Volkswagen VR6: Slavný motor dostane nástupce
Novým šéfem vývoje motorů se ve Wolfsburgu, či přesněji řečeno v nedalekém Braunschweigu, kde sídlí příslušné oddělení, stal Fritz Eichler. Přitom ještě donedávna pracoval u AMG. A právě tento muž bude mít vznik nového zážehového agregátu na starosti. Motor VR6 s objemy 2,8 a 2,9 l proslul před dvěma dekádami v Golfech, Passatech a kupé Corrado. Jeho poslední výrazná evoluce v Passatu R36 s objemem 3,6 l dávala 220 kW (299 k). Další verze téhož agregátu pohání například Škodu Superb nebo Volkswagen Touareg.
Nyní se VR6 vrátí v nové podobě. Počítejme s přímým vstřikem malým úhlem rozevření válců pouhých 15 stupňů a přeplňováním turbodmychadlem. Atmosférické plnění je zapomenuto, ale současná doba zkrátka a dobře velí jinak. Jeden exemplář jsme mohli již vidět v květnu letošního roku u jezera Wörthersee na každoročním setkání vozů koncernu Volkswagen. Měl jej v útrobách zamontováván brutální bílý dvoudveřový Golf s názvem Design Vision GTI Concept. Třílitrový vidlicový šestiválec s dvojicí turbodmychadel dával 370 kW (503 k) a 560 N.m točivého momentu mezi 4000 a 6000 otáčkami.
Produkční verze bude dle britského Auto Weeku slabší, někde mezi 250 a 331 kW (340-450 k) a měla by mít menší zdvihový objem než 3,0 l, možná i dvoulitrový, případně někde mezi těmito dvěma hodnotami. O doping v podobě dvojice turb však nepřijde. Vzhledem ke konstrukci bude uložena napříč stejně jako u zmíněné studie. Dostane se do nových generací Passatu i z něj odvozeného sportovnějšího sedanu CC, Scirocca, produkční verze konceptu CrossBlue a také do užitkových vozů!