Volkswagen ve Frankfurtu 2009

Volkswagen ve Frankfurtu 2009

 
 

Domácí Volkswagen naplánoval na IAA ve Frankfurtu hned devět premiér. Žádný zcela nový model mezi nimi nefiguruje, novinky ale procházejí napříč celým modelovým portfoliem.

Polo třídveřové

Třídveřová verze patří k modelu Polo už od samých počátků. Nová generace s dvěma páry dveří se představila na ženevském autosalonu, druhá varianta přichází s půlročním zpožděním. Levnější, i když z hlediska prodejních statistik méně důležitá, karosářská verze má stejné vnější rozměry jako pětidveřový hatchback. Design sportovně střižené karoserie je u obou verzí shodný, liší se jen delšími dveřmi a jednodílným C sloupkem u třídveřového Pola. Současná nabídka šesti motorů – 1,2 (44 a 51 kW), 1,4 (63 kW) a 1,6 TDI (55, 66 a 77 kW) – je společná oběma verzím.

Golf R

Nejvýkonnější Golf všech dob je duchovním nástupcem Golfu R32, místo šestiválce s úzkým úhlem sevření válců má ale čtyřválcový 2,0 TSI. Jeho specifický výkon těsně překonává 100 kW/l, absolutní hodnota je 199 kW, tedy o 15 kW více než měl R32. 350 Nm (dosahovaných mezi 2500 a 5000 min-1) je přenášeno na všechna čtyři kola pomocí systému Haldex. Pro akceleraci z 0 na 100 km/h potřebuje Golf R 5,7 s (s převodovkou DSG 5,5 s), při 250 km/h zasahuje omezovač rychlosti.

Golf R se od svých méně výkonných sourozenců odliší novým předním nárazníkem s výraznými vstupy vzduchu, nástavci prahů, spoilerem nad zadním oknem a zadním nárazníkem. K odlišení přispěje i dvojice koncovek výfuku uprostřed pod nárazníkem. Standardem budou bi-xenonové hlavní světlomety a koncová světla z programu Volkswagen Individual a 18palcová litá kola s designem Talladega.

Golf Variant facelift

Facelift přináší modernizaci kombi Golf Variant, která ho staví na úroveň šesté generace hatchbacku Golf. Design přední části je přebrán z nového Golfu, ostatní části karoserie zůstávají beze změny. Modernizací prošel také interiér.

Novinkou je motor 1,2 TSI o výkonu 77 kW, který nahrazuje osmiventilový 1,6 MPI (75 kW). Na straně dieselových motorů se objevuje 1,6 TDI ve verzích 55 kW a 66 kW, pro který bude na výběr také pohon všech kol nebo balíček úsporných úprav BlueMotion. Všechny motory kromě 1,4 (59 kW) a 1,6 TDI (55 kW) bude možné objednat i se sedmistupňovým DSG, jen 2,0 TDI (103 kW) zůstává kvůli vysokému točivému momentu u šestistupňového.

Polo BlueMotion, Golf BlueMotion, Passat BlueMotion

Nové verze Polo BlueMotion, Golf BlueMotion a Passat BlueMotion se stanou nejúspornějšími vozy ve svých třídách. Základem úprav je nastavení řídicí jednotky, které preferuje úspornější chod. Naftu také ušetří snížené volnoběžné otáčky, systém Start-Stop a rekuperace energie při brzdění zvýšenou činností alternátoru.

Další úspory jsou dosaženy zásluhou prodloužených převodů pětistupňových manuálních převodovek, nebo instalací pneumatik s nižším valivým odporem. Samozřejmostí jsou také úpravy aerodynamiky a v případě Pola a Golfu i snížený podvozek. Odlišnosti jsou i designové – vedle znáčků BlueMotion dostanou Golf a Passat doplňky R-line a Polo bude mít speciální design masky chladiče.

Polo BlueMotion se vrací k dřívější myšlence třílitrového auta, kterou se Volkswagen pokoušel prosadit u modelu Lupo. S novým motorem 1,2 TDI (55 kW) dosahuje kombinované spotřeby jen 3,3 l/100 km. To ve srovnání s běžným Polem 1,6 TDI o výkonu 66 kW představuje úsporu výrazných 0,9 litru. S nádrží o objemu 45 litrů je teoretický dojezd 1363 km. Nejvyšší rychlost činí 173 km/h. Do prodeje se nové Polo BlueMotion dostane v roce 2010. Do té doby zůstává Polo BlueMotion nové generace u motoru 1,6 TDI (66 kW) se spotřebou 3,7 l/100 km.

