Volkswagen v Ženevě 2009

Volkswagen v Ženevě 2009

 
 

Ženevský autosalon v podání Volkswagenu patřil nové generaci modelu Polo. Velká pozornost patřila také úsporným modelům, a to jak turbodieselům se sníženou spotřebou, tak modelu Touran spalujícím stlačený zemní plyn.

Polo

Celých 9 let vydržel ve výrobě poslední Volkswagen Polo. V Ženevě se představuje zcela nová generace, vystavěná na novém základě, který používá už sesterský SEAT Ibiza. Design následuje loni představenou verzi Golfu. Hrany na světlometech jsou proti předchůdci nejvýraznějším stylistickým posunem. Ostřejší tvary nese kapota i boky. Návrat k věcné hranatosti předchůdců ze 70. a 80. let pak naznačuje extrémně geometrický obrys koncových svítilen. Boční profil zůstává věrný koncepci se třemi bočními skly.

Nová generace Pola narostla jen nepatrně. Délka 3952 mm je jen o 36 mm, stejně tak šířka se zvětšila o 32 mm na 1682 mm, výška byla naopak zmenšena o 13 mm na výsledných 1454 mm. Rozchod kol se u obou náprav rozšířil o 30 mm. Polo tak zůstává mezi svými hlavními konkurenty jedním z nejmenších aut.

Podvozek odpovídá dnešním standardům ve třídě. Tedy vpředu vzpěry McPherson kombinované se spodními příčnými rameny, vzadu pak vlečená ramena, spojená zkrutnou příčkou. Nová platforma přináší nejen větší rozchody kol, ale taky novou geometrii uložení přední nápravy.

Motorová paleta prošla jen drobnými změnami. Základ tvoří tříválce HTP - konkrétně 1,2 6V (44 kW) a 1,2 12V (51 kW). Čtyřválce zastupuje 1,4 16V o výkonu 63 kW a nový motor 1,2 TSI (77 kW), který nahrazuje atmosférickou šestnáctistovku. Všechny benzinové motory mají standardně pětistupňový manuál, 1,2 TSI má převodovku se šesti stupni. Pro 1,4 16V a 1,2 TSI je určena také sedmistupňová převodovka DSG.

V oblasti turbodieselů se ke slovu dostává nový čtyřválec 1,6 TDI se vstřikováním common-rail. Volkswagen představil hned tři verze - 55, 66 a 77 kW, všechny mají kombinovanou spotřebu 4,2 l/100 km. Kromě pětistupňové manuální převodovky je možné 1,6 TDI o výkonu 66 kW objednat také se sedmistupňovým DSG. Z verze 1,6 TDI (66 kW) vychází úsporné Polo BlueMotion, které má kombinovanou spotřebu 3,8 l/100 km (emise CO2 96 g/km).

Polo BlueMotion Concept

Vedle sériového Pola má premiéru koncept úspornějšího provedení Polo BlueMotion. Pod kapotou má tříválcový turbodiesel 1,2 TDI o výkonu 55 kW. Pro dosažení nižší spotřeby je světlá výška tohoto Pola snížena o 10 mm, má zakrytý podvozek, optimalizovanou aerodynamiku (součinitel odporu 0,298), hmotnost sníženou na 1080 kg a 15palcové pneumatiky s nižším valivým odporem. Volkswagen tvrdí, že těmito úpravami dosáhl snížení spotřeby o 20 %. Automatické vypínání motoru a regenerace brzdné energie ušetří dalších 0,2 l. Udávaná hodnota emisí CO2 je 87 g/km, to znamená kombinovanou spotřebu 3,3 l/100 km.

Golf BlueMotion a Golf Plus BlueMotion

Šestá generace Golfu v úsporné verzi BlueMotion dostane motor 1,6 TDI naladěný na 77 kW a 250 Nm. Motor má opět funkci automatického vypínání a rekuperace brzdné energie. Kombinovaná spotřeba je 3,8 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 99 g/km.

Světovou premiéru má nové provedení Golf Plus BlueMotion. Také tento model má motor 1,2 TDI o výkonu 77 kW. Spotřeba proti předchozí verzi Golf Plus BlueMotion klesla o 0,5 l na 4,3 l/100 km. Udávaný dojezd na jedno natankování je 1100 km.

Passat CC BlueTDI

Čtyřdveřové kupé odvozené od Passatu má ve verzi BlueTDI upravený vznětový motor 2,0 TDI o výkonu 105 kW. Díky instalaci SCR katalyzátoru se vstřikováním AdBlue výrazně klesly emise oxidů dusíku a motor splňuje limity stanovené normou Euro 6, která vstoupí v platnost v roce 2014. Kombinovaná spotřeba je 5,2 l/100 km, emise CO2 dosahují úrovně 139 g/km. Volkswagen tvrdí, že se momentálně jedná o "nejčistší" diesel na světě. Kromě manuální převodovky je možné objednat i šestistupňové DSG.

Touran TSI EcoFuel

Touran TSI EcoFuel splauje CNG a navazuje na atmosférickou verzi Touran EcoFuel o výkonu 80 kW. Přeplňovaný Touran na zemní plyn dosahuje 110 kW a je vybaven technologií Twincharger, tedy přeplňováním turbodmychadlem i kompresorem. Maximum točivého momentu 220 Nm je dosaženo v rozpětí 1500 až 4500 otáček. Spotřeba plynu je 4,8 kg/100 km ve verzi s manuální převodovkou (129 g CO2 na 1 km), respektive 4,6 kg/100 km se sedmistupňovým DSG (126 g/km).


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
Zdroj: redakce

Štítky Volkswagen Ženeva 2009

 












Blesk.cz

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah notifikací jen majiteli

Chytré využití Face ID: iPhone X ukáže obsah…

Kontroverzní technologie Face ID pro identifikaci obličeje dovoluje další drobnost, která zpříjemní používání…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…