Diskuse

Volkswagen varuje: Elektromobilům hrozí, že nebudou mít na co jezdit

11.7.2017

Německá automobilka chce mít do roku 2025 čtvrtinu své flotily elektrifikovanou. Pokud by ji následovali všichni výrobci, bude potřeba zhruba 40 nových gigatováren na výrobu baterií.

 

  • 511 Reagovat !

    foto pavlik123

    pavlik123 11.07.  17:15

    Budoucnost bez Dieselu.

    Na varování mají jistě právo. Nicméně stále je mnoho z jejich produkce Diesel či přeplňovaný benzín se spoustou mikročástic. Čím novější, tím horší. Denně nás jejich auta obtěžují smradlavými Diesely ... Amerika ? Elektromobily. Asie ? Vodík a Hybridy. Evropa ? Nic.

    [odkaz]

    Chápu že odkaz je marketing .... Nepřeji to nikomu, ale všechny evropské automobilky (a nejen ty) mají co dohánět. Budoucnost je bez nafty v osobním autě, hybridní, vodíková, či plně elektrická. Bohudík.

    Přitom nové Diesely na tom ještě nejsou tak špatně. Horší to je, když to dostane do ruky druhý majitel, který si pořídí automobil, na jehož provoz nemá finance.

    Přidat elektrárny je teoreticky lepší, než přidat Dieselagregáty ?
    • 50 Reagovat !

      foto Barry-Lyndon

      Barry Lyndon 11.07.  17:38

      « Re: Budoucnost bez Dieselu.

      Dokud bude nafta evropskými státy preferována a podporována (prostřednictvím nízké spotřební daně), pak se jen těžko něco změní. Řešení na sílu, typu lokálních zákazů dieselů ve městech, jsou jen ne příliš šťastné řešení prvotního problému.
      • 58 Reagovat !

        foto Kharl-ANTIDIESEL

        Kharl.ANTIDIESEL 11.07.  17:58

        « KONZERVA FURT JEN PINDÁ

        nj
        už pochopte mravenečkové že ste pro "ně" jen 3-směnný votroci s pojištěním [odkaz] o váš osud jim rozhodně nejde. JIM DE VO PRACHY, JEJICH PRACHY, JEJICH IBIZU [odkaz] >:D >:D Takže sračkomety [odkaz] se samozřejmě budou šrotovat ještě 20 let minimálně. Skvělý elektromobily [odkaz] [odkaz] si samozřejmě bude vozit pldel elita, ale na vás spodinu póvl prostě už nezbude. Reklamní plátky si z vás stejnak dělaj jen prču, defakto všechny média v čr píší na ekonomickou objednávku kdo víc cáluje, to ste nevěděli??
        >:D
        >:D >:D
        >:D >:D >:D
        >:D >:D >:D >:D
        >:D >:D >:D >:D >:D
        >:D >:D >:D >:D >:D >:D
        >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
        >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
        PS: kdo si co udělá to má [odkaz] [odkaz] ;-)
        • 66 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 11.07.  18:02

          « Re: KHARL FURT JEN PINDÁ

          ... A UŽ TO VŮBEC NENÍ ZÁBAVNÉ, JEN OTRAVNÉ.
          • 58 Reagovat !

            foto Kharl-ANTIDIESEL

            Kharl.ANTIDIESEL 11.07.  18:04

            « Re: Re: KONZERVA FURT JEN PINDÁ

            no to už dááávno není zábavný, kdo by taky na silnici rád a úsměvem v ksichtu chtěl čichat kvůli zkorumpovaným papalášů [odkaz] k fialkám, tedy pardón dízlrakavole [odkaz] ;-) >:D
            • 63 Reagovat !

              foto JiVi

              JiVi 11.07.  19:18

              « Re: Re: KONZERVA FURT JEN PINDÁ

              hochum, ty ses fakt d.e.b.i.l. s kompletni elektrifikaci dopravy je to nesmysl
    • 10 Reagovat !

      foto hittman

      hittman 12.07.  07:48

      « Re: Budoucnost bez Dieselu.

      Kidy kidy kidy a kecy.
  • 62 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 11.07.  17:20

    Konečně to někdo řekl nahlas

    Ano, v případě "výměny" elmobilů za spalmobily by se musela celá energetika přinejmenším zdvojnásobit. To jsou jednoduché počty (ani ne matematika, ale opravdu jen počty).
    • 84 Reagovat !

      foto pradeda7

      praděda7 11.07.  17:26

      « Re: Konečně to někdo řekl nahlas

      ....ale o to tady přece jde.......někdo se chce zkrátka nabalit...a s nějakou ekologií to nemá vůbec nic společného... >:-[]
      • 69 Reagovat !

        foto Kharl-ANTIDIESEL

        Kharl.ANTIDIESEL 11.07.  17:52

        « KONZERVA FURT JEN PINDÁ

        cože?? to to tady meleš za bláboly, vysvětli a fofrem!
        • 36 Reagovat !

          foto WinDiesel

          WinDiesel 11.07.  17:58

          « Re: KHARL FURT JEN PINDÁ

          >:-[]
          • 57 Reagovat !

            foto Kharl-ANTIDIESEL

            Kharl.ANTIDIESEL 11.07.  18:11

            « Re: Re: KONZERVA FURT JEN PINDÁ

            MÁŠ NĚCO LEPŠÍHO NEŽ JEN VYPATLANEJ MOZEK SICENEJ AUTOPÍŠUSÁCKÝMA SRAŠKAMA :-) >:D >:D >:D tak dělaj předvěď co tam sedíš jen na pldeli >:D >:D >:D
            • 21 Reagovat !

              foto webpaja

              webpaja 12.07.  05:59

              « Re: Re: Re: KONZERVA FURT JEN PINDÁ

              Že by typický projev tlachala o elektromobilitě? Ano, nevychovanost, zabedněnost a nulový rozhled. ;-)
        • 12 Reagovat !

          foto pradeda7

          praděda7 11.07.  20:19

          « Re: KONZERVA FURT JEN PINDÁ

          • 41 Reagovat !

            foto Googlit

            Googlit 11.07.  21:47

            « Re: Re: KONZERVA FURT JEN PINDÁ

            Co je komu do ekologie? Tou se snad nikdy neřídil ani žádný fanoušek do aut ani žádný kolenovrt. Na EV je přece fantastický komfort - vibrace 0, hluk 0, lineární zátah, žádný smrad za autem natož v kabině a to vše bez nároků na složité mazání a chlazení = vlhký a především NEDOSAŽITELNÝ sen všech motorářů, včetně toho z odkazovaného článku.
            • 21 Reagovat !

              foto ryccardo

              ryccardo 12.07.  11:58

              « Re: Re: Re: KONZERVA FURT JEN PINDÁ

              A tenhle blahý pocit ti vydrží 100 km a budeš hledat na několik hodin zásuvku. No to je sen každýho motoristy >:D >:D O absenci zvukovýho projevu radši ani nemluvě.
              • 21 Reagovat !

                foto Googlit

                Googlit 12.07.  13:06

                « Re: Re: Re: Re: KONZERVA FURT JEN PINDÁ

                Každý se neživí jako poslíček s pizzou takže mu 100km na denní pobavení docela spolehlivě stačí. Mě třeba určitě. Víc jak hodinu denně za volantem se mi trávit fakt nechce.

                S tím zvukem je to v podstatě to samé. Někdo si rachtání motoru užívá, já mám třeba raději kultivovanost víceválcových motorů, které se opravdu v rámci vývoje odjakživa snažily být co nejméně hlučné, bez vibrací a pokud možno s plynulým nárůstem výkonu přes celé spektrum otáček. Proto ta reakce na toho motoráře Audi co tvrdí, že je EV na prd.
            • 00 Reagovat !

              foto Makovnik

              Makovnik 12.07.  18:04

              « Re: Re: Re: KONZERVA FURT JEN PINDÁ

              El. motory v EV autach su chladene vodou, inak by im pri danej prudovej hustote horeli vinutia. Nechladene su akurat hybridy s par kw vykonmi.
              Mazane su tiez, akurat nemaju motorovy olej vo svojom objeme. No ak to nema ist 130kmh max, ma aj minimalne jednostupnovu prevodovku a ta obsahuje olej.
              Vyhoda je skor v jednoduchosti, kde prevodovka nema 10 stupnov a neexistuju komplikovane rozvody a emisne systemy.
              • 10 Reagovat !

                foto fisero

                fisero 13.07.  07:45

                « Re: Re: Re: Re: KONZERVA FURT JEN PINDÁ

                Trochu bych rozlišoval mezi převodem a převodovkou. Mechanicky je v tom dost zásadní rozdíl...

