Volkswagen v Ženevě 2009

Volkswagen v Ženevě 2009

 
 

Ženevský autosalon v podání Volkswagenu patřil nové generaci modelu Polo. Velká pozornost patřila také úsporným modelům, a to jak turbodieselům se sníženou spotřebou, tak modelu Touran spalujícím stlačený zemní plyn.

Polo

Celých 9 let vydržel ve výrobě poslední Volkswagen Polo. V Ženevě se představuje zcela nová generace, vystavěná na novém základě, který používá už sesterský SEAT Ibiza. Design následuje loni představenou verzi Golfu. Hrany na světlometech jsou proti předchůdci nejvýraznějším stylistickým posunem. Ostřejší tvary nese kapota i boky. Návrat k věcné hranatosti předchůdců ze 70. a 80. let pak naznačuje extrémně geometrický obrys koncových svítilen. Boční profil zůstává věrný koncepci se třemi bočními skly.

Nová generace Pola narostla jen nepatrně. Délka 3952 mm je jen o 36 mm, stejně tak šířka se zvětšila o 32 mm na 1682 mm, výška byla naopak zmenšena o 13 mm na výsledných 1454 mm. Rozchod kol se u obou náprav rozšířil o 30 mm. Polo tak zůstává mezi svými hlavními konkurenty jedním z nejmenších aut.

Podvozek odpovídá dnešním standardům ve třídě. Tedy vpředu vzpěry McPherson kombinované se spodními příčnými rameny, vzadu pak vlečená ramena, spojená zkrutnou příčkou. Nová platforma přináší nejen větší rozchody kol, ale taky novou geometrii uložení přední nápravy.

Motorová paleta prošla jen drobnými změnami. Základ tvoří tříválce HTP - konkrétně 1,2 6V (44 kW) a 1,2 12V (51 kW). Čtyřválce zastupuje 1,4 16V o výkonu 63 kW a nový motor 1,2 TSI (77 kW), který nahrazuje atmosférickou šestnáctistovku. Všechny benzinové motory mají standardně pětistupňový manuál, 1,2 TSI má převodovku se šesti stupni. Pro 1,4 16V a 1,2 TSI je určena také sedmistupňová převodovka DSG.

V oblasti turbodieselů se ke slovu dostává nový čtyřválec 1,6 TDI se vstřikováním common-rail. Volkswagen představil hned tři verze - 55, 66 a 77 kW, všechny mají kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km. Kromě pětistupňové manuální převodovky je možné 1,6 TDI o výkonu 66 kW objednat také se sedmistupňovým DSG. Z verze 1,6 TDI (66 kW) vychází úsporné Polo BlueMotion, které má kombinovanou spotřebu 3,8 l/100 km (emise CO2 96 g/km).

Polo BlueMotion Concept

Vedle sériového Pola má premiéru koncept úspornějšího provedení Polo BlueMotion. Pod kapotou má tříválcový turbodiesel 1,2 TDI o výkonu 55 kW. Pro dosažení nižší spotřeby je světlá výška tohoto Pola snížena o 10 mm, má zakrytý podvozek, optimalizovanou aerodynamiku (součinitel odporu 0,298), hmotnost sníženou na 1080 kg a 15palcové pneumatiky s nižším valivým odporem. Volkswagen tvrdí, že těmito úpravami dosáhl snížení spotřeby o 20 %. Automatické vypínání motoru a regenerace brzdné energie ušetří dalších 0,2 l. Udávaná hodnota emisí CO2 je 87 g/km, to znamená kombinovanou spotřebu 3,3 l/100 km.

Golf BlueMotion a Golf Plus BlueMotion

Šestá generace Golfu v úsporné verzi BlueMotion dostane motor 1,6 TDI naladěný na 77 kW a 250 Nm. Motor má opět funkci automatického vypínání a rekuperace brzdné energie. Kombinovaná spotřeba je 3,8 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 99 g/km.

