Volkswagen v Ženevě 2007

Volkswagen v Ženevě 2007

 
 

Až po dlouhých třech a půl letech od premiéry aktuálního Golfu představil Volkswagen praktickou verzi Variant. Dosud se zákazníci museli spokojit s Variantem na bázi Golfu čtvrté generace nebo s vyšší alternativou na hranici MPV - Golfem Plus.

Golf Variant

Jméno Golf Variant se v nabídce Volkswagenu objevuje od roku 1993. Od té doby vzniklo více než 1,2 milionu kombi a v Ženevě se představí jeho třetí provedení, postavené na bázi Golfu páté generace.

Tisková zpráva výrobce uvádí, že zavazadlový prostor 4,56 m dlouhého Golfu pojme 690 l i v pětimístném uspořádání, ale s největší pravděpodobností jde o hodnotu objemu po střechu. Po sklopení zadních sedadel lze do nového Variantu naložit 1550 l zavazadel. Jeho koncernoví konkurenti - Octavia Combi i Altea XL - nabízejí v tomto směru více, 1620 l resp. 1604 l.

Design zádě nepřipomíná v tuto chvíli nic z nabídky Volkswagenu. Koncová světla z velké části zasahují do boků, tvar víka zavazadlového prostoru je tvarováním světlometů a nárazníku zasažen jen minimálně. Nízký práh zavazadlového prostoru je u nezatíženého vozu ve výšce 57 cm nad zemí.

Očekává se obdobná nabídka motorů jako u ostatních Golfů. V tuto chvíli je potvrzena dvojice turbodieselů 1,9 TDI PD (77 kW) a 2,0 TDI PD (103 kW), zážehový motor 1,6 (75 kW) a turbodmychadlem i kompresorem přeplňovaný motor 1,4 TSI (103 kW).

Volkswagen neopomněl připomenout, že slabší turbodiesel vystačí s 5,2 l nafty na 100 kilometrů jízdy v kombinovaném cyklu.

Součástí výbavy na přání všech verzí Golfu Variant bude výklopná průhledná panoramatická střecha. Se svou délkou 1,36 metru a šířkou 0,87 metru pokrývá podstatnou část interiéru vozidla, takže cestujícím nabízí příjemnou prosvětlenou atmosféru. Střecha se skládá ze dvou polovin a její přední část se může vyklápět i zcela otevřít. Aby se zachovala světlá výška interiéru, ukládá se otevřená část střechy nad její plný přední díl. Před nepříjemným slunečním zářením může cestující ochraňovat elektricky ovládaná sluneční clona.

V České republice bude mít Golf Variant premiéru na červnové výstavě Autosalon 2007 v Brně a krátce na to se objeví i u prodejců. K dispozici bude i verze N1.

Touareg BlueTDI

Volkswagen se v Ženevě ukázal jako automobilka s důrazem na ekologii, jak jinak si vysvětlit tři novinky, které sebevědomě hlásají do světa minimální hodnoty emisí i spotřeby. Příkladem je i Touareg BlueTDI.

Touareg BlueTDI je prezentován jako "Clean High-Tech Diesel", neboli "čistý, moderní a výkonný turbodiesel". Pod kapotou je známý koncernový šestiválec 3,0 V6 TDI o výkonu 165 kW. Zajímavý je tím, že splňuje emisní normy pěti amerických států - konkrétně Kalifornie, Massachusetts, New Yorku, Vermontu a Maine - které dnešním vznětovým motorům z Evropy zatím nedovolují prodej na místních trzích.

Touareg BlueTDI je vybaven zachycovačem oxidů dusíku, který snižuje tuto složku emisí o 90 %. Pro představu: norma Euro 4 stanovuje limit NOx na 0,25 g/km. Americký standard, který Touareg splňuje, je na úrovni 0,043 g/km, tedy skoro 6x nižší. To vše díky technologii, která rozkládá oxidy dusíku na vodu a dusík působením močoviny ve výfukovém systému. Tuto technologii označenou SCR (Selective Catalytic Reduction - selektivní katalytická redukce) chce Volkswagen zavést do sériové výroby od roku 2008.

Passat BlueMotion

Sériovým modelem Passat BlueMotion chce Volkswagen ukázat, že je možné vyrábět vozy střední třídy se spotřebou malých aut.

