Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen v Ženevě 2009

Diskuze (8)
Ženevský autosalon v podání Volkswagenu patřil nové generaci modelu Polo. Velká pozornost patřila také úsporným modelům, a to jak turbodieselům se sníženou spotřebou, tak modelu Touran spalujícím stlačený zemní plyn.

Polo

Celých 9 let vydržel ve výrobě poslední Volkswagen Polo. V Ženevě se představuje zcela nová generace, vystavěná na novém základě, který používá už sesterský SEAT Ibiza. Design následuje loni představenou verzi Golfu. Hrany na světlometech jsou proti předchůdci nejvýraznějším stylistickým posunem. Ostřejší tvary nese kapota i boky. Návrat k věcné hranatosti předchůdců ze 70. a 80. let pak naznačuje extrémně geometrický obrys koncových svítilen. Boční profil zůstává věrný koncepci se třemi bočními skly.

Nová generace Pola narostla jen nepatrně. Délka 3952 mm je jen o 36 mm, stejně tak šířka se zvětšila o 32 mm na 1682 mm, výška byla naopak zmenšena o 13 mm na výsledných 1454 mm. Rozchod kol se u obou náprav rozšířil o 30 mm. Polo tak zůstává mezi svými hlavními konkurenty jedním z nejmenších aut.

Podvozek odpovídá dnešním standardům ve třídě. Tedy vpředu vzpěry McPherson kombinované se spodními příčnými rameny, vzadu pak vlečená ramena, spojená zkrutnou příčkou. Nová platforma přináší nejen větší rozchody kol, ale taky novou geometrii uložení přední nápravy.

Motorová paleta prošla jen drobnými změnami. Základ tvoří tříválce HTP - konkrétně 1,2 6V (44 kW) a 1,2 12V (51 kW). Čtyřválce zastupuje 1,4 16V o výkonu 63 kW a nový motor 1,2 TSI (77 kW), který nahrazuje atmosférickou šestnáctistovku. Všechny benzinové motory mají standardně pětistupňový manuál, 1,2 TSI má převodovku se šesti stupni. Pro 1,4 16V a 1,2 TSI je určena také sedmistupňová převodovka DSG.

V oblasti turbodieselů se ke slovu dostává nový čtyřválec 1,6 TDI se vstřikováním common-rail. Volkswagen představil hned tři verze - 55, 66 a 77 kW, všechny mají kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km. Kromě pětistupňové manuální převodovky je možné 1,6 TDI o výkonu 66 kW objednat také se sedmistupňovým DSG. Z verze 1,6 TDI (66 kW) vychází úsporné Polo BlueMotion, které má kombinovanou spotřebu 3,8 l/100 km (emise CO2 96 g/km).

Polo BlueMotion Concept

Vedle sériového Pola má premiéru koncept úspornějšího provedení Polo BlueMotion. Pod kapotou má tříválcový turbodiesel 1,2 TDI o výkonu 55 kW. Pro dosažení nižší spotřeby je světlá výška tohoto Pola snížena o 10 mm, má zakrytý podvozek, optimalizovanou aerodynamiku (součinitel odporu 0,298), hmotnost sníženou na 1080 kg a 15palcové pneumatiky s nižším valivým odporem. Volkswagen tvrdí, že těmito úpravami dosáhl snížení spotřeby o 20 %. Automatické vypínání motoru a regenerace brzdné energie ušetří dalších 0,2 l. Udávaná hodnota emisí CO2 je 87 g/km, to znamená kombinovanou spotřebu 3,3 l/100 km.

Golf BlueMotion a Golf Plus BlueMotion

Šestá generace Golfu v úsporné verzi BlueMotion dostane motor 1,6 TDI naladěný na 77 kW a 250 Nm. Motor má opět funkci automatického vypínání a rekuperace brzdné energie. Kombinovaná spotřeba je 3,8 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 99 g/km.

Světovou premiéru má nové provedení Golf Plus BlueMotion. Také tento model má motor 1,2 TDI o výkonu 77 kW. Spotřeba proti předchozí verzi Golf Plus BlueMotion klesla o 0,5 l na 4,3 l/100 km. Udávaný dojezd na jedno natankování je 1100 km.

Passat CC BlueTDI

Čtyřdveřové kupé odvozené od Passatu má ve verzi BlueTDI upravený vznětový motor 2,0 TDI o výkonu 105 kW. Díky instalaci SCR katalyzátoru se vstřikováním AdBlue výrazně klesly emise oxidů dusíku a motor splňuje limity stanovené normou Euro 6, která vstoupí v platnost v roce 2014. Kombinovaná spotřeba je 5,2 l/100 km, emise CO2 dosahují úrovně 139 g/km. Volkswagen tvrdí, že se momentálně jedná o "nejčistší" diesel na světě. Kromě manuální převodovky je možné objednat i šestistupňové DSG.

Touran TSI EcoFuel

Touran TSI EcoFuel splauje CNG a navazuje na atmosférickou verzi Touran EcoFuel o výkonu 80 kW. Přeplňovaný Touran na zemní plyn dosahuje 110 kW a je vybaven technologií Twincharger, tedy přeplňováním turbodmychadlem i kompresorem. Maximum točivého momentu 220 Nm je dosaženo v rozpětí 1500 až 4500 otáček. Spotřeba plynu je 4,8 kg/100 km ve verzi s manuální převodovkou (129 g CO2 na 1 km), respektive 4,6 kg/100 km se sedmistupňovým DSG (126 g/km).


Diskuze (8)
24. 3. 2009 09:12
Jen tak dál
Na Golfu je mi sympatické, že designově vždy navazuje na starší provedení, žádná zbytečná revoluce, která by modelu spíše ublížila (viz např. 2.generace Megane). Cestou neustálého zdokonalování vylepšuje již téměř dokonalé. I to je možná jeden z důvodů tak obrovských prodejních úspěchů.
Avatar - ethicon
22. 3. 2009 12:53
Re: polo
nie určite to bude najkrajšie auto na svete >:-[]
11. 3. 2009 23:07
Re: o pahetone nic?
Snad jen to, ze C sloupek ma jako nova Skoda Poserb.