                Elektromotor ze své podstaty nepotřebuje žádnou převodovku, protože rozsah jeho pracovních otáček je, v porovnání se spalovacím motorem, obrovský.
        • 10 Reagovat !

          foto ryccardo

          ryccardo 12.07.  11:57

          « Re: KONZERVA FURT JEN PINDÁ

          To je celkem jednoduchý. Větší množství elektromobilů nemáš čím krmit. Leda by si postavil nějaký další jaderný elektrárny a pozhasínal neekologický uhelky. A pokud to vezmu do důsledku tak likvidace auta se spalovákem je podstatně ekologičtější než likvidace elektromobilu jehož baterie není zrovna ekologická záležitost. Navíc jak dlouho ti v takový Tesla šrotu co tu furt propaguješ asi tak vydrží 3-4 roky? A pak budeš jezdit s prodlužovákem naprdeli.
        • 00 Reagovat !

          foto flipmode

          flipmode 13.07.  09:56

          « Re: KONZERVA FURT JEN PINDÁ

          Zkusim Ti to normalne vysvetlit, zkus prosim nereagovat tim jak jsou spalovaci motory na prd a million smajliku k tomu.

          Chce Ti rict, ze ekologie ve skutecnosti nikoho nezajima. Normalni lidi ano, ale zadnou firmu, zadnou instituci opravdu nezajima jestli tady bude za par let lepe. Never tomu. Zajima je jak na tom vydelat, jak z lidi sedrit penize, jakymkoliv zpusobem - poplatek a dan tady, slevicka tam a vselijak jinak. Myslim, ze Mr. Musk chce zelenejsi planetu? Chce hodne penez at si muze uskutecnovat sve casto uplne zbytecne sny.

          V jinem Tvem prispevku se vyjadrujes ke vsem tady obecne (bez ohledu na to kdo je potencialni publikum), ze "...už pochopte mravenečkové že ste pro "ně" jen 3-směnný votroci s pojištěním "

          Jako ze ty si myslis o sobe, ze nejsi? Neplatis dane? Nemas obcanku? Nepracujes, at uz jako podnikatel nebo zamestnanec? Nebo studujes? Jses stejny, mozna 1-smenny otrok a jsi jeste vic nez to - jsi v tomto pripade hlasnou troubou systemu. Uveril jsi jak jsou elektroauta super (bez ohledu na to jak to ve skutecnosti je, o cemz se nechceme bavit) a delas tady za system propagandu, obhajujes, bijes se za nej. Kdyz se ted prijde na to, ze se do baterii dava neco co totalne nici prostredi a je to spatne a elektroauta budou muset ze dne na den skoncit - co budes delat? Zhrouti se Ti svet? Prejdes na Diesel? :-)

          Jsi vazne naivni a delas ze sebe chytreho, i kdyz jen z Tveho pohledu. Utocis tady na lidi, drzkujes, nadavas, papouskujes a postujes prispevky a clanky jinych, nepridas k tomu zadny svuj nazor a nejsi ani schopen napsat prispevek bez chyb.... A jako tresnicku na dortu Tvuj prispevek nize, ktery o Tobe vypovida vsechno:

          "ELEKTRIKY JE JAKO srašek [odkaz] ale musí se pro to [odkaz] [odkaz] něco dělat a nejen kecat "

          Ty jsi krasny priklad toho - tady celej den sedis a kecas na netu a pro svou vec delas uplny houno. Prestan tlachat a jdi makat na vyvoji elektromobilu, bez uklizet do lesa a sbirat odpadky nebo pro tu ekologii neco fakt udelej. Zatim jen sedis za PC, spotrebovavas dalsi energii a tu svoji pouzivas na naproste nesmysly.
      • 26 Reagovat !

        foto Kharl-ANTIDIESEL

        Kharl.ANTIDIESEL 11.07.  18:06

        « KONZERVA stejně FURT JEN PINDÁ

        Tak dělej kůva bude to ještě dneska nebo ti došli srčkoargumenty >:-[]
      • 31 Reagovat !

        foto Googlit

        Googlit 11.07.  21:22

        « Re: Re: Konečně to někdo řekl nahlas

        Musíš si to v hlavě ujasnit. EV je jen spotřebič, který můžeš těžko nařknout z toho že je neekologický. Pokud chceš řešit ekologii při výrobě elektřiny tak s tím se musíš obrátit na stát, ten jediný je schopný v této věci něco udělat a faktem je že v téhle oblasti oproti všem okolním státům včetně Slovenska dost zaostáváme.
        • 11 Reagovat !

          foto webpaja

          webpaja 12.07.  06:02

          « Re: Re: Re: Konečně to někdo řekl nahlas

          My? Nedělej si legraci. Pokud chceš dělat revoluci, pak na ní musíš být připraven a to není dnes nikdo na celém světě.
        • 10 Reagovat !

          foto antiff

          antiff 12.07.  11:01

          « Re: Re: Konečně to někdo řekl nahlas

          Obratit sa na stat? Stat/EU je prave brzdou pokroku a ekonomickeho rastu. Stat by mal ustupit co najdalej ak chceme napredovat. Jedine co oni urobia je, ze uvalia dan na elektrinu aby vykrili vypadok spotrebnej dane z fosilnych paliv, nemozes predsa cakat, ze mafia sa uspokoji ak sa im zmensi kolac.
        • 00 Reagovat !

          foto antiff

          antiff 12.07.  11:01

          « Re: Re: Konečně to někdo řekl nahlas

          .
    • 14 Reagovat !

      foto Little-Boy

      Little Boy 11.07.  17:43

      « Re: Konečně to někdo řekl nahlas

      Ale prd, malo elektriky ma jen nemecko co zavrelo elektrarny. Pro zajimavost jen temelin dene vyrobi 50gwh elektriky, bez problemu by to utahlo elektromobilizovay cesko. Prumysl spotrebuje ohromne mozstvi energie, mnohem vic nez se spali energie v autech, takze zadne zdvojnasobeni se konat nebude.
      Problem je jinde a to jsou baterie - litium. Proste neni dost litia do aut pro vsechny, uz ty muskovo milionove serie modelu 3 je kravina, nikdy se to nerozjede, tolik litia bude extremni problem vytezit. Doporucuju na youtube sject dokumenty o tom jak se litium tezi, to pro muska ma cyklus asi 3 roky mezi pumppovani vody s itiem ze zeme -> baterie. A to vyrabi par desitek tisic aut rocne :((
      • 23 Reagovat !

        foto WinDiesel

        WinDiesel 11.07.  18:00

        « Re: Re: Konečně to někdo řekl nahlas

        S tím lithiem máš pravdu, také by se musela vytěžit a zpracovat 10 x více mědi než teď - na všechny ty elektromotory
      • 20 Reagovat !

        foto Rox

        Rox 11.07.  18:19

        « Re: Re: Konečně to někdo řekl nahlas

        Asi tak, každý čeká zlevnění baterii s masovou výrobou... Ale pokut se nezmění technologie na ukládání energie, za nějakou dobu může přijít opak v zdražování. Nehledě na to, jak i elektřina zdražuje. A to čekám, že se v budoucnu zatíží elektřina z dobíjecích stanic nějakou tou novou daní. Kde se peníze z výpadku tradičních pohonů, budou stejně muset vybrat.
        A tak na druhou stranu, trh rozhodne... A i když by všichni chtěli elektrický pohon prodávat, tak to můžou být zas jen jednotky procent.
        • 20 Reagovat !

