ale tentokrat ok... rozumny krok.... podla mna 9stupnov je ozaj realne maximum ktore este moze priniest aspon aku tu vyhodu... aj ked stale tvrdim ze realne dobre poskladana 6stupnova automatika musi s prehladom stacit.... zdasa ze utahovanie opaskov v koncerne prave zacalo ...
Neustale sa tu vedu reci o tom, ze ten-ktory motor ma uzasnu linearnu charakteristiku a siroke spektrum vyuzitelnych otacok. Lenze potom nechapem, preco sa k nemu musi davat prevodovka so 7, 8 ci 9 stupnami.
Nedavno som mal pozicaneho rapida so 7st. DSG, a nevychazal som z udivu: ked som sa pohynal na krizovatke a chcel odbocit, tak kym som dokoncil odbocenie (ani 50 metrov som este nestihol prejst), DSG uz radilo zo 4 na 5. Naco, preboha? Naco takto nasekane prevody jeden vedla druheho?
je to podobne ako na bicykli.... realne ti tam staci 18 prevodov aby si nasiel ten idealny prevod do kazdeho terenu ... netreba mat 40 prevodov ( a milion pastorkov nasekanych vzadu ) z ktorych sa stejne 15 prevodov prekryva s tymi ktore mas na tom 18 prevodovom bajku....
pride mi ze mat cim viac prevodov je uz skor taky len moderny marketingovy tah kde bola logika opat "zahnana kdesi do kuta" .... a zvitazila kvantita
Pokud se týká automobilových převodovek, záleží také na vlastní charakteristice příslušného motoru. Byly doby, kdy pohodlně stačily 3 stupně (a motory, kdy se 1. a 2. stupeň používal prakticky jen pro rozjezd). Ideál je ovšem co nejvíce stupňů, aby motor mohl pracovat co nejdéle v pásmu ideálních otáček. Potom je ve hře ještě ekonomika konstrukce a výroby, unifikovatelnost (možnost použití k více motorům jen s odlišnými programy-software) a účinnost.
Já souhlasím, že z pohledu na charakteristiky prakticky všech současných sériových motorů pro běžné užití stačí 6 stupňů a 7 mi už přijde jako zbytečný luxus.
Nesouhlasím ovšem s přirovnáním k jízdnímu kolu. Asi nejsi cyklista nebo jen velmi amatérský. Počet hypotetických stupňů u kola které má vpředu 3 převodníky a vzadu kazetu s 10ti kolečky je sice 30 možných převodů, ale nejde je reálně využívat. Problém je v přílišném křížení řetězu, prostě to nefunguje a i když to zařadíš, tak ničíš jak řetěz tak i trochu ta kolečka. Takže na největší převodník 3 max.4 nejmenší kolečka, na prostřední max.5 prostředních a na nejmenší 3 max. 4 největší kolečka vzadu. Rázem máš "jen" 11 max. 13 využitelných převodových stupňů a kdybys jezdil na kole trochu víc, poznal bys, že i to je někdy málo.
podla mna tiez tych 6 stupnov realne staci.... ja dokonca jazdim obcas aj s 5st automatom a nestazujem sa .... neviem si predstavit ten neskutocny frmol zeby to malo sustavne radit a mat milion stupnov.... taktiez to nevidim ako vyhru co do zivotnosti mat co najviac stupnov...... s tym bajkom to nemozes brat doslovne... slo o akysi metaforicky priklad.... inak dnes by som sa nazval uz ani nie ze amatersky ale skor rekreacny cyklista ... ;-) ...
principalne vies co som chcel napisat .....co si budeme klamat... bike nie je auto to vieme vsetci.... jasna vec..... inak ocenujem tvoj postoj...... a aj pevne nervy ;-):yes:
Vidíš, já se kolečkům navíc nebráním. přechod od šesti k osmi u ZF znamenal snížení spotřeby o 1,5 a možná i dva litry. takže co je na tom špatného? když to bude fungovat, ať má klidně stupňů patnáct.
No, nevím, neměl jsem možnost to exaktně porovnat v totožném autě jako ty. Ale 2 litry ? Konečný nejvyšší převod nebývá těžší, jen je spektrum víc rozkouskované. Když mi to zařadí šestku při klidné jízdě v cca 1100-1200 ot/min. což je nějakých 60-65 km/h, nevěřím moc těm dvěma litrům. Vem ale v úvahu i vyšší výrobní náklady a tím i cenu a víc cyklů vlastního přeřazení, které není zrovna ideální a žádoucí režim provozu. Pomíjím zvýšenou komplikovanost a tím i vyšší riziko problémů a kdo ví, jak je to s hmotností. I méně někdy bývá více.
To si to nějak moc idealizuješ. Nevím proč by měl 8 kvalt ušetřit 1,5 litru oproti 6 kvaltu. To by moje Oktávka s 8 kvaltem v automatu měla hypoteticky jezdit za 4 litry. To by bylo hodně pěkný. >:D
uvedl jsem svoji zkušenost s 335i, samozřejmě to bude u aut s nižší spotřebou míň...
s Focusem 1,6 TDCI jsem jezdil týden v rámci rychlostních limitů a spotřeba byla 4,5 litru...
Je to důsledek tlaku na nesmyslně nízké emise. Navíc, prodražuje se výroba, emise se stejně měří šejdrem, takže auto vypouští vícero, jak deklarují a navíc motor se dusí ve vlastních spalinách a brzo zkape...
Já mám 7G-Tronic, s kterým jsem najezdil tak cca 200 000 a nedávno jsem zkoušel 8° Geatronic ve Volvu. Ani převodovka jedna není špatná, převody hážou neznatelně, ale když jsem teď pár dní jezdil s Mazdou, která má obyč 6° automat, tak se mi s ním jelo nejlíp. Časté řazení může být sebelíp vymakané a utlumené, ale poznat to jde vždycky a příjemné to není.
V autech ano. Ale já jsem reagoval na skútry a tam stále řemeny dominují.
Řetěz skutečně déle vydrží, možná i méně prokluzuje, ale hlavně dokáže přenést daleko vyšší výkon. Je ale také několikanásobně dražší a vlastní převodovka je také podstatně dražší a i komplikovanější. Opět ve srovnání s primitivním skútrovým variátorem. Tam je jen řemen, dvě řemenice, šest válečků, reakční pružina a hotovo.
Nemůžete si stěžovat na Yarise s CVT? Snad vám to u Toyoty nezakázali? >:-[];-)
Mimochodem, když jsem napsal "pořádné" auto, zrovna na auto typu/velikosti Yarise jsem opravdu nemyslel. :-)
No, na jednu stranu máš pravdu, ale na druhou stranu se o to konstruktéři marně snaží už plus mínus 60 let. Pro použití v osobních autech. CVT se zde uplatňuje velice obtížně a s problémy. Vyřešit uspokojivě účinnost, životnost, výrobní náklady a možnost přenášet i vyšší výkony je ta největší potíž. A pak je ve tu ještě ten projev, když chceš trochu víc jet. Bzzzzzzzzzzzzzzz a futr se nic moc neděje, ano je to jen pocit, ale blbej. ;-\
Je to asi podobné jako s tím Wankelem. Říká se tomu slepá ulička. :-)
Reálně je dle mého názoru u většiny aut optimálních 7 - 8 stupňů. Už ten osmikvalt řadí zbytečně moc často. Devítikvlatem jsem nejel, ale podle recenzí to řadí téměř neustále. Za mne je optimum sedm kvaltů.