Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen ukončí výrobu Kombi v Brazílii limitovanou edicí 600 vozů

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
Automobilka Volkswagen se rozhodla v Brazílii ukončit produkci legendárního modelu Kombi, který je nejdéle vyráběným vozem na světě.

Výroba předchůdce dnešního Volkswagenu Transporter začala v Jižní Americe v září 1957. K ukončení brazilské produkce připravila automobilka limitovanou edici 600 vozů Kombi Last Edition určenou výhradně pro tamní trh.

Kombi je prvním modelem, který Volkswagen začal vyrábět v Brazílii. Mezi hlavní důvody úspěchu modelu T2 nazývaného také "Bus" patří funkční design, obrovský objem zavazadlového prostoru a mnohostranné použití. Původně vznikl jako derivát legendárního modelu Brouk.

Speciální závěrečnou edici nabízí automobilka Volkswagen od srpna za 85.000 brazilských realů, tedy v přepočtu nějakých 680.000 korun. Vozidla budou dodána zákazníkům včetně certifikátu autentičnosti od výrobce a identifikační plakety na přístrojové desce s pořadovým číslem.

Speciální edice nabízí exkluzivní prvky výbavy, jako je dvoubarevné lakování karoserie, luxusní úprava interiéru a stylistické detaily připomínající různé verze, jež byly od roku 1957 v Brazílii vyráběny.

Kombi Last Edition má modrý lak, s nímž kontrastuje bílá barva střechy, střešních sloupků a nárazníků. Nostalgický charakter dodávají vozu pneumatiky s bílými bočnicemi. Zvláštní pozornost byla věnována interiéru modelu, v němž cestující naleznou například závěsy z modré tkaniny na zadním a bočních oknech.

Automobil pohání motor o objemu 1,4 litru spalující benzin nebo etanol. O přenos točivého momentu na kola se stará čtyřstupňová mechanická převodovka.

Palubní přístroje s rychloměrem uprostřed a palivoměrem na pravé straně jsou odlišeny sítotiskovou úpravou, která přebírá tradiční design Kombi. Audiosystém s přehrávačem MP3 je osvětlen červenými diodami a nabízí vstupy AUX a USB. Uvnitř odkládací schránky před sedadlem spolujezdce nalezne hrdý majitel vozidla návod k obsluze v pamětní vazbě.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (10)
Avatar - Barrichello
29. 8. 2013 12:29
Re: Nejdéle vyráběný je Defender!
Tím pádem Jeep Wrangler je přímým následníkem Willysu a Landrover nemá šanci >:D
28. 8. 2013 21:49
Re: Nejdéle vyráběný je Defender!
No, asi budete mít pravdu, ale to stejně nic nemění na tom, že řada automobiových fandů, majitelů a nakonec i výrobce se u Defíka hlásí k tomu, že to auto je přímým pokračovatelem modelu, představeného v roce 1948.
P.S. Defendera jsem řídil několikrát a vždy to byl skvělý zážitek. To auto prostě miluju!
Avatar - EauRouge
28. 8. 2013 19:47
Re: Nejdéle vyráběný je Defender!
Základní technický koncept není relevantní - Toyota Landcruiser také používá stále rám a motor vpředu, ale rozhodně není stejný jako původní serie 20. Plus i další věci které zmiňujete nesedí, porovnejte si serii 1 s Defenderem. Vždyť právě na přístrojové desce je to nejvíce poznat, stačí se podívat na interiér Defa z roku 2004 a současného - a to vůbec nezmiňuji rozdíl od první serie, který je markatní. Stějně markatní jako právě proporce karoserie - serie 1 měla typický zapadlý čumák s nízkou kapotou, což vůbec Defender nemá, ten má vše v jedné linii. Nehledě na to že stojí na jiném půdoryse - serie jedna je kratší nižší užší a nesedí na současné 90/110/130 šasi protože původně byl 80 a 100 palcový rozchod.
Mezigenerační podobnost je tu velká, ale nejsou to stejná auta. Jezdil jsem s nimi dlouho a jednoho doma mám, tudíž jsem si rozdíly ošahal na vlastní kůži.
28. 8. 2013 15:06
Re: Nejdéle vyráběný je Defender!
Nesouhlasím, základní technický koncept (podvozkový rám, umístění motoru, volantu, přístrojové desky, tvary a proporce hliníkové karoserie aj.) se od roku 1948 v zásadě nezměnilo. Já vím, že v roce 1983 to auto dostalo pružiny místo litových per a širší rozchod kol, technická návaznost na předchůdce je ale podle mého názoru přesto plně dostačující k tomu, aby se dalo mluvit o jedné typové řadě. Je to naprosto zásadní rozdíl třeba od Toyoty Corroly, jejíchž x generací mají společné opravdu jen jméno... Konec konců, ten brazilský busík už má taky spoustu dílů, kterými se od originálu výrazně liší, třeba vodou chlazený motor...
Avatar - EauRouge
28. 8. 2013 13:07
Re: Nejdéle vyráběný je Defender!
To co píšete není tak úplně pravda. Současná podoba Defenderu vychází z evoluce z roku 1983. Tato evoluce se nedá rozhodně označit za minimální změny. Současný defender má s původní první sérií společnou jen základní siluetu a koncepci pohonu. Laik by možná mohl zaměnit sérii III.(od roku '71) se současnou podobou Defenderu, i když masivní profilování přídě je dost typický znak jak třetí tak i dvou předchozích sérií.
Minimálními změnami o kterých píšete procházel Defender právě od roku 1983, jako obměny motorů a převodovek a v posledních letech i interiéru.
Tudíž se Defender prodává "jen" 30 let, a pokud bych byl hnidopich, tak bych řekl že název "defender" vznikl až na přelomu 80. a 90.let.
Jinak asi musím souhlasit se Sleeperem, protože Morgan 4/4 se vyrábí tuším od roku 1955, takže je nebo brzy bude nejdéle vyráběným vozem.