej v…

Willys MB (1941 - 1945/1968): Jak vlastně vzniklo jméno Jeep? Willys MB (1941 - 1945/1968): Jak vlastně vzniklo jméno Jeep?

Lehké průzkumné vozidlo automobilek Willys a Ford značně…

 




Volkswagen Transporter T6 Kombi 2.0 TDI: Osm pohodlných Volkswagen Transporter T6 Kombi 2.0 TDI: Osm pohodlných

Nové vydání Transporteru v osobním provedení pro osm…

Prodeje užitkových Volkswagenů rostou navzdory Dieselgate Prodeje užitkových Volkswagenů rostou navzdory Dieselgate

Do užitkových aut vznětový motor tak nějak patří.…

 

Související články
VW Crafter: Nová dodávka vlastního vývoje se začíná odhalovat VW Crafter: Nová dodávka vlastního vývoje se začíná odhalovat

Novou generaci crafteru si Volkswagen vyvinul už bez…

Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu Volkswagen Caddy Maxi 2.0 TDI Trendline Euro 6: Pro pohodu

Do redakčního testu jsme vzali modernizované Caddy s…

 



 
Frajírci v Porsche šikanovali cyklistu. Všechno zarazilo ozbrojené komando (video)

Frajírci v Porsche šikanovali cyklistu. Zarazilo je ozbrojené komando (video)

Dnes 12:35

Arogance posádky Porsche Cayenne je do nebe volající, všem výtečníkům ale spadly hřebínky poté, co si je vzalo do parády ozbrojené komando.




Blesk.cz

Do Česka vtrhnou bouřky, sledujte je na radaru. Hrozí rozvodnění řek

Do Česka vtrhnou bouřky, sledujte je na radaru.…

Na jihu a západě Čech se od sobotního odpoledne do nedělního večera budou vyskytovat silné bouřky.

Ódinovi vojáci by měli dnes projít Teplicemi. Experti varují před domobranami

Ódinovi vojáci by měli dnes projít Teplicemi.…

Inspirovali se finskou domobranou a říkají si Ódinovi vojáci. Chtějí údajně bránit Česko před imigranty a…

 

iSport.cz

Kuriózní pohár: Matušovičova show v kabině i zapomenuté prodloužení

Kuriózní pohár: Matušovičova show v kabině i…

První zápas nové sezony a hned přehmat rozhodčího. V utkání předkola MOL Cupu, tuzemské pohárové soutěže, mezi…

Vacek bez práce: Odmítl Gliwice, Sparta ho nechce, tak jezdí do Vlašimi

Vacek bez práce: Odmítl Gliwice, Sparta ho nechce,…

Ještě před pár měsíci usiloval o polský titul a účast na EURO 2016, jenže teď je bez angažmá a trénuje s…

 

Reflex.cz

Je zbabělé tvrdit, že terorismus v Evropě většinou nesouvisí s islámem. Opak je pravdou

Je zbabělé tvrdit, že terorismus v Evropě většinou…

Za pouhých 8 dní se odehrály v Evropě tři vražedné útoky na civilisty. Na promenádě v Nice, ve vlaku u Würzburgu…

Svět má dalšího nejsmutnějšího polárního medvěda. Trpí v Číně v obchodním centru

Svět má dalšího nejsmutnějšího polárního medvěda.…

  Před několika dny informoval Reflex o případu polárního medvěda Arutura, který v argentinské zoologické…