Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen: zisky koncernu vzrostly více než o pětinu

Václav Pavlečka
Diskuze (13)
Operační zisk koncernu Volkswagen v prvním pololetí vzrostl o 21,8 % oproti stejnému období předchozího roku, a to na 3,4 miliardy eur (tedy více než 80 miliard korun).

I po zdanění zůstalo z této částky slušných 2,6 miliardy eur (přes 62 miliard korun). Ambice wolfsburgského koncernu stát se v roce 2015 největším výrobcem aut na světě se zdají být jištěné solidním hospodařením.

Volkswagen na cestě k trůnu?

Cílem snažení wolfsburgského vrcholného managementu je sesadit Toyotu z pomyslného trůnu automobilového průmyslu. Právě japonská společnost je totiž v současnosti největším výrobcem aut na světě. V roce 2007 vyrobila více než 9,3 milionu osobních vozidel. Volkswagen se k této hodnotě pomalu ale jistě blíží. Tržby německého koncernu vzrostly o 3 % na 56,5 miliardy eur. Ovšem nárůst prodejů je ještě vyšší – Volkswagenu se podařilo od letošního ledna do června prodat o 5,8 % více vozů než ve stejném období vloni. Podíl na celosvětovém trhu s osobními automobily se Volkswagenu se vyšplhal na 9,9 % (z 9,6 % vloni).

Ani levný dolar nesrazil dobré výsledky

Přestože většina evropských exportérů se cítí silně znevýhodněna nízkou hodnotou amerického dolaru, Volkswagen se s problémem popral statečně. Navíc se chystá vyrábět přímo v USA čtyři modelové řady.

Operační zisk samotné značky Volkswagen vzrostl o plných 32 % na 1,3 miliardy eur. Zisk Audi poskočil na stejnou hodnotu, oproti loňské jedné miliardě eur. Také u Škodovky nemusejí být vůbec zahanbeni se svými 381 miliony eur zisku před zdaněním. Bentley přidal k celkovému výsledku 85 milionů eur, stejně jako před rokem. Užitkové vozy Volkswagenu však pocítily nejsilnější růst zisku – z loňských 94 na letošních 215 milionů eur. Tato divize koncernu již brzy naplno začlení do svého portfolia značku Scania, ve které má již teď podíl 68,6 %. Nejen auty živa je firma, a tak rovněž finanční služby (leasingy apod.) vydělaly koncernu nezanedbatelných 523 milionů eur (o 12 více než před rokem).

Španělé musí otočit trend

Nejhůř si vedl španělský Seat, který utržil ztrátu 2 milionů eur. Vloni to však bylo ještě o něco horší, když byla ztráta vyčíslena na 7 milionů eur. Nepříliš povzbudivé hospodářské výsledky by měly definitivně zvrátit nové modely sportovněji zaměřené značky. První z nich je již prodávaná již nová Ibiza, další například SUV Tribu.

Václav Pavlečka
Diskuze (13)
Avatar - Ondore
27. 7. 2008 20:37
Re: Pekný článok o jablkách a hruškách
S tým brzy by som nebol až taký optimista, Toyota predáva ročne o cca 3,5mil. áut viacej pri vyššej marži, čo je sakra veľa. Stagnujúce US vplyv samozrejme má, ale aj tak tam VW momentálne nemá čo ponúknuť a všetko sú to len rétorické cvičenia, drahých LS-siek sa tam predá viac, ako praobyčajných Rabbitov, o bežnej produkcii ani nehovorím.

V EU sú tak Toyota ako aj VW zameraní na väčšinového zákazníka, ale domáci púroducent dokáže zo svojej pozície vyťažiť viac. Najväčší nárast sa bude lámať na trhoch Číny a Indie, tak si počkajme, 2015 je za rohom.
25. 7. 2008 22:14
Re: Pekný článok o jablkách a hruškách
mozno dost brzdy, protoze toyota je zavisla na USA kde proda 40% svojich aut, momentalne americky trh silne stagnuje. VW dominuje rozvijejici se trhy jako jizni ameriku, cinu, v usa proda zatim jen 300tisic aut a ma potencial na rust. Za par roku se ale trh jeste hodne muze zmenit, hlavne kdyz se zacne prechazet na alternativni zdroj paliva

Dost se Toyote divim, ze nedokaze prinezt v evrope na trh auto ktere by se libilo, jako napr. mondeo, accord, mazda6 atd.. protoze jmeno ma dobre a urcite by se naslo dost zajemncu. Z avensis, auris mlade lidi urcite neoslovi
Avatar - Ondore
25. 7. 2008 11:51
Pekný článok o jablkách a hruškách
Kecy o tom, ako sa chcú stať No. 1 a ani jediný údaj oboch automobiliek, ktorý by sa dal priamo porovnať a trošku vypovedal o tom, ako k tomu majú zatiaľ ďaleko 8-s
24. 7. 2008 10:34
Re: Konec Seatu? A co dál?
To jo, jeste pred nejakou dobou se mi libili, ale ted sem se do jejich katalogu ani nedival, kdyz vidim pekny sportovni desing a v tom chrochtajici TDI, to je jako pest na oko.
24. 7. 2008 10:20
Re: Nárust marží
>:D Tříkolkář alias Matelko alias Oblizovač plastů alias 507 me vubec nezajima :-)