Volkswagen vyvíjí čelní sklo, které nezamrzá
Obíhání automobilu se škrabkou v sychravém ránu, aby po usednutí do vozu řidič vůbec něco viděl, zná každý. Ani instalace nezávislého topení, či vyhřívání vše neřeší. Německý Volkswagen vyvíjí ve spolupráci s Fraunhofer Institutem v Braunschweigu sklo, které nezamrzne ani při -18 stupních Celsia.
Kouzlo čelního okna, které se nepokryje ledem ani při takto nízké teplotě, tkví v tenké vrstvičce oxidu cínu a india, která je na něj nanesena. Je pochopitelně transparentní, nijak tedy neomezuje výhled, vždyť se dnes běžně používá k výrobě displejů. Vrstva, kterou u VW nazývají Low E (z anglického low thermal emissivity - nízké tepelné vyzařování), chrání před ochlazováním skla, takže voda nemůže na povrchu kondenzovat ani přimrzat.
Nové čelní sklo samozřejmě nechrání vždy, jsou-li povětrnostní podmínky obzvláště nepříznivé (zamračeno, vítr a vysoká vlhkost). I tak ale představuje poměrně zásadní inovaci. Má rovněž další nevýhody, kromě ceny india také jednu ještě závažnější: kovová vrstva mate komunikační systémy v autě, zejména rádia a mobilní telefony a jejich bezdrátové spojení.
Vývojáři VW však na zdokonalení pracují a v dohledné době by se takové sklo mohlo objevit v nabídce příplatkové výbavy u vozů Volkswagen a Audi. V současnosti mohou zákazníci u některých modelů zvolit již v úvodu zmíněné vyhřívání, případně nezávislé topení.