          foto Googlit

          Googlit 11.07.  21:41

          « Re: Re: Re: Konečně to někdo řekl nahlas

          Za posledních 15 let co mi elektřinu neplatí rodiče, ale platím si jí sám jsem si nevšimnul že by elektřina zdražovala. Naopak se mi důsledným vyjednáváním rok co rok daří elektřinu spíše zlevňvat. Když jsem bydlel v paneláku a měl malý odběr, tak to bylo nějakých 5,- Kč za kW. Teď jsem pod 2,- Kč za kW v RD a přestal jsem se tomu věnovat, nějakýma aukce by to ale beztak šlo ještě levněji. Raději jsem letos do celého baráku nakoupil kvalitní LED osvětlení a uvidím jestli to nehlo s vyúčtováním ještě víc :-)
          • 12 Reagovat !

            foto sofer

            šofér 12.07.  07:59

            « Re: Re: Re: Re: Konečně to někdo řekl nahlas

            Tak to vás letos čeká velké překvapení, elektřina rapidně zdražuje :-) Na rok 2018 už 100% budete platit tolik, co v roce 2015 a možná i více.
            • 11 Reagovat !

              foto Googlit

              Googlit 12.07.  14:12

              « Re: Re: Re: Re: Re: Konečně to někdo řekl nahlas

              Žeby bez mého vědomí odstoupili od smlouvy na fixní cenu a nějak mi elektřinu zdražili? No tak to bych je asi velmi rychle opustil a bránil se pomocí právní ochrany kterou si platím.
      • 23 Reagovat !

        foto Neurotic

        Neurotic 11.07.  19:25

        « Re: Re: Konečně to někdo řekl nahlas

        Množství vyrobené elektřiny je jedna věc, ale co se stane až se v 6 večer v Praze připojí milion aut na nabíječku je druhá věc a při současném stavu doporučuji mít nachystanou svíčku >:D
        • 41 Reagovat !

          foto Googlit

          Googlit 11.07.  21:34

          « Re: Re: Re: Konečně to někdo řekl nahlas

          Nestane se vůbec nic, protože pokud vycházím z toho, že všichni v Praze nepracují jako poslíčci s pizzou tak jim stačí nabíjet 1 až 3 krát za týden. Navíc nikdo nezačne nabíjet EV ve stejný čas protože elektřina stojí už teď na různých místech v různé časy různé peníze a mimochodem už nyní se spousta větších spotřebičů připojuje k odběru přes dálkové řízení a není jediný důvod proč by to nemělo stejně fungovat i s nabíječkami.
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 12.07.  08:55

            « Re: Re: Re: Re: Konečně to někdo řekl nahlas

            Takový režim ve skutečnosti nedává moc nesmysl. Pokud bude mít auto mnohem větší dojezd, než potřebuji, tak budu nabíjet každý den, ale jen tak, abych se pohyboval kolem 50 % (s dostatečnou rezervou na konci). Jednak to znamená, že mohu mít auto vytopené/ vychlazené dopředu, aniž bych na to spotřebovával energii z baterie, a Li-ion tenhle režim prospívá.

            Jak píšeš, takhle se to dělalo u akumulaček nebo bojlerů. Nevím, jestli používají dálkové řízení u dnešního tarifu pro elektromobily (myslím, že ne), ale dá se předpokládat, že něco takového bude. A pak, všichni neodejdou ve stejnou dobu a i kdyby odešli, stejně nedorazí najednou domu. Náběh bude postupný. Přímo v Praze pak značná část aut stojí na ulici.

            V principu to z pohledu zákazníka není problém. Máš nějaký jistič a do toho limitu můžeš odebírat, jak se ti zlíbí. Je na nich, aby neprodávali něco, co nemají.
          • 00 Reagovat !

            foto JiVi

            JiVi 12.07.  09:24

            « Re: Re: Re: Re: Konečně to někdo řekl nahlas

            sidliste v Praze a jinych mestech maji problem vecer, kdy si vsichni vari veceri, cumi na TV+PC ... na sidlistich nedovoli zapojit poradny elektor sporaky a ty tu meles o tom, ze to nic neudela >:D
            • 11 Reagovat !

              foto Googlit

              Googlit 12.07.  12:13

              « Re: Re: Re: Re: Re: Konečně to někdo řekl nahlas

              To jsou ale všechno problémy vnitřních elektroinstalací bytů, resp. vnitřních domovních rozvodů. Samotných přípojek se to týká v minimu případů a rozvodné sítě jako takové prakticky vůbec.

              Abys to lépe pochopil tak až k tobě do sporáku je to rozděleno na spoustu úseků kdy za každý jednotlivý odpovídá někdo jiný. Za byt si neseš zodpovědnost sám jako majitel, za domovní rozvod v podstatě taky ty jako člen nějakého společenství vlastníků bytů a za přípojku to samé. V bytových domech je navíc naprosto běžná absence 3 fázových rozvodů. Takže v případě kdy si chceš doma zapojit kombinaci sporáku a indukce tak z toho máš najednou 12kW potřebu na jednu fázi, musíš si doma pěkně předělat rozvod a jištění a zrevidovat to, potom předělat připojení od bytu po domovní rozvod a zrevidovat to atd. atd.

              Suma sumárum je to celé jenom tvoje chyba že si tu nemovitost koupil s tak mizernou elektroinstalací a holt budeš muset něco investovat aby si doma nevařil na plynu jak ve středověku.

              Taky jsem bydlel dost dlouho v paneláku a vím že krom spousty peněz to byla i hora papírování a přemlouvání abych se k vytoužené indukci domů dopracoval.
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 13.07.  10:56

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně to někdo řekl nahlas

                :yes:
              • 00 Reagovat !

                foto CrankyDude

                CrankyDude 18.07.  11:26

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně to někdo řekl nahlas

                "...aby si doma nevařil na plynu jak ve středověku."
                Oh really? 8-s
        • 20 Reagovat !

          foto sofer

          šofér 12.07.  08:03

          « Re: Re: Re: Konečně to někdo řekl nahlas

          dobíjecí stanice se plánují mimo jiné u obchodních center, doba dobíjení v nich je 20 minut. A všichni v jednu dobu nabíjet nebudou.
      • 11 Reagovat !

        foto -Teddy-

        _Teddy_ 12.07.  07:37

        « Re: Re: Konečně to někdo řekl nahlas

        Nemecko zavrelo uz 8 zo 17 reaktorov, a planuje odstavit dalsie. Francuzsko sa tiez chysta potichu zavriet niektore atomove elektrarne (pricom u nich je z jadra ~75% elektriny). Hollande hovoril dokonca o 30% poklese vyroby energie z jadra do roku 2025. O tom, ako chce tento vypadok nahradit, uz nic nehovoril.

        A nemusime ani chodit tak daleko. Neviem ako je na tom Ceska republika, ale napriklad Slovensko uz par rokov musi elektricku energiu importovat (vlastna vyroba nepokryje spotrebu).

        Vacsina krajin ma +/- vyrovnanu bilanciu, bez dakych velkych prebytkov. Ono nikto nevyraba elektrinu "do zasoby", pretoze sa neda dobre skladovat. Ak teda ma co i len 10% aut prejst na elektricku energiu, najprv bude treba posilnit energeticky priemysel. To musi byt jasne kazdemu. Z fotoclankov tu energiu asi neziskame, a voci jadrovej energii je dost silny odpor, tak odkial tu dalsiu elektricku energiu vezmeme?
        • 01 Reagovat !

          foto hobit

          hobit 12.07.  08:02

          « Re: Re: Re: Konečně to někdo řekl nahlas

          Že pořád lidí opakují tyhle lži o tom že je málo elektřiny? Vodík jsi vůbec do základní školy? Umíš počítat? Třeba tady:
          [odkaz]

          Je to názorně a jednoduše popsáno ik pro ty méně chápavé. Elektřiny je dost už konečně přestaňte omýt tyhle lži.
          • 10 Reagovat !

            foto -Teddy-

            _Teddy_ 12.07.  12:34

            « Re: Re: Re: Re: Konečně to někdo řekl nahlas

            Jasne, 15kWh/100km a 15 tisic km (vratane nakladnych/uzitkovych, a autobusov). A teraz tu o cervenej ciapocke, tu mam najradsej!

