Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Up! – Na obzoru další verze

Miro Mihalik
Diskuze (17)
Už víme, že Volkswagen Up! není pouze designérským cvičením, ale zhmotněným faktem, který potvrzuje, že koncern VW si vzpomněl, jak se kdysi vyráběla levná auta. A že to myslí vážně, potvrdí další karosářské varianty.

Detlef Wittig, dosluhující šéf Škody, v rozhovoru pro Svět motorů řekl jasně: „Miniauto postavíme na základě konceptu Up!, jehož platforma je menší než u Fabie“. A jak se zdá, nebude to pouze třídveřový hatchback. Na tokijském autosalonu by VW mělo představit další, tentokrát pětidveřový model. Hned poté bude následovat hybridní model, který Volkswagen přiveze koncem roku na Los Angeles Auto Show (16. – 25. listopad)

Podobně jako originál, i další typy budou postavené podle stejného klíče – tedy motor vzadu, pohon zadních kol a místo pro čtyři cestující. Důvodem vzniku nových karosářských verzí je pochopitelný, Wolfsburg plánuje (v koordinaci s vedením v Ingolstadtu a Mladé Boleslavi) různé modely, mezi kterými bude, kromě malé Škody, také Audi A1. I to by mělo (jako hybrid) osvěžit expozici čtyř kruhů již v Tokiu.

Miro Mihalik
Diskuze (17)
3. 10. 2007 05:55
Re: Nový vietor
Presne tak. To je ako keď cukrár vyrába zákusky. Namieša úplne perfektný, sýtofarebný krém s výraznou chuťou, ale kým ho natrie na cesto, tak doňho zamieša ešte kilo margarínu. Výsledok je chutný, ale je to už len vyblednutý výsledok spracovania zaujímavého základu.
Neviem, niektorí to až tak neberú. Raz som skoro spadol zo stoličky, keď som v nejakom časopise čítal, že sériový Roomster je takmer zhodný so štúdiou, ktorá mu predchádzala a drobné zmeny sa týkali len "zreálnenie proporcií"...
2. 10. 2007 14:23
Re: Nový vietor
Jsme celkem vyškoleni starými škodovkami i starými fiaty, jaké problémy může koncepce motor vzadu znamenat. VW třeba našlo nějaký prima recept, na ten jsem zvědavý. Zatím vidím jen poměrně vysokou podlahu kufru vzadu, takže jsem dost skeptický k reálné velikosti nakládacího otvoru i ke kubatuře. Vpředu asi bude pro jistotu místo rezervy jenom adresa nejbližšího gumaservisu >:D. Ale zvědavý jsem tak jako tak - nejen na ten kufr :-)
2. 10. 2007 14:00
Re: Nový vietor
Iste, výnimka potvrdzuje pravidlo. Takmer vždy, keď si porovnám skice a reálny model, tak ten model mi začne pripadať mdlý a málo zaujímavý. U štúdií, pri ktorých sa o výrobe ani neuvažuje, je to menej markantné.
2. 10. 2007 13:29
Nový vietor
Že by vo Volfsburgu zavial nový vietor? Škoda, že sa nenašla aspoň skica štvordveráku. Držím Volkswagenu palce, konečne aj táto značka prichádza s niečím novým a neokukaným a nie ako zvyčajne až po funuse.

Je zaujímavé, ako väčšina dizajnérov skicuje každé auto s obrovskými kolesami a výrezmi blatníkov "úplne natesno", potom sa spraví reálny model, a hľa, 14" kolesá sa v aute akoby strácali, a všetko odrazu vyzerá markantne inak. Ešte som sa nestretol s konceptom, ktorý by v reáli vyzeral tak dobre ako predstava tvorcu na papieri.