Zatímco Polo jde cestou zmenšení objemu, Golf BlueMotion zůstává u motoru 1,6 TDI. Jeho kombinovaná spotřeba se ale dále sníží, a to ze současných 4,1 na 3,8 l/100 km. Základní parametry – výkon 66 kW, točivý moment 250 Nm, nejvyšší rychlost 190 km/h a zrychlení na 100 km/h za 11,3 s – zůstávají stejné jako dosud. S nádrží na 55 litrů nafty je teoretický dojezd 1447 km.

Poslední z novinek je Passat BlueMotion, který má motor 1,6 TDI z Golfu. Úsporná verze je jedinou aplikací tohoto motoru v Passatu, zbývající turbodiesely mají objem 2,0 l. V případě Passatu je snížení spotřeby u nové verze nejméně výrazné – proti současnému BlueMotionu klesne o 0,1 l na 4,4 l/100 km. Dojezd s plnou 70litrovou nádrží i tak podle tabulkových hodnot činí 1591 km.

Transporter/Caravelle/Multivan facelift

Užitkový Transporter a od něj odvozené osobní modely prošly po šesti letech na trhu faceliftem. Nejviditelnější změnou je nový design přídě. Transporter a příbuzné modely přijdou o svébytnou masku chladiče a dostanou dvoulamelovou mřížku s moderním designem světel, jejíž tvar je odvozen od Golfu a Scirocca. Užitková řada je tak dalším modelem VW, který dostane novou jednotnou tvář. Designové změny dále zahrnují nový tvar zpětných zrcátek, nový vzhled litých kol a upravený interiér s novým přístrojovým štítem a modernějším tvarem volantu.

Pátá generace užitkových Volkswagenů, souhrnně označovaná T5, je na trhu už šest let. Přestože modelové cykly u malých nákladních vozů jsou delší než u osobních aut, je facelift pravým časem na technické inovace. Pod kapotou se zabydlí nová řada vznětových čtyřválců 2,0 TDI CR. Nasazení v užitkovém voze předpokládá jinou charakteristiku, proto ve srovnání například s Golfem dosahují slabší verze menších výkonů, maximum točivého momentu ale leží v nižších otáčkách.

Základem bude varianta s výkonem 62 kW, která dosahuje nejvyššího točivého momentu 220 Nm od 1500 min-1. Následují 75 kW (250 Nm od 1500 min-1), 103 kW (340 Nm od 1750 min-1) a nejsilnější 132 kW (400 Nm od min-1). Všechny jmenované motory splňují emisní normu Euro 5 a dosahují kombinované spotřeby v rozmezí 7,2 až 7,9 l/100 km. V nabídce zůstane také benzinový 2,0 l (85 kW), který byl modernizován pro Euro 5.

VW T5 se naopak kromě čtyřválcových agregátů 1,9 TDI PD rozloučí také s pětiválcovým turbodieselem a benzinovým 3,2 V6, po kterém byla malá poptávka. Klasický šestistupňový automat nahradí sedmistupňové DSG, jedná se o první aplikaci dvouspojkové převodovky v užitkovém voze této velikosti. V roce 2010 také pro vybrané specifikace přibude možnost pohonu všech kol 4Motion se spojkou Haldex čtvrté generace (opět první nasazení této techniky ve srovnatelném voze).

Užitkové Volkswageny se dočkají také rozšíření výbavy. Standardem pro Multivan se stanou lakované nárazníky a šest airbagů, objednávat bude také možné například ESP, asistent pro rozjezdy do kopce, Side Assist, couvací kameru nebo monitorování tlaku v pneumatikách.

E-Up!

Plán na výrobu rodiny malých vozů Up! se blíží sériové výrobě a Volkswagen připravuje také variantu s elektrickým pohonem. Vyrábět se má od roku 2013 (samotný Up! od 2011), jeho předobrazem je studie E-Up! prezentovaná na IAA.

Koncept již dnes disponuje elektromotorem s trvalým výkonem 40 kW a špičkovým dokonce 60 kW, což jsou na 1085 kg těžké auto výborné hodnoty, podpořené ideálním průběhem křivky točivého momentu s maximem 210 Nm. Standardní akcelerace z 0 na 100 km/h trvá 11,3 s, pružné zrychlování ze 30 na 50 km/h zabere jen 3,5 s, nejvyšší rychlost činí 135 km/h.

Hnací ústrojí čerpá energii z lithiových akumulátorů (18 kWh, 240 kg) uložených v podlaze, která je součástí bezpečnostního skeletu karoserie. Elektromotor byl spolu s několika dalšími pomocnými zařízeními integrován do jednoho konstrukčního celku (140 kg) a uložen vpředu spolu s převodovkou, diferenciálem a komponenty elektrické soustavy. Jedno nabití akumulátorů má vystačit na ujetí vzdálenosti 130 km. Dobíjet bude možné doma ze zásuvky nebo na veřejných dobíjecích stanovištích. Rychlonabíjení má umožnit doplnění energie na úroveň 80 % maxima za 1 hodinu

Volkswagen E-Up! má vnější rozměry 3.199 x 1.641 x 1.468 mm, rozvor měří 2.190 mm, přední převis měří 555 mm a zadní 454 mm. Přední náprava využívá vzpěry McPherson, zadní pak vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Interiér má uspořádání 3+1, podobně jako Toyota iQ.