            FYI, kolega ma TesluS/90 a vravi ze v priemere prejde na jedno nabitie tak 350km. To robi ~25kW/100km. U nakladnych aut to bude skor desatnasobok...
      • 00 Reagovat !

        foto hittman

        hittman 12.07.  07:51

        « Re: Re: Konečně to někdo řekl nahlas

        Problém je, kde tu energii pro elektroauta skladovat, aby ji měli v takovém množství k dispozici.
    • 40 Reagovat !

      foto Googlit

      Googlit 11.07.  21:25

      « Re: Konečně to někdo řekl nahlas

      Hoď se do klidu a neřeš co řešit nemusíš. Výměna vozového parku v ČR probíhá jen velmi pozvolně. I dnes člověk potkává na cestách vraky staré 15 a více let. Takže i kdyby zrovna dnes přišel boom s prodejem EV tak se celá obměna vozového parku ČR neodehraje kompletně dříve než za 20 let a to už nebude tvoje starost, páč budeš prdět do hlíny (teda jestli chápu dobře z tvých příspěvků že ti je přes 50).
    • 00 Reagovat !

      foto hobit

      hobit 12.07.  07:53

      « Re: Konečně to někdo řekl nahlas

      Proč ty tvoje počty neukážeš, když jsou tak jednoduché?
      A že by proto, že jsi nic takového nepočítal a jen lžeš a vymyslíš si! Ono je to přesně naopak i když bychom počítali naprosto nereálnou věc, že se změní všechny spalovači najevo na eauta tak je elektřiny nadbytek:

      [odkaz]

      Jestli umíš násobilku tak to pochopíš i ty.
    • 10 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 12.07.  13:34

      « Re: Konečně to někdo řekl nahlas

      a je to snad nejaky problem? jinak dvojnasobek to neni, odhady se pohybuji mezi 25 az 30% pri plne elektrifikovane doprave celosvetove ;-) je potreba si uvedomit ze o tezba, doprava a rafinace ropnych paliv je zavisla na elektrine a ne zrovna malem mnoztvi elektriny ;-) kazdy litr fosilniho paliva znamena ze nejaka elektrarna musi vyrobit cca 1.5 kWh elektriny ;-) takze si to spocitej kolik elektriny se musi denne vyrobit jen aby se mohlo dovest a zpracovat to silene mnozstvi ropy na paliva ;-) to by samozrejme pri 100% elektrifikaci odpadlo, podle ruznych oblasti je to od 20 do 30% elektriny ktera se v dane oblasti vyrabi

      navic i ten 50% elektrifikace alespon osobni dopravy co z je asi jen 25% celkove dopravy bude trvat minimalne 30-40 let ;-)
  • 43 Reagovat !

    foto pandora

    pandora 11.07.  17:36

    vw v krizi

    elektrika je nejsnáze a nejlevněji získavatelné médium,podle mě se do elektriky moc automobilkám nechce,když vidím jak je všechno v poslední době ekologické a všechno podle různých nařízení,iso,EU,norem atd. atd. je čím dál tím víc všechno v ánusu ..!!!!
    • 12 Reagovat !

      foto Daffy-Duck

      Daffy Duck 11.07.  18:15

      « Re: vw v krizi

      A ktorý zdroj elektriny myslíš ako najľahší a najlacnejší v dostatočnej kapacite?
      • 43 Reagovat !

        foto Kharl-ANTIDIESEL

        Kharl.ANTIDIESEL 11.07.  18:16

        « Re: Re: vw v krizi

        to přenech odborníkům na to nemáš vysokou hochu >:D >:D >:D
      • 00 Reagovat !

        foto SamanAR

        SamanAR 12.07.  13:37

        « Re: Re: vw v krizi

        co je dostatecna kapacita? znas vubec tu hodnotu nebo jeji derivat? ... ne neznas >:D
    • 33 Reagovat !

      foto Kharl-ANTIDIESEL

      Kharl.ANTIDIESEL 11.07.  18:15

      « Re: vw v krizi

      tak tak, managéři se chtějí jen ropnou srašku dál šrotovat a pakovat se a drbat a ne něco zlepšovat a už vůbec ne napravovat dyt to by stálo prachy a tak podmazáváj časáky - jeto přeci levnější ;-)
  • 52 Reagovat !

    foto Speed

    Speed 11.07.  19:01

    Kde vzít elektriku

    A kde na to chtějí vzít elektriku?
    1. Jádroje kritizováno
    2. Uhlí je OUT
    3. Vítr ani slunce nefungují 24h

    Pochybuju, že by to zvládly pouze plynové elektrárny. A i kdyby, proč plyn nedat přímo do auta, než ho složitě přetransformovávát.

    Celé je to nějaké divné
    • 24 Reagovat !

      foto Googlit

      Googlit 11.07.  21:16

      « Re: Kde vzít elektriku

      Elektřina je. EV do toho systému sice pozvolna vnesou vyšší potřebu, ale jejich výhoda je v tom že ta potřeba bude díky rovnoměrnosti odběru fungovat spíše jako stabilizační prvek.
    • 14 Reagovat !

      foto hobit

      hobit 12.07.  08:07

      « Re: Kde vzít elektriku

      Ach jo, pořád dodal, lži. Elektřiny je dost:
      [odkaz]
      Jestli umíš malou násobilku tak to konečně možná pochopíš i ty.
      I na úplně nereálnou situaci, když bys přes noc vyměnil všechny spalováky za eauta. Což se samozřejmě bohužel nestane.
      • 21 Reagovat !

        foto Atila-

        Atila_ 12.07.  10:18

        « Re: Re: Kde vzít elektriku

        Mozna je zbytecne tim clankem-blabolem neustale tapetovat diskusi.
        • 11 Reagovat !

          foto hobit

          hobit 12.07.  13:09

          « Re: Re: Re: Kde vzít elektriku

          Zabedněncům se to musí pořád opakovat a názorné ukazovat.

          Jestli si myslíš opak tak prosim o nějaký důkaz, výpočet, že to tak není. Jinak jsi stejný jako ostatní co tu píšou lži o tom že nám chybí elektřina.

          Ano pravda bolí a je těžký přijmout tento jednoduchý fakt když se ti to nehodí do krámu.
  • 44 Reagovat !

    foto Blatouch

    Blatouch 11.07.  20:36

    Akumulatory, doba nabijeni

    Je to porad dokola jak u blbejch:

    1. Soucasne technologiie konstrukce akumulatoru nejsou v porovnani s benzin / nafta auty realne pouzitelne (energie / vaha / cena).

    2. Neni pouzitelna technologie, ktera by dokazala v porovnani s benzin / nafta auty realne nabit akumulator (energie / prenos / cas).

    A upozornuji - el.auta se vyvijeji uz 150 let - dele, nez nafta / benzin - a stale nic.
    • 43 Reagovat !

      foto Googlit

      Googlit 11.07.  21:12

      « Re: Akumulatory, doba nabijeni

      1. Baterie jsou dneska schopné dodat autu energii na 150-500km dojezdu, každý si může zvolit co mu vyhovuje. I při vyšší hmotnosti jsou EV stejně neporovnatelně dynamičtější než auta se spalovacími motory. Vysoká cena je kompenzovaná nízkými provozními náklady EV

      2. Porovnáváš neporovnatelné, to je jako by ti majitel EV s fotovoltaikou na svém domu tvrdil že ty nemáš doma technologii na těžení ropy a rafinování benzínu. EV nabiješ doma ze zásuvky, benzín ale z kohoutku doma nedoleješ.

