Volkswagen: změna plánu - Up! předokolkou, uvedení se pozdrží

Volkswagen: změna plánu - Up! předokolkou, uvedení se pozdrží

 
 

Ještě na konci minulého roku předváděl Volkswagen své chystané minivozidlo jedině s pohonem zadních kol. Ten však během testování vzal za své. Up! tedy bude využívat klasickou koncepci „vše v předu“.

Up! až v roce 2011, vývojáři se ještě zapotí
Slibně vypadající studie, představované na světových autoshow v loňském roce, ukazovaly až obdivuhodné vyřešení vnitřního prostoru chystaného minivozu. Díky umístění motoru v zadní části vynikala kabina pro cestující prostorností, jakou vnější pohled nenaznačoval. Ovšem nyní přišla změna a automobilka hodlá Up! vyrábět s pohonem předních kol a agregátem uloženým vpředu. Tato koncepce umožní větší sdílení součástí napříč modely, a tedy nižší výrobní (i prodejní) cenu. Klasickou koncepci pohonu u minivozu potvrdil šéf Volkswagenu Martin Winterkorn. Vývojáři minivozu však budou mít o zábavu postaráno, neboť na jejich bedrech spočinul úkol zachování nečekané prostornosti interiéru i při nové konfiguraci pohonu. Proto se uvedení na trh nedočkáme v roce 2010, jak bylo původně plánováno, ale až počátkem roku 2011.

Na trh miniaut si brousí zuby nejen Volkswagen
Zálusk na lukrativní a rozvíjející se trh s malými, úspornými a nečekaně prostornými vozy má nejen německý Volkswagen. Do boje o zákazníky promluví také Fiat se svým Topolinem a Toyota iQ. A nutno podotknout, že oba rivalové budou na trhu o poznání dříve než Up!.

Německý koncern si však přesto věří. Každoročně hodlá prodat až půl milionu miniaut Up!, a to jak pod značkou Volkswagen, tak s označením Škoda a Seat. V nabídce bude několik karosářských verzí. Nejmenší dvoudveřová varianta se ukázala světu na frankfurtské autoshow jako první. Pětidvéřová studie dorazila o něco později se jménem Space Up!, stejně jako Space Up! Blue. Slovíčko Blue značí ekologickou verzi, kterou bude pohánět elektromotor o výkonu 45 kW, maximálními otáčkami až 10.000 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 120 Nm. O dodávání energie se bude starat sada 12 Li-Ion článků, které mají kapacitu 12 kWh. S touto výbavou umí Volkswagen Space Up! Blue zrychlovat z 0 na 100 km/h za 13,7 s a nejvyšší rychlost činí 120 km/h. Dojezd vozu by byl 100 km, tedy postačující pro městský provoz. Ovšem studie, kterou Volkswagen prezentoval na autosalonu v Boloni, byla kromě toho vybavena také palivovými články. Ty zvyšují dojezd až na 350 km na jedno „nabití“.

Koncept Up! je originální také jednoduchým ztvárněním interiéru. Vůz si vystačil se dvěma displeji. Žádné další „budíky“ ani indikátory nejsou potřeba. Studie Up! a Space Up! nabízely prostor čtyřem cestujícím, každý z nich měl k dispozici vlastní oddělenou sedačku.

Zatímco Topolino vsadí své naděje na dvouválec, u Volkswagenu se jeví jako pravděpodobné využití tříválcového agregátu o zdvihovém objemu 1,2 litru. Pro zvýšení jeho výkonu je možné nainstalovat turbodmychadlo, podobně jako to bude dělat Fiat u svého dvouválce.

Spolupracujeme s TipCars.com
Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi Světová banka pomáhá za zvláštních okolností Trumpovi

Podivný vztah dcery Donalda Trumpa Ivanky a ředitele…

Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu Nejvyšší soud bude řešit Rathovy odposlechy. Připomeňte si celou kauzu

Korupční aféra bývalého ministra zdravotnictví Davida…

Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí Český Robert Bosch roste, do dvou let přijme dalších 650 lidí

Českobudějovická firma Robert Bosch, která patří do…

Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim Spolana přestane používat jedovatou rtuť až na podzim

Neratovická Spolana může používat amalgámovou elektrolýzu…

 

Štítky Volkswagen

 

Přidat názorDiskuse: Volkswagen: změna plánu - Up! předokolkou,…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku Škoda pečuje také o superb. Má lepší navigaci a masážní sedačku

Škoda připravila pro svoji vlajkovou loď nové prvky do…

30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

 






 
GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

GTI Treffen Wörthersee 2017: Prohlédněte si to nejlepší ze srazu na počest Golfu GTI!

Včera

O uplynulém víkendu proběhl u rakouského jezera Wörthersee již 36. ročník legendárního srazu. Podívejte se, jak to tam vypadalo!




Blesk.cz

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se porvali s policií a skončili v base!

Slovenští filmaři po mejdanu v Cannes: Opilí se…

Po premiéře slovenského snímku Out na filmovém festivalu v Cannes se jeho tvůrci tak opili, až skončili v…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Kaše musí nabrat svaly: Byla to jedna z nejtěžších sezon v kariéře

Kaše musí nabrat svaly: Byla to jedna z nejtěžších…

Splnil si klukovský sen o NHL a v play off se nakonec prodral nejdál ze všech českých vyslanců.„Úžasná…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…