Studie L1

K myšlence litrového auta se Volkswagen vrací studií L1. Dvoumístná karoserie je vyrobená z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, měří na délku 3,813 m, na šířku však jen 1,2 m a na výšku 1,142 m. Dva cestující sedí za sebou, mohou si s sebou vzít jen 50 l zavazadel a nastupují jako do letadla po otevření velkých vzhůru do strany výklopných dveří. Přísně aerodynamické tvarování karoserie vyústilo v koeficient odporu vzduchu na úrovni 0,195. Pohotovostní hmotnost vozidla činí jen 380 kg.

Dvouválcový turbodiesel 0,8 l vznikl z nového čtyřválce 1,6 TDI. Je kombinován se sedmistupňovou převodovkou DSG a hybridním hnacím ústrojím. Mezi motorem a převodovkou našel své místo elektromodul, který má funkci startéru, generátoru a elektromotoru. Elektrická jednotka zvládá na krátké vzdálenosti úlohu výhradního zdroje hnací síly, energii přitom čerpá z lithiových akumulátorů, umístěných v přídi. Elektromotor má maximální výkon 10 kW, spalovací motor pak 20 kW a nejvyšší točivý moment 100 Nm.

Kombinovaná spotřeba tohoto prototypu má údajně činit jen 1,38 l/100 km, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 14,3 s a nejvyšší rychlost činí 160 km/h. Desetilitrová nádrž má teoreticky vystačit na vzdálenost 670 km. Automobil obouvá pneumatiky s rozměrem 95/60 R16 vpředu a 115/70 R16 vzadu.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Potravináři a obchodníci se opět přou o marže Potravináři a obchodníci se opět přou o marže

Obchodní řetězce si na potraviny dávají přirážku až…

Zápisník Pavla Otta: Chlad, láska, námluvy Zápisník Pavla Otta: Chlad, láska, námluvy

Lidovecký ministr zemědělství Marian Jurečka řekl, že…

Vláda opět posoudí výhody pro velké rodiny Vláda opět posoudí výhody pro velké rodiny

Rodiče, kteří vychovávají více dětí, by měli platit nižší…

Premiéři visegrádské čtyřky mají jasno: Chceme spořádaný brexit a přístup na britský trh Premiéři visegrádské čtyřky mají jasno: Chceme spořádaný brexit a přístup na britský trh

Budoucí právní postavení občanů Evropské unie v Británii…

 
Zdroj: redakce
 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen ve Frankfurtu 2009

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.













Blesk.cz

Uvařená rýže vás může otrávit. Doktor: Množí se na ní nebezpečné bakterie

Uvařená rýže vás může otrávit. Doktor: Množí se na…

Pokud si navaříte velké množství rýže a část si necháte „na potom“, může vás postihnout otrava jídlem. Je to…

Mladík (†25) se ztratil cestou do práce: Kamarádi ho našli v břiše krajty!

Mladík (†25) se ztratil cestou do práce: Kamarádi ho…

Pořádný šok čekal na vesničany z Indonésie, kteří hledali svého nezvěstného kamaráda. Pětadvacetiletého mladíka…

 

iSport.cz

Itálie slaví výhru, Švédsko otočilo v Portugalsku. Španělům pomohlo video

Itálie slaví výhru, Švédsko otočilo v Portugalsku.…

Krize Nizozemska pokračuje. Oranjes pod vedením nového trenéra nestačili na Italy, kterým v přípravě podlehli…

Překvapení na úvod! Vary prohrály s Jihlavou 3:4, Motor dobyl Pardubice

Překvapení na úvod! Vary prohrály s Jihlavou 3:4,…

Velké překvapení nabídly úvodní zápasy baráže o Tipsport extraligu. Oba kluby, hájící příslušnost v elitní…

 

Reflex.cz

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš pro Reflex o svých prezidentských ambicích

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš pro Reflex o…

Profesor Jiří Drahoš dnes oficiálně oznámil svou kandidaturu na prezidenta. Jaké má odcházející předseda…

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali obchody ve sklepě, teď jsou fenoménem

Na kolena a nakupovat: V Bulharsku z nouze otevírali…

Po pádu komunismu chtělo mnoho Bulharů zahájit svoje vlastní podnikání. Zejména drobní obchodníci v Sofii ale v…