      EV se vyvíjejí 150let a dneska už si je můžeš aspoň reálně koupit, brzy budou vše. Jak vidíš i podle článku jsou z toho automobilky po**kané a tuší že poptávku ani nebudou stačit uspokojovat.
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 12.07.  11:41

        « Re: Re: Akumulatory, doba nabijeni

        Kompenzovaná? Jaká je návratnost? Levnější na provoz jsou, to ano.
      • 12 Reagovat !

        foto Johnnn

        Johnnn 12.07.  12:43

        « Re: Re: Akumulatory, doba nabijeni

        500 km s klimatizací a chlazením v létě a a naopak s topením v zimě? K tomu rezerva energie - vyžaduje drtivá většina řidičů.
        A co další nároky? Např vzít do světa kompletní rodinku byť jen na víkend.
        Tahání přívěsu, vozíku, to jsou pro elektromobily pohádky, do toho se raději nebudeme pouštět :-)

        A pokud by přece jen někdo, díky pokrokové baterii vyrobil takové vozítko, bude zajímavé sledovat, co se stane při nabíjení. Výrobci se kasají, jak jejich baterii lze nabít za půl hodiny, za 15 minut a výhledově to dokonce zvládnou i za méně jak 10 minut nebo 5 minut. No, nevím co na to řeknou rozvody a elektrárny, až do auta naperu nejen já 100 kWh za půl hodiny.
        • 10 Reagovat !

          foto Googlit

          Googlit 12.07.  13:20

          « Re: Re: Akumulatory, doba nabijeni

          500km vyžaduje drtivá většina řidičů? Už to tady píšu do diskuzí snad po stopadesáté. Pokud pracuješ jako poslíček s pizzou tak pro tebe prozatím opravdu EV není a výhledově ani nebude. Kup si dýzl s velkou nádrží ať máš rezervu a buď v pohodě.
    • 00 Reagovat !

      foto sofer

      šofér 12.07.  08:08

      « Re: Akumulatory, doba nabijeni

      nevím jak s tou váhou, ale na to bych nesázel. Elektoauto nepotřebuje : převodovku, chladicí systém, výfukový systém, alternátor, nádrž. Čili, vlastně kromě motoru, baterie a klimy tam nic jiného být nemusí a kolik toto u klasického spalováku váží?
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 12.07.  12:13

        « Re: Re: Akumulatory, doba nabijeni

        Chlazení potřebuje.

        Záleží, jaké má parametry. U konvenčního auta je těžké pohonné ústrojí, u elektromobilu zase "nádrž". Pokud budeš chtít 500+ km dojezd, tak těžší celkem jistě bude. U většiny by asi stačilo 250, aby to projely na plné čáře.
      • 00 Reagovat !

        foto Johnnn

        Johnnn 12.07.  12:51

        « Re: Re: Akumulatory, doba nabijeni

        Potřebuje chladicí systém.
        Navíc, díky faktu, že se jedná o dost drahé zboží, tak třeba Tesla používá lehké materiály. Takový Leaf, který už cenu hlídat musí je mrňavý, pomalý a s mizerný dojezdem, ale váží pořádných 1550 kg.
    • 20 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 12.07.  13:40

      « Re: Akumulatory, doba nabijeni

      muzes sem napsat kdo se mezi lety 1920 az 1990 realne a ve velkem zabyval vyvojem elektromobilu? bude stacit jen jedna firma co do toho vyvoje v te dobe vrazila aspon par milionu dolaru >:D tolik k tem tvejm 150 letum
      • 02 Reagovat !

        foto Blatouch

        Blatouch 12.07.  18:40

        « Re: Re: Akumulatory, doba nabijeni

        Elektroauto je o ridici jednotce, pohonne jednotce a akumulatoru el. energie. Temito vsemi tremi disciplinami se zabyvaji tis. vedcu, 10 tis. vyzkumniku a 100 tis vyvojaru ze 100vek spolecnosti na celem svete po dobu 150 let.

        Pro nazornost - ridici jednotka: od rezistoru po PC, - akumulatory: od Pb po LiIon, atd.
        • 10 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 12.07.  18:45

          « Re: Re: Re: Akumulatory, doba nabijeni

          No vidíš. A ve skutečnosti ani v jednom nemáš pravdu, protože vývoj ve všech oblastech ustrnul až do devadesátých let, jelikož to zkrátka nebylo potřeba. Teprve rozvoj mobility (telefony, počítače) podnítil rozvoj akumulátorů, ale zase jen v omezeném měřítku. Takže reálný vývoj pro dopravu probíhá posledních dvacet let.
          Ani jsi Šamanovi nedokázal odpovědět, protože nemáš čím. Jen plácáš obvyklé antielektrobludy.
  • 42 Reagovat !

    foto Googlit

    Googlit 11.07.  20:58

    VW

    VW zjistilo, že mu ujel vlak a nejen že nestihne postavit továrny na výrobu potřebného množství baterii pro své auta, ale nikdo mu je ani nebude schopen v potřebném množství dodávat. A vzhledem k tomu jak podstatnou část ceny EV tvoří baterie, tak je to pro marže z prodeje pro VW smutné.
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 12.07.  12:34

      « Re: VW

      To v tom podle mne vidíš něco, co neřekl. Jen vyjádřil svůj názor, že vidí nedostatek baterií jako potenciální brzdu rozvoje, pokud by se automobilový průmysl ve velkém měřítku přeorientoval na elektromobily. Osobně bych šel dál. Továrnu není zase takový problém postavit. Netrvá to deset let a velké automobilky mají více než dost peněz na takový podnik. Větší potenciální problém vidím v surovinách. Bez toho žádnou baterii nevyrobíš. Musíš si zajistit jejich přísun.
      • 00 Reagovat !

        foto Johnnn

        Johnnn 12.07.  12:57

        « Re: Re: VW

        10 let ale 5 klidně. Potřebuješ najít vhodné místo, absolvovat všechny možné povolení, najít někoho kdo má znalosti a čas na stavbu, postavit, vybavit - VW sám neví co všechno tak má být a jak to má vypadat, připojit k infrastruktuře,... Baterie může klidně nakoupit. Čína je už dnes velmoci a většina baterií se vyrobí tam.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 12.07.  15:21

          « Re: Re: Re: VW

          Mluvil o 2025. Pokud skutečně věří, že toho cíle dosáhnou, tak snad dělají něco pro to, aby měli zajištěnou kapacitu. Vzhledem k tomu, jak dlouho trvá vývoj nového modelu, to není taková překážka. Neumím si moc dobře představit, že by automobilka po hlavě skočila do elektromobilů ze dne na den.

          Jinak se tu bavíme o výrobě článků a případně modulů. Baterie si budou dělat sami i teď. GF je právě o článcích. A tam je to otázka objemu. Nemá smysl dělat malou továrnu na články. Pokud by věřili, že článků bude nedostatek, tak by taková továrna nemusela být špatnou investicí (nadbytek by mohli prodat). Stejně by pravděpodobně šlo o spolupráci se zkušeným výrobcem.
  • 22 Reagovat !

    foto KANKUNEN

    KANKUNEN 11.07.  22:09

    Zatim to funguje tak, že elektroauta jsou dotovany z ropy.

    Az prestanou dotace a elektika se zatizi spotrebni dani, tak budeme jezdit za trojnasobek
  • 43 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 11.07.  22:11

    Podvod na motoristech!

    Elektroauta jsou podvod na motoristech! Elektromobily nefungují, jsou jen drahým omylem, říká slavný motorář Audi[odkaz] za legendárním pětiválcem Audi Quattro či motory špičkových Alpin. Dle něj elektromobily neřeší žádný ekologický problém a nepřispívají ochraně klimatu.
  • 20 Reagovat !

    foto Sina

    Sina 11.07.  22:34

    Podivně napsáno

    Čeho bude tedy málo, továren na výrobu baterií nebo elektráren? >:D

    " Pokud by ji následovali všichni výrobci, bude potřeba zhruba 40 nových gigatováren na výrobu baterií."

  • 11 Reagovat !

    foto Stargazer

    Stargazer 11.07.  22:57

    Nemějte strach!

