Volkswagen změnil názor: S CO2 jsme nakonec skoro nepodváděli
Nesrovnalosti v údajích o emisích oxidu uhličitého vypouštěných automobily z koncernu Volkswagen mají mnohem menší rozsah, než se původně předpokládalo. Volkswagen začátkem listopadu přiznal, že zhruba 800.000 jeho automobilů vypouští do ovzduší více CO2, než do té doby tvrdil. Dnes však oznámil, že chybné údaje se týkají pouze 36.000 vozů, navíc výdledná spotřeba paliva, která se ze zachyceného oxudu uhličitého přepočítává, se má lišit maximálně o 0,2 l/100 km. Seznam modelů, kterých se problém s CO2 týká, najdete v přiložené tabulce.
Modely Volkswagen, které manipulují výsledky emisí CO2 | ||
Model | Motor/výkon | Převodovka |
Polo | 1.0 TSI Bluemotion/70 kW | 7A |
Scirocco | 2.0 TDI/135 kW | 6M |
Jetta | 1.2 TSI/77 kW | 6M |
Jetta | 2.0 TDI/81 kW | 5M |
Golf Convertible | 2.0 TDI/81 kW | 5M |
Golf | 2.0 TDI/110 kW | 6M |
Passat Alltrack | 2.0 TSI 4Motion/162 kW | 7A |
Passat Variant | 2.0 TDI 4Motion/176 kW | 7A |
Passat Variant | 1.4 TSI ACT/110 kW | 6M |
*Všechny vozy plní emisní normu Euro 6 |
Koncern v listopadu varoval, že zjištěné nesrovnalosti v údajích o emisích CO2 by mu mohly způsobit hospodářskou újmu kolem dvou miliard eur (zhruba 54 miliard Kč). "Tento negativní dopad na zisky se nepotvrdil," uvedla dnes firma.
Volkswagen však čelí rovněž skandálu kvůli používání softwaru, který umožňuje při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Koncern v září přiznal, že tento software po celém světě instaloval do zhruba 11 milionů automobilů, včetně asi 1,2 milionu vozů české součásti Škoda Auto. Řešením u motorů 1.6 TDI má být instalace narovnávače proudícího vzduchu do sání. Tím se ale může sání přiškrtit, což sníží účinnost motoru, zvedne čerpací ztráty a poroste spotřeba paliva.