Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen vylučuje výkonnější verzi Polo R

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Volkswagen sice dominuje soutěžním tratím se svým speciálem odvozeným z modelu Polo, ale pro běžný provoz neplánuje ostřejší verzi než je aktuální Polo GTI.

Volkswagen v nižší střední třídě rozšiřuje nabídku svých ostrých modelů označených písmenem R a zákazníci mají možnost pořídit si extra výkonný Golf nebo Golf Variant.

Dále pracuje na vývoji modelu Golf R 400, který má disponovat výkonem 294 kW (400 k), ale v případě modelu Polo, uvedeného letos na trh v modernizované podobě se na nějaké extrémy těšit nemáme.

V loňském roce sice Volkswagen vyrukoval s modelem Polo R WRC Street, odkazujícím svým vzhledem na úspěchy stejnojmenného speciálu v rallye, ale zároveň oznámil, že vznikne série omezená na 2500 vozů, což navíc nesouviselo se snahou vyhovět zákazníkům.

Důvodem pro vznik Pola s výkonem 162 kW (220 k) totiž nebylo nadšení pro malý výkonný hothatch ve vedení Volkswagenu nebo neskutečně silná poptávka v showroomech, ale řády FIA, vyžadující trochu více spřízněnosti mezi sériovým vozem a závodním speciálem v oblasti vnějších rozměrů. Podobná situace byla ostatně před lety i ve vztahu mezi první generací Fabie RS a její závodní příbuznou pro WRC.

S nástupem modernizovaného Pola v letošním roce a především po příchodu faceliftovaného Pola GTI s motorem 1.8 TSI, vyladěný na 192 koní (141 kW), spolu s rozšiřováním písmene R v rodině Golfu se mohlo zdát, že můžeme očekávat další pěkně divoké Polo.

Podle zdroje holandského magazínu Autovisie přímo z automobilky Volkswagen se ovšem modelu Polo s písmenem R na zádi v aktuální generaci rozhodně nedočkáme a zájemce o hothatch této velikosti se značkou VW bude uspokojovat Polo GTI.

Jeho přeplňovaný čtyřválec 1.8 TSI prostřednictvím šestistupňové manuální nebo na přání dodávané sedmistupňové DSG převodovky roztáří výhradně kola přední nápravy. Bez ohledu na převodovku zvládne současné Polo GTI akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,7 s a rozjede se na 236 km/h.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (11)
Avatar - iudex
12. 12. 2014 14:41
Re: Drevo do lesa
Tak u nás je 230 vs. 250k rozdiel tuším 400 eur, ale to vieš, naša socialistická vláda je k ľuďom dobrá, zlých motoristov zdaní, aby mohla dať pre dôchodcov vlaky zdarma. >:-[] 8-s
Avatar - woody-alien
12. 12. 2014 13:31
Re: Drevo do lesa
To je taková trpká útěcha... ;-) Mně by na zaplacení registrace třeba i těch 250 koní bohatě postačila tvoje tajná rezerva na pokuty a ještě by zbylo vwoko (21) Eur. >:-[]
Avatar - Thomasino
12. 12. 2014 13:19
Re: Drevo do lesa
Souhlas, kolem 200-220 koní je na předokolku bez poctivého samosvoru tak maximum (ale záleží také na pneu, polosemislicky tyu Advan AD08R to vylepší) a systémy typu XDS jsou dobré tak na běžné ježdění, třeba na mokru, ale není to na okruhové řádění >:-[] To dostávají brzdy hrozně zabrat.
Když jsem měl na jeden den půjčenou Corsu OPC Nurburgring Edition a přemýšlel jestli nejít do ní, co má 210 koní a poctivej samosvor, tak párkrát bylo cítit při agresivnějším průjezdu ostřejší zatáčkou, že ji ten samosvor krásně pomáhá na výjezdu ven :-)

P.S.: Píši Ficovi, aby ti to na GTI dodanil ;-) >:-[]
Avatar - iudex
12. 12. 2014 08:31
Re: Drevo do lesa
Čo o to, výkon sa dá samozrejme zvýšiť, 141 kW z 1,8čky nie je nijaký extrém. Otázka je potom ale prenos takéhoto výkonu na vozovku, predsalen malé a relatívne ľahké auto segmentu B s predným pohonom bez samosvoru by už asi ťažko zvládalo 220 -250 koní. Zrejme by to ten XDS+ ubrzdil, ale to by potom pri ostrej jazde asi horeli brzdy (ako Focusu ST v jednom track-teste).
Osobne považujem tento výkon pre Polo za viac, ako dostačujúci a ladiaci s charakterom modelov GTI (ktoré nie sú žiadne hardcore rakety, ale univerzály).
Avatar - iudex
12. 12. 2014 08:27
Re: Drevo do lesa
Ak je to tak, že sa píše 230k a na brzde je reálne 250k, o to lepšie pre nás na Slovensku, Ficodaň sa platí podľa udávaného výkonu, nie reálneho. >:D