    Kvalitního,výkonného a přitom dostupného elektromobilu/hybridu se v Evropě v osobní dopravě asi hned tak nedočkáme. Ještě dlouho bude vládnout spalovací motor.Jedno jaké palivo.
    A v nákladní,lodní a letecké dopravě , v zemědělství, stavebnictví, lesnictví atd. si to ani ve vzdálenější budoucnosti bez spalovacích motorů už vůbec nedokážu představit. Nemluvě o vojenské technice. >:D
  • 21 Reagovat !

    foto Marekx

    Marekx 11.07.  23:54

    akumulátor

    Chtít za každou cenu dnes prosadit elektromobily je stejné, jako být pak odkázaný na autíčko na natahovací klíček. Dokud nedojde doslova k technologické revoluci a nebude vynalezen zcela nový typ akumulátoru, který nebude potřebovat velmi vzácné prvky a nebude jednoduše a levně regenerovatelný, nebude trpět ztrátou kapacity a hlavně ta kapacita na jedno nabití bude zcela někde jinde, než je dnes při stejné, ne-li menší velikosti a ta energie nepůjde do akumulátoru dodat velmi rychle, je to stále slepá větev. Ale prostě lidi se musí poučit a to nejlépe z vlastních chyb a vlastních peněz ;-)
  • 30 Reagovat !

    foto kosjan

    kosjan 11.07.  23:59

    Pěkná blbost napsaná v tomto článku

    Pan Stanislav Kolman je zřejmě "odborník", který motá hrušky s jabkama. Pokud bude denně potřeba 150 GWh energie na dobíjení aut, jak píše, tak se ty GWh budou vyrábět např. v Temelíně, nebo větrnými elektrárnami v Pobaltí, případně je bude vyrábět Bart v jaderné elektrárně v USA. Určitě se tato energie nebude vyrábět v gigafatory firmy Tesla. Tam vyrábějí jenom baterie, které se následně nabíjejí energií z elektrárny. A gigafaktory nebude elektrárna. Howgh.
    • 00 Reagovat !

      foto hobit

      hobit 12.07.  08:19

      « Re: Pěkná blbost napsaná v tomto článku

      Ano článek je napsán schválně takhle blbě, aby si lidi na základě přečtení tohoto článku mysleli, že jde o výrobu elektřiny. Co jste jiného od autorů žumpy jménem "auto.cz" také čekal? Snad ne kvalitní novinářskou práci! To tady rozhodně nenajdete. Jasný důkaz je článek o tom že elektromobilům praskají plastové pedály. Ale článek ve stejném stylu o tom že pedály praskají i spalovákům se tu nedočtete:
      [odkaz]

      Ve skutečnosti jde o výrobu baterii. Proto srovnání s GF Tesli.
      150 GWh není údaj o výrobě elektřiny, ale o velikosti (kapacitě) baterii!
      Každé auto potřebuje cca 50-100 kWh baterii a krát několik milionů rovná se 150 GWh.
      • 00 Reagovat !

        foto Odan

        Odan 12.07.  09:20

        « Re: Pěkná blbost napsaná v tomto článku

        No to jo, jenže elektromobil nejezdí na baterky, ale na elektriku - stejně jako můj benzíňák nejezdí na palivový nádrže, ale na jejich obsah.
        Takže ten nadpis a celá myšlenka článku je bIbě...
  • 20 Reagovat !

    foto borish

    borish 12.07.  07:36

    150 GWh

    Vidím, že auto.cz sa úrovňou článkov o elektromobilite začína blížiť úrovni väčiny príspevkov v diskusiách k nim... Myslel som si, že Fokta bude ťažké prekonať, ale p. Kolmanovi sa to podarilo ani nie za 24 hodín. Ako môže písať článok k danej téme niekto, kto nechápe, že kapacita tovární na výrobu baterií (udávaná v GWh za rok) je niečo úplne rozdielne, ako výrobná kapacita elektrární, udávaná v rovnakých jednotkách. Kto by mal záujem vedieť o čo ide, nech si radšej prečíta: [odkaz]
    • 01 Reagovat !

      foto hobit

      hobit 12.07.  08:29

      « Re: 150 GWh

      Ja so myslí, že to naopak naopak takhle blbě schválně. Aby si lidi mysleli že potřebujeme další elektrárny a že máme málo elektřiny:
      [odkaz]

      I když to by vyžadovalo od autora hodně velkou inteligenci aby něco takového vymyslel, takže asi máte pravdu je jen hloupej.
    • 00 Reagovat !

      foto WinDiesel

      WinDiesel 12.07.  10:02

      « Re: 150 GWh

      No ale reálně budeš mít problém dostat elektřinu k autům a do baterie.
      Je relativně snadné vyrobit víc elektrické energie v elektrárnách ať už jakýmkoli způsobem.
      Problém 1 - distribuce obrovských kvant energie které by vyžadovaly elektromobily pokud by se jich neprodávalo 1% ale 50% nebo i více z vozového parku.
      Problém 2 - jak je nacpat do baterií - kde mít všechny ta nabíjecí místa a jak ekonomické by bylo vyrobit další milióny superchargerů
      Problém 3 - místní infrastruktura bude kolabovat i při obyčejném pomalém nabíjení

      Všechny tyto problémy by musely být vyřešeny naráz a do 5 let - cože je absolutně nerealizovatelné. No možná že to není nerealizovatelné ale to by EU a Německo nesměly investovat 50 mld Euro ročně do "neřešení" nelegální migrace ...
      Špidla by řekl - ZDROJE JSOU, ale ony nejsou :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Brin

        Brin 12.07.  15:00

        « Re: Re: 150 GWh

        Problém 1 – jakých kvant? Naše distribuční soustava vydrží mnohem víc, ostatně taková vysoká pec, to je teprve zátěž. A přesto tam vede jedna běžná linka VN.
        Problém 2 – baterie nejsou problém, zdroje na výrobu baterií ve skutečnosti jsou, lithia i všeho ostatního je dost. Hodnoty uváděné novináři jsou nesmysl, protože to jsou pouze certifikované zásoby. Ve skutečnosti je zásob mnohonásobně víc.
        Problém 3 – pomalé nabíjení znamená vytížit jednu obyčejnou zásuvku. To by na tom naše infrastruktura byla hodně blbě, kdyby nezvládla utáhnout jednu zásuvku v každé domácnosti.
        • 00 Reagovat !

          foto SamanAR

          SamanAR 12.07.  17:08

          « Re: Re: Re: 150 GWh

          vyrobni kapacity na bateri prozatim nejsou dostatecne, ale postavit 40 GF neni as takovej problem (teda v urcitych castech sveta, v CR to treba problem je neb to silene brzdi birokracie, samotna tovarna se da postavit behem cca 1 roku)

          mimochodem treba Skodovka jen okolo Boleslavi vlastni cca 68 hektaru parcel urcenych pro vystavbu vyrobnich hal, ale s tim jak bude ubejvat potreba spalovaku, tak se muzou postupne nektere motorarny a prevodovkarny prestavet na vyrobu baterek, dnes se vyrabi celkem hodne variat ruznych motoru na ruznych linkach, u VW je to snad na 20 motoraren
      • 00 Reagovat !

        foto SamanAR

        SamanAR 12.07.  16:50

        « Re: Re: 150 GWh

        distribucni soustava v CR je 5 nasobne naddimenzovana, v soucasnosti zvlada pretoky z nemecka v radu jednotek 1 TWh, toliko k 400 a 110kV prenosove soustave, nizi rady v podobe, a nizsi rad v podobe 22kV ktery se postupne predelaval z 10kV a dnes 10kV najdes asi jen na 5% uzemi CR je natolik dobre dimenzovany, ze i CEPS a CEZ hlasaji ze pro ne nebude problem i milion dobijecich mist, a tohle jsem tu jiz primo tobe psal pod jinym clankem o BEV kde jsi psal tu samou blbost co pises ted ;-) navic 50% poil na novych autech znamena cca 100 tisic aut rocne, a k takove cifre se driv nez za 20-30 let v CR nemame sanci priblizit, a silne pochybuju ze CEPS a nasledne ti co maji rozvodnou sit nastarost prestanou do rozvodne site investovat a prestanou ji modernizovat, to jsi opravdu takovej hlupak ze tohle nechapes?