Světovou premiéru má nové provedení Golf Plus BlueMotion. Také tento model má motor 1,2 TDI o výkonu 77 kW. Spotřeba proti předchozí verzi Golf Plus BlueMotion klesla o 0,5 l na 4,3 l/100 km. Udávaný dojezd na jedno natankování je 1100 km.

Passat CC BlueTDI

Čtyřdveřové kupé odvozené od Passatu má ve verzi BlueTDI upravený vznětový motor 2,0 TDI o výkonu 105 kW. Díky instalaci SCR katalyzátoru se vstřikováním AdBlue výrazně klesly emise oxidů dusíku a motor splňuje limity stanovené normou Euro 6, která vstoupí v platnost v roce 2014. Kombinovaná spotřeba je 5,2 l/100 km, emise CO2 dosahují úrovně 139 g/km. Volkswagen tvrdí, že se momentálně jedná o "nejčistší" diesel na světě. Kromě manuální převodovky je možné objednat i šestistupňové DSG.

Touran TSI EcoFuel

Touran TSI EcoFuel splauje CNG a navazuje na atmosférickou verzi Touran EcoFuel o výkonu 80 kW. Přeplňovaný Touran na zemní plyn dosahuje 110 kW a je vybaven technologií Twincharger, tedy přeplňováním turbodmychadlem i kompresorem. Maximum točivého momentu 220 Nm je dosaženo v rozpětí 1500 až 4500 otáček. Spotřeba plynu je 4,8 kg/100 km ve verzi s manuální převodovkou (129 g CO2 na 1 km), respektive 4,6 kg/100 km se sedmistupňovým DSG (126 g/km).


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut V Česku jezdí 130 tisíc nepojištěných aut

V prvním pololetí 2017 v Česku přibylo 136 tisíc vozidel…

Do průmyslové zóny v Mošnově se chystají investoři z USA a Koreje Do průmyslové zóny v Mošnově se chystají investoři z USA a Koreje

Investici v průmyslové zóně v Mošnově na Novojičínsku…

Sázka na zvýšení platu, pětina Čechů chce změnit práci Sázka na zvýšení platu, pětina Čechů chce změnit práci

Změnit práci chce nyní nejvíc lidí v Česku za posledních…

 
Zdroj: redakce

Štítky Volkswagen Ženeva 2009

 












Blesk.cz

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek za dva biliony. A čtyři děti

Boháče Gatese trumfl zakladatel Amazonu: Má majetek…

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem světa. Na tomto postu vystřídal…

Krkavčí matka nechala syna (†6 měs.) umírat v autě dva dny

Krkavčí matka nechala syna (†6 měs.) umírat v autě dva dny

Měla mu dát lásku, něhu a postarat se o něj. Namísto toho ho nechala krutě umírat v autě připoutaného v sedadle…

 

iSport.cz

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus dárek PEXESO

UŽ V PÁTEK! Velký průvodce ke startu HET ligy. Plus…

PÁTEČNÍ MAGAZÍN | Fotbalová horečka je tady a deník Sport pro vás připravil celkem 84 stran průvodce novou…

Kuriózní skreč Plíškové. V Číně strčila palec do větráku, skončila v slzách

Kuriózní skreč Plíškové. V Číně strčila palec do…

Po kuriózní zranění skončila ve 2. kole turnaje v čínském Nan-čchangu Kristýna Plíšková. Sestra nové světové…

 

Reflex.cz

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci. Mohli jsme být lithiovou velmocí, ale nejsme...

Ekonom Vladimír Pikora: Česko zase zaspává šanci.…

Už už se zdálo, že dieselgate je sice neblaze proslulá, nicméně přeci jen stará kauza, která jak náhle začala,…

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z toho bylo 254 Ukrajinců. Udělen byl jen 23 osobám

Za první půlrok požádalo o azyl v Česku 713 lidí, z…

Evropská komise odeslala ve středu do Česka, Polska a Maďarská svá stanoviska ohledně nedodržování takzvaných…