Volkswagen: zisky koncernu vzrostly více než o pětinu
I po zdanění zůstalo z této částky slušných 2,6 miliardy eur (přes 62 miliard korun). Ambice wolfsburgského koncernu stát se v roce 2015 největším výrobcem aut na světě se zdají být jištěné solidním hospodařením.
Volkswagen na cestě k trůnu?
Cílem snažení wolfsburgského vrcholného managementu je sesadit Toyotu z pomyslného trůnu automobilového průmyslu. Právě japonská společnost je totiž v současnosti největším výrobcem aut na světě. V roce 2007 vyrobila více než 9,3 milionu osobních vozidel. Volkswagen se k této hodnotě pomalu ale jistě blíží. Tržby německého koncernu vzrostly o 3 % na 56,5 miliardy eur. Ovšem nárůst prodejů je ještě vyšší – Volkswagenu se podařilo od letošního ledna do června prodat o 5,8 % více vozů než ve stejném období vloni. Podíl na celosvětovém trhu s osobními automobily se Volkswagenu se vyšplhal na 9,9 % (z 9,6 % vloni).
Ani levný dolar nesrazil dobré výsledky
Přestože většina evropských exportérů se cítí silně znevýhodněna nízkou hodnotou amerického dolaru, Volkswagen se s problémem popral statečně. Navíc se chystá vyrábět přímo v USA čtyři modelové řady.
Operační zisk samotné značky Volkswagen vzrostl o plných 32 % na 1,3 miliardy eur. Zisk Audi poskočil na stejnou hodnotu, oproti loňské jedné miliardě eur. Také u Škodovky nemusejí být vůbec zahanbeni se svými 381 miliony eur zisku před zdaněním. Bentley přidal k celkovému výsledku 85 milionů eur, stejně jako před rokem. Užitkové vozy Volkswagenu však pocítily nejsilnější růst zisku – z loňských 94 na letošních 215 milionů eur. Tato divize koncernu již brzy naplno začlení do svého portfolia značku Scania, ve které má již teď podíl 68,6 %. Nejen auty živa je firma, a tak rovněž finanční služby (leasingy apod.) vydělaly koncernu nezanedbatelných 523 milionů eur (o 12 více než před rokem).
Španělé musí otočit trend
Nejhůř si vedl španělský Seat, který utržil ztrátu 2 milionů eur. Vloni to však bylo ještě o něco horší, když byla ztráta vyčíslena na 7 milionů eur. Nepříliš povzbudivé hospodářské výsledky by měly definitivně zvrátit nové modely sportovněji zaměřené značky. První z nich je již prodávaná již nová Ibiza, další například SUV Tribu.