Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.
To už bol taký problém narvať do auta ešte jeden valec? Dokonca ešte pri ikonickej GTI... Nebaví ma už ani len dočítať ten článok, lebo si myslím, že mal byť zaradený do rubriky KOSAČKY.
U téhle platformy se počítalo s tříválci, takže by mě vůbec nepřekvapilo, kdyby se jim tam čtyřválec nevešel (možná by se dalo říct, že tříválce byly vyvinuty pro tuhle platformu a pro rozprostření nákladů je pak strčili i do dalších aut).
U této velikosti mi R3 nepřekáží, rozhodující bude jízda, mám spíš obavu z těch "ultra nízkoprofilových" 17" pneu, 16" by asi bylo na okresky vhodnější. Uvidíme co bude v základu a hlavně kolik to bude stát, mělo by to být výrazně! méně, než odcházející Polo GTI.
Když jsem viděl "startuje", tak jsem myslel, že jde o prostřední výbavu. Tak jsem chtěl napsat, že si umím představit tak 370. Německá cena se bude odhadovat snáz; v ČR nikdy nevíš, jak moc dovozce srazí ceník (a co případně vynechá z výbavy). Šel jsem se podívat, kolik že to v ČR stojí nejvyšší výbava, z které GTI nejspíš vyjde, a koukám, že těch 303 je high, prostřední český konfigurátor neukazuje. V Německu stojí 1,0 TSI v high 14 tisíc euro.
Sto tisíc za 19 kW mi přijde řádně přitažené za vlasy. To je zhruba rozdíl mezi 110 kW 1,5 TSI Highline a GTI u Golfu (v Německu), tedy +59 kW (když šel G7 na trh, tak jsi v běžných zážehových motorizacích v ČR platil cca. dva tisíce za každý další kW).
400 je reálná možnost v Německu, ale v ČR, když nebudou mít u dovozce špatnou náladu, by to mohlo být za 340. Záleží, jak moc se bude lišit výbava.
Tříválec v malém GTI je Bohu žel poplatný své době. Jak se tu už píše, Fiesta jej bude mít také, a to bude mnohem větší auto.
Mě se při čtení článku spíše zhosťuje nostalgie... Měl jsem kdysi Golfa GTI MK2 (motor KR - 1.8 16V 102 kw). Dodnes mě štve, že jsem ho tehdy nahradil novějším Passatem. Byl by to dnes perfektní sleeper ;-\ Hold na některé věci příjde později.
Tak ber to tak, bylo to de facto lehounké auto, na dnešní dobu, tuším, že 950 kg? Maximálka 225 km/h, zrychlení na "kilo" už z hlavy nevím, ale za ty peníze to bylo fakt dobré a točivé auto. Jistě, odnože s přídomkem G a kompressorem lítaly ještě lépe, ale problémů měly docela dost...
Abych nechválil, brzdy a chlazení motoru stály v sérii za prd ;-)
Dík :yes: Buď jsem měl abnormálně dobře zajetý kus (po SO motoru), nebo mi ukazoval blbě tachometr, ale dal bych pracku do žhavého uhlí, že topka olizovala 225. Tenkrát nebyly navigace a ani mobily s GPS, aby to člověk porovnal. Budiž mu šrotoviště lehké ;-\
v tom odkaze je chyba v razvore... zrejme su tam prehodene cisla... 2475mm bude asi spravne ;-) ... inak pozeram ze tento golf II ma rozmery ako sucasne polo ... ci uz ide o razvor dlzku sirku vysku .. vsade je rozdiel doslova par mm... sranda ake je vlastne dnesne polo uz velke ;-) a to je pritom uz jedno z najmensich malych aut sucasnosti
inak golf II bol hodne sikovny prave rozmerovo a nizkou vahou... bohuzial dnesny novy G7 nema take caro uz ani nahodou ... uz mu proste chyba taka ta vizualna kompaktnost a akasi lahkost aku mal prave este golf II ...
Ale ano, co člověk, to názor a vůbec Ti ho neberu :yes: VR6 je asi pro mnohé větší ikonou, i když v težší trojce. Pokud se tedy bavíme o koncernu z podobné a lehce novější doby. Tenhle článek ve mě prostě evokoval emoce a MK2 byla dobrá auta, jednoduchá, kompaktní, poctivá...
Sice GTI té doby mělo pár, shora zmiňovaných chybek, možná ještě někdy blbnul "mechanický vstřik" (K/KE Jetronic), který zaměstnal hodně hlav, když byl problém - podobný systém používal, tuším i tehdejší Ford XR3 a slabší verze L4B? Jak říkám, bylo to fajn auto, a asi máš pravdu - perfektní sleeper by to snad pro mnohé až tak nebyl, ale za tehdejší vynaložené peníze a v dnešní době, fajn vozítko i vzpomínka na kompaktní a svižné auta té doby. Prostě se mě zhostila nostalgie a asi mi stačí málo, ale tohle auto bych opět chtěl v garáži (včetně Civica 5G 1.6 VTI) ;-)
G3 VR6 za nějakou extra ikonu nepovažuji, to spíš až G4 R32.
Co se týče druhé generace Golfu, tak tam byl dobový top sleeper, designově nenápadný, přitom přísně limitovaný (71 kusů), Golf II Limited (155kW/210 PS):
[odkaz]
Souhlas, v té době to nejvíc TOP, co mohli do kompaktu chlapci od VW nabídnout (G60, syncro...). Tohle auto nebylo téměř k sehnání tenkrát, natož v současnosti :yes: Ale to už jsme téměř na milionu ;-)