Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Up se představí 22.srpna 2011 v Paříži

Ondřej Láník
Diskuze (8)
Světová premiéra nového miniauta se neodehraje na IAA ve Frankfurtu, ale na speciálním premiérovém večeru v Paříži.

Volkswagen potvrdil termín premiéry nového miniauta. Překvapením je zejména to, že automobilka vyveze světovou premiéru z Německa na západ, do Paříže, přestože Frankfurt nad Mohanem hostí v polovině září IAA - hlavní podzimní autosalon v Evropě.

Pondělní večer 22. srpna 2011 má být pro pozvané novináře velkolepou podívanou. V Grand Palais - secesním paláci v roku 1900 na břehu Seiny v centru Paříže - bude poprvé k vidění vůz z tzv. New Small Family, který má vznikat v bratislavském závodě Volkswagenu od letošního léta.

Na oficiální předběžné pozvánce je uvedeno, že premiéru má mít nový Volkswagen up!. Jestli je to definitivní označení sériového modelu ale zatím není jisté.

Francie patří k nejdůležitějším odbytištím malých vozů a miniaut, která nacházejí uplatnění právě v takových velkoměstech jako je Paříž. Volkswagen zatím nezveřejnil další podrobnosti o chystaném premiérovém večeru, ale zvolené místo naznačuje, že hodlá oslovit Francouze a konkurovat Upem zavedeným domácím mini-modelům Renaultu, Peugeotu a Citroënu. Dvojice značek skupiny PSA v současnosti připravuje novou generaci miniaut, která mají nahradit modely vyráběné v TPCA u Kolína. Dalším velkým konkurentem New Small Family je připravovaný Fiat Panda.

Zatímco na českém trhu tržní podíl minivozů vytrvale klesá (poptávka se přesunuje k malým autům a do nižší střední třídy), celoevropský trh nejmenších vozů roste a má růst i několik následujících let. Souvisí to s limity emisí a bonusovými programy, které vozidla s nízkou spotřebou již dnes v mnoha zemích zvýhodňují.

Nejprve hatchbacky

V první fázi, při uvedení do prodeje, se VW Group soustředí na hatchbacky. Nejprve bude v nabídce pouze třídveřové provedení (od podzimu 2011), v roce 2012 se na trh dostane pětidveřový model. Pravděpodobné je následné rozšíření o mikroMPV v roce 2013. Ve stejném roce přijde na trh elektrická verze Volkswagenu a Audi.

Pohon bude zajišťovat nejprve dvojice tříválců: Nový zážehový 1,0 l (44 kW) a vznětový 1,2 TDI (55 kW). Jako vrcholné provedení se později představí tříválcový motor 1,0 TFSI (63 kW). Čtyřválec 1,2 TSI by se do NSF měl vejít, neuvidíme jej však dříve než v roce 2012. Naopak další redukce počtu válců ze tří na dva není v tuto chvíli pravděpodobná.

Standardem bude ve všech případech ručně řazená pětistupňová převodovka (české výroby), velmi pravděpodobné je nasazení jednoduchého automatu (zřejmě robotizovaná převodovka).

Výroba: VW od srpna, SEAT a Škoda od října

Miniauto s interním označením New Small Family (NSF) se začne vyrábět už letos v létě, zřejmě v srpnu. Výroba nejmenších aut se značkou SEAT a Škoda naběhne dva měsíce poté, v říjnu 2011.

Domovským závodem bude Volkswagen Bratislava, ale koncernová strategie vnitropodnikové konkurence přisoudila výrobu komponent i dalším výrobním jednotkám v Evropě. Česká republika, resp. mladoboleslavský podnik, z toho vyšla nakonec jen se zakázkou na dodávky převodovek MQ100.

Ondřej Láník
Diskuze (8)
29. 6. 2011 13:52
Re: V.W.V.S.O.P.
Pozor, realita môže byť v niektorých ohľadoch krutá.
29. 6. 2011 13:51
Re: uz je to TRAPNE...
Aby si tým "koncernovým" vozom nebol nakoniec prekvapený. Pri súčasných tlaoch na cenu ide latka technickej dokonalosti dole aj u "koncernu"...
29. 6. 2011 07:22
Re: V.W.V.S.O.P.
Mne se na VW libi, ze maji zadani a dle nej jedou. HB tak vypada jako HB a ne jako napodobenina Avie 15, stylovka je fakt stylovka (CC) a kombi je proste kombi bez kecu o tom o kolik litricku ze ma vetsi kufr. No a mestske auto vypada jako mestske auto - kola v rozich, maximalizovany vnitrni prostor, chytry interier... Pritom se vevnitr nemusim koukat na odkryte plechy s nacvaknutym sedivym smradlavym plastem.
Osobne tipuju, ze horsi bude vyhled sikmo vpred kvuli malemu trojuhelnikovemu okenku (kde se, proboha, ta moda vlastne vzala?!), coz je spolecne vsem autum s timto resenim. A taky ta obrazovka, trcici z palubovky asi pujde do kytek, je to idealni kandidat na ulomeni.
Vedle retro petikila to bude pekna mestska moderna :yes:
28. 6. 2011 14:24
V.W.V.S.O.P.
Voči ti lezou z důlků. Konečně nastává v evropských metropolích jednadvacáté století. Konečně přijíždí auto v němž si budeš připadat větší než v zrcadle. Auto, které z tebe udělá městského eurokovboje. Co na tom, že nemáš na ceelesko? Důležité je, že dáš navždy vale zaplivanejm nástupním ostrůvkům, revizorům a kapsářům... budeš králem města, králem křižovatek, králem semaforů.

Slogan: Volkswagen LUPO, soukromé metro...

BRAVWO :yes:

P.S. frantíci se zvencnou... ;-)
28. 6. 2011 14:20
Re: uz je to TRAPNE...
Nevím odkaď se bere jistota zoufalců, že by NSF měla být nejlevnější variantou auta na trhu. Nikdy to nikdo neprohlašoval, jen si to mnozí tajně přáli, aby i oni jednou dosáhli na koncernový vůz.
No nic, stále tu máme korejce, frantíky a taloše. :-!