        nabijeci mista budou postupne budovana tak jako jinde ve svete, proste u parkovacich mist, tedy tam kde auto stoji, je to strasne slozite >:D

        kolabovat budes mozna tak ty

        proc by se to melo resit do 5 let, copak do 5 let se neco vyznamne zmeni ohledne vyroby aut? a elektromobily zacnou rust jen tak samovolne? do 5 let v CR nebude ani 20 tisic baterkovych aut, natoz milion ktery by zvladal jiz soucasny stav rozvodnych siti v CR ;-) tak prosim prestan psat ty svoje nesmysly ktere si cucas z palce u nohy ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto Marekx

          Marekx 12.07.  21:02

          « Re: Re: Re: 150 GWh

          Tak ty si opravdu myslíš, jak skvěle má ČEZ v ČR ošetřen přenos energie od 22kV níže? >:D Dělal jsem v energetice řadu let, ale i přes modernizaci, bych takový optimista opravdu nebyl. Samozřejmě na hlavních tepnách a v lokalitě novostaveb je situace celkem optimistická. Nicméně stále existuje spousta lokalit, kde si třeba sousedi v zimě přitopí na přímotopu a na konci vesnice jim blikají žárovky, díky podpětí v síti. O mnohdy doslova tragickém stavu ochran, zastaralém vedení a trafostanic nemá smysl ani psát. Vše je to ale o penězích a to obrovských. Navíc již dnes mají energetici vrásky na čele s parazitní zátěží sítě z moderních spotřebičů, které používají především spínané zdroje. Každá větší firma, nebo větší průmyslový areál je za toto nekompromisně silně pokutován, pokud to nemají regulací ošetřeno. Tohle ovšem nelze uplatňovat u domácností a menších firem a teď si do toho zapojte ještě i rychlonabíječky pro elektroauta. Někde by zažívali blackouty častěji, než by bylo všem milé. Ale kde kdo si naivně myslí, jak je vše jednoduché a krásné >:D
  • 30 Reagovat !

    foto Odan

    Odan 12.07.  08:10

    ...

    Měl jsem pocit, že úroveň některých článků už nepůjde podstřelit, ale tady se to zase podařilo zhovadit nad všechny myslitelné normy + 15 % navíc.
    Je možný, že celou redakcí projde taková blbost, jako je v poslední větě?

    Pane Kolmane, nastudujte si elementární fyzikální závislosti. Pak si na to můžeme udělat krátký testík:
    Najděte ekvivalent ke vztahu "Výrobní kapacita elektrárny" a "Kapacita elektrické baterie":
    a) déšť : přehrada
    b) produkce nafty v EU : kapacita palivových nádrží
    c) investigativní článek na ACZ : nesmysl

    Vyhodnocení proběhne na konci hodiny. GL
  • 00 Reagovat !

    foto Somperle

    Somperle 12.07.  09:31

    riesenie? asi, mozno, ci nie?

    Co moze byt totalna slepa ulicka je, ze sa vsetci tak velmi sustredia stale na auto. Menia jeho pohon, kolesa, farbu, doplnaju clanky, elektroniku a kadeake blututy... Ved mozno auto ako také sa za 10 rokov ani nebude v takom meritku pouzivat... mozno ano, mozno nie.. to nevie nikto.
  • 12 Reagovat !

    foto BRoy

    BRoy 12.07.  10:46

    Neuvěřitelné!

    Už i někteří menažéři začínají objevovat to, co je jasné každému, kdo umí na kalkulačce násobit. Elektromobilita není možná bez RADIKÁLNÍHO rozvoje energetiky. Ostatně pak soudím, že celý nápad s elektromobily je holá píp..čovina. Ekologický přínos je diskutabilní a ekonomicky je to čirý propadák.
    • 02 Reagovat !

      foto Jaros71

      Jaros71 12.07.  11:44

      « Re: Neuvěřitelné!

      To je jasné každému mimo pár eko fanatiků.. >:-[]

      Cesta je vodík..což se naftovému lobby nehodí a zatím je to drahá technilogie.

      Hybridy s benzínovými motory asi nárust a budoucnost mít mohou..elektro auta nikoliv !
      • 10 Reagovat !

        foto Brin

        Brin 12.07.  15:01

        « Re: Re: Neuvěřitelné!

        Ten vodík, kde palivové články do každého auta vyžadují desítky gramů platiny? Jo, to je vynikající cesta. Každej budem sebou v autě vozit zlatou cihlu.
        • 00 Reagovat !

          foto Blue-Sun

          Blue Sun 12.07.  18:48

          « Re: Re: Re: Neuvěřitelné!

          Ten vodík, který se získává z fosilních paliv, protože jakýkoli jiný způsob je extrémně náročný a drahý...
          Ten vodík, který se za pomoci elektrické energie musí vyrobit, zkapalnit, dopravit, udržovat...
          Skvělá to budoucnost...
          Děkuji, radši bateriový elektromobil.
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 12.07.  12:28

      « Re: Neuvěřitelné!

      To jsi špatně pochopil. Ten člověk nemluvil o energetice, ale o výrobě baterií.
    • 11 Reagovat !

      foto Googlit

      Googlit 12.07.  13:31

      « Neuvěřitelné!

      EV je především o komfortu - vibrace 0, hluk 0, smrad 0, lineární zátah motorů, možnosti načerpat si energii doma ze zásuvky atd. O ekologii se v propagačních materiálech všech značek hovoří jen okrajově, opatrně a spíše v souvislosti s nulovými emisemi EV samotných.
  • 20 Reagovat !

    foto SamanAR

    SamanAR 12.07.  13:30

    asi ten clanek nechapu

    v jednuc hcili se pose o vyrobni kapacite elektriny coz obstaravaji elektrarny, a nasledne k tomu je dovetek o Gigafactory ktera zadnou elektrinu nevyrabi 8-s

    v clanklu se motaji dohromady dve ruzne veci a preskakuje se mezi nima jako by to byla jedna >:D

    a ted k te vyrobe a potrebe ELEKTRINY pro elektromobily, v CR se rocne vyrobi cca 80 tisic GWh elektriny (verejne ekonomicke zdroje), z toho asi 20 tisic GWh se vyveze (hlavne do Nemecka a Rakouska, tedy tam kde se to nevyplati vyvazet, maji nizsi obchodni cenu, jediny stat se kterym sousedime a vyplatilo by se nam k nemu elektrinu vyvazet diky vyssi obchodni cene je Polsko, ovsem tam nasi elektrinu nepotrebuji), z tech zbylich cca 60 tisic GWh spotrebuji 3 ceske rafinerie asi 12 tisic GWh

    budeme tedy pocitat s tim ze v CR mame jen tak navic tech cca 20 tisic GWh elektriny co je na vyvoz, to dela necelich 55GWh denne (55000000 kWh) cos je plne nabitych asi 550 tisic elektromobilu ktere by meli 100kWh baterii (takovych elektromobilu je podle vseho v CR celich 6 kusu v podobe modelu S a X od Tesly) a pokud by prumer baterii u elektromobilu odpovidal 60kWh, pak se jedna o cca 916 tisic elektromobilu ktere by se kazdy den mohli vpohode nabijet, ano Ceske republice opravdu nehrozi ze by mela malo elektriny kvuli elektromobilum, a to jeste hooodne hooodne dlouho >:D

    a k vyrobni kapacite co se lithia a dalsich surovin tyce, tedy te oblsati kam spada Gigafactory zminena v clanku, v CR se nachazi zasoby lithia (lithia bateriove kvality, nikoliv lithne rudy) za 3 az 4 biliony korun, podle odhadu tech Australanu co na Cinovci cdelaj pruzkum je tam lithia asi pro 150000000000 kWh baterii, coz je asi 1.5 miliadry baterkacu s baterii 100kWh (pro predstavu odhaduje se ze na zemi jezdi a funguje asi 1 miliarda aut) a ony Ceske zasoby lithia predstavuji asi 6-7% zasob lithia moznych pozemni tezbou

    na tohle navazuje dalsi faktor, aneb recyklace, ano dnes je mozna recyklace lionek ze 100%, a uvadi se ze takova recyklace 100kWh baterypacku prijde asi na $2800-2900 hlavne diky ecenam energii (cca 70 tisic korun) a ziskane suroviny tou 100% recyklaci maji dnes hodnotu asi $2500, tedy nizsi nez kolik ta recyklace stoji, ovsem cena tech surovin dale roste, takze do par let a mozna i drive bude recyklace dokonce vynosna, proto take automobilky rady vykupuji celkem za pakatel baterye z baterkacu a dale je pouzivaji castecnou recyklaci bud do zaloznich zdrohu a nebo pro castecnou recyklaci urcitych prvku ktere se vyplati recyklovat jiz dnes, kuprikladu obalove kovy jako hlinik, nikl, kobalt a med :-! ostatne Toyota ma kvuli tomu treba v Evrope firmu Umicore ktera se zabyva recyklaci nekolika typu baterii a to od 90 do 100%, co se neyrecykluje se uklada dobudoucna v arealu firmy a az nastane spravna doba kdy bude vyhodna recyklace i zbylich casti, tak je zrecykluji, lidi tohle je obri business kde se toci miliardy ;-)
  • 10 Reagovat !

