Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen zastavil v Evropské unii prodej nových aut s motory EA 189

redakce AUTO.CZ
Diskuze (38)
Vozy Volkswagen s postiženými motory již u českých dealerů nenajdete. Zastavení prodeje se má týkat pouze omezeného počtu vozů.

Německý automobilový koncern Volkswagen zastavil v Evropské unii prodej nových aut vybavených naftovými motory EA 189, které umožňují manipulovat s emisními testy. Opatření se podle mluvčího firmy týká „velmi omezeného počtu vozů", které mají prodejci na skladě. V některých evropských zemích byl prodej těchto vozů zastaven již dříve, informovala agentura DPA.

Podle mluvčího se v důsledku zastavení prodeje může v některých případech stát, že zákazníkům nebude objednaný automobil dodán. V České republice již tyto vozy v prodeji nejsou, řekl mluvčí importéra koncernových značek do ČR Jan Klíma.

Volkswagen minulý týden oznámil, že kvůli tomuto skandálu svolá v Evropské unii do servisů zhruba 8,5 milionu naftových vozidel. Dnes firma podle agentury Reuters uvedla, že zhruba tři miliony problémových vozů v Evropě mají motory o objemu 1,6 litru, které budou vyžadovat hardwarové změny. U motorů s menším či větším objemem než 1,6 litru by podle dřívějších informací měly stačit softwarové úpravy.

Značka si již na náklady spojené se skandálem vytvořil rezervu 6,5 miliardy eur (176 miliard Kč). Nový šéf koncernu Matthias Müller dnes upozornil, že firma si možná bude muset dát kvůli skandálu stranou další peníze. „Těch 6,5 miliardy se vztahuje ke svolávání vozů," řekl Müller. "O jakékoliv další tvorbě rezerv mohu pouze spekulovat," dodal.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (38)
Avatar - Individualita
23. 10. 2015 08:28
Re: No toto!!!
Ty ještě věříš na boží mlýny? Ale no tak >:D
22. 10. 2015 20:48
Re: Ktoré?
Pamatuji si, že v tabulce příslušné, teď nevím, jestli je to směrnice, nebo co to je, je sloupec s datem poslední možné první registrace. A to by mělo být pro M1 Euro5b (myslím že řádek J) 31.8.2015. Nepamatuji si zmínku o tom, že by tenhle limit nebyl absolutní. Pro mne je to novinka.

Samozřejmě. Ale zásoby lze vyprázdnit v předstihu, že. I tak si musí dát pozor, aby neměli na skladu více než těch 10 %. Tak by holt museli zbytek přihlásit na sebe.
Re: No toto!!!
:no:
22. 10. 2015 18:17
Re: Ktoré?
to je oficiální doprodej, každá automobilka může na příslušném trhu nahlásit až 10% aut z celkových místních prodejů za uplynulých 12 měsíců, které může doprodat pod starou normou, je to kvůli skladům, které automobilky a dealeři drží. Auto se nedá prodat jako rohlík do druhého dne.
22. 10. 2015 18:05
Re: Ktoré?
Od září však snad nejdou v EU přihlásit, ne? Nejpozději to šlo 31.8.2015. Pokud je prodejce nepřihlásil na sebe, může je tak akorát exportovat, tady jsou dobré leda tak na náhradní díly/ do šrotu. A pak těžko říct, jestli to považují za nový vůz (z hlediska DPH je to 6 měsíců/ 6.000 km, ale teď si nejsem jistý, jestli je tam "a" nebo "nebo"). Článek se mi číst nechce, takže nevím, co dalšího se tam píše.