Program BlueMotion byl odstartován v létě roku 2006 a prvním modelem pod tímto označením bylo Polo, které zaznamenalo velký úspěch po celé Evropě. Pomocí malých nenákladných modifikací spočívajících v mírné úpravě aerodynamiky a rychlostních převodů v převodovce je dosaženo snížení spotřeby paliva a produkce emisí.

Passat s motorem 1,9 TDI (77 kW) spotřebuje 5,1 litru nafty (Variant 5,2 l) na sto kilometrů jízdy a odpovídající emise CO2 vykazují hodnotu 137 gramů na kilometr. Motor standardně dodávaný s filtrem pevných částic dokáže na jednu nádrž ujet až 1350 kilometrů.

Kvůli lepší aerodynamice byl snížen i podvozek o 15 mm vepředu a 8 mm vzadu, vůz je obut do speciálních pneumatik o rozměru 205/55 R16, které byly rovněž vyvinuty za účelem snížení spotřeby.

Spořivý ale u Volkswagenu neznamená pomalý. Passat BlueMotion se dokáže rozjet až na hranici 200 km/hod. Filozofií BlueMotion je právě šetrnost a agilita současně.

Na český trh bude Passat BlueMotion uveden v průběhu léta.

Daddy Life Edition

Caddy se vrací ke svým kořenům. Prozatím alespoň jako studie. Užitkový model vyvinutý z osobního Touranu je v nabídce také v osobní verzi Life, ale v Ženevě se představila studie Caddy Life Edition se sportovním podvozkem, litými koly, přídí zdobenou chromovanými lištami a xenonovými světlomety. Všechny přídavné díly jako nárazníky, ochranné lišty, kliky dveří nebo kryty zpětných zrcátek jsou lakovány v barvě karoserie. Působivý vzhled doplňují zatmavená skla poskytující soukromí pro posádku.

V interiéru Caddy Life Edition najdeme červené kožené čalounění, které zvýrazňuje nejen sedadla, volant a hlavici řadicí páky, ale i výplně dveří. K dispozici je prakticky veškerá myslitelná komfortní výbava, jako je střešní okno, automatická klimatizace Climatronic, multifunkční volant, tempomat, navigační systém, měnič CD, centrální zamykání a parkovací asistent.

Multivan PanAmericana

V pojmenování nového Multivanu PanAmericana Volkswagen záměrně vyvolává reminiscenci na dva rekordní přejezdy Ameriky z Aljašky do Ohňové země (Tierra del Fuego) na jihu kontinentu.

První z nich o délce 22 880 km na cestě z Prudhoe Bay do města Ushuaia vykonal na jízdním kole extrémní sportovec Joachim Franz na podporu kampaně boje proti AIDS. Druhou organizoval výrobce užitkových vozů Volkswagen a jezdci Andreas Renz a Matthias Göttenauer při ní v roce 1999 dosáhli světového rekordu, když při non stop jízdě s Multivanem syncro trať zdolali za 15 dní, 14 hodin a 6 minut.

Multivan PanAmericana nyní tyto události připomíná svým názvem – koncepční studie se speciálním lakem jasně naznačuje jeho vhodnost k podobným dobrodružným podnikům. Se světlou výškou zvětšenou o 30 milimetrů, kratšími převodovými stupni a obutím do pneumatik Goodyear Wrangler M/T-225/75R16 je ztělesněním velmi výkonného "transportéru" s rysy offroadu.

Svými stříbrnými spoilery, bočními lemy a také ve stejné optice provedenými nárazníky a laminátovým povrchem krytů podvozku evokuje Multivan PanAmericana pocit robustnosti a síly. Exkluzivní vzhled umocňují zatmavená koncová světla. Původ pojmenování vozu naznačuje jeho název s emblémem siluety amerického kontinentu na posuvných dveřích.

Interiér konceptu má luxusní kožené čalounění. Šest samostatných kožených sedadel vybavených ručními opěrkami cestující přímo vybízí k těm nejdelším cestám. Speciální povrch čelního skla zvyšuje efekt neprůhlednosti zatmavených skel.

Phaeton 3,0 V6 TDI (171 kW)

Největší novinka u modernizovaného Phaetonu se odehrála pod kapotou. Šestiválcový motor 3,0 TDI s výkonem 171 kW/233 k je prvním velkým vznětovým motorem koncernu Volkswagen a jedním z prvních motorů na světě, které splňují podmínky emisního standardu Euro 5, který vejde v platnost od roku 2009. Zásadní informací srovnání s Euro 4 je snížení emisí pevných částic o 80 %.

