16.1. 2015

Volkswagen Užitkové vozy dodal v letošním roce 445.000 vozidel

 

Značka Volkswagen Užitkové vozy předala v roce 2014 zákazníkům po celém světě 444 900 vozidel. To odpovídá meziročnímu zvýšení o dvě procenta. Především v západní Evropě dodala společnost výrazně více vozidel než v předchozím roce, celkem 292 000 (+6,5 procenta). Nárůstu registrací v České republice o 12,3 % a potvrdila vedoucí pozici mezi importéry užitkových vozů.

Celosvětové výsledky

V roce 2014 odebrali zákazníci celkem 168 600 vozidel Volkswagen Transporter (2013: 156 300 vozů). Meziročně se tak zvýšil počet těchto vozidel dodaných zákazníkům o 7,9 procenta. Vysoká poptávka po tomto modelu vedla v létě 2014 k zavedení dalších směn ve výrobním závodě v Hannoveru.

Volkswagen Caddy potvrdil své dobré postavení 148 900 dodanými vozidly (2013: 146 600 vozů; +1,6 procenta). Kapacita výroby modelu Volkswagen Caddy byla přitom plně využita. Také Volkswagen Crafter zaznamenal s 49 200 dodanými vozidly výrazný nárůst oproti předchozímu roku (2013: 44 100 vozů; +11,6 procenta). Volkswagen Amarok naproti tomu utrpěl pokles o 12,2 procenta na 78 100 dodaných vozidel (2013: 89 000 vozů), zejména kvůli ekonomické krizi v Jižní Americe.

Výsledky v České republice

Také v České republice dosáhla značka Volkswagen užitkové vozy v loňském roce vynikajících výsledků. Podle statistik SDA bylo registrováno 4023 užitkových vozů Volkswagen včetně jejich osobních verzí (N1 + M1), což představuje meziroční nárůst 12,3 procenta a dosažení tržního podílu ve výši 18,0 procent. O oblibě užitkových vozů s logem Volkswagen svědčí odstup od druhého konkurenta v pořadí, který za stejné období loňského roku vykázal registrace ve výši 3148 vozů a podíl na trhu 14,1 procent.

Největší zájem byl mezi českými firmami a podnikateli tradičně o modely legendární řady T5 (Transporter, Multivan, Caravelle, California). Podle oficiálních registrací se zvýšil počet zákazníků, kteří se pro tuto modelovou řadu rozhodli, o 19,5 procent na celkových 1 848, což znamená posílení tržního podílu na 30,9 % a zvýšení náskoku před druhým konkurentem v segmentu. Druhým nejprodávanějším užitkovým vozem značky Volkswagen byl model Caddy, nabízený rovněž v rozmanitých variantách, kde registrace vzrostly na 1 507, což představuje nárůst o 5,6 procenta.

 









 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci Schwarzenbergův motýlek

TOP 09 změnila logo. V boji o voliče jí má pomoci…

TOP 09 změnila logo, zařadila do něj motiv motýlka, jakého nosí její čestný předseda Karel Schwarzenberg.…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…