    foto SamanAR

    SamanAR 12.07.  13:46

    a vite co je super

    ze auto.cz a jeho redaktori kteri v nekterych pripadech baterkace celkem nenavidej a maj potrebu o nich psat nesmysli, tem baterkacum vlastne delaj podporu prave tim co o nich pisou, tyhle temata se zde zacinaji stavat nejctenejsima a nejdyskutovanejsima, cos znamena vetsi rozsireni problematiky, a nastesti tyhle diskuze neovlivnuji vetsinu jak si zrejme autori myslej, ale pouze upevnuji odpor minoritni casti ctenaru

    ve finale se elektromobilite nevyhneme, a lidi se proste prizpusoby, neb vetsina tech co kupuji a jsou zakazniky neresi jestli to jezdi na to ci ono palivo, ale ze to je v nabidce, a ze to stoji tolik a tolik pri koupi a tolik a tolik pri provozu, a ve chvili kdy se tyhle cisla prolnou u danych typu pohonů, tak to ten drazsi zacne mit tezsi a tezsi a bude cim dal mene konkurenceschopnej :-) disesl i benzin se technologicky stale prodrazuje, naopak elektromobily se zacinaji postupne zlevnovat, a pomaha tomu i to, ze jsou uspesne hybridy, ktere nejen pomalu lidi uci prechodu na tu elektrinu, ale i ukazuji ze jsou jednoduzsi a dobudoucna levnejsi :-)
  • 01 Reagovat !

    foto hufuh

    hufuh 12.07.  18:26

    VW nechce, ale musí ...

    ... elektrifikovat ho nutí EU, které tlačilo i nesmyslné emisní normy o nichž všichni věděli, že jsou zcestné, ale dál se na nich trvalo ... až to došlo tam kam to došlo ... na úřadech sedí pakáž, která místo aby občanům sloužila, protože je placena z daní za odvedenou práci občanů, tak se jim snaží vládnout ...
    • 01 Reagovat !

      foto Blue-Sun

      Blue Sun 12.07.  18:50

      « Re: VW nechce, ale musí ...

      Za tvůj po§raný život nemůže EU...
      • 01 Reagovat !

        foto hufuh

        hufuh 12.07.  20:01

        « Re: Re: VW nechce, ale musí ...

        opravdu věcná odpověď ... klasická pro lidi bez argumentů

        můj život je v pořádku, jen mi ho občas zbytečně komplikují blbečci a někteří úředníci

        na rozdíl od tebe trávím podobnými diskusemi jen velmi málo času, ale občas mě některé demagogické kecy přimějí k reakci, ale připomněl si mi, že je to marné mrhání časem ... děkuji
    • 00 Reagovat !

      foto SamanAR

      SamanAR 13.07.  09:35

      « Re: VW nechce, ale musí ...

      z globalniho pohledu ma EU jedny z nejmirnejsich emisnich norem, ale presto podle mnohych mudrcu muze za to ze prichazi elektromobily >:D jen pro zajimavost, prvni seriove elektromobily tohoto tisicileti pochazi z Japosnska a USA, do Evropy se dostali cca rok po zahajeni jejich prodeju ve svete, ale EU muze za prichod elektromobilu? prvni seriovej hybrid se do Evropy dostal vpodstate az 2 roky po jeho prvnich prodejich, ale za prichod elektromobilu muze EU? zvlastni ze ta cast zeme co za to podle tebe muze s tema elektromobilama ani nezacala a ani se tu nezacali prodavat v plvni vlne prodeju >:D

      Japonsko, Cina, od 2019 Indie, a v nekterych oblastech USA maji mnohem prisnejsi emisni limity nez EU6, ale EU muze za prichod elektromobilu >:-[]
  • 00 Reagovat !

    foto jozephko

    jozephko 12.07.  21:57

    Volkswagenu nerozumiem...

    Tak na čo koncern VW čaká? Nech začne rýchlo budovať aj on nejaké Gigafactory - ako Tesla. Lenže to je asi proti filozofii koncernu. Ten si len nechá vyrábať komponenty u dodávateľov, pričom sa ich snaží doslova zodrieť z kože. Potom komponenty poskladá ako Lego a zlíže (finančnú) smotanu.
    Takto by musel VW zariskovať a investovať pár, resp. hodne miliárd eúr do výstavby závodov na batérie, pričom by nemal záruku, že sa mu to vyplatí, resp. zaplatí.
    Verím, že toto vychcálkovstvo bude trhom patrične "odmenené" v podobe veľkého náskoku Tesly.
    Ekonomická teória uvažuje o zisku z podnikania v rôznych rovinách. Jednou z nich je zisk ako odmena za podstúpené podnikateľské riziko. Ak však niekto chce ísť na istotu, zodpovedať tomu bude aj zisk...
    • 01 Reagovat !

      foto hufuh

      hufuh 13.07.  00:53

      « Re: Volkswagenu nerozumiem...

      zato Elon Musk je anděl kterej to dělá pro dobro lidstva a platí to ze svých peněz >:D >:D >:D ... ne není, má na to těžký dotace a pobídky díky kterým tento ztrátový podnik může provozovat a většina prodejů je taky uskutečněná díky dalším pobídkám a dotacím pro zákazníky ... takže každý vyrobený a prodaný elektrický auto z části zaplatil každej kdo platí daně (ve stejném státě), i když jezdí třeba MHD ...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Číňany pobouřila sexistická reklama na Audi. Přirovnává ženy k ojetým autům

Číňany pobouřila sexistická reklama na Audi.…

Německá automobilka Audi se musela omluvit za vysílání nové reklamy v Číně, která přirovnávala ženu k ojetému…

Kozy jako vozy, vosí pasy a prdelky k nakousnutí: Slintejte nad micinkami v korzetech

Kozy jako vozy, vosí pasy a prdelky k nakousnutí:…

Jejich přednosti jsou zřejmé. Jsou prsaté a prdelaté. Hlavně však mají neuvěřitelné vosí pasy. Těch dosáhly…

 

iSport.cz

Sparta - Arnhem. Sledujte generálku s posilami v PŘÍMÉM PŘENOSU

Sparta - Arnhem. Sledujte generálku s posilami v…

Generálkou na nadcházející sezonu je pro fotbalisty Sparty dnešní duel s Vitesse Arnhem, šestým týmem posledního…

Sparťané bez práce? Konatého lákají do Řecka, Holka chce Zlín i Slovan

Sparťané bez práce? Konatého lákají do Řecka, Holka…

Ondřej Mazuch, Tiémoko Konaté, Mario Holek, Matěj Hybš. Čtveřice fotbalistů, se kterými už nepočítají na Spartě,…

 

Reflex.cz

Kde najdete opravdové Maledivy? Zkuste ostrov Dhigurah a poznejte pravou tvář tropického ráje

Kde najdete opravdové Maledivy? Zkuste ostrov…

Donedávna neměli turisté ponětí, jak se žije skutečným Maledivcům. Pozlátko luxusních resortů mělo málo…

Dětský ráj: Třetina základních škol ve Francii bude učit jen 4 dny v týdnu

Dětský ráj: Třetina základních škol ve Francii bude…

Ve Francii se chystá na základních školách už třetí zásadní změna ve vyučování za posledních devět let. V rámci…