Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen vyrobil 250.000 kusů Up!, za pouhé dva roky

David Bureš
Diskuze (26)
Up! se od srpna 2011 vyrábí v bratislavském závodě VW. Největším trhem je pro něj Německo.

Miniauto Volkswagen Up! slaví úspěch. Z továrny v Bratislavě, kde se Up! vyrábí po boku svých sourozenců Škoda Citigo a Seat Mii, totiž vyjelo už čtvrt milionu exemplářů tohoto prcka.

Jubilejní automobil s bílou karoserií míří do Nizozemí. Jedná se o verzi Groove Up!, která je standardně vybavena hudebním systémem Fender se šesti reproduktory, subwooferem a zesilovačem o výkonu 300 W.

Up! se v současnosti prodává na evropských trzích a v Japonsku. Největším trhem pro Up! je ten německý, kde se během prvních devíti měsíců letošního roku prodalo 30.836 kusů tohoto vozu. Autu se prodejně daří také v Nizozemí, Itálii nebo Dánsku.

Na českém trhu bylo od ledna do září registrováno 329 Upů, což z něj dělá třetí nejprodávanější miniauto na trhu. Lépe jsou na tom pouze Škoda Citigo (2.407 registrací) a Citroën C1 (342 registrací).

Do budoucna se počítá se zahájením prodeje Upu! v Brazílii nebo v Indii, přičemž tyto státy se zřejmě rovněž stanou důležitým odbytištěm pro tento model.

Volkswagen Up! je nabízen s třídveřovou a pětidveřovou karoserií, v nabídce je jediný motor – benzinový tříválec 1.0 MPI ve dvou výkonových verzích s 44 kW a 55 kW. Zákazníci mohou vybírat mezi pětistupňovou manuální a automatizovanou převodovkou.

Prodávána je i verze Eco Up! na stlačený zemní plyn. Novinkou poslední doby je oplastovaná zvýšená varianta Cross Up!, ve Frankfurtu debutoval i elektromobil e-Up!.

David Bureš
Diskuze (26)
10. 10. 2013 09:53
Re: Ležák
Co na to říct?

Tady se přece nepíše o tom, kde a jak se UP prodává a nebo ne, píše se, že se ho v průměru prodalo 125 tis. ročně. A já říkám, že to není žádnej zázrak.. a v tom kontextu sem napsal číslo prodeje F500 v USA, který ty si před 4 dny označil za neúspěch...

Jinak, někdo tady deklaroval, že se bude prodávat už jen UP a já zcela jistě psal, že tohle auto neohrozí ani prodeje F 500 a měl sem pravdu.

Oni ti to napsali i jiní že to zase takovej úspěch není (zejména v kontextu značky). Ano VEJBUCH tisíciletí to není, ale úspěch taky ne.

Mimochodem: 19.4 2013 vyjel z Tychy miliontý Fiat 500. Když to zprůměruješ, tak na těch 6 let (a ono to ani nebylo 6 let, protože rozjezd prodeje F 500 celoevropsky byl na podzim 200)7 to vychází na téměř 170 tis. aut ročně a správně... nepočítám do toho U.S. verze co se dělají v Mexiku... I v tomto kontextu (a o tom píšu), když si porovnám jak se daří VW a jak Fiatu a jakou má ta která automobilka pozici na trhu, je UP! v podstatě tím vejbuchem... (musel sem si ty data vyhledat)...

Takže díky ti WL, upravuju svoje předešlé smířlivé vyjádření na: Měl si pravdu, že sem měl pravdu, že to bude vejbuch, je to totiž vejbuch, vemu - li ještě v úvahu, že 30% z těch aut stojí u dealerů a ti nevědí co s něma... Za rok výroba padne sotva na 100 tis. kousků ročně... a můžou se jít klouzat (tam ani po téměř 7 letech výroby nepadly prodeje F 500)...

A všimni si, že o Pandě taktně mlčím... ;-) , ona F 500 je přeci jen cenově a stylem jinde, než holobyt UPu...
10. 10. 2013 07:54
uspech/neuspech?
Bez ohladu na ocakavanie vyrobcu a reci miestnych odbornikov tu mame 1/4 miliona mestkych plechoviekvyrobenych vyrobcom, ktory nema extra meno medzi malymi autami . Vyroba a predaj tychto koncernovych prckov ubral trhovy podiel tradicnym vyrobcom mini aut, ktory su od tohto trhu vyrazne viac zavisly ako vw, ktory ma up-a ako doplnok produkcie ;)
Avatar - white label
10. 10. 2013 00:36
Re: Ležák
Dávat do souvislosti prodeje F500 na US trhu je mimo. Můžeme srovnávat prodeje Up!u s prodeji F500 v Evropě, nebo s prodeji Pandy v Evropě, ale tahat do toho US trh nedává smysl.
Každopádně samotný Up! tvoje někdejší, velmi pesimistické, prodejní prognózy překonal, to vím jistě a bez ohledu na to, jestli si to dnes schopen přiznat, či nikoli. ;-)
9. 10. 2013 23:58
Re: Ležák
zase si beres wolffa do prstu..., ale... ja opravdu toto cislo neberu jako uspech. muzeme mluvit o tom ze to neni vyslovene propadak, ale za uspech bych to opravdu nevydaval. rikal sem vzdycky, ze budou radi, kdyz toho prodaji tolik co fiat f500 a to se mi zda se nenaplnili, kdyz vemu ze fiat jen v tech usa jich proda min. 30 tis. rocne. kdyz vemes na jakem trhu je vw castecne doma, o jak monopolni auomovilku se jedna, tak ty prodeje zazrak nejsou. a co se tyka seatu a skody, tam budou cisla nejspis pruserem. takze za mne... up asi splnil do nej vlozene min. naroky, ale za diru do sveta to snad memuze oznacit ani ten a tema motykama vypalenyma na cele....
Avatar - Barrichello
9. 10. 2013 22:30
Re: Ležák
VW Shut-UP >:D >:D >:D