V porovnání se starším motorem 3,0 TDI získal nový agregát o 6 kW vyšší výkon, takže se může pyšnit hodnotou 171 kW, spotřeba zůstala na výrobcem udávaných 9,6 litrů na 100 km. Maximální rychlost sériové verze Phaetonu V6 TDI s pohonem všech čtyř kol nyní dosahuje 236 km/h. Alternativou šestiválcového 3,0 TDI budou u nové verze Phaetonu tři zážehové motory (V6, V8 a W12), nabízející výkony v rozmezí od 177 kW do 331 kW. Na český trh přijde Phaeton V6 TDI v průběhu léta.

Mezi další technická zdokonalení inovovaného Phaetonu patří systém pro sledování odstupu od vpředu jedoucího vozu "Front Scan", který je integrovaný do aktivního tempomatu ACC (Active Cruise Control) a asistentu při změně jízdního pruhu "Side Scan". "Side Scan" monitoruje radarovými senzory uloženými v zadním nárazníku prostor za vozidlem a po jeho bocích a diodami umístěnými v krytech zpětných zrcátek signalizuje nebezpečí kolize. Navigační systém nyní využívá technologie DVD a zdokonalý byl i informační systém palubního počitače.

Technické inovace Phaetonu jsou patrné i na exteriéru vozidla: novinkou jsou adaptivní bi-xenonové světlomety a nově navržená denní LED světla . Denní LED světla jsou konstruována jako úzký horizontální proužek na spodní části krytu světlometů a automaticky se zapínají při zapojení zapalování. Nový design mají i devatenáctipalcová kola z lehké slitiny.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Trump po sérii odchodů rozpustil své poradní sbory Trump po sérii odchodů rozpustil své poradní sbory

Donald Trump se rozhodl ukončit činnost svých dvou…

Irsko odmítá požadavek EU, aby od Applu zpětně vybralo daně Irsko odmítá požadavek EU, aby od Applu zpětně vybralo daně

Irský ministr financí Paschal Donohoe odmítá vyhovět…

Město a Sekyra našli společnou řeč. Smíchov City začnou stavět od 2018 Město a Sekyra našli společnou řeč. Smíchov City začnou stavět od 2018

Projekt zástavby Smíchova, který přemění část areálu…

Další dálková linka. American Airlines spojí Prahu s Filadelfií Další dálková linka. American Airlines spojí Prahu s Filadelfií

Americká letecká společnost American Airlines dnes…

 
Zdroj: redakce

Štítky Volkswagen Ženeva 2007

 












Blesk.cz

Dost bylo růžovozlaté barvy Rose Gold. Apple s ní chce údajně skončit

Dost bylo růžovozlaté barvy Rose Gold. Apple s ní…

Apple byl jedním z prvních výrobců, který nabídl své produkty v růžovozlaté (Rose Gold) barvě. Ta se následně…

„Židé, sprchujte se,“ vyzýval hosty švýcarský hotel. Izrael chce tvrdý trest

„Židé, sprchujte se,“ vyzýval hosty švýcarský hotel.…

Několik hostů hotelu Paradies zveřejnilo na Facebooku fotografie vývěsek, jejichž obsah způsobil poprask.…

 

iSport.cz

Napadený fanoušek Hradce promluvil. Byl krátce v bezvědomí, má odřeniny

Napadený fanoušek Hradce promluvil. Byl krátce v…

Byl to moment, na který fanoušci, kteří navštívili druholigové utkání mezi Hradcem Králové a Pardubicemi (2:1),…

Krmenčík do Slavie? Plzeň odolala. Příběh byl uzavřen, napsal Tvrdík

Krmenčík do Slavie? Plzeň odolala. Příběh byl…

AKTUALIZOVÁNO | Fotbalová Slavia chtěla zkusit přetáhnout z Plzně útočníka Plzně Michaela Krmenčíka. Za…

 

Reflex.cz

Solární střechy od Tesly realitou: První exempláře firma instaluje na domy zaměstnanců

Solární střechy od Tesly realitou: První exempláře…

Elon Musk již před časem představil nový druh střešních tašek, jež produkují elektřinu a dle plánů společnosti…

Cestovatelka a novinářka Markéta Foktová: Děti na cestách nejsou překážkou

Cestovatelka a novinářka Markéta Foktová: Děti na…

Na stránkách Lidé a Země často najdete články podepsané „Text a foto: Markéta a Michael Foktovi